eitaa logo
این عماریون
365 دنبال‌کننده
241.9هزار عکس
65.7هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبرانقلاب اسلامی: « آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئله‌ى غدیر است.» ✨اللهُـمَّ ؏َـجِّـلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج✨ ✨اݪّلهُمَّ صَݪِّ عَݪے مُحَمَّد وَ آݪِ مُحَمَّد وَ عَجِّݪ الفرجهم⭐⚡ 🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹سهم : از نامه ۷۶ تا نامه ۷۳ ❈══ ೋ🌿🌺🌿ೋ══❈ 📜 : نامه به عبدالله بن عباس،هنگامی که او را در سال ٣٦ هجری به فرمانداری بصره منصوب فرمود 🔹اخلاق مدیریتی ♦️با مردم به هنگام ديدار، و در مجالس رسمی، و در مقام داوری، گشاده رو باش، و از خشم بپرهيز، كه سبك مغزی ، به تحريك شيطان است، و بدان! آن چه تو را به خدا نزديك می سازد، از آتش جهنم دور می كند، و آنچه تو را از خدا دور می سازد، به آتش جهنم نزديك می كند. ❈══ ೋ🌿🌺🌿ೋ══❈ 📜 : نامه به معاويه در روزهای آغازین بیعت، در سال٣٦ هجری 🔹فرمان اطاعت به معاويه ♦️از بنده خدا علی اميرمومنان، به معاويه بن ابی سفيان. پس از ياد خداو درود! می دانی كه من درباره شما معذور، و از آنچه در مدينه گذشت روی گردانم، تا شد آنچه كه بايد می شد، و بازداشتن آن ممكن نبود، داستان طولانی و سخن فراوان است. و گذشته ها گذشت، و آينده روی كرده است، تو و همراهانت بيعت كنيد، و با گروهی از يارانت نزد من بيا، با درود. ❈══ ೋ🌿🌺🌿ೋ══❈ 📜 : نامه پيمان ميان ربيعه و يمن 🔹مبانی صلح و سازش مسلمين ♦️اين پيمان نامه ای است كه مردم (يمن) و (ربيعه) آن را پذيرفته اند، چه آنان كه در شهر حضور دارند يا آنان كه در بيابان زندگی می كنند، آنان پيرو قرآنند و به كتاب خدا دعوت می كنند و به انجام دستورات آن فرمان می دهند و هر كس كه آنان را به كتاب خدا بخواند پاسخ می دهند، نه برابر آن مزدی خواهند و نه به جای آن چيز ديگری بپذيرند و در برابر كسی كه خلاف اين پيمان خواهد، يا آن را واگذارد، ايستادگی خواهند كرد، گروهی گروه ديگر را ياری می دهند، همه متّحد بوده و به خاطر سرزنش سرزنش كننده ای، يا خشم خشم گيرنده ای، يا خوار كردن بعضی ، يا دشنام دادن قومی، اين پيمان را نمی شكنند. بر اين پيمان، حاضران و آنها كه غايبند، دانايان و ناآگاهان، بردباران و جاهلان، همه استوارند و عهد و پيمان الهی نيز بر آنان واجب گرديده است كه (همانا از پيمان خدا پرسش خواهد شد) و علی بن ابيطالب آن را نوشت. ❈══ ೋ🌿🌺🌿ೋ══❈ 📜 # نامه73 : نامه به معاويه 🔹افشای سيمای دروغين معاويه ♦️پس از ياد خدا و درود، من با پاسخ های پياپی به نامه هايت و شنيدن مطالب نوشته هايت، رأی خود را سست و زيركی خود را به خطا نسبت می دهم و همانا تو كه مدام خواسته هایی از من داری و نامه های فراوان می نويسی، به كسی مانی كه به خواب سنگينی فرو رفته و خوابهای دروغينش او را تكذيب می كند، يا چون سرگردانی كه ايستادن طولانی بر او دشوار می باشد، و نمی داند، آيا آينده به سود او يا به زيانش خواهد بود؟ گرچه تو آن كس نيستی اما به تو شباهت دارد. به خدا سوگند، اگر پرهيز از خونريزی در مهلت تعيين شده نبود، ضربه كوبنده ای دريافت می كردی كه استخوان را خُرد و گوشت را بريزاند. معاويه ! بدان كه شيطان تو را نمی گذارد تا به نيكوترين كارت بپردازی و اندرزی كه به سود تو است بشنوی. (درود بر آنان كه سزاوار درودند.)
🔴 پرهيز از مواضع اتّهام 💠 كسی كه خود را در جايگاه تهمت قرار داد ، جز خود را نكوهش نكند. 📒 ، حکمت ۱۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بند میم وصیت‌نامهٔ امام چه می‌گوید... با استناد به این سخنان میگویند امام به ما فرمان داده. ✏️همه مردم در تمام موارد امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند اما نهایت وظیفه مردم فقط تذکر لفظی است ولی بیش از آن ، در اختیار و تشخیص ولی فقیه است و هیچ کس غیر از حاکم شرع و دستگاههای زیر نظر ایشان بیش از آنچه در بالا ذکر شد اجازه ندارد اقدامی کند آنچه امام خمینی گفته بیان کلی درباره وظیفه عمومی جامعه است همین امام خمینی گفته از ولی فقیه تبعیت کنید ⭕️کسانیکه با استناد به این سخنان امام خمینی می‌خواهند خود سر باشند، باید بدانند که الفبای فقه و دستورات شرع را هم نمی‌دانند
🔴 شماره نمایندگان مجلس یکجا: 09127264914 آقای آقاتهرانی نماینده 09127902458 خانم لاجوردی نماینده تهران 09144039626 آقای متفکرآزاد نماینده مجلس 09151711196 آقای عنابستانی نماینده مجلس 0912 684 0883 خانم دکتر سارا فلاحی نماینده مجلس 09151046034 آقای نیک‌بین نماینده مجلس 09132679323 حسین میرزایی نماینده اصفهان 09128100332 خانم شیخی نماینده اصفهان 09131616598 حاجی دلیگانی نماینده اصفهان 09121184859 سیدرضا تقوی نماینده مجلس 09125111920 روح الله ایزدخواه نماینده
🌅بسم اللّه الرّحمن الرّحیم🌅 و لا حول و لا قوة الا باللّه العلی العظیم 🌷اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب🌷 با رویکرد مطالبه گری عفاف و حجاب امت حزب الله را خبر کنید✌️ ❇️«نشر واجب »❇️ مکان: تهران ،میدان آیینی امام حسین علیه السلام زمان: ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ مصادف با روز حجاب ساعت ۱۷عصر رهبر معظم انقلاب: "کشف حجاب ، حرام شرعی و سیاسی ست" ☝️ما امت حزب الله ، هتک حرمت به شریعت و نظام را برنمیتابیم. 《با حضور دلسوزان انقلاب ، دغدغه مندان حجاب و عفاف ، کلیه تشکل های فعال عفاف و حجاب کل کشور و خانواده محترم شهدا و ایثارگران》 تا‌حماسه‌ای همچون نه‌دی رقم بزنیم... 🔰ستاد‌ برگزاری‌ اجتماع‌ مردمی عفاف و حجاب برگزار می کند.
🏴 إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون شب گذشته با حکم قاضی صالحی ، و با دستور سردار رادان، متحصنین و معترضین به عدم اجرای احکام الهی و قوانین کشوری در خصوص : کشف حجاب سازماندهی شده و هرزگی، تورم خانمان سوز و فساد اقتصادی، بازداشت شده و در نهایت تاسف زنان و بچه های مغصوم، بی پناه و هراسان گوشه خیابان رها شدند. آفرین به غیرت و همیت تان آفرین به قاطعیت تان جناب اژه ای بعنوان آمر و جناب سردار رادان بعنوان مباشر این عمل قبیح امروز در محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و فردای قیامت ، در محضر خداوند متعال، پیامبر رحمت، امیرالمومنین و بی بی دوعالم و همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و فتنه ها و مدافعان حرم چه حجت شرعی دارید؟ اگر مدعی هستید وظیفه قانونی و تکلیف شرعی شما ، مبارزه با بی قانونی است! پس آیا جرم متحصنین و معترضین به ترک فعل شما در اجرای تکلیف شرعی و قانونی تان ؛ بالاتر است، یا جرم رجاله های جنبش فواحش و زالوهای اقتصادی؟ چرا قاضی القضات ام القرای اسلام ، جناب اژه ای ، در خصوص مبارزه با بی حجابی اقدام عملی نمی کند. یک سال پیش به مردم گفتید ، در مبارزه با بی حجابی دخالت نکنید ، ما قانون داریم و تکلیف ماست؟ چه شد که طی یکسال ، وضع بی حجابی به هرزگی کشید. بشکند قلم آن قاضی که حکم بازداشت مطالبه گر حق ، مطالبه گر احکام شرع ، مطالبه گر قانون رسمی را صادر می کند اما از صدور حکم برای بر هم زنندگان امنیت روانی جامعه و قانون گریزان و هرزه گان امتناع می کند. جناب اژه ای این لکه ننگ تا ابد بر پیشانی شما ثبت شد. اللهم احْکُمْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهم بِالْحَقِّ فَإِنَّهُمْ خَدَعُونَا وَ خَذَلُونَا وَ غَدَرُوا بِنَا  💔خدایا تو میان ما و آنهاا به حق حکم فرما که این قوم با ما خدعه کردند و ما را ترک گفته و یاری نکردند. اژه ای خون شهدا گریبانتان خواهد شد بزودی ان شاءالله سحر یکشنبه هجدهم تیرماه ۱۴۰۲ تهران به اصطلاح بزرگ 👤جانباز شیمیایی بهروز بیات یا شهدای عزیز 🌹 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🌹 🌺🌷🌹 🌺🌷 منتظران ظهور 🌷🌺 🇮🇷 🌷 اَللّهُـمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّـکَ الفَــرَج 🌷
🔻نقدهای چهارگانه به لایحۀ حجاب ۱. نقد رویکردی (زمینه‌ای) لایحه به‌شدت از «حقیقت» به سوی «مصلحت»، چرخیده است؛ به‌طوری‌که از «روحیۀ انقلابی» فاصله گرفته و دچار «محافظه‌کاری» و «احتیاط» شده است. این امر نیز به دلیل هراس اجتماعی بوده است. از این جهت، باید لایحه را فرزند «نگاه انفعالی» دانست که به دلیل اعتقاد به انسداد اجتماعی، عقب‌نشینی را انتخاب کرده و میل به «حد وسط» و «موقعیت‌های بینابینی» پیدا کرده است. این در حالی است که به تعبیر رهبر انقلاب، امام خمینی در همان آغاز انقلاب، با «قاطعیت» موضع‌گیری کرد. از قضا باید حساسیت و قاطعیت، بیش از گذشته باشد؛ زیرا وضع حجاب نسبت به گذشته، دچار یک «نقطۀ عطف» شده و چندین گذار را تجربه کرده است. گذار از «تصمیم فردی» به «تصمیم جریانی» (در اثر قاب‌بندی‌شدن در هندسۀ زن، زندگی، آزادی)، گذار از «حرام شرعی» به «حرام سیاسی» (در اثر تبدیل‌شدن به نماد مخالف سیاسی و مبارزۀ مدنی و دنبالۀ داخلی دشمن گردیدن)، گذار از «آزادی یواشکی» به «آزادی جسورانه» (در اثر تجاهر به فسق و تلاش برای عادی‌سازی و رسمیت‌یابی)، گذار از «دامنۀ محدود» به «دامنۀ گسترده» (چنان‌که شصت درصد از مکشفه‌ها، پس از اغتشاشات تصمیم به کشف حجاب گرفتند). ۲. نقد معرفتی (ارزشی) فهم از کشف حجاب می‌تواند به سه صورت باشد: کشف حجاب به عنوان «قانون‌شکنی» که به معنی فروکاهیدن آن در حد تخلف رانندگی است؛ کشف حجاب به عنوان «هنجارشکنی» که به معنی ارجاع به معیارها و سلایق عرفی است؛ کشف حجاب به عنوان «حرام شرعی و سیاسی» که از یک سو، به معنی ایستادن در برابر خدا و از سوی دیگر، به معنی مبارزۀ مدنی بر ضد نظام و هم‌نمادی و هم‌صدایی با جبهۀ دشمن است. برخلاف ساده‌نگری‌های رایج، این‌گونه نیست که جهت‌گیری‌های معرفتیِ یادشده، یکسان یا بی‌تأثیر باشند، بلکه هر یک به لایحه، ماهیت متفاوتی می‌بخشند. تأکید لایحه بر روی شناختن حجاب به عنوان «فرهنگ» و «هنجار اجتماعی» است، نه «حکم خدا» که فارغ از رضایت جمعی و توافق عمومی، موضوعیّت و منزلت دارد. در اینجا، لایحه از «حقیقت» به «هویت» و از «دین» به «عرف» چرخش پیدا کرده است، در حالی که باید حجاب را به عنوان «حرام شرعی و سیاسی»، فهم کرد که مستقل از میل عمومی و جهت‌گیری اجتماعی است و از این جهت، تصرّف‌ناپذیر و قطعی است. ۳. نقد حدودی (ضابطه‌ای) اگر مسأله، کشف حجابِ کامل باشد، کشف حجاب‌هایی که اکثریتِ مطلقِ سر در آنها آشکار است و فقط اندکی پوشیدگی وجود دارد، کشف حجاب قلمداد نخواهند شد. در این صورت، کشف حجابِ حداکثری، ملاک قرار خواهد گرفت نه کشف حجابی که در عمل، کشف حجاب است. این رواداری‌ها در لایحه، برخاسته از روح حاکم بر آن است که حاکمیت را منفعل و گرفتار بن‌بست می‌انگارد و ازاین‌رو، می‌کوشد حتی در قالب تقنین انفعالی، با روند سکولار در لایه‌هایی از جامعه، همراهی کند. در واقع، بخشی از سکولاریسم در حال جامۀ قانون به تن پوشیدن است و در عین حال، بخش دیگری از آن خلاف قانون تعبیر می‌شود. این «منطق بینابینی» و «موقعیت حد وسطی»، در پی برقراری جمع میان عرف و شرع است و قصد شکنندگی و تغییر اجتماعی ندارد، بلکه تلاش دارد که با تأخیر و به‌ناچار، با روند پیشروی نیروهای اجتماعیِ سکولار، «همراهیِ قانونی» داشته باشد و نشان بدهد که مبارزۀ مدنی، مؤثر و کارساز است و می‌توان حاکمیت را به عقب راند. دربارۀ چرخش از جرم به تخلف و چرخش از محرومیت اجتماعی به جریمه نیز ملاحظه‌هایی وجود دارد. ۴. نقد اجرایی (عملی) لایحه به صورت جدی از «پلیس میدانی» به «دوربین چرخش» داشته است و «نظارت سامانه‌ای» را بر «نظارت عینی» ترجیح داده است، در حالی که سامانۀ دوربینی نمی‌توانند «همۀ موقعیت‌ها» را پوشش بدهد. در این صورت، موقعیت‌های فاقد نظارت دوربینی، به حال خویش رها خواهند شد؛ چراکه پلیس، حق مواجهۀ غیردوربینی را ندارد. به این ترتیب، «فرصت‌سازیِ قانونی» برای کشف حجاب فراهم خواهد شد. حذف‌کردن پلیس از خیابان و صحنۀ عینی و میدان را به دوربین سپردن، روایت نادرستی از مواجهۀ هوشمندانه است. نباید پلیس را به «پیامک‌زن» و «رصدگر دوربینی» و «گزارش‌ده»، فروکاهید. ازآنجاکه دوربین، توانمندی حداکثری ندارد، باید «منطق دولایه» را در مواجهۀ انتخاب کرد و بخشی از نظارت را عینی‌سازی کرد. در این راستا، باید به دنبال راه‌اندازی «پلیس تخصصی» بود. مسألۀ حجاب، اولاً «ارزشی» است و ثانیاً «زنانه». ازاین‌رو، باید یک مختصات جدید برای پلیس متناسبِ با آن طراحی کرد.
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢_ صحبت های این دختر چادری رو حتما 🔺 خیلی طرفدار مسیح علینژاد بودم، همیشه کلاه میپوشیدم اهل نبودم، ولی چیزی که توجه منو خیلی جلب کرد...
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تحلیل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مجاهدت امام کاظم عليه‌السلام 💐میلاد هفتمین ستاره آسمان امامت، امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد