eitaa logo
این عماریون
385 دنبال‌کننده
230.6هزار عکس
62.3هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش تحسین برانگیز خلبان با دیدن یک مسافر فلسطینی 🔺خلبان هواپیما به محض مطلع شدن از حضور یک مسافر فلسطینی اینچنین زانو زده و با شهروندان فلسطینی ابراز همدردی می کند 🔺او می گوید: همیشه برای مظلومیت شما اشک می ریزیم و دعا می کنیم خداوند شما را بر دشمنان پیروز کند.
🔥 اسرائیل در سراشیبی شکست ذلت‌بار ‼️ ایهود اولمرت نخست‌وزیر پیشین رژیم غاصب: به دلیل شکست مفتضحانه‌اش در حوزه امنیت داخلی از نظر روحی نابود شده اما وانمود می‌کند که آقای امنیت است؛ در حالیکه او آقای چرندیات است! ⛔️ نتانیاهو نخست‌وزیر جانیان خونخوار: پیروزی نیمه‌کاره بر حماس را نمی‌خواهیم. ما به صبر نیاز داریم تا ماموریت نابودی حماس را به پایان برسانیم، ما پیروزی نصفه نیمه نمی‌خواهیم. من درباره دوران پس از نابودی حماس هیچ ایده‌ای ندارم، ولی جنگ به کمتر از نابودی آنها پایان نخواهد یافت! 📛 بلینکن وزیرخارجه صهیونیست : واضح است که اسرائیل نمی‌تواند غزه را اداره کند. ما موافق ایجاد یک وقفه آتش‌بس انسان‌دوستانه و تسهیل ورود کمک به هستیم. 🛑 وزیرخارجه‌ی نروژ: گفت که هدف حمله‌اش مبارزه با حماس است اما چیزی که شاهد آن بودیم کشتار ۱۰ هزار نفر بود. ✅ واکنش حماس به ادعاهای اشغالگران و آمریکا: سخنان درباره وضعیت حماس در مرحله پس از ، خیالات و اوهام است و هیچ قدرتی نمی‌تواند سرنوشت ما را مشخص کند. اشغالگران پیروز نشده‌اند و تاکنون به هیچ هدف سیاسی یا نظامی دست نیافته‌اند! ✍ راهبرد دقیق رهبران داره نتیجه میده: افزایش اختلافات داخلی بین صهیونیست‌ها، ایجاد شکاف سیاسی بین حامیان غربی صهیونیست‌ها با دولت اشغالگر، فشار افکار عمومی و ضربات آرام و پیوسته مقاومت به منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه و در نهایت پذیرش شکست ذلیلانه اسرائیل از جنبش و تمام‌فلسطینی‌بودن این پیروزی بزرگ ❤️ السلام علیک یا فاطمه الزهرا 🇮🇷🇵🇸
✅ پیش‌بینی و بشارت دقیق و قرآنی رهبر انقلاب درباره خاورمیانه بدون اسرائیل 🔴 خاورمیانه اسلامی معنای دیگر خاورمیانه‌ی است با محوریت مثلث و و شریف، تحت هدایت شیعی که اجازه‌ی تحقق رویای تشکیل آمریکا و اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی را نداده و نخواهد داد. ✍ امام خامنه‌ای در اسفند ماه سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت در دیدار با گروه‌های مبارز فلسطینی فرموده بودند: «شکی نیست که بر اساس حقایقی که خدای متعال تقدیر کرده، خاورمیانه‌ی جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ اسلام خواهد بود» ✨ زیرا طبق آیات ۴ تا ۸ و در سالهای منتهی به امام(ع)؛ یهودیان اشغالگر در حال فتنه‌انگیزی هستند و دو مرتبه (یکبار پیش از ظهور و سرکوب اول، و یکبار پس از ظهور و سرکوب نهایی) توسط سپاه ایرانی زمینه‌ساز ظهور و محور مقاومت مجازات خواهند شد. 📚 در احادیث معتبر شیعی (اصول کافی ج۸ ص۲۰۶ و کامل‌الزیارات ص۶۳) هویت و مصداق آیات ابتدایی سوره اسراء، مؤمنان و شیعیان علیه‌السلام معرفی شده‌اند. ✅ بنابراین خاورمیانه‌ی اسلامی، همان خاورمیانه عصر ظهور است که قطعا رژیم اسرائیل در آن حضور ندارد. و رهبری مطابق آیات است.✌️ https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امپریالیسم فرهنگی با سلاح فضای مجازی (بخش ششم) 🔸 را می توان شکل حساب شده تلاش غرب برای تسخیر و سایر ملت ها و به ویژه ملت های مسلمان ارزیابی کرد. به واقع «امپریالیسم فرهنگی»، ظریف ترین نوع سیاست امپریالیستی به شمار می آید که هدف آن، تصرف ارضی یا کنترل حیات اقتصادی نیست، بلکه می کوشد تا در نفوذ کرده، آن را به کنترل درآورد. یکی از ابزارهای مهم غرب برای رسیدن به این گونه از امپریالیسم، است. 💠در برابر این موج عظیم و تلاش غرب برای حاکم شدن بر افکار و فرهنگ جوامع با سلاح فضای مجازی، چه باید کرد؟ (۱) 🔹پیش از پاسخ به این پرسش باید به این نکته اشاره شود که امروزه در بسیاری از کشورها به ویژه همان ، قوانین محکمی در برابر نفوذ ، وضع می کنند. برای نمونه، باید به کشور اشاره کرد که با تعصب شدید نسبت به هویت فرهنگی خود، همواره با تلاش ها برای تضعیف ویژگی های فرهنگی اش در کنار گسترش فزاینده فرهنگ آمریکایی و زبان انگلیسی به مبارزه پرداخته است. فرانسه، گسترش را نماد و اینترنت را آخرین و زیانبارترین شکل امپریالیسم فرهنگی آمریکامدار می داند و به طور معمول، آن را با واژه هایی چون بی فایده، پیچیده و ابزار دیگر امپریالیسم فرهنگی آمریکا توصیف می کند. 🔹از نگاه برخی توده ها، حفظ ملی مهم ترین انگیزه کنترل و اداره محتوای اینترنت است. سلاح ترجیحی فرانسه علیه امپریالیسم فرهنگی، وضع تعرفه ورود محصولات فرهنگی غیراروپایی (بخوانید آمریکایی) است. در ضمن قوانینی نیز برای حمایت از جایگاه زبان فرانسه در چند سال اخیر وضع شده؛ زیرا حفظ خلوص و یکپارچگی زبان فرانسوی، عنصری اساسی در حفظ هویت فرهنگی فرانسه به شمار می آید. در بحث نظارتی نیز، کشور فرانسه با تصویب قانون LSQ در سال ۲۰۰۱، کلیه ISP های این کشور را موظف کرد تا فعالیت های اینترنتی و پیام های پست الکترونیک مشتریان خود را حداقل به مدت یک سال، ذخیره و نگهداری کنند. 🔹این قانون همچنین به قضات و پلیس این کشور اجازه می داد تا در پیام های شخصی کاربران به منظور کشف یا اثبات جرم، به تفحص بپردازند. در کشور که مقام اول جهان را از نظر تعداد کاربران اینترنت داراست، بر محتوای اطلاعات سیاسی صورت می گیرد و کنترل جدی بر اندیشه های متضاد با حکومت کمونیستی چین در وب حاکم است، و به این منظور «پلیس اینترنت» در این کشور شکل گرفته است. در خود محدود سازی دسترسی کاربران به محتوای اینترنت از نظام قانونی ویژه ای برخوردار است، ولی به روش های کاملاً حرفه ای و نامحسوس صورت می گیرد و از دسترسی اقشار مختلف جامعه به برخی تارنماهای خاص جلوگیری می شود. در این میان، سیاست های کلان ایالات متحده در عرصه بین المللی نیز تاثیرگذار است. ... برگرفته از ماهنامه فرهنگ پویا - ۲۹ https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
🔥 اسرائیل در سراشیبی شکست ذلت‌بار ‼️ ایهود اولمرت نخست‌وزیر پیشین رژیم غاصب: به دلیل شکست مفتضحانه‌اش در حوزه امنیت داخلی از نظر روحی نابود شده اما وانمود می‌کند که آقای امنیت است؛ در حالیکه او آقای چرندیات است! ⛔️ نتانیاهو نخست‌وزیر جانیان خونخوار: پیروزی نیمه‌کاره بر حماس را نمی‌خواهیم. ما به صبر نیاز داریم تا ماموریت نابودی حماس را به پایان برسانیم، ما پیروزی نصفه نیمه نمی‌خواهیم. من درباره دوران پس از نابودی حماس هیچ ایده‌ای ندارم، ولی جنگ به کمتر از نابودی آنها پایان نخواهد یافت! 📛 بلینکن وزیرخارجه صهیونیست : واضح است که اسرائیل نمی‌تواند غزه را اداره کند. ما موافق ایجاد یک وقفه آتش‌بس انسان‌دوستانه و تسهیل ورود کمک به هستیم. 🛑 وزیرخارجه‌ی نروژ: گفت که هدف حمله‌اش مبارزه با حماس است اما چیزی که شاهد آن بودیم کشتار ۱۰ هزار نفر بود. ✅ واکنش حماس به ادعاهای اشغالگران و آمریکا: سخنان درباره وضعیت حماس در مرحله پس از ، خیالات و اوهام است و هیچ قدرتی نمی‌تواند سرنوشت ما را مشخص کند. اشغالگران پیروز نشده‌اند و تاکنون به هیچ هدف سیاسی یا نظامی دست نیافته‌اند! ✍ راهبرد دقیق رهبران داره نتیجه میده: افزایش اختلافات داخلی بین صهیونیست‌ها، ایجاد شکاف سیاسی بین حامیان غربی صهیونیست‌ها با دولت اشغالگر، فشار افکار عمومی و ضربات آرام و پیوسته مقاومت به منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه و در نهایت پذیرش شکست ذلیلانه اسرائیل از جنبش و تمام‌فلسطینی‌بودن این پیروزی بزرگ ❤️ السلام علیک یا فاطمه الزهرا 🇮🇷🇵🇸
💠 آیا میدانید مهمترین موضوعِ مقام معظم رهبری چیست ؟ 📜 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در خطبه میفرمایند : بالاترین امر به معروف ، امر به است . ✍️ و یا امام باقر علیه‌السلام میفرمایند : در اصول دین ، موضوع از چهار اصل دیگر برتر است ، زیرا که کلید آنهاست ؛ حضرت در حدیثی دیگر میفرمایند : آنقدر که در قیامت از شما سوال میشود از موضوعات دیگر سوال نمیشود . 🔰 اکنون حضرت مهدی سلام الله علیه ، امام و سرپرست ما هستند و ، و ایشان بر ما واجب است . ✨ امیرالمومنین علیه السلام ، در توصیف احوال امام زمان در میفرمایند : در آخرالزمان با فرزندم مهدی کاری میکنند که او و می‌شود . 📖 در زیارت وارث آمده است : وَلَعنَ الله اُمَةً سَمِعَت بذٰلِکَ فَرَضِیَتْ‌به‌ یعنی که نسبت به و تنهایی امام زمانشان بی‌تفاوت و باشند مورد خدا واقع میشوند . 📌 پس ، قطعا در قیامت از ما سوال میکنند ، به دلیل بی توجهی و اَعمال شماها ، ۱۲۰۰سال امام زمانتان در و بود ، شما برای رفع موانع ظهورش چه کردید ؟ 👈 در آن زمانِ سخت چه پاسخی خواهیم داد ؟ https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
﷽ 🎇 💝ازدواج (۱۴۱): 💝 حلال شدن «فروج» و آمیزش (۳): ● در کتاب فقه الرضا (ع) آمده است: "خداوند تو را رحمت كند! بدان كه اقسام ازدواج كه خداوند جلّ وعزّ بدان دستور داده است چهار وجه است؛ 1- يكى «ازدواج با ارث» و اين ازدواج همراه با ولىّ (سرپرست زن) و حضور دو شاهد و مهر مشخص است يعنى آن مقدارى است كه توافق بر آن صورت مى‏ گيرد كم يا زياد و اين ازدواج نيازمند شاهد است و در اين گونه ازدواج تعداد زنانى كه (گرفتن آنها) آزاد است چهار تاست، و براى كسى كه چهار زن دارد اگر بخواهد ازدواج (جديدى) كند جز با طلاق دادن يكى از چهار تا جايز نيست و تا عدّه آن زن را كه طلاق داده سپرى نشود و براى ديگر مردان حلال نگردد ازدواج (جديد) جايز نيست چرا كه اين زن مادامى كه براى مردان حلال نگشته (و از عدّه بيرون نيامده) در بند ازدواج با آن مرد است. 2- وجه دوم: ازدواج بدون شاهد و بدون ارث بردن است و آن همان ازدواج متعه (موقّت) با شرايطش مى ‏باشد و شرايط آن اين است كه از زن سؤال كند كه آيا رهاست يا شوهر دارد؟ يا در عدّه و يا حامله است؟ پس اگر خالى از اين سه بود به او مى ‏گويد: تو خود را بر پايه كتاب خدا و سنت پيامبرش (ص) در اختيار بهره‏ ورى من قرار مى‏ دهى؟ به ازدواج نه زنا؟ اين مدّت در برابر اين مبلغ، و مهر و مدت را روشن بيان مى ‏كنى، بر اين پايه كه تو از من ارث نبرى و من از تو ارث نبرم، و بر اين مبنى كه آب را (منى) هر كجا كه بخواهم بگذارم و باز بر اين پايه كه پس از تمام شدن مدّت موظّف باشى كه چهل و پنج روز عدّه نگه دارى؟ و چون پاسخ مثبت داد به او مى‏ گويى تو خويش را در اختيار بهره ورى من قرار دادى و همه شرايط را بر زن تكرار مى ‏كنى چرا كه گفتۀ اول تو خواستگارى است و هر شرطى پيش از ازدواج فاسد است و ازدواج با گفته دوم بسته مى‏ شود بنابراين اگر در مرحله دوم گفت: آرى؛ مهر به او پرداخت مى‏ گردد يا هر اندازه كه از آن آماده است و باقيمانده، بدهى و دین است كه بر گردن توست و در اين هنگام است كه آميزش با آن زن برايت حلال شده است. 3- وجه سوم: ازدواج ملكى و آن اين است كه مرد، كنيز را بخرد كه در اين صورت اگر كنيز استبراء (یک حیض) شده است آميزش با وى حلال است. 4- وجه چهارم: ازدواج تحليلى و آن اين است كه مرد يا زن، فرج كنيز خود را براى مدّت مشخّصى براى كسى حلال كند پس اگر كنيز مال مرد است بايد كه پيش از تحليل كنيز با يك حيض شدن او را استبراء كند و پس از گذشت ايام تحليل هم باز او را استبراء كند (يعنى با يك حيض شدن مطمئن شود كه حامله نيست) ولى اگر كنيز مال زن باشد به استبراء نيازى نيست". ■ (الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام، ص 232 ). .............................. 💥 آیه:《وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (۲۹) إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ (۳۰) فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ (۳۱)》. (معارج / ۳۱- ۲۹) ● ترجمه: ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺍﻣﻨﺸﺎﻥ ﺭﺍ [ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺷﻬﻮﺍﺕ ﺣﺮﺍم] ﺣﻔﻆ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ. ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻛﺎم ﺟﻮﻳﻲ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﻛﻨﻴﺰﺍﻧﺸﺎﻥ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺟﻨﺴﻲ ﺭﺍﻫﻲ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﻳﻨﺪ، ﺗﺠﺎﻭﺯﻛﺎﺭ ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﺣﻖ ﺍﻧﺪ.https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
💔پریشان و مضطر واقعی امام زمان(عج) است! 🔰أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ ۗ أَإِلَٰهٌ مَعَ الله ۚ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ(نمل آیه۶۲) یا چه کسی است که درمانده را آن وقت که او را می خواند اجابت میکند و بلا و گرفتاری را بر طرف می سازد و شما مومنین را جانشینان خود در زمین، قرار می دهد؟ آيا با خداوند معبودى هست؟ بسیاراندک است آنچه که متذکر میشوید! 🌹امام صادق(ع) در تاویل آیه فوق میفرمایند: «نَزلتْ فِي الْقَائِم مِنْ آل مُحَمّدٍ(عَلَيْهم السَّلام)، هُوَ وَ الله الْمُضْطَرُّ إِذَا صَلَّى فِي الْمَقَامِ رَكْعَتَيْنِ، وَ دَعَا الله فَأَجَابَهُ،وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُهُ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ» (تفسير القمي ص۴۹۷) این آیه درباره قائم آل محمد(علیهم السلام) نازل شده است. بخداوند سوگند، مضطر و درمانده واقعی اوست، آن زمانی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد و خداوند را میخواند، پس خداوند او را اجابت می کند و گرفتاری(غیبت) او را از بین میبرد و او را در زمین خلیفه قرار می دهد. 🔶همچنین در دعای ندبه میخوانیم: «أَيْنَ المُضْطَرُّ الَّذِي يُجابُ إِذا دَعاِ» کجاست آن مضطرِّی که، هر وقت دعا کند اجابت میشود. 🔸️آری، نمونه اعلی از مضطرّ واقعى، وجود مبارک امام زمان(عج) است و بدترين سوء «و يكشف السوء»، سلطه ى کفّار و ولایت طاغوت است كه در زمان آن حضرت برطرف مى شود و «يجعلكم خلفاء» حكومت صالحان در آن زمان است. 🔸البته باید گفت هر جا كه دعاى ما مستجاب نشود، دليلى دارد، همچون: 👈الف: دعاى ما، طلبِ خير نبوده وما گمان مى كرديم خير است. (زيرا دعا يعنى طلبِ خير) 👈ب: نحوه ى درخواست، جدّى و همراه با درماندگى نبوده است. 👈ج: در دعا اخلاص نداشته ايم، يعنى اگر به درگاه خداوند رو كرده ايم، به ديگران نيز چشم اميد داشته ايم. 👈د: گاهى به جاى استجابتِ آنی آنچه مى خواهيم، خداوند اجابت آنرا برای زمانی مناسب ذخیره میکند و گاهى به جاى خواسته ما، كه نزد خداوند به مصلحت ما نيست، خداوند بلائى از ما دور مى نماید و گاهى به جاى برآوردن حاجت در دنيا، در نشئه های دیگر جبران مى كند كه همه اين مطالب در روايات آمده است. پس اجابت اظطراری امام زمان برای روزی که به مصلحت الهی باشد ذخیره شده و عاقبت این اجابت به منصه ظهور می‌رسد. 🔸اجابتِ مضطرّ، قضای حتمی خداوند است تا جایی که سنّت الهى را تغيير ندهد. مثلاً سنّت خداوند آن است كه مردم به نحوى بايد از دنيا بروند و همه ى انسان ها در لحظه ى احتضار مضطرّند و اگر خداوند به همه جواب مثبت دهد، بايد قانون مرگ که در امتداد کمال انسانهاست را لغو كند. لذا اجابت مضطر در چارچوب مصلحت و سنت های الهی میباشد. 🔸ريشه ايمان به خداوند متعال، عقل و فطرت و شهود قلبی است، لكن مادّيون مى گويند: ريشه ايمان به خدا ترس است. يعنى انسان چون خود را در برابر حوادث عاجز مى بيند، هنگام بروز حادثه اى تلخ، قدرتى را در ذهن خود تصوّر مى كند و به آن پناه مى برد. 🔸️مادّيون با اين محاسبه، ايمان را زاييده ى ترس مى دانند، امّا جواب آنان اين است كه توجّه به خدا به هنگام ترس است، نه آنكه اصل وجود خدا، مولود ترس باشد. مثلًا ما به هنگام ديدن سگ و احساس خطر، رو به سنگ مى‌رويم، امّا اين، بدان معنا نيست كه اصل سنگ به خاطر سگ به وجود آمده باشد. وجود قدرتى لايزال در هستى، امرى فطرى است كه به هنگام حوادثی که امید نجات از اسباب مادی نمیرود، مورد توجّه انسان واقع مى‌شود . چرا که در آن حوادثی که کاملا از غیر، انقطاع حاصل میشود درک آدمی به کانون غیبی فراتر از حس خیالی یا موهوماتی میباشد و انسان در آن لحظه این جنس از ایمان را از شوائب مادی و حسّی و خیالی منزّه میبیند لکن اگر امید نجاتی با وجود اسباب مادی برود این جنس از ایمان برای بسیاری از انسانها با شوائب شرک و وهم آمیخته میباشد(بدلیل جهل و اعمال بد که حجاب بین آنها و خداوند را رقم زده) 🔸علاوه بر آن‌ باید به دهریّون گفت که اگر سرچشمه ايمان ترس باشد، بايد هر كس ترسوتر است، مؤمن تر باشد. در حالى كه مؤمنان واقعى، شجاع ترين افراد زمان خود بوده اند و بايد انسان در لحظاتى كه احساس ترس ندارد، ايمانى هم نداشته باشد، در حالى كه ما در لحظه هايى كه ترس نداريم خدا را به دليل عقل و فطرت و شهود قلبی قبول داريم. در حقيقت ترس و اضطرار، پرده غفلت و حجاب های نفسانی را كنار مى زند و ما را متوجّه خدا مى كند. لذا منكران خدا هرگاه در هواپيما يا كشتى نشسته باشند و خبر سقوط يا غرق شدن را بشنوند(فَإِذا رَكِبوا في الْفُلْك دَعوُا الله مُخلِصينَ لَهُ الدِّين) و يقين كنند كه هيچ قدرتى به فريادشان نمى رسد، از عمق جان به يك قدرت و نجاتبخش غیبی که مشهود قلبشان میشود و آن را منزّه از ادراک حسّی مبینند، اميد پیدا کرده و دل مى بندند كه آن محسوس غیبی، همان خداى متعال است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قلبم شکسته! 💔 اما با اون تیکه‌اش که از همه پاک‌تره دوستت دارم مهدی جان!✨️ ♡♡
قابل توجه اونهایی که میگن زمان شاه خوب بود . الان جمهوری اسلامی باعث شده دیگه تو صف نفت نباشی و تو توی خانه گاز داشته باشی .
شبکه سازی بهائیان در رژیم پهلوی در تحولات تاریخ معاصر ایران فرقه بهائیت نقش منفی و مخربی از همان آغاز پیدایشش در شکل و شمایل یک فرقه به‌ظاهر مذهبی، در جامعه بازی کرد، به حدی که برخلاف ادعاهای خود که تز جدایی دین از سیاست سر می‌‌دهند، هم در ساختارهای قدرت نفوذ کرد و هم سیاست را در بند ثروت و ثروت را در طرح، تدوین و سیاست‌‌های فرهنگی و اجتماعی جهت کاهش اثر و نفوذ روحانیت، به کار بست. درواقع، ثروت، و نفوذ در بنگاه‌‌های اقتصادی، اولین شرط لازم جهت استحکام و تثبیت تشکیلات و پاسخ به نیازهای برنامه‌ریزی‌شده کارگزاران بهائی بود. حضور گسترده آنها به حدی بود که حتی صدای اسدالله علم، وزیر دربار، را هم درآورد. وزیر دربار در خاطراتش می‌‌نویسد: «این بهائی‌‌های بی‌‌وطن در همه شئون رخنه کرده‌‌اند. مخصوصا مشهور است که نصف اعضای دولت بهائی هستند».   بستر این حضور گسترده در ساختار سیاسی، به شبکه‌‌سازی و به‌کارگیری افراد کلیدی در مناصب بالای حکومتی برمی‌گردد که با نخست‌‌وزیرانی همچون اسدالله علم، حسنعلی منصور و امیرعباس هویدا آغاز شد. البته باید یادآوری کرد که نفوذ قوی شبکه بهائیت در دستگاه دولتی صرفا به دلیل حمایت دولت از آنها نبود، بلکه بیشتر مشارکت قوی آنان با سازمان‌‌های جاسوسی دولت‌‌های استعماری، عامل عمده تقویت و دوام بهائی‌‌ها در این دوره به‌شمار می‌آید. در اینجا لازم است یادآوری شود که همکاری این فرقه با سرویس‌‌های جاسوسی به مدت‌‌ها پیش از کودتای 1299، برمی‌‌گردد. حبیب‌‌الله عین‌‌الملک، پدر هویدا، رضاخان را به سر اردشیر ریپورتر معرفی می‌‌کند و اهداف راهبردی بهائیان، با تحدید و نوسازی سیاست‌‌های دینی و فرهنگی پهلوی‌‌ها، خواسته یا ناخواسته، تأمین می‌‌شود. الگوی نظری تشکیلات بهائی با مهره‌‌چینی و شبکه‌‌سازی یادشده، مدخل اولیه مهمی را جهت تغییر محتوایی سیاست‌‌ فرهنگی و اقتصادی یافتند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اولین قدم در عرصه سیاست، داشتن توانایی مالی و قدرت اقتصادی است، بدین منظور، بهائیان درصدد برآمدند در بخش اقتصاد و تجارت اوضاع خود را بهبود بخشند تا در برابر ناملایمات و سختگیری‌‌ها جامعه، اهرم فشاری در برابر دیگران داشته باشند. آنان با فعالیت‌‌ها و عملکردهای خود در دوره پهلوی دوم توانستند اغلب اشخاص طراز اول در اقتصاد را به مناصب کلیدی درآورند. نظام بانکی کشور، به‌طور کامل در اختیار صهیونیست‌‌های داخلی و خارجی و فراماسون‌‌ها و بهائیان قرار داشت. بانک ملی را سال‌‌ها یک بهائی به نام یوسف خوش‌‌کیش اداره می‌‌کرد. بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران (باند شریف‌امامی، استاد اعظم فراماسون‌های ایران و رئیس مجلس سنا)، با همکاری بانک‌‌های خارجی که اغلب در کنترل صهیونیست‌‌ها قرار داشت، ساختار مالی ایران را در دست داشتند. ثروت و ساختار مالی، که توسط افرادی مانند عبدالکریم ایادی، هژبر یزدانی و هم‌‌کیشانش مدیریت می‌‌شد، راه را برای سرمایه‌‌گذاری در طرح‌‌های فرهنگی و سیاست‌‌های سکولاریستی باز کرد. وابستگی به غرب هم در الگوهای نظری توسعه و هم در عملیاتی کردن آنها توسط افراد وابسته به نخبگان ایرانی تحصیل‌کرده در آمریکا، مخرج مشترکی را جهت زمینه‌‌سازی همکاری هرچه بیشتر با آمریکا و اسرائیل در قراردادهای فنی و در زمینه کشاورزی فراهم ساخت که نقش بهائیان را پدیدار می‌‌سازد. از دهه 1340 به بعد، نخست‌‌وزیران، ‌وزرای کابینه، رؤسای ادارات و مؤسسات پولی و بانکی از میان بهائیان و یا منتسب به بهائیت استفاده می‌‌شد که به‌صورت غیرمستقیم «وحدت منافع مشترکی را بین نخبگان سیاسی و اقتصادی ایران، آمریکا و اسرائیل در خصوص همکاری در زمینه‌‌های مختلف ایجاد می‌‌کند». بازتاب همکاری مشترک ایجادشده تحت نام وحدت استراتژیک با اسرائیل و رویکرد ضد عربی و ضد اسلامی قابل ‌بررسی است. شناسایی اسرائیل و همکاری مجدد دولت با آن رژیم اشغالگر بعد از کودتای 1332، در زمینه‌‌های مختلف کشاورزی، اطلاعاتی و نفتی، از یک احساس مشترک دیگری نیز ناشی می‌‌شود و آن سیاست ضد عربی و ضداسلامی پهلوی دوم و بهائیان مستقر در ایران و اسرائیل است. وظیفه محوله تشکیلات بهائی در زمینه و زمانه‌‌ای است که جو ضد اسرائیلی در ایران و منطقه عربی خاورمیانه پس از جنگ‌‌های دهه 1340 و 1350 فلسطین، سوریه و مصر، افزایش یافته و اسلام سیاسی در حال گسترش است. فرقه بهائی با نفوذ در ساختار قدرت، کارویژه سیاست‌‌گذاری در امر سیاسی و تدوین راهبردهای بلندمدت در سیاست خارجی، نقش واسط و پرنفوذی را در پیوند دوستی بین ایران و رژیم اشغالگر قدس به عهده می‌‌گیرد.   در سیاست داخلی و حوزه امنیتی نیز، مدیران بهائی نقش بارزی را در سرکوب ناراضیان،‌ شکنجه فعالان انقلابی مسلمان و کسب آموزش‌‌های نوین در دایره ضداطلاعات و تجسس به عهده دارند که پرویز ثابتی یکی از آنهاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎄چقدر با سرو ابرکوه یزد آشنایی دارید # تقدیم به چشمان زیبا بین شما.....
🔰یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم 📅 جمعه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲ ⏱ساعت: ۱۸:۳۰ 📍مکان: گلزار مطهر شهدای علی‌ بن جعفر(علیه السلام)، مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) 🔺 🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احترام به همسروخوندان نمازشب باچراغ قوه. سیره سردارشهیدعلی شفیعی.
‍ ﷽ 🔸صلوات ضراب اصفهانی، صلواتی پر فضیلت است که از جانب مولا صاحب الزمان علیه السلام به ما رسیده است.✨ این صلوات حکایت جالبی دارد: ابوالحسن ضرّاب اصفهانی یکی از دوستداران امام عسکری علیه السلام بوده است. او حدود بیست سال بعد از شهادت امام عسکری علیه السلام، از اصفهان به مکه آمد به امید اینکه بتواند نشانی از حضرت مهدی علیه السلام پیدا کند. در مکه به طور اتفاقی با پیرزنی آشنا شد که سال‌ها در خانه امام عسکری علیه السلام خدمتگزاری می‌کرده است. با دیدن چندین معجزه به او ثابت شد که آن پیرزن با حضرت مهدی علیه السلام نیز در ارتباط است.👌 📌آن پیرزن چند پیغام از جانب حضرت برای او آورد و از جمله آن‌ها این بود که: هر وقت می‌خواهی بر پیامبر صلی الله علیه و آله صلوات بفرستی بر او و بر جانشین‌هایش این‌گونه صلوات بفرست... و بعد به او دعایی را آموخت که امروز در بین ما مشهور به صلوات ضراب اصفهانی است.🌱 👈 صلوات  ضراب را همیشه می‌توان خواند، اما یکی از بهترین اوقات آن، عصر روز جمعه است. 🔻سید بن طاووس در کتاب جمال الاسبوع می‌نویسد: اگر روز جمعه به خاطر عذری تعقیبات نماز عصر را به جا نیاوردی، ابداٌ این صلوات را ترک نکن؛ به خاطر مطلبی که خدای بزرگ ما را از آن آگاه فرموده است. 📚 جمال الاسبوع ص۴۹۴.
🌹سهم : خطبه ۳۲ تا ۳۱ ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۳۷ هجری در مسجد کوفه در شناخت مردم و روزگاران پس از پیامبر "صلی الله علیه وآله وسلم" ایراد فرمود) 1⃣ سير ارتجاعی امت اسلامی ♦️ای مردم! در روزگاری کينه توز و پر از ناسپاسی و کفران نعمت ها صبح کرده ايم که نيکوکار بدکار به شمار می آيد و ستمگر بر تجاوز و سرکشی خود می افزايد. نه از آن چه می دانيم بهره می گيريم و نه از آن چه نمی دانيم می پرسيم و نه از حادثه مهمّی تا بر ما فرود نيايد می ترسيم. 2⃣ اقسام مردم (روانشناسی اجتماعي مسلمين، پس از پيامبر"صلی الله علیه وآله وسلم") ♦️در اين روزگاران مردم چهار گروه اند: گروهی اگر دست به فساد نمی زنند، برای اين است که روحشان ناتوان و شمشيرشان کند و امکانات مالی در اختيار ندارند. و گروه ديگر آنانکه شمشير کشيده و شرّ و فسادشان را آشکار کرده اند، لشکرهای پياده و سواره خود را گرد آورده و خود آماده کشتار ديگرانند. دين را برای به دست آوردن مال دنيا تباه کردند که يا رئيس و فرمانده گروهی شوند، يا به منبری فرا رفته، خطبه بخوانند. چه بد تجارتی که دنيا را بهای جان خود بدانی و با آنچه که در نزد خداست معاوضه نمايی. و گروهی ديگر با اعمال آخرت، دنيا را می طلبند و با اعمال دنيا در پی کسب مقام های معنوی آخرت نيستند، خود را کوچک و متواضع جلوه می دهند. گام ها را رياکارانه و کوتاه بر می دارند، دامن خود را جمع کرده، خود را همانند مؤمنان واقعی می آرايند و پوشش الهی را وسيله نفاق و دورويی و دنياطلبی خود قرار می دهند. و برخی ديگر با پستی و ذلّت و فقدان امکانات، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند، که خود را به زيور قناعت آراسته و لباس زاهدان را پوشيده اند. اينان هرگز در هيچ زمانی از شب و روز از زاهدان راستين نبوده اند. 3⃣ وصف پاكان در جامعه مسخ شده ♦️در اين ميان گروه اندکی باقی مانده اند که ياد قيامت چشم هايشان را بر همه چيز فرو بسته و ترس رستاخيز اشک هايشان را جاری ساخته است؛ برخی از آنها از جامعه رانده شده و تنها زندگی می کنند و برخی ديگر ترسان و سرکوب شده يا لب فرو بسته و سکوت اختيار کرده اند؛ بعضی مخلصانه همچنان مردم را به سوی خدا دعوت می کنند و بعضی ديگر گريان و دردناکند که تقيّه و خويشتن داری، آنان را از چشم مردم انداخته است و ناتوانی وجودشان را فرا گرفته گويا در دريای نمک فرو رفته اند. دهن هايشان بسته و قلب هايشان مجروح است؛ آن قدر نصيحت کردند که خسته شدند، از بس سرکوب شدند، ناتوانند و چندان کشته دادند که انگشت شمار شدند. 4⃣ روش برخورد با دنيا ♦️ "پس بايد دنيای حرام در چشمانتان از پَرِ کاهِ خشکيده و تُفاله های قيچی شده دام داران، بی ارزش تر باشد. از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آنکه آيندگان از شما پند گيرند، اين دنيایِ فاسدِ نکوهش شده را رها کنيد زيرا مشتاقان شيفته تر از شما را رها کرد. ( می گويم: بعضی از نادانان اين خطبه را به معاويه نسبت داده اند، ولی بدون ترديد اين خطبه از سخنان اميرمؤمنان(علیه السلام) است. «طلا کجا و خاک کجا؟! آب گوارا و شيرين کجا و آب نمک کجا؟!». دليل بر اين مطلب سخن «عمرو بن بحر، جاحظ» است که ماهِر در ادب و نقّاد بصير سخن می باشد، او اين خطبه را در کتاب «البيان و التبيين» آورده و گفته است: آن را به معاويه نسبت داده اند. سپس اضافه کرده که اين خطبه به سخن امام(علیه السلام) و به روش او در تقسيم مردم شبيه تر است. و اوست که به بيانِ حال مردم، از غلبه، ذلّت، تقيّه و ترس واردتر است، سپس می گويد: «تا کنون چه موقع ديده ايم که معاويه در يکی از سخنانش مسير زهد پيش گيرد و راه و رسم بندگان خدا را انتخاب کند؟!» ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( در آغاز جنگ جمل در سال ۳۶ هجری، ابن عباس را برای پند دادن به سوی زبیر فرستاد و فرمود:) 🔹روانشناسی طلحه و زبير ♦️با طلحه ديدار مکن، زيرا در برخورد با طلحه او را چون گاو وحشی می يابی که شاخش را تابيده و آماده نبرد است، سوار بر مرکب سرکش می شود و می گويد رام است. بلکه با زبير ديدار کن که نرم تر است. به او بگو پسر دايی تو می گويد: در حجاز مرا شناختی و در عراق مرا نمی شناسی؟! چه شد که از پيمان خود بازگشتی؟! (جمله کوتاه «فَما عَدا مِمّا بَدا» برای نخستين بار از امام علی "علیه السلام" شنيده شده و پيش از امام(علیه السلام) از کسی نقل نشده است.)