🌼🍒 #زعفران (سرگل) 🍃⇩
😍طلای سرخ خراسان رضوی😍
✅خواص درمانی:
درمان سردرد
روشن کردن پوست
از بین بردن جای جوش
مهار رشد تومور
جلوگیری از بروز سرطان
بهبود زخم و سوختگی
بهبود کیفیت خواب
درمان زخم معده
مبارزه با التهاب
کاهش فشار خون
حفظ بینایی سالم
جلوگیری از آلزایمر
بهبود حافظه
بهبود افسردگی
درمان مشکلات دستگاه گوارش
و...
این عماریون
✅ 1400با کدام برنامه، با کدام تیم؟
🔻تصور کنید قرار است مسابقه دو سرعت 400 متر به دو برابر این مسافت و مسیر مسابقه نیز نه میدان، بلکه مسیر پرسنگلاخ و ناهموار برگزیده شود. با چنین تغییراتی، بسیار محتمل است که به غیر از تعدادی اندک، افراد دیگر از این مسابقه سخت انصراف دهند. چون یقین دارند این مسیر پرمخاطره را به نقطه پایان نمیرسانند؛ اما ماجرای انتخابات در ایران چیز دیگری است؛ هر میزان که اهمیت و چالشهای اقتصادی و سیاسی کشور بیشتر آشکارتر میشود، بر تعداد داوطلبانی که متقاضی انتخابات دشوار 1400 هستند، مدام افزوده میشود. دراینباره نکات زیر حائز اهمیت است:
🔹1- شرایط پیشروی کشور اینگونه نیست که افرادی با توهم و توجیهات گوناگون بخواهند پای در انتخابات 1400 بگذارند؛ اقتضای مسیر 1400، وسع و توانایی است و خداوند کسانی که وسع و توانایی ندارند را برای هیچ امری مکلف نکرده و نمیکند.
🔸 2- شاخص اصلی برای سنجش وسع و توانایی نیز ضرورتاً آمادگیهای فردی نیست- که آن هم مهم است- بلکه موضوع اساسیتر، داشتن برنامه مدون و قابل دفاع و نیز تیم مشخص برای اداره کشور و غلبه بر چالشهای اقتصادی است.
🔹 3- تجربه گذشته و روحیات برخی افراد داوطلب نشان میدهد که انصراف آنها از این مسیر ممکن نیست، پس باید کار دیگری کرد.
🔸 4- اقدام پیشنهادی در این زمینه آن است که جریان رسانهای و بخشهای مختلف مردمی و بهویژه نخبگان و خواص جامعه بهطور فراگیر عرصه را بر افراد متوهم در صحنه انتخابات از همین حالا تنگ کنند. هر فردی- جدای از گرایش سیاسی و جناحی که دارد- بهمحض آنکه از اراده خود برای ورود به مصاف 1400 سخنی گفت، باید بلافاصله با این سؤال مواجه شود که با کدام برنامه عملیاتی مشخص و تیم همراه قرار است وارد این عرصه شود و مشکلات را مرتفع نماید؟
🔹 5- پاسخ این سؤال هم از جنس ارائه توضیحات تئوریک و کلی نیست. او باید در عمل آمادگی و توانایی خود را برای عموم ارائه دهد. چه معنی دارد فردی که قرار است کمتر از 10 ماه دیگر و در شرایطی دشوار از حیث اقتصادی و سیاسی، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد، فاقد هرگونه برنامه مدون، عملیاتی و قابل دفاع باشد و اصولاً نداند که تیم اقتصادی، فرهنگی و سیاسیاش چه کسانی هستند؟
🔺نکته نهایی: هر فرد و هر رسانهای که به آینده ایران دل بسته است و فردای کشور برایش اهمیت دارد، باید پیش از اینکه افراد متوهم و فاقد برنامه و تیم، پای در عرصه انتخابات بگذارند و حتی کار به تأیید مراجع قانونی برسد، اجازه ندهند آنها خود را در معرض تبلیغات و فضای رسانهای قرار دهند. این نکته مهم باید بهمنزله یک مطالبه فراگیر و اقدامی سرنوشتساز نگریسته شود.این عماریون
💯آقای ترامپ؛ وعده انتقام ما قطعی و جدی است
فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به رئیس جمهور امریکا: ✅
🔻آقای ترامپ از انتقام ما شک نکنید، زیرا کاملا قطعی و جدی است.
🔹ما اهل شرف و جوانمردی هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام میگیریم به همین علت هم بود که در عین الاسد سربازان شما را هدف قرار ندادیم.
🔸ما کسانی را هدف قرار میدهیم که در شهادت سردار بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند.
🔹شما فکر میکنید ما در قبال خون برادر شهیدمان یک سفیر زن را در آفریقای جنوبی میزنیم؟
🔺امریکاییها بدانند هر کسی را که در ماجرای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی نقش داشته است، میزنیم و این یک پیام جدی است.این عماریون
●●● آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو #خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود!!
▪️ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است.!!
همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها #روزنامه_نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها #آخوند و معمّم هست.
▫️ میگویند «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! #حرف_بی_خود!
▪️ ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
▫️در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود.
!!حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید».
ببینید چه #عدم_تشخیص؛ آنچه انسان #رنج میبرد، این است که تشخیص نیست.
ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانه خودش است، کار شخصی میکند. آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.
▪️ این منطقی که می گوید بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند! خب در مورد #شراب فروشی هم هست! شراب هم آزاد کنیم هرکس دلش خواست نخورد، این حرف شد؟!!!
در مورد همه گناهان اجتماعی این حرف وجود دارد این حرف شد؟!!
💬 امام خامنه ای
۱۳۹۶/۱۲/۱۷
این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کدام شهید شما را متحول میکند .....
این عماریون
✅پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:
🔻آمریکا علیرغم اینکه از برجام خارج شده است، ادعا میکند که میتواند ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ مکانیسم ماشه را فعال کند.
🔹آمریکاییها در ۳۰ مرداد ماه درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه را ارائه کردند. بنا بر تفسیر آنها شورای امنیت سازمان ملل متحد تا ۳۰ شهریور باید قطعنامهای را صادر کند که اگر این قطعنامه تعلیق شده باشد، به واسطه قطعنامه ۲۲۳۱ بازمیگردد.
🔸اروپاییها در ماجرای فعال کردن مکانیسم ماشه بازی منافقانهای را انجام میدهند که سیاستهای اعلامی و اعمالیشان با هم متفاوت است.
🔹مجلس باید به این شرایط و بازی پلیس خوب و بد اروپا و آمریکا دقت کند، نه اینکه بایستد و کشور دچار تحریمهای جدیدی شود.
🔴امام خمینی(ره):کسی که موجب نفوذ سیاسی اقتصادی دشمن در مملکت اسلامی شود، خائن است
♦️ اگر بعضی از رؤسای دول اسلامی یا بعضی از نمایندگان دو مجلس موجب #نفوذ سیاسی یا اقتصادی بیگانگان بر مملکت اسلامی گردند، به طوری که از این نفوذ بر اساس #اسلام یا بر #استقلال مملکت ولو در آینده ترس باشد، (این رئیس مملکت یا نماینده) #خائن است و فرضاً هم که متصدی شدن آن مقام برایش حقّ باشد از مقامش ـ هر مقامی باشد ـ منعزل می گردد.
♦️ بر امت اسلامی است که ولو با مقاومت منفی مانند ترک معاشرت و ترک معامله با او و روگردان شدن از او به هر وجهی که ممکن است او را #مجازات نمایند و در اخراج او از تمام شؤون سیاسی و محروم نمودن او از حقوق اجتماعی، اهتمام ورزند.
📚 تحریرالوسیله امام(ره)، جلد۱، احکام دفاع از اسلام و قلمروی آن، مساله ۹
🔆 معیاری برای راستیآزمایی پایان تحریمهای تسلیحاتی
🔹سال گذشته در چنین ایامی، وقتی کاملا روشن شد که اروپاییها بنای انجام تعهدات خود در برجام و جبران تبعات خروج آمریکا را ندارند، حتی آقای روحانی نیز به این نتیجه رسید که دیگر برجام یک توافق چندجانبه نیست، بلکه یک تعهد یکجانبه از سوی ایران است. چه، برجام قرار بود مسئله فروش نفت و مبادلات بانکی ایران را حل کند، اما نه تنها این موارد حل نشد، بلکه به سبب پذیرش و اجرای یک سری تعهدات به انضمام برجام نظیر برنامه اقدام FATF، پس از خروج آمریکا شرایط تجارت خارجی ایران بدتر از دوره پیشابرجام شد.
🔹در چنین شرایطی، عقل سلیم حکم میکرد که تهران به حضور خود در برجام پایان دهد و جلوی خسارات بیسابقه آن به امنیت و منافع ملی را بگیرد. حتی آقای روحانی هم به این نتیجه رسیده بود که مزایای برجام دیگر برای ایران تمام شده است. اما رئیس دولت برجام، به یک نقطه #امید دوخته بود و آن، پایان بخشی از تحریمهای تسلیحاتی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ بود. روحانی بیستم آبان ۹۸ گفت: "اگر برجام را نگه داریم سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته میشود و ما میتوانیم به راحتی هم سلاح بخریم و هم بفروشیم".
🔹بدیهی بود که آمریکاییها پیش از رسیدن این موعد، مکانیسم فاجعهبار پیشبینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ یعنی بازگشت خودکار تحریمهای شورای امنیت علیه ایران را فعال کرده و اجازه نخواهند داد تهران حتی این یک بهرهبرداری ناچیز را از برجام داشته باشد. "ناچیز" از این جهت که تحریمهای تسلیحاتی شورای امنیت، مسئله حادی برای قدرت دفاعی ایران ایجاد نکرده بود که رفع آنها، دستاورد شاذی باشد. در هر صورت، حدود یک ماه پیش این اتفاق رخ داد و آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد. اما یک مسئله حقوقی در این میان رخ نمود: آیا واشنگتن که دیگر عضو برجام نیست، حق دارد مکانیسم پیشبینی شده در مواد ۱۱ و ۱۲ قطعنامه ۲۲۳۱ را فعال کند؟ آمریکا بیتوجه به تفاسیر متفاوت ایران و سایر اعضای شورای امنیت، با ثبت یک اعتراض نسبت به نقض فاحش برجام توسط ایران، فرآیند بازگشت تحریمها را کلید زد.
🔹اینک نظام بینالملل با یک معمای حقوقی مواجه شده است: آیا تحریمهای شورای امنیت علیه ایران در ۳۰ شهریور بازخواهد گشت یا خیر؟ در سطح حقوقی، این معما ممکن است یا حل شود یا نشود. آنچه مسلم است اینکه آمریکا بلاتردید ادعا خواهد کرد تحریمها بازگشته و ایران نیز طبیعتا چنین ادعایی را نخواهد پذیرفت. اما آنچه مهم است و باید مبنای تصمیمگیری ایران درباره سرنوشت برجام باشد، نه یک مجادله لفظی، که واقعیات علیالارض است. این واقعیت عبارتست از اینکه آیا ایران پس از ۲۷ مهر ۹۹ میتواند تجارت تسلیحات انجام دهد یا خیر؟ اگر ایران پس از این تاریخ، قراردادهای تسلیحاتی معتبری امضا و اجرا کرد، ادعای آمریکا باطل است و تحریمها بازنگشته است؛ اما اگر از چنین قراردادهایی خبری نشد، حتی اگر آقای روحانی روز ۳۰ شهریور را جشن ملی نیز اعلام کند، برای یک فاجعه دیگر جشن گرفته است و به جای اعلام پیروزی، باید اقدام متقابل درخوری انجام دهد، که جز توقف اجرای تمام تعهدات برجامی نیست. در غیر اینصورت، یک پالس قوی به آمریکا مخابره میشود که هر بلایی سر ایران بیاورد، تهران حاضر نیست از برجام دست بکشد.
🔹فلسفه همراهی لفظی اروپاییها با ایران در قضایای اخیر و رای ممتنع آنها به قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی نیز روشن است. میتوان به جرئت از یک مصالحه میان اروپاییها و آمریکاییها سخن گفت. به نحوی که اروپاییها با بازگشت اسمی تحریمها مخالفت کنند، اما در عمل هیچگونه تجارت تسلیحات توسط ایران انجام نشود. دستاورد این مخالفتهای اسمی و زبانی نیز، تدوام حضور ایران در برجام باشد. همچنانکه پس از خروج آمریکا از برجام، با لفاظی و وعده و وعید توخالی، دولت آقای روحانی را در برجام حفظ کردند و پای کار معامله یک قطره نفت یا مبادله یک سنت پول نیامدند.
🔹️حتی اگر بخواهیم سخن بیستم آبان ۹۸ آقای روحانی را ملاک قرار دهیم، یعنی با منطق خود این دولت به مسائل نگاه کنیم، آقای روحانی در صورتی که موفق نشود پس از ۱۸ اکتبر(۲۷ مهر) یک قرارداد تسلیحاتی معتبر امضا و اجرا کند، باید تمام تعهدات خود در برجام را به حالت تعلیق درآورد. در غیراینصورت، همه آنچه تاکنون از سوی مقامات دولتی گفته شده، با کمال پوزش جنبه خودفریبی ملی خواهد داشت. بدیهی است که در چنین شرایطی، مجلس باید برای جلوگیری از لطمات بیشتر به منافع ملی، به این خودفریبی پایان دهد. لذا راقم این سطور ضمن مخالفت با سخنانی نظیر "زودتر چکاندن ماشه"، پیشنهاد میکند مجلس دولت را مکلف کند حداکثر تا پایان آبان، یک قرارداد رسمی تجارت تسلیحات به امضا برساند. در غیر اینصورت، دولت مکلف شود در ساعت صفر ۹۹.۰۹.۰۱ تعهدات برجامیاش را تعلیق نماید.این عماریون