☑️ حسین شریعتمداری: بازرسان آژانس را چرا اخراج نمیکنید؟
مدیرمسئول کیهان در یادداشتی نوشت:
🔹آدم کلاهبردار و مال مردمخواری را حکایت کردهاند که از این و آن قرض میگرفت و پس نمیداد! شاکیان بسیار شدند و قاضی حکم کرد که او را بر قاطری سوار کنند و تمام روز در کوچه و بازار شهر بگردانند و جار بزنند که «ایها الناس! چهره این آدم حیلهگر و حقهباز را خوب نگاه کنید و به خاطر بسپارید. پول و اموال خلق خدا را قرض میگیرد ولی باز پس نمیدهد! مراقب باشید که فریب او را نخورید».
🔹حکم قاضی اجرا شد و شب هنگام، صاحب قاطر او را به در خانهاش برد و کرایه قاطر را مطالبه کرد! مرد حقهباز و مال مردمخوار پوزخندی زد و گفت: مرد ناحسابی مگر از صبح علیالطلوع تاکنون فریاد نمیزدی و به مردمان هشدار میدادی فریب مرا نخورند که طلب هیچکس را پس نمیدهم؟! حالا خجالت نمیکشی که از من کرایه قاطرت را میخواهی؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خدمات شهید خدمت/ آغاز بهرهبرداری از طرحهای گازرسانی به پنج شهر شمال سیستان و بلوچستان
🔹 آیین بهرهبرداری از طرحهای گازرسانی به پنج شهر شمال استان به صورت همزمان با حضور وزیر نفت در شرکت ملی گاز استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرار از زندان میخوند وقتی فرار از زندان مُد نبود!
#شکوفهسنجد👇🏻
✍🏻فواید شکوفه سنجد
⚜گلی است سفید مایل به زردکه بسیار خوشبو است.مزاج گرم وخشک داشته و محرک میل جنسی بخصوص در زنان بوده
⚜نفخ وباد سیستم گوارشی را از بین میبرد وبرای مغز وریه هم مفید است.
⚜در صورتی که اگربا #روغن_زیتون حرارت دادهشود، جهت سستی مفاصل و رشد مو نیز مفید است (استفاده موضعی و مالیدنی).😊👌🏻
⚜میتوان آن را در مقادیر کم بصورت دمکرده نیز استفاده نمود.
🔥🔥🔥🔥🔥
نفرین شدیدامام سجاد علیه السلام
بر دشمنان اسلام ومسلمين
🔥
⚫خدایا! به سبب آن امور، دشمنانشان را در هم شکن،
⚫و دست قدرت آن نابکاران را از ایشان جدا ساز،
⚫و بین دشمن و جنگ افزارشان فاصله انداز،
⚫و بندهای دلشان را از جا بر کن،
⚫و میان آنان و آذوقه هاشان دوری انداز،
⚫و در فنون جنگی شان سرگردانشان ساز،
⚫و از مقصدشان گمراهشان کن،
⚫و کمک را از آنان قطع فرما،
⚫و از تعدادشان بکاه،
⚫و دلشان را از بیم و ترس پر کن.
⚫و قدرتشان را از فعّالیّت علیه مرزداران باز دار،
⚫و زبانشان را از سخن علیه آنان ببند،
⚫و با شکست خوردنشان، گروه پشت سرشان را پراکنده ساز،
⚫و شکست آنان را مایۀ عبرت دیگران ساز،
⚫و با خواری و زبونی آنان، آرزوهای کسانی را
که پس از آنهایند قطع کن.
⚫خدایا! زنانشان را عقیم ساز،
⚫و صلب مردانشان را خشک کن،
⚫و نسل چهارپایان و گاو و گوسفندشان را قطع فرما،
⚫به آسمانشان اجازه باریدن،
⚫و به زمینشان رخصت روییدن مده.
🔥🔥🔥🔥🔥
صحیفه سجادیه دعای 27
»»» آیه ی روز :
**********
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
فَآتِ ذَا الْقُرْبَىَ حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ ذَلِكَ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
روم - ٣٨
پس حقّ نزدیکان و مسکینان و در راهماندگان را ادا کن! این برای آنها که رضای خدا را میطلبند بهتر است، و چنین کسانی رستگارانند.
**********
نکته ها:
در روایات آمده است: همین كه این آیه نازل شد، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فدك را به حضرت زهراعلیها السلام بخشیدند. (173)
گرچه خطاب آیه به پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله است، ولى تمام مردم مخاطب آن مى باشند.
مراد از «وجه اللّه»، نیّت خالصانه در انفاق است، همان گونه كه در مورد انفاق اهل بیت علیهم السلام مى خوانیم: «انّما نطعمكم لوجه اللّه»(174)
-----
173) تفاسیر مجمع البیان و نورالثّقلین.
174) انسان، 9.
**********
پیام ها:
- مالك اموال خداوند است، موارد مصرف مال را هم باید خداوند مشخّص كند. «فَآتِ»
- در انفاق و كمك، خویشان بر دیگران مقدّمند. «ذا القربى... والمسكین ...»
- بستگان بر انسان و دارایى انسان حقّ و حقوقى دارند. «حقّه» آرى، خویشاوندى، زمینه ى پیدایش حقوق است.
- فرمان دینى با عواطف طبیعى هماهنگ است. دستور رسیدگى به بستگان فقیر همان خواسته عاطفى انسان است. «فآت ذا القربى حقّه...»
- محرومان در مال اغنیا حقّ دارند و در پرداخت حقّشان نباید بر آنان منّت گزارد. «حقّه»
- اسلام، حامى مستضعفان و حاكم اسلامى مسئول فقرزدایى از جامعه ى مسلمانان است. (بنابر این كه پیامبر به عنوان حاكم اسلامى مخاطب واقع شده باشد. «فآت... والمسكین...»
- حتّى ثروتمندانى كه موقّتاً گرفتار بى پولى مى شوند، باید حمایت شوند. «وابن السبیل»
- اداى حقوق دیگران ارزش است، نه جمع دارایى و ثروت. «ذلك خیر»
- ثروت مى تواند وسیله اى براى تقرّب به خداوند قرار گیرد. «فآت ذا القربى حقّه... یریدون وجه اللّه»
- امتیاز انفاق اسلامى بر انفاق دیگران، قصد قربت است. «یریدون وجه اللّه»
- امر به نیكى، باید با تشویق همراه باشد. «ذلك خیر... هم المفلحون»
- رستگارى در گرو عمل خالصانه است. «یریدون وجه اللّه و أولئك هم المفلحون»
**********
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
»»» آیه ی روز :
**
ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُكْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِينَ
انعام - ٦٢
سپس (تمام بندگان) به سوی خدا، که مولای حقیقی آنهاست، بازمیگردند. بدانید که حکم و داوری، مخصوص اوست؛ و او، سریعترین حسابگران است!
**
نکته ها:
در روایات آمده است كه خداوند، حساب بندگانش را به اندازه ى دوشیدن شیر یك گوسفند و در زمانى بسیار كوتاه، انجام مى دهد. (363)
از امام على علیه السلام سؤال شد: «كیف یُحاسِبُ اللّه الخلقَ على كثرتهم؟ فقال: كما یَرزقُهم على كثرتهم. فقیل: كیف یُحاسِبهم و لایرونه؟ فقال: كما یَرزقهم و لایرونه» (364) چگونه خداوند با وجود مخلوقین زیاد به حساب آنان رسیدگى مى كند؟ حضرت فرمودند: همان گونه كه آنان را روزى مى دهد. سؤال شد: چگونه حسابرسى مى كند در حالى كه او را نمى بینند؟ فرمودند: همان گونه كه روزى شان مى دهد، ولى او را نمى بینند.
سؤال: با این همه آیات وروایات بر حسابرسى سریع الهى، پس طولانى بودن روز قیامت براى چیست؟
پاسخ: بلندى روز قیامت، نوعى عقوبت است، نه به خاطر فشار كار و ناتوانى از محاسبه ى سریع. (365) (بشر كه مخلوق الهى است، در دنیاى امروز به وسیله ى كامپیوتر، در كمتر از یك دقیقه بزرگ ترین محاسبات را انجام داده و مثلا انبارها و كالاهاى آن و امور مالى مربوط به آن را بررسى و محاسبه مى نماید).
-----
363) تفاسیر مجمع البیان و نورالثقلین.
364) نهج البلاغه، كلام 300.
365) تفسیر اطیب البیان.
**
پیام ها:
- بازگشت همه به سوى خداست و او یگانه قاضى قیامت است. «ردّوا الى اللَّه... له الحكم»
- مولاى حقیقى كسى است كه آفریدن، نظارت كردن، خواب و بیدارى، مرگ و بعثت، داورى و حسابرسى به دست او باشد، «الى اللَّه مولاهم الحقّ»
- همه ى مولاها یا باطلند، یا مجازى، مولاى حقیقى تنها خداوند است. «اللَّه مولاهم الحقّ» و ولایت انبیا و اولیا، پرتوى از ولایت الهى است.
- سرعت حسابرسى خداوند، از هر نوع و هر وسیله ى حسابرسى سریعتر است. «و هو أسرع الحاسبین»
- سرعت حسابرسى و رسیدگى به امور، یك ارزش و روش الهى است. «و هو أسرع الحاسبین»
شهید ناصر حق شناس
نام پدر: شریف
تاریخ تولد: 17-5-1344 شمسی
محل تولد: آذربایجان شرقی - مراغه
پاسدار-مجرد
مسئول اطلاعات
تاریخ شهادت : 17-2-1365 شمسی
محل شهادت : سرپل ذهاب-شناسایی
گلزار شهدا: گلشن
آذربایجان شرقی - مراغه
فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ مسلم بن عقیل ازلشگر مکانبزه 31 عاشورا در سال 1342 همزمان با آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم منحوس شاه به دنیا آمد.
محمدناصر حق شناس آنگاه که در آبانماه سال 1361 هنگامی که 19 سال بیشتر نداشت براى نخستین بار به جبهه رفت و به واحد تخریب پیوست چون اعتقاد داشت واحد تخریب نزدیک ترین معبر براى رسیدن به آسمان بود.
در هنگام دیده بانى اسیر شد اما پس از پانزده روز با لباسهاى پاره پاره و پیکرى سراسر خونین و زخم آلود بازگشت و می گفت من به این راحتی اسیر نمی شوم و در راه 2 عراقی را به هلاکت رسانده و پس از چدین روز سرگردانی و بدون آب و غذا به خاک خودی بازگشته بود .
اما باز آرام و قرار نداشت و از بیمارستان راهی جبهه شد. زندگى ناصر در جبهه ها مىگذشت. خود را وقف جهاد کرده بود. در آبانماه 1362 به کسوت پاسدارى درآمد و این خود مرحله اى دیگر در حیات او بود. او مرحله به مرحله پله هاى حیات حقیقى را مىپیمود. در دوران تخریب، معبرهاى آسمان به رویش گشوده شد، و در دوران دیده بانى دیدنى هایى دید که از دید دنیاطلبان پنهان است.
آنان که در عملیات خیبر بوده اند، هنوز از دیده بانى سخن مىگویند که مهارتش در هدایت آتش، صفوف خصم را متلاشى کرد. بعد از آن به اطلاعات و عملیات پیوست، هنوز چندى نگذشته بود که کارایى و توانایى اش در اطلاعات و عملیات آشکار شد، چنانکه سخت ترین و خطرناکترین کارهاى اطلاعات و عملیات و شناسایى به او محول مىشد. در این دوران بود که مسوولیت اطلاعات و عملیات تیپ مسلمبن عقیل را برعهده اش نهادند و او با کوله بارى از تجارب عملیاتهاى والفجر مقدماتى و ... والفجر 8، خیبر و بدر، در این مسئولیت نیز با شایستگى و شجاعت تمام انجام وظیفه مىکرد. اشتیاق به جهاد و شهادت در راه خدا، وجود او را لبریز کرده بود، چنانکه پس از سالها نبرد از جبهه دل نمىکند و اگر براى صله رحم و انجام امورات خانواده به شهر باز مىآمد، اغلب کارهاى مربوط به جبهه و جنگ را انجام مىداد.
با همه از جبهه مىگفت، از پیروزىها و ایثارها، از عنایات و امدادهاى خداوندى... آخرین بارى که به جبهه اعزام مىشد، پدر و مادرش به او مىگویند: آخر تو کى از جبهه برمىگردى که سر و سامان بگیرى؟ و ناصر مىگوید: اگر این بار برگشتم، حتماً به حرف شما عمل خواهم کرد. اگر این بار برگشتم... بالاخره روز موعود فرا رسید و محمد ناصر حق شناس در 20 اردیبهشت 1365 در جبهه حق علیه باطل جان به جان آفرین تسلیم کرد و به لقاء الله پیوست.