فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨۱۰ نشانه اخبار جعلی در ایام انتخابات:
1.اخبار جعلی منبع رسمی و قابل اعتمادی ندارند
2.در سایر رسانه ها بازنشر نمی شوند
3.اخبار و تصاویر قدیمی را دوباره منتشر می کنند
4.تبلیغاتی بوده و سعی در جلب کلیک دارند
5.عناوین حساس و جذاب بدون منبع معتبر دارند
6.استفاده از تصاویر و ویدیوهای تحریف شده یا تقطیع شده
7.استفاده از زبان تحریکآمیز و تحریفگر
8.منتشر کردن اطلاعات نادرست درباره نامزدها
9.پخش شایعات بدون پشتوانه قانونی یا مدارک
10.استفاده از شبکههای اجتماعی برای گسترش شایعات
11.ترویج دیدگاههای سوءتأثیرگذار و سودجو
12.عدم صحت سورسگیری و فقدان فکتچکینگ
13.ترویج نظرات شخصی به جای حقایق قابل تأیید
14.استفاده از عناوین حساس برای جلب توجه مخاطبان
15.پخش خبر با هدف تحول دادن نظر عموم به سود خاص
🌀 ۱۰ راهکار جهت پیشگیری:
1.بررسی منابع خبری معتبر
2.تأیید اخبار از چند منبع مستقل و بدون طرفداری
3.عدم انتشار خبرها بدون تأیید قطعی
4.آموزش به دیگران درباره شناسایی اخبار جعلی
5.عدم انتشار گفت و گوهای ناشناس یا غیرقابل تأیید
6.توجه به سبک نگارش و زبان استفاده شده در خبر
7.بررسی عکسها و ویدئوها به دقت(ممکن است تصاویر با ابزار های تدوین یا با ابزار هوش مصنوعی در آمیخته شده باشند.)
9.استفاده از فضای مجازی به عنوان منبع اطلاعات، نه تنها منبع تکمیلی
10.هشدار دادن به ديگران در صورت شک داشتن به یک خبر جعلی
🔔 مراقب تحلیل های غلط و بی اساس در فضای مجازی باشید و در این ایام تواصی به حق را پیشی بگیرید.
#انتخابات
💢مهندسی انتخابات!
🔹در پی اعلام نتایج نهایی انتخابات و راه یافتن «مسعود پزشکیان» به مرحله دوم، نشست خبری «علی عبدالعلیزاده» رئیس ستاد این نامزد انتخابات ریاستجمهوری شامگاه شنبه (9 تیر ماه) برگزار شد. در این نشست، رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان گفت: «برخی تصور میکردند پزشکیان را برای بازار گرمی آوردهاند که مردم در انتخابات شرکت کنند، بعد هم بگویند او رأی نیاورد؛ اما او رأی اول را آورد که نشان داد «مهندسی انتخابات» شایعه است.» عبدالعلیزاده تأکید کرد: «نگوییم رئیسجمهور اختیار ندارد، رئیسجمهور شخصیت دوم کشور است، دولت لوایح توسعه را تهیه میکند و به مجلس میبرد و با تیم کارشناسی خود کمک میکند نمایندگان مجلس به لوایحی که آینده کشور را خواهد ساخت، رأی بدهند.»
🔸تجربه نشان داده است، هر زمان این جماعت پیروز شدند، انتخابات مهندسی نشده است و هر گاه احتمال ناکامی دادند، با تقلید از ادبیات دشمنان خبیث ملت ایران، نظام و انقلاب و مردم را تخریب کردند و بر ناقوس تقلب و مهندسی انتخابات و تخلف و... دمیدند.
🔹حال سؤال اینجاست: فرق انتخابات سال 1384 با 1388 چیست؟ به کدام اجازه و جرئت توانستند رأی 24/5 میلیون نفر (11 میلیون رأی، فاصله نامزد پیروز با نامزد خودشان) را به راحتی زیر پا بگذارند و کشور را به آشوب بکشانند؟ مباحث نشست خبری فوق، اعتراف به دروغ بزرگی است که درباره مهندسی بودن انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفتهاند.
🔸اسفندماه سال گذشته، یعنی چهارماه قبل ادعا کردند انتخابات مهندسی شده است و خاتمی را مجبور کردند از رفتار گروهکهای ورشکسته تبعیت کند و در انتخابات مجلس رأی ندهد. آن انتخابات در حالی برگزار شد که اتحادی شوم از براندازان ورشکسته، مدعیان اصلاحات در ایران، سیاسیون غافل و همچنین در رأس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی سرمایهگذاری شدیدی بر روی القای گزاره خالصسازی، مهندسی انتخابات و همچنین قهر مردم با صندوقهای رأی انجام دادند. آن اتحاد شوم از کلیدواژه «مهندسی انتخابات» برای تخطئه رأی مردم و همچنین کوچک شمردن اهمیت صندوقهای رأی و نمایشی اعلام کردن انتخاب مردم استفاده کرد، این در حالی است که رویکرد انتخاباتی نظام به ویژه در پنج سال اخیر (پس از انتخابات مجلس یازدهم) هیچ تغییری نکرده است.
🔹نکته پایانی اینکه فصل انتخابات است و افراطیون مدعی اصلاحات با یک چالش بزرگ روبهرو هستند؛ به خط کردن آن دسته از مخاطبانی که در مقابل منفیبافی این جماعت منفعل بوده و باور کردهاند انتخابات در ایران، مهندسی شده است. سیاستبازان مدعی اصلاحطلبی به ناچار باید اعتراف کنند که به مردم درباره مهندسی بودن انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران دروغ گفتهاند. حال آنکه به نظر میرسد مردم این بار میل و رغبتی به بازیچه شدن نداشته باشند و در مقابل دعوت ایشان برای رأی دادن به نامزد اصلاحطلبان، برعکس به گزینه مقابل رأی بدهند.
69.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ناگفتههای میرکاظمی از پرونده کرسنت
🔹 این قرارداد با ۲ دلال و افراد زیادی که وجوهی دریافت کردند، بسته شد که مستندات آن موجود و اثبات شده است. اینکه در پرونده کرسنت دلالها نقش داشته و فساد اتفاق افتاده است، مسجل است و کسی نمیتواند آنرا رد کند. کرسنت پروژه غیراقتصادی بود. حتی در هفت سال اول ۵۰ درصد سرمایهگذاری ایران را باز نمیگرداند. در ۱۸ سال بعد هم حداکثر ۲ تا چهار میلیارد دلار برگشت داشت.
#دکتر_سید_مسعود_میرکاظمی
❓ نامزد عوام یا رئیس جمهور عامه؟!
✍️ حجت الاسلام محسن قنبریان
• دکتر #پزشکیان وقتی ساده و بی پیرایه سخن می گوید، عوام می فهمند. همان حرفهای عوام در تاکسی و اتوبوس را می زند حتی بدون چتر تحلیلی عمیق:
- آمده ام تا مردم را از تنگنای تحریم برهانم/ هیچ کشوری با بستن مرزها به رونق و رشد نمی رسد/ تنش زدایی و حل مساله تحریم ها راه حل مسائل اقتصادی و توسعه ایران است.
- بهداشت و آموزش، کالا نیست و حق همه است/ مداخلات دولت باید به نفع محرومین تمام شود.
- ارجاع به امر کارشناسی وظیفه من است...
- در ایران وحدت و انسجام ایجاد و دعواها را حل کنیم ...
• اما آیا خیرِ رئیس جمهور شدنش مثل همین همه فهم بودن حرفش، به "همه" می رسد؟!
"عامه مردم" از برنامه های متخصصانش -که ترجیع بند حرفهای اوست- بهره می برند؛ یا تئوری های آنها برای "طبقه خاص" منفعت آور است؟!
چند مورد را می شود بررسی کرد:
1⃣ تعامل برجامی با دنیا
کاملا حرف درستی است که با مرز بسته نمی شود به رشد و رونق رسید؛ ولی در این ۴۵سال کی مرز بسته بوده؟! در دوره شهید رئیسی روابط خارجی بسیار هم گسترش یافته است.
اما با همان چند کشور خاص(۱+۵) هر مطلعی می داند دعوا سر اصل مذاکره و توافق نیست؛ دعوا سر شکل مذاکره و صورت نهایی تعامل و توافق است!
آقای پزشکیان و ستادش با پرچم داری سردار برجام موافق توافق با صورت بندی برجام اند.
✔️ دو سؤال مهم در اینباره:
❓ ۱. برجام در ایام اجرایش در دولت روحانی، خیرش به کدام طبقه رسید؟ نفع عامه از آن چه بود؟
❓ ۲. خروج آمریکا از برجام (علیرغم ضمانت سابق جان کری و...) خسارتش را بر چه طبقه ای نهاد؟!
• به حسب اسناد دولت آقای روحانی جواب هردو سؤال یکی است: هم اجرا و هم نقض برجام به ضرر عامه و طبقات محروم، به نفع طبقه برخوردار!
❗️ گزارش دفتر امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در ۲۹مهر۹۹ این است:
"در مدت اجرای برجام بیشترین نفعش به خانوارهای ثروتمند رسید و با خروج آمریکا و بازگشت تحریم ها، بیشترین فشار تحریمی اش به خانوار های فقیر برگشت."۱
ضریب جینی این سالها هم دقیقا همین را نشان می دهد.
محاسبه دیگری نشان می دهد اجرای برجام به نفع بورسی ها تمام شد(۲) ؛ نه عامه حقوق بگیر و کارگر!
❗️دکتر ظریف در مصاحبه اش با پرس تی وی(۳اسفند۹۹) میزان خسارت عدم اجرای برجام از سوی طرف مقابل را بیان می کند:
"آمریکا یک تریلیون دلار خسارت زده است ؛ غرامت می گیریم"!۳
❗️نشریه آمریکایی فارین پالسی غیر از گزارش حرف بالای ظریف، از قول روحانی هم نقل کرد:
"خسارت، تنها در ماه سپتامبر ۱۵۰میلیارد است"!۴
این غرامت های سنگین که برخی نمایندگان روزانه ۱۰۰۰همت شمردند!(۵) باعث شد مجلس از اختیارات خود استفاده و قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام را تصویب کند!۶
❗️کتاب "تحریم ها نگاهی از درون میدان" نوشته #ریچارد_نفیو با ترجمه فارسی قابل مطالعه است(۷)؛ تا نشان دهد در برجام چگونه کالاهای اساسی مورد نیاز عامه مردم، شامل تحریم بوده اما کالاهای لوکس (حتی پورشه و...) که مصرف طبقات بالاست، مشمول اعمال تحریم های هوشمند نمی شده است!
⬅️ رئیس جمهور یعنی محافظ حقوق عامه و جمهور مردم ایران بودن؛ نه ضامن خیرات و منافع طبقات بالا و خاص.
نمی شود عامیانه برای عوام سخن گفت اما تئوری های کارشناسی ای در جهت منافع ویژه خواران را دنبال کرد!
شاید ادامه یافت...
┄
🔰ترکیب متفاوت مرددین/ چه باید کرد؟
🔸آرای مردد دو دسته اند. دسته اول آرای مشارکت ساز هستند. آرائی که بین رای دادن و ندادن مردد اند. دسته دوم آرایی که رای می دهند اما هنوز معلوم نیست به چه کسی.
🔸اما حرف اینجاست که کمپین های انتخاباتی و تبلیغات رسانه ای هنوز کمکی به آرای مردد نکرده اند و این یک تفاوت جدی با گذشته است. چرا؟
آیا شعارها و برنامه ها و وعده های نامزدها دست مردم رسیده است؟ اجمالا پاسخ منفی است. اما آیا نامزدها حرف نمی زنند؟ می زنند، چه بسا بیش از گذشته. آیا برنامه و ایده و وعده ندارند؟ کم و بیش دارند. پس ماجرا چیست؟
🔸علت اصلی اینست که برخلاف گذشته دیگر نامزدها و ستادها نیستند که کمپین می سازند و امروز شبکه های مجازی اند که کمپین سازند. کمپین سازی دیگر بالا به پائین نیست و افقی و عرضی است. به همین دلیل حتی هوادارها نیز کار به برنامه ها و وعده ها ندارند.
🔸هرکس قصه خودش از نامزدش را برای مخاطب می گوید تا او نیز با همین قصه هم قصه شود. خیلی هم برایش مهم نیست این قصه چه میزان واقعی است.
🔸به همین دلیل است که در خیلی از موارد نیز کار به اختلاف و جدل کشیده می شود چون روایت افراد از نامزد مورد علاقه شان اغلب افراطی و دوقطبی ساز است. طبیعت ذهن و روان ادمی چنین است. آدم ها دوست دارند از نامزد مورد علاقه خود فرشته و از رقیب او اهریمن بسازند.
🔸برای رقابت های دیو و پری گونه نیز ایده و برنامه و شعار نیاز نیست، بلکه زمین بازی را افشاگری ها و بداخلاقی ها و طعنه زدن ها و غیره روشن می کند. رقابت نمی کنند که دیگران انتخاب کنند، رقابت می کنند تا همدیگر را حذف می کنند.
🔸اینجاست که سطح کمپین ها فراتر از هواداری سخت نخواهد رفت چون قدرت گسترش در مقایس های بزرگ تر اجتماعی و عمومی را نخواهد داشت.
حالا چه باید کرد؟
🔸در روزهای باقی مانده باید کمپین های شبکه ای و افقی شکل بگیرد. کمپین هایی که قدرت رشد مویرگی در شبکه های محلی و خانوادگی و دوستانه و غیره را داشته باشد. صاحب این کمپین ها چه کسانی اند؟ خود فعالان شبکه اجتماعی.
🔸هرکس با هدف معرفی نامزد مورد علاقه اش مسائلی که می تواند میان مخاطب دست به دست شود را احصا و روی همان تمرکز کند. مثلا فرض کنید این روزها برای مخاطب تورم یا فیلترینگ یا حجاب یا ارز و بورس و غیره مهم است. هر هواداری می تواند روی ایده نامزد خود لابه لای نظام مسائل مخاطب تمرکز شود. هر میزان که از آن ایده می فهمد همان را به زبان خودش بگوید.
🔸فایده اصلی این کمپین های شبکه ای اینست که هم وضع موجود را می بیند و هم ناظر به مخاطب ایده و برنامه می دهد و لذا امیدافزاست و از همه مهمتر اینکه به روایت مخاطبین است نه ستادها. چنین کمپین هایی می تواند هم مشارکت بسازد و هم انتخاب.
شما هم راه حل پیشنهاد دهید
🔴 13 پرسش چالشی از پزشکیان و اصلاح طلبان در مورد فضای مجازی
🔰به راه انداختن دوگانه فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک تله است که برخی می خواهند با برجسته شدن آن، جبهه انقلاب را در یک حالت تدافعی و انفعال قرار گیرد.
👈 حال اینکه در زمینه فضای مجازی، دست برتر و عَلم مطالبه گری برای ماست.
در مورد فضای مجازی تا می توانید این نوع پرسش های چالشی را از #پزشکیان و #اصلاح_طلبان بپرسید:
1⃣ برای جلوگیری از خروج داده های کلان (Big Data) از فضای مجازی کشور و جلوگیری از دستیابی دشمنان به این داده های حیاتی و مهم – که امروزه طلای نامرئی محسوب می شوند - چه برنامه ای دارند❓
2⃣ برای در امان ماندن خانواده ها، نوجوانان و جوانان از محتوای مستهجن و مبتذل فضای مجازی چه برنامه و راهکارهای عملیاتی دارند❓
3⃣ در برابر توهین های آشکار به مقدسات و به طور کلی وجود مطالب ضددینی و گمراه کننده، چه برنامه و راهکار عملیاتی دارند❓
4⃣ آیا در دنیا، فضای مجازی را با فرهنگ سازی مدیریت می کنند یا حاکمیت باید اقدامات دیگری هم انجام دهد؟ آن اقدامات چه هستند❓
5⃣ برای به دست آوردن سهم ایران از مدیریت و حکمرانی فضای مجازی و قرار گرفتن در سطح کشورهایی نظیر آمریکا و چین، چه برنامه ای دارند❓
6⃣ اگر کسب و کارهای مرم را به سمت سکوهای خارجی ببریم، در صورت مسدود شدن از سوی طرف مقابل، تحریم یا هر مسأله دیگر، چه کسی پاسخگوی خسارت ها خواهد بود❓
7⃣ در صورت حضور یله و رهای سکوهای خارجی در کشور، در برابر ارتکاب جرایم برخی از کاربران در بستر آنها و متأثر بودن جامعه و مردم از این رفتارها، چه کسی پاسخگو است❓
8⃣ برای مقابله با خرید و فروش فیلترشکن و دور زدن قوانین کشور در زمینه فضای مجازی، چه برنامه ای دارند❓
9⃣ در صورت مسدود شدن حساب های کاربران ایرانی و با توهین به شخصیت های ملی و مورد احترام مردم، نوع برخورد آنها با سکوهای خارجی چکونه است.
0⃣1⃣ آیا برای حضور سکوهای مجازی خارجی چک سفید امضا می دهند؟ با وجود زیر پا گذاشتن قواعد و قوانین جمهوری اسلامی – چه با دادن تعهد و چه بدون دادن تعهد – چه برخوردی باید با آنها صورت گیرد.
1⃣1⃣ برای حضور جهانی سکوهای ایرانی چه برنامه ای دارند.
2⃣1⃣ برای توسعه زیرساخت ها در هر بخش فضای مجازی، پیوست فرهنگی تدوین کرده اند.
3⃣1⃣ اگر مخالف فیلترینگ هستند، برای دفاع از حقوق مردم – مانند کلاهبرداری و ... - در سکوهای خارجی و همچنین در امان ماندن از تهدیدهای امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حاصل از فعالیت آنها چه برنامه ای دارند.
🍀🍃🍀
#مباهله ،
☀️آفتابى همچون غدير بود
كه روزى طلوع كرد☀️
و براى هميشه چراغ
راه شيعه در طول تاريخ شد.
24 ذی الحجه روز جلوه عظمت و
فضیلت پیامبر و اهل بیت (ع) #روز_مباهله گرامی باد
┏━━✨✨✨━━┓
💖۲۴ ذی الحجه
💖روز مباهله روزی است
💖که مسحیان نَجرانی
💖با دیدن ابهت پیامبر (ص)
💖و اهل بیت ایشان از
💖مباهله کردن ترسیدند.
این روز بر شما مبارک 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #عهد_سعید با مردم اصفهان
🔹پروژههای استان اصفهان از #صد_عهد اجرایی دولت سعید جلیلی اعلام شد:
1️⃣ اتمام پروژه انتقال آب از دریا به اصفهان
2️⃣ اتمام پروژه احیای زاینده رود
3️⃣ اتمام پروژه قطار سریع السیر تهران-اصفهان
4️⃣ تکمیل اجرای راهآهن بافق - زرینشهر
5️⃣ تکمیل مترو اصفهان
6️⃣ تکمیل پروژه کنارگذر شرقی اصفهان
🔹 #عهد_سعید در امتداد مسیر رئیسجمهور شهید برای تکمیل بیش از صد پروژه نیمهتمام استانی و ملی تا پایان دولت چهاردهم
ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی فولادشهر
با لینک زیر وارد این کانال شوید، با نام و یاد شهدا این کانال را به دوستان، اقوام خود معرفی کنید
https://eitaa.com/joinchat/414581587C650ffcba90