🔰دوقطبیسازی امنیت
✍ محسن صیاد قنبری
▫️اغلب دیده شده افرادی که به اصطلاح صاحبنظر و کارشناس هستند برخی از مسائل و موضوعات را اولویتبندی میکنند.
▫️نمونه آن موضوع «امنیت» است که واژهای بسیار مهم و حتی حیاتی است که این روزها خیلیها در خصوص آن صحبت میکنند و نظریه میدهند.
▫️اما تأسف در آنجاست که همین افراد موضوعات امنیتی را اهم و مهم مینمایند در حالیکه هرکدام از آنها در جای خود مهم و قابل پیگیری است. نمونه آن توئیت کنایه آمیز حسامالدین آشنا میباشد که گفته بود: «آیا مو مشکل است و موشک مشکلگشا»!
▫️و یا در گذشته هم شبیه به این مورد را داشتهایم آنجا که هاشمی رفسنجانی گفته بود: «دنیای فردا دنیای گفتمانهاست نه موشکها».
▫️این نوع صحبتها اصلاً به نفع جامعه ما نیست چراکه دو قطبیسازی امنیت به منزله آب به آسیاب دشمن ریختن است که همان چراغ سبز نشان دادن به دشمنان به منظور ضربه زدن به ایران و ملتش میباشد.
▫️لذا در مقوله امنیت در همه موضوعات اعم از نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... باید یکسان نگریسته شود و الا اگر گزینشی برخورد گردد به منزله آسیب دیدن کشور در همه موضوعات امنیتی خواهد بود.
▫️حال که در آستانه عملیات قریبالوقوع «وعده صادق۲» هستیم متأسفانه حسامهایی! را میبینیم که سعی دارند اینطور به جامعه القاء نمایند که مسائلی همچون حجاب، معیشت و ... مهمتر از امنیت نظامی است و یا اینکه می گویند موشک، پول نان، خانه و ماشین است!
▫️در طول تاریخ، ایران بارها با این دوقطبیسازیها ضربات زیادی را متحمل شده است که یک نمونه آن زمانی بود که امیرکبیر میخواست کارخانه توپسازی افتتاح کند تا ایران از نظر قدرت نظامی تقویت شود. انگلیس شایعه می کرد مردم گرسنه هستند و امیرکبیر جنگطلب است.
پس از شهادت امیرکبیر، انگلیس، بوشهر و خارک را تصرف کرد تا هرات را از محاصره حسامالسلطنه در بیاورد و با قرارداد پاریس، آنرا از ایران جدا کرد. مردم گرسنه تر شدند چون هرات دریچه تجارت ایران با خاور دور بود.
▫️بنابراین باید از تاریخ درس عبرت گرفت و الا ملّتی که تاریخ خود را نداند، محکوم به تکرار دوباره آن خواهد بود.
👈 لذا باید آگاه و هوشیار باشیم.
همراه غذای پر چرب چه بخوریم؟
همراه غذای پرچرب سماق مصرف کنید که از چاقی پیشگیری میکند !
برای این که شکمی تخت داشته باشید و از شر چربی های این ناحیه راحت شید، بهتر است بعد از هر وعده غذایی نصف قاشق چایی خوری «سماق» به همراه آب بخورید، این کار باعث گرفته شدن چربی غذا میشود( دقت کنید طبع سماق سرد و کسایی که طبع بدنشون سرده باید حواسشون باشه )
داخل کلم بروکلی کرم هایی وجود داره که کاملا شبیه کلم هست و به هیچ وجه با شستن معمولی از بین نمیرود حتی با ریختن نمک ومحلول.
برای حل این مشکل حتما باید برو کلی ها رو داخل اب جوش بیاندازیم.
(فقط 3 ثانیه) با این کار , بروکلی نه پخته میشود و نه بخار پز. فقط کرم های داخل ان بیرون میاید که قابل دیدن هم هست. لطفا امتحان کنید.
🍏درمان سخت ترین سرفه ها با پرتغال ونمک
یک دونه پرتقال به اندازه یک سانت سر پرتقال را ببرید رگ سفیدی که وسط پرتقال هست رو در بیارید یک قاشق مربا خوری نمک بریزید داخل پرتقال در پرتقال را ببندید و تو یه ظرف فلزی کوچک قرار دهید و ظرف فلزی که پرتقال داخلشه رو توی فر یا در قابلمه قرار دهید ته قابلمه یک یا دوسانت آب بریزید و در قابلمه رو ببندید و بزارید به مدت ۲۵دقیقه بجوشد وبعد پرتقال رو در بیارید ومغزشو کامل بخورید سخت ترین سرفه درمان میشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوس رانی محمدرضاشاه با اطلاع فرح پهلوی
تیمسار متین محافظ شاه: شاه عیاش بود.
________________________
فشار موازی تمامیتخواهان
به رئیسجمهور و نمایندگان مجلس
روزنامه زنجیرهای اعتماد در یادداشتی القا کرد چون فهرست پیشنهادی کابینه در جای دیگری نهائی شده، بنابراین نباید در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد!
نویسنده (محکوم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان) مینویسد: «آيا فهرست کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان، نهايي است، يا بايد در مجلس نيز فيلتر جديدي گذاشته شود؟ اگر نهايي نيست، لطفاً در همين مرحله، همه را پس بگيريد و ۱۹ وزيري را پيشنهاد كنيد كه خودتان قبول داريد، بگذاريد مجلس هركاري ميخواهند انجام بدهند. اينكه نميشود در فرآيند ديگري توافق شود، بعد مجلس هم در ميانه ميدان دنبال سهمگيري شود.
نویسنده میافزاید: سخن اصلي خطاب به ساختار سياسي ايران است. مردم در همان ۱۵ تير پيروز شدند. ولي پيروز ديگر اين ميدان مجموعه سياست حاكم در ايران بود. هنوز هم گمان ميكنم كه ساختار سياسي به سياستي كه در پيش گرفته التزام دارد. سياستي كه پيروزي پزشكيان را پيروزي خود ميداند. اين بازي هنگامي مفيد است كه برد آن دوطرفه باشد. در واقع ملت و حكومت يكی شوند، يا به سمت يكي شدن بروند و برد هركدام شامل برد ديگري هم باشد... عدهاي نشستهاند و قانون مينويسند كه مثلاً اين و آن نبايد در دولت يا پستهاي حساس باشند... يك لحظه تصور كنيد كه آقاي پزشكيان شكست بخورد، چه خواهد شد؟ جز اينكه او به خانه خود ميرود؟ اين حكومت است كه بايد ماجرا را حل كند. چه راهحلي براي آن وجود دارد؟».
درباره این نوشته گفتنی است:
اولاً فرآیند تعیین وزرا، دارای فرآیند روشن قانونی است. و جایی در قانون گفته نشده که اگر مثلا شورای راهبری کابینه راهاندازی شد، پیشنهادهایش وحی منزل است و اگر رئیسجمهور به جای قبول 100 درصد پیشنهادها 60 درصد آنها را پذیرفت و 40 درصد دیگر را خود با مشورتهای دیگر انتخاب کرد، باید رئیس شورا و برخی اعضا که تا دیروز قائل به شأن مشورتی بودند، سر به التهابافکنی و تهدید بگذارند!
ثانیاً شورایی که اساساً برخی اعضای آن محکوم امنیتی و فاقد صلاحیت بودهاند، فهرستی پیشنهاد کردهاند که میگویند ۶۰ درصدش عیناً در لیست نهائی پذیرفته شده، و نیز میگویند با احتساب معاونین رئیسجمهور، این درصد بیشتر هم هست. آیا به خاطر شانتاژ همین افزونخواهان برای تبدیل سهم خواهی به تمامیت خواهی، میشود نص صریح قانون را کنار گذاشت و اجتهاد مقابل نص کرد؟!
ثالثاً بحث حقوقی و قانونی را نباید به بیغولههای سیاسی کشاند. انتخابات بر اساس همان قانون اساسیای برگزار میشود و مشروعیت پیدا میکند که اعتبار و مشروعیت وزیران، را مشروط به بررسی صلاحیت آنها در مجلس و اخذ رأی اعتماد کرده است.
اگر بنا باشد هر امر حقوقی تبدیل به بحث سیاسی با تشخیصهای من عندی شود، سنگ روی سنگ بند نمیشود. از جمله باید قوه قضائیه و مجلس را تعطیل کرد و دولت مطلقالعنان تأسیس نمود، همان کاری بود که افراطیون مدعی اصلاحات در دولت خاتمی با لوایح دوقلو خواستند بکنند اما به سد قانون برخوردند.
رابعاً پنهان شدن پشت آقای پزشکیان، مشکل افراطیون را برطرف نمیکند. اینها همان طیفی هستند که رئیس شورایشان (به خاطر ممنوعیت قانونی تصدی مشاغل حساس از سوی افراد دارای فرزندان دو تابعیتی)، از تصدی معاونت نهی شد، اما تعمداً مسئله شخصی خود را بحث کابینه پیشنهادی آمیخت و با این ژست که مخالف فهرست پیشنهادی است، مدعی استعفا شد!
کسانی با دور زدن قانون و به شکل چتربازی، عضو آن شورا شدند که دارای سوابق محکومیت قضائی بودند و حالا میخواهند همین رویکرد بی در و پیکر، به واسطه رأی اعتماد دربستی مجلس به همه کابینه تشدید شود؛ بیتوجه به احراز صلاحیتهای تخصصی، سلامت و پاکدستی، وفاداری و پایبندی به جمهوری اسلامی و...
خامساً کسانی میخواهند آقای پزشکیان شکست بخورد که از او خواسته بودند در سخنرانی مقابل مقامات خارجی در روز تحلیف و تنفیذ، از عیبها و ضعفهای کشور حرف بزند اما او درایت و تقوا به خرج داد و متن مسموم را کنار گذاشت.
همانها که خاتمی را تا مرز سقوط پیش بردند، سپس به او فشار آوردند تا استعفا کند و از حاکمیت خارج شود و نهایتاً شعار عبور از خاتمی سر دادند.
و نیز، همانها که خواستار استعفای روحانی، همزمان با استعفای سعد حریری در لبنان و فشار مزدوران غرب در عراق برای سقوط دولت بر اساس نقشه آمریکائی- صهیونیستی در اواسط سال 1398 بودند. نویسنده اعتماد یکایک این متهمان را میشناسد.
سادساً خیانت به امنیت ملی (فروش اطلاعات به بیگانگان) با پنهان شدن پشت نام «مردم»، از آن کلکهای کبکی است به نحوی که کسی هم متوجه نمیشود(!)
مقابل هم وانمود کردن مردم و حکومت به اسم حمایت از دولت، سند دغلکاری است. چه این که مجلس هم مانند ریاست جمهوری، هر دو برآمده از رأی مردم هستند و نمیشود با تظاهر به حمایت از یکی، خواستار دور زدن دیگری شد.
تیم اقتصادی کابینه
فارغ از بحث های سیاسی
🔻نکته مغفول در جریان مباحث مربوط به کابینه، تیم اقتصادی دولت است. به اعتبار کش و قوس ها درباره صلاحیت های سیاسی وزیران پیشنهادی، این نکته مهم مورد غفلت قرار گرفته که تیم اقتصادی دولت چه ترکیبی دارد، سکاندارش کیست، و این تیم طبق کدام اولویت و جهت گیری انتخاب شده است؟
🔹قبلا عنوان می شد که آقای طیب نیا معاون اول می شود و تیم اقتصادی را اداره می کند. اما او را نپذیرفتند یا او نپذیرفت و آقای عارف معاون اول شد، چهره ای که قطعا در تراز مدیریت اقتصادی نیست. طبعا طیب نیا هم از از موضع مشاور رئیس جمهور، نمی تواند مدیریت بکند و فرمانده ارشد باشد.
🔻چالش دوم به توانمندی هر یک از اعضای تیم و میزان همگرایی و تعامل آنها بر می گردد. فعلا رئیس سازمان برنامه و بودجه (پورمحمدی) معرفی شده که تا حدودی دارای گرایش های تعدیلی است. سرنوشت رئیس بانک مرکزی هم فعلا نامعلوم است.
🔹می مانند وزرای اقتصاد، تعاون و کار و رفاه، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صمت، نفت و نیرو. مشخصا گفته می شود گرایش احمد میدری وزیر پیشنهادی کار و رفاه (فارغ از صلاحیت سیاسی وی) نهادگرایانه و مخالف رویکرد های تعدیلی است و حال آن که همتی نامزد وزارت اقتصاد و پورمحمدی برنامه و گویا وزیر پیشنهادی نفت، به گرایش های تعدیلی قرابت زیادی دارند.
🔻این مسئله می تواند خود را در موضوعاتی مانند تعیین قیمت ارز، یارانه های پرداختی برای برخی اقلام اساسی، نحوه تامین کسری بودجه و... نشان بدهد. همچنین نوع اختلافاتی که بعضا در دولت ها میان وزارت رفاه و صمت و جهاد کشاورزی پدید آمده و موجب آسیب هایی شده است.
🔹موضوع فرماندهی ستاد اقتصادی، به داخل دولت بر می گردد و آقای پزشکیان باید تدبیر جدی در این باره بیاندیشد. اما صلاحیت تخصصی یکایک وزرا و همچنین امکان تعامل یا تعارض آنها -به اعتبار تفاوت نگرش ها- دو موضوع مهمی است که مجلس باید مطالبه کند و در رای اعتماد مد نظر داشته باشد.
🔹کش و قوس های سیاسی به زودی فرو می نشیند و کابینه مستقر می شود. آنچه می ماند و دارای تاثیرات به مراتب پایدار تری است، میزان توانمندی یکایک اعضای تیم اقتصادی و قدرت هماهنگی و هم افزایی آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی بر مبنای یک نقشه راه مشترک و متفق القول است. این حق مردم است و باید به درستی صیانت شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 #موشن_گرافیک "خشت اول" | قسمت سوم: مامان و باباها برای اینکه بچههاتون یه مهارت یاد بگیرند، چیکار کردین؟
🍃🌹🍃
🌺توصیههایی کاربردی برای رفع دغدغه پدر و مادرها در تربیت فرزندانشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 #تحلیل_و_تبیین | باهنر: برخیها توقع داشتند آقای پزشکیان بدون اجازۀ آنها آب نخورد و قهر کردند.
🍃🌹