بسم الله الرحمن الرحیم
✅تاریخ تکرار شد؟!( به مناسبت رای اعتماد مجلس انقلابی به تمامی وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان)
🟢 قسمت سوم و پایانی
🔴 دکتر پزشکیان روز چهارشنبه سی و یکم مرداد ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی با سخنانی خلاف واقع و بدور از جوانمردی و اصول اخلاقی و انقلابی،چنان وانمود کرد که رهبر معظم انقلاب تمامی وزرای پیشنهادی وی را تایید کرده و همه وزرا با تاییدیه آقا معرفی شده اند.
🔴 با این ترفند و ادعای خلاف واقع توانست برای همه وزرای پیشنهادی 😡خود رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بگیرد
🔴این انتساب کذب و فاقد وجاهت قانونی و اخلاقی تاکنون در هیچ یک از دولت های گذشته مسبوق به سابقه نبوده است.
🔴در مرام و اندیشه و مشیء آقا در خصوص تایید برخی از وزرای پیشنهادی که نقش بارزی در فتنه های گذشته داشته اند،این تاییدیه هیچ جایگاهی ندارد.یکی از خطوط قرمز رهبری موضوع فتنه ها در ادوار گذشته انقلاب اسلامی است.
🔴یکی از مواردی که از خطوط قرمز رهبری معظم انقلاب است موضوع مفاسد و متهمان پرونده های مفاسد اقتصادی و مرتبطین آنهاست. پس تایید وزرای نقش آفرین در این مورد توسط آقا از محالات است
🔴رفتار غیر اخلاقی و مغایر با قوانین جاری کشور دکتر پزشکیان نشان داد که ایشان برای دستیابی به اهداف خود حاضر است حتی مطالب خلاف واقعیات را به بالاترین مقام در نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت بدهد
🔴نکته مهم آنست که حافظ قرآن و نهجالبلاغه در تفأل به قرآن در روز ورود به دفتر ریاست جمهوری و آمدن آیه ۳۸ سوره مبارکه اعراف . و نگرانی شدید در چهره و رخسار وی. خوب جناب پزشکیان این مسیر و راهی است که خودتان انتخاب کردید! خود کرده را تدبیر نیست
🔴مبنا و منظومه فکری و سیره عملی امام خامنه ای عزیز آنست که بنای ورود به امور اجرایی مسئولان را از ابتدای رهبری نداشته و ندارند.و توصیه های مهم له هدایت کلی و ترسیم راه آینده است نه حضور در جزئیات امور کشور.
🔴هر چند مطابق قانون اساسی به دلیل ولایت مطلقه رهبری از حق مداخله در همه امور جاریه نظام را دارند.مشی ء آقا استمرار امور جاریه کشور بصورت طبیعی و روند و ریل گذاری شده مطابق قوانین کشور است.بر اساس نظریه مردم سالاری دینی برخی تصمیم گیری ها به مردم واگذار شده و به تعبیر آقا در این موارد رهبری از مردم تبعیت میکند.نتیجه این که وای فقیه می خواهد هم مردمان و هم مسئولان و حاکمان رشد سیاسی و اجتماعی لازم را بیابند.نظام خودکامه سلطنتی به جای همه مردم فکر کرده و تصمیم میگیرد.پس ولایت فقیه صورت دینی سلطنت نیست و استبداد آشکار و پنهان با ولایت فقیه قابلیت جمع شدن ندارند.
🔴سیره و سنت رهبری انقلاب هیچگاه مبتنی بر فضا سازی در برابر اختیارات مجلس شورای اسلامی نبوده و ایشان نخواسته با بیان دیدگاه ها و نظرات خود ،مسیر و مدار انتخاب واقعی و تصمیم مستقل را تغییر دهند.ولی افرادی مثل رئیس جمهور منتخب کوشیده اند نقلیات و شنیدههای از مقام معظم رهبری را ،به تصمیم گیر ی هایی که در مدار رایج قانونی هستند جهت مدنظر خود و جناح وابسته را بدهند.و در نهایت به نام اراده رهبر انقلاب ،منویات و اراده خود را عملیاتی کنند
🔴در ادوار حاکمیت اصلاح طلبان ( طیفی که پزشکیان به آنها تعلق دارد)بارها به کرات بیان شده که رهبر معظم انقلاب عملکرد فراقانونی دارند.ار نظر اصلاح طلبان ولایت و نهادهای منتسب به رهبری قانون را بلعیده و نهادهای انتصابی ،نهادهای انتخابی را از محتوا و اقدام تهی کرده و جمهوریت به یک انتخابات حداقلی فرو کاهیده شده است!و رئیس جمهور بیش از یک تدارکاتچی نیست!! و کنایه های پنهان و آشکار نیروهای جریان اصلاحات با تعابیری مانند « دولت پنهان ، هسته سخت قدرت،سلطانیسم » به رهبر معظم انقلاب طعنه و کنایه زده اند.خدایا از آنها مگذر! و حتی وقاحت را در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از حد گذرانده و عنوان « دیکتاتور » به سید مظلوم نایب امام زمان علیه السلام داده اند.خدایا تو بر مظلومیت رهبر انقلاب اقا سید علی خامنه ای گواهی ده.
🔴کلید واژه ای به نام « وفاق » که این روزها در ادبیات سیاسی دولت پزشکیان و مجلس انقلابی رواج دارد.وفاق ملی اگر به معنای واقعی و بدور از بازی های سیاسی متداول اجرایی گردد،زمینه ساز پیشرفت و ترقی در حوزههای مختلف کشور خواهیم بود.رای مجلس به وزرای دولت چهاردهم نشان از آن دارد که مجلس همسو با دولت جدید در صدد تحقق همگرایی و وفاق در کشور است
🔴رای آوردن همه وزرای پیشنهادی نشان داد که گروه ها و گرایش های سیاسی غیر وفاق گرا با وجود سروصدای زیاد،با وجود وزن کمی که در عرصه سیاست کشور دارند
🔴نکته مهم دیگر جریان های سیاسی و قاطبه مردم از منازعات سیاسی سرمایه سوز و بی نتیجه خسته شده و در صدد مشق کارآمدی نظام هستند
🔴البته نقش دکتر قالیباف با توجه به مشی ء اعتدالی و مرام توسعه گرای وی در این ماجرا نباید غفلت کرد.
🟢فاین تذهبون آقای پزشکیان!؟
✏️سهراب خلیلی
سوم شهریور ۱۴۰۳
⭕️ در جستجوی شتر هجدهم
✍️ احمد میدری
به دکتر خانیکی زنگ زدم که برای جلسه نکوداشت هماهنگیهای لازم صورت گیرد. گفت من راضی به این مراسم نیستم. به ایشان گفتم ما و جامعه نیازمند این مراسم هستیم و این هم بدون تعارف میگویم.
گفتم علتش را توضیح خواهم داد. علتش جستوجو برای شتر هجدهم است. داستان شتر هجدهم را ویلیام یوری باب کرده است. او صاحب کرسی حل منازعه (Conflict Resolution) در دانشگاه هاروارد است که تجربههای زیادی در حل منازعه در میان کشورها و نهادها دارد.
چند کتاب او نیز به فارسی ترجمه شده است. یوری معتقد است که عموم منازعات میان انسانها مانند وصیت آن پدر است که 17 شتر را برای سه فرزند خود به ارث گذاشت. وصیت کرد که برای یکی از آنها یکدوم شترها، برای فرزند دیگر یکسوم و برای یکی هم یکنهم داده شود. بعد از فوت پدر فرزندان جمع شدند و وصیتنامه را خواندند. هفده نه بر دو تقسیم میشود و نه بر سه و نه بر عدد نه.
اختلاف میان فرزندان بالا گرفت. به پیر قوم مراجعه کردند و گفتند نمیتوانیم وصیت پدر را اجرا کنیم. پیر دانا گفت من یک شتر به شما میدهم و آن وقت 18 شتر خواهید داشت یکدوم آن میشود 9 شتر، یکسوم آن میشود 6 شتر و یکنهم آن میشود 2 شتر. جمع شترهای شما میشود 9 به علاوه 6 و به علاوه 2 یعنی 17 شتر و میتوانید یک شتر من را برگردانید.
اختلاف میان آنها پایان یافت و زندگی برادرانه برقرار شد. از نظر ویلیام یوری عموم منازعاتی که میان دولتها، سازمانها و مردم وجود دارد مانند همین وصیت است. هیچ راهحل از پیش تعیین شدهای ندارند مگر اینکه پیر دانایی شتر هجدهم را به عاریت بدهد تا مساله حل شود. مشکل پیدا کردن شتر هجدهم است. ما نیز در وضعیتی مشابه قرار گرفتهایم، وضعیتی که به آن تراژدی رئالیسم سیاسی میگویند.
کشور بر سر یک دوراهی قرار میگیرد که هیچ یک از دو سر دعوا را نمیتوان حذف کرد. مانند دعوای زن و شوهری که در شرف طلاق هستند و فرزندانی دارند. طلاق یک تراژدی برای فرزندان و عموما برای مرد و زن هم است. هنر در این وضعیت اصلاح رفتار هر دو طرف است، هر دو علایقی دارند که جمع آنها ممکن نیست اما جدایی بهطور قطع برای فرزندان مصیبت است.
جامعه امروز ما در چنین وضعیتی قرار دارد. نمیتوانیم با هیچ یک از دو طرف دعوا همراهی کنیم. مساله حفظ همبستگی و اصلاح رفتارهاست تا نه تنها در کنار هم زندگی کنیم، بلکه با تغییر رفتار سعادت عمومی را به ارمغان بیاوریم. مساله اصلی، حل منازعه است. اگر بر نظام سیاسی بیش از این فشار وارد شود با خطر دولت ضعیف روبهرو خواهیم بود که اگر محقق شد جهنمی میشود و همه آرزوی بازگشت به گذشته را خواهیم داشت. اگر دولت هم این راه را ادامه دهد ملت و خود را ویران میکند. خودویرانگر شده است.
این منازعه را چگونه میتوان حل کرد؟
ویلیام یوری میگوید باید شتر هجدهم را درون هر جامعه کشف کرد. راهحل او برای حل منازعه خاورمیانه بازگشت به سنت مشترک در میان ادیان این منطقه یعنی سنت مشترک میان اسلام، یهودیت و مسیحیت است. هر سه ادیان ابراهیمی هستند.
به نظر او باید راه را از ابراهیم پیامبر پرسید. یوری از زادگاه ابراهیم تا محل فوتش پیاده رفت تا بتواند سنت مشترک میان پیروان ابراهیم اعم از یهودی یا مسلمان یا مسیحی را بیابد. او سنت مشترک را در همسفره بودن پیدا کرد. میان همه ساکنین منطقه خاورمیانه یک سنت مشترک ابراهیمی وجود دارد: همسفره بودن و مهمانپذیری.
همه مردم این منطقه از ابراهیم آموختهاند مهمان را برکت سفره و مهمان خدا میدانند. همسفره بودن برکت است، زیرا بستری برای گفتوگو است. از دل گفتوگو نه گفتوگویی سیاسی، بلکه گفتوگو بر سر هر چیزی انسان را از موضع نزاع بیرون میآورد و افق تازهای را میگشاید. از نظر یوری شتر هیجدهم برای حل منازعه همسفره شدن است تا در لحظههایی که اختلاف و منازعه را کنار میگذاریم راهحلی برای مسائل به ظاهر لاینحل بیابیم.
حل منازعه داخلی ما هم شتر هجدهم میخواهد. نمیدانیم این شتر چیست، اما میدانیم به قول محمدمهدی مجاهدی از دل هممساله شدن «هممسالگی» بیرون میآید. بهرغم همه اختلافها مسالههای مشترک زیادی داریم. دعوا بر سر حق و باطل نیست تنها یک باطل وجود دارد و آن هم تداوم منازعه است که هر دو طرف را به مسلخ میبرد.
نکوداشت توکلی و خانیکی فرصتی است برای یافتن مسالههای مشترک و یافتن راهی برای پایان بخشیدن به منازعه. حدود 10 سال پیش با دکتر توکلی در مورد اختلافات داخلی صحبت میکردم ایشان این آیه را خواندند: «ولا تنازعُواْ فتفْشلُواْ وتذْهب رِیحُکُمْ وٱصْبِرُواْ إِنّ ٱللّه مع ٱلصّابِرِین. با هم نزاع مکنید که سست شوید و مهابت شما از بین برود و صبر کنید که خدا با شکیبان است.» به این آیه ایمان بیاوریم. سلامتی کامل این دو عزیز را از خدواند متعال خواهانیم.
🏴 شایعه :
خبرگزاری اناتولی ترکیه: افغان ها میتوانند تا سه سال آینده نژاداول در ایران شوند!
این خبرگزاری نوشته در ایران ۱۱ میلیون افغانی وجود دارد!
اگر هر خانواده افغان تا سه سال آینده ۷ فرزند بدنیا آورند سال ۱۴۰۶ به ۷۷ میلیون خواهند رسید و با روند منفی جمعیت در ایران!
افغانها، نژاد اول در ایران خواهند شد و کشور ایران را تصاحب خواهند کرد!
گفته می شود هر خانواده افغانی در. ایران ۵ تا ۷ فرزند دارد!
طبق قانون اگر هر نژادی به بالای ۵۰ درصد جمعیت در آن کشور برسد!!
باید مسئولیت های سیاسی در دولت آن کشور و حتی در انتخابات ها شرکت کند!
🏴 پاسخ
۱- چنین مطلبی با این اشتباهات فاحش در خبرگزاری آناتولی ترکیه وجود ندارد.
۲- آمار 11 میلیون افغانستانی در ایران کذب است.
۳- یک زن در طول 3 سال نمیتواند 7 فرزند به دنیا بیاورد.
۴- نویسنده 11 میلیونِ ادعایی را ضرب در 7 کرده و به راحتی نتیجه گرفته که جمعیت مهاجران طی 3 سال 77 میلیون نفر میشود!
۵- همه مهاجران افغانستانی زن و یا در سن زاد و ولد نیستند که بتوانند بچه به دنیا بیاورند!
۶- قانون مورد اشاره هم کذب محض است. اگر صحت دارد قانون را ارائه دهند.
🏴 أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ
❗️💐 نامه عاشقانه از خانمی یزدی خانهدار که ۱۱۵ سال پیش به شوهرش نوشته است.
*این نامه، در کتابخانه وزیری یزد، نگهداری می شود.*
*وی برای همسرش که در خارج از کشور، درس پزشکی می خوانده، چنین نوشته است.*
*بسم المعطّرٌ الحبیب*
*تصدقت گردم، دردت به جانم، من که مُردم و زنده شدم تا کاغذتان برسد.*
*این فراقِ لاکردار هم مصیبتی شده زن جماعت را، کارِ خانه و طبخ و رُفت و روب و وردار و بگذار نکُشد، همین بیهمدمی و فراق میکُشد.*
*مرقوم فرموده بودید به حبس گرفتار بودید. در دلمان انار پاره شد.*
*پریدُخت تو را بمیرد که مَردش اسیر امنیه چیها بوده و او بیخبر در اتاق شانهٔ نقره به زلف میکشیده..!!!*
*حیّ لایموت به سر شاهد است که حال و احوال دل ما هم کم از غرفهٔ حبس شما نبوده است.*
*اوضاع مملکت خوب نیست، کوچه به کوچه مشروطه چی چنان نارنج هایی چروک و از شاخه جدا بر اشجار و الوار در شهر آویزانند و جواب آزادیخواهی، داغ و درفش است و تبعید و چوب و فلک..!!!*
*دلمان این روزها به همین شیشهٔ عطری خوش است که از فرنگ مرسول داشتهاید.*
*شب به شب بر گیس میمالیم...!!!*
*سَیّد محمود جان،*
*مادیان یاغی و طغیانگری شدهام که نه شلاق و توپ و تشر آقا جانمان راممان میکند و نه قند و نوازش بیگم باجی.*
*عرق همه را در آوردهام و رکاب نمیدهم، بماند که عرق خودم هم در آمده.*
*میدانید سَیّدجان،*
*زن جماعت بلوغاتی که شد، دلش باید به یک جا قُرص باشد، صاحب داشته باشد، دلِ بیصاحاب، زود نخکش میشود، چروک میشود، بوی نا میگیرد، بید میزند، دل ابریشم است.*
*نه دست و دلم به دارچین نویسی روی حلوا و شُله زرد میرود، نه شوق وَسمه و سرخاب و سفیدآب داریم.*
*دیروزِ روز بیگم باجی، ابروهایمان را گفت پاچهٔ بُز، حق هم دارد، وقتی آنکه باید باشد و نیست، چه فرق دارد، پاچهٔ بُز بالای چشممان باشد یا دُم موش و قیطانِ زر. به قول آقا جانمان دیده را فایده آن است که دلبر بیند.*
*شما که نیستید و خمرهٔ سکنجبین قزوینی که باب میلتان بود بماند در زیر زمین مطبخ و زهر ماری نشود کار خداست.*
*چلّهها بر او گذشته، بر دل ما نیز. عمرم روی عمرتان آقا سَیّد.*
*به جدّتان که قصد جسارت و غُر زدن ندارم، ولی به واللّه بس است.*
*به گمانم آن قدری که در فالکوتهٔ طب پاریس، طبابت آموختهاید که به علاج بیماری فراق حاذق شده باشید، بس کنید، به یزد مراجعت فرمایید و به داد دل ما برسید، تیمارش کنید و بعد دوباره برگردید.*
*دلخوشکُنکِ ما همین مراسلات بود که مدّتی تأخیر افتاد و شیشهٔ عطری که رو به اتمام است.*
*زن را که میگویند ناقصالعقل است، درست هم هست.*
*عقل داشتیم که پیرهنتان را روی بالش نمیکشیدیم و گره از زلف وا کنیم و بر آن بخُسبیم.*
*شما که مَردید، شما که عقلتان اَتّم وُ اَکمل است، شما که فرنگ دیدهاید و درس طبابت خواندهاید، مرسوله مرقوم دارید و بفرمایید چه کنم...؟؟؟*
*تصدّقت پریدُخت*
*بوسه به پیوست است.*
*با خواندن این نامه، هر کس میاندیشد نویسنده، دکترای ادبیات فارسی داشته، اما اسناد و مدارک، نشان میدهد این خانم تنها ششم ابتدایی آن زمان (مشروطه) را دارا بوده*
*مقصود از ارسال این نامه برای سروران ، دو چیز است:*✌️
*اول: یادآوری سطح سواد و قدرت نگارش و انشای آن زمانها و دوران قدیم و مقایسه آن با زمان خودمان.*
*و دوم، مقدار استحکام خانواده و میزان وفاداری، ایستادگی، عشق فطری خدادادی و صمیمیت بین زوجین و مقایسه اش با زمانهای متأخر است.*
🔸🔸🔸
🏴اعمال روز اربعین:
۱-خواندن زیارت اربعین
۲-غسل اربعین وتوبه (قبل از نماز ظهر)
۳-بعد از نماز صبح صد مرتبه(لاحول ولاقوة الا بالله علی العظیم)
۴-هفتاد مرتبه تسببحات اربعه
۵-بعد از نماز ظهر سوره والعصر بعد هفتاد مرتبه استغفار
۶-غروب چهل مرتبه لا الة الا الله
۷-بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا علیه السلام
التماس دعا
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بررسی علل تهاجم بیگانگان به ایران در جنگهای جهانی: استالین میخواست ۵ استان شمالی ایران را جدا کند و آن را به شوروی الحاق کند
🔹گفتگو با خسرو معتضد، مورخ و پژوهشگر تاریخ معاصر