⭕️تقسیم بندی یاران #امام_زمان (عجل الله فرجه)
✍🏻یاران امام مهدی (علیه السلام) به چهار گروه تقسیم می شوند:
1️⃣اوتاد
🔺افرادى هستند که به اندازه یک چشم برهم زدن از خداى خویش غفلت
نمى کنند و به دنبال مال #دنیا نیستند مگر آن چه که نصیب و روزى آنها شود و خطاها و لغزش هایى که از افراد دیگر صادرمى شود از آنها سر نمى زند و
(درخصوص غیر پیامبران) در آنها عصمت شرط نیست، آن عصمتى که از شرایط قطب است. این گروه بى واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند.
2️⃣ابدال
🔺ابدال یک درجه از اوتاد پایین تر و در مرحله بعدى هستند که ممکن است گاهى ازآنهاغفلتى صادر شود ولى بلافاصله با تذکر و تنبّه آن غفلت را از خود دور
مى کنند و هرگز #گناه عمدى از آنها
سر نمى زند.
3️⃣نجباء
🔸️در رتبه ی بعد از ابدال قرار دارند و با دو واسطه (اوتاد و ابدال) با حضرت علیه السّلام در ارتباط هستند.
4️⃣صلحاء
🔸️افراد باتقوایى هستند که متصف به صفت عدالت هستند، اما ممکن است گاهى اوقات از آنها خطایى سرزند که بلافاصله #استغفار کرده و پشیمان
مى شوند همان طور که خداوند متعال مى فرماید: هرگاه گروهى از شیاطین در دل اهل تقوى وسوسه و خیالاتى واردکنندبلافاصله آنها متذکر شده و همان دم #خدا را به یاد آورده آگاه و بینا
مى شوند.(۶)
🔸️صلحاء با سه واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند.(۷)
◀️اگر یکى از اوتاد کم شود، یکى از ابدال جایگزین او مى شود و جاى آن ابدال را یکى از نجباء پر مى کند و به جاى او یکى از صلحاء وارد دستۀ نجباء مى شود و هرگاه یکى ازصلحا کم شودازبقیۀ مردم که صلاحیت و لیاقت داشته باشند جایگزین صلحاء مى شوند.(۸)
📚منابع
1-سوره ملک آیه ۳۰
۲- امام حاضر،مدیرناظر صص۷۶-۷۵
۳-مصباح کفعمی ص۵۳۴ حاشیه بر دعای ام داوود
۴-کافى،ج ۳،ص ۱۴۱
۵-تاریخ غیبت کبری ،محمدصدر ص۱۹۵ به نقل ازغیبت طوسی ص۱۰۲
۶- اعراف /۲۰۱
۷- امام حاضر ، مدیر ناظر ص
۸- مصباح کفعمى،ص ۷۰۴
❁﷽❁
💢علامه (ره) در مورد چگونگی بروز عواطف می فرماید:
«الذین ینفقون فی السراء والضراء و الکاظمین الغیظ والعافین عن الناس»(آل عمران/١٣٤)«سراء»پیشامدی است که مایه مسرت آدمی باشد و«ضراء» هر چیزی است که مـایه بـد حـالی انسان شود.
البته ممکن است این دو کلمه به معنای «یسر»و «عسر»نیز درنظر گرفته شود.
«کـظم» در مـورد انـسانی به کار می رود که پر از خشم باشد؛اما مصمم است که خشم خـود را بـروز ندهد و«غیظ»به معنای هیجان طبع برای انتقام دراثر مشاهده ناملایمات است برخلاف (غضب)که بـه مـعنای اراده انتقام است؛
به همین دلیل گفته می شود خداوند غضب میکند ولی گفته نمی شود کـه غـیظ می کند.
#شهید_محسن_فخری_زاده
📚المیزان طباطبایی، ١٣٨٦، ج ٤: ٢٨
🆔
🌷۱۲ بارفرموده:
به خدا پناه ببرید،
ازخدا کمک بخواهید،
نیازبه ارتباط باخدا دارید:
🌷۱....فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ... (٢٠٠)اعراف
🌷۲...َ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ... (٩٨)نحل
🌷۳...ِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ.... (٥٦)غافر
🌷۴....فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ... (٣٦)فصلت
🌷۵...أَنْتُمُ الْفُقَرَآءُ إِلَى اللَّه...ِ (١٥)فاطر
🌷۶...انتم الفقراء.... (٣٨)محمد
🌷۷...َاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ..(٤٥)بقره
🌷۸..اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاة...َ (١٥٣)بقره
🌷۹...اسْتَعِينُوا بِاللَّهِ...(١٢٨)اعراف
🌷۱۰َ..قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ (٩٧)مومنون
🌷۱۱...ِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١)فلق
🌷۱۲...ِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١)ناس
✅ توصیه مهم و اخلاقی حضرت جواد الائمه(ع) از زبان آیت الله جوادی عاملی
🔸 كسي از وجود مبارك امام جواد(علیه السلام) توصيه اخلاقي خواست عرض كرد كه ما را سفارش كنيد. حضرت فرمودند: قبول ميكنيد يا فقط ميخواهيد گوش بدهيد؟ عرض كرد نه قبول ميكنم. فرمود: اگر قبول ميكنيد اين مسائل را بدان، اينجا جاي امتحان و جاي بردباري است. اصلاً كسي خيال بكند كه اينجا بخواهد راحت به سر ببرد راحتي نصيبش بشود اشتباه است.[راحتی و آسایش مطلق تنها در آخرت و بهشت است نه دنیا]
🔸 آنكه اين نظام را ساخت اين جهان را ساخت فرمود: اينجا جاي آسايش نيست خودش هم كه ﴿وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ قيلاً﴾ ديگر از خدا راستگوتر كيست ؟ ولي خدا قسم ياد كرد فرمود: ﴿لَقَدْ خَلَقْنَا اْلإِنْسانَ في كَبَدٍ﴾ انسان در فشار و رنج و درد و زحمت و سختي قرار داده شد، اصلاً ساختار اينجا(دنیا) اين است. اين لام ، لام قسم است، كبَد يعني درد و رنج و فشار و مشكلات.
🔸 حالا يكی فشار مالي دارد دیگری فشار خانوادگي دارد يكی فشار سياسي دارد و يكی فشار اجتماعي دارد هيچ كس بي درد و رنج نيست؛ مستحضريد آنها كه وضع ماليشان خوب است با قرص خواب ميخوابند اين طور نيست كه مثلاً راحت باشند حالا كسي خيال بكند اين هفتاد هشتاد سال آسوده باشد نه آسايش جاي ديگر است آنجا كه:
☘﴿يَتَنازَعُونَ فيها کَأْساً لا لَغْوٌ فيها وَ لا تَأْثيمٌ﴾
آنها در بهشت جامهای پر از نوشیدنیهای طهور را که نه بیهوده گویی در آن است و نه #گناه ، از یکدیگر می گیرند(آیه ۲۲ سوره طور)
☘﴿وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنا لَغَفُورٌ شَکُورٌ﴾
آنها می گویند: «حمد ( و ستایش ) برای خداوندی است که [در بهشت] اندوه را از ما برطرف ساخت پروردگار ما آمرزنده و سپاسگزار است! (آیه ۳۴ سوره فاطر)
🔸 وجود مبارك امام جواد (سلام الله عليه) فرمودند: «الثِّقَةُ بِاللّهِ ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ و سُلَّمٌ إلى كُلِّ عالٍ»
رسيدن به درجات عالی، درجات علمي و عملي و تقوا در #دنيا و درجات بهشت در #آخرت البته سخت است؛ ولي اعتماد و اطمینان به لطف #خدا، بهاي هر كالاي گراني است.
🔸 امام جواد (علیه السلام) می فرمایند: نِيل به درجات عالي و رسیدن به مقاماتی مانند مقام سلمان, مقام اباذر, مقام مقداد در دسترس است، شما نردبان رسیدن به این مقامات را داريد، نگوييد سلمان و مقداد به آن مقامات رسيده اند ما نميتوانيم. اگر بگوييد يك مقامی خيلي بالاست، نردبانش را داريد و آن اطمينان به خداست.
#تقویت_حافظه
سوال:📢📢📢📢
1⃣ با سلام و خدا قوت خدمت استاد عزیز
من آقایی ۴۲ ساله هستم استاد بزرگوار به شدت ضعف حافظه دارم یک مطالب را چندین بار باید بخوانم تا حفظ شوم آیا درمان یا دارویی برای ضعف وتقویت حافظه من دارید ممنون که وقت می گذارید.
جواب:✅✅✅✅
1⃣ بی خوابی ،بدخوابی، نگرانی واضطراب ،سوء هاضمه، یبوست ،مصرف بیش از اندازه سردیجات وترشیجات ( ماست ،دوغ، پنیر، سیب ترش🍏) یا مقدار زیادی گشنیز هر کدام به تنهایی فعالیت های فکری را دشوار یا حافظه وسرعت انتقال را به طور موقت کند می کند.
2⃣ کلیدهای درمان:👇👇
خواب کافی ،اطمینان خاطر ،تغذیه مناسب ( برپایه مزاج گرم وتر) مصرف مقدار مناسبی از خرما ،کشمش ،عسل وبادام به صورت متناوب در طول روز موثر است.
🔴 نکته طلایی درمان 👈 هر شب قبل از خواب تمام سر مخصوصاً پشت گوش ها را باروغن بادام شیرین ماساژ دهید.
3⃣ از نظر ما بهترین دارو استفاده از معجون بسیار معجزه آسا (شیر باعسل) وتنفس در هوای سالم وورزش صبحگاهی اهمیت بسیاری برای فعالیت مغز ومرکز حافظه دارد.
4⃣ بیدار ماندن بعداز نماز صبح (بین الطلوعین) واستراحت به مدت نیم ساعت در نزدیکی ظهر (خواب قیلوله) خودداری ازخواب هنگام غروب آفتاب ،خوردن صبحانه درساعات اولیه بامداد،موجب نشاط وفعالیت مغز وافزایش حافظه وآمادگی برای کارهای فکری شما می شود.
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
🗓 رویداد نگار سه شنبه
☀️ 25 آذر، ۱۳۹۹«شمسی»
🌙 29 ربیع الثانی، ۱۴۴۲«قمری»
🎄 15 دسامبر، ۲۰۲۰«میلادی»
┅❅❈❅🌹❅❈❅┅
✨ رویدادهای مهم این روز
- روز پژوهش
- راه اندازي پالايشگاه بيد بلند استان خوزستان(1362ش)
- آغاز به کار رسمی شبکه جام جم و سحر سیما (1376ش)
- آغاز حکومت شاه اسماعیل اول و تأسیس سلسله صفویه در تبریز(سال ۹۰۷ هجری قمری)
- تأسيس سازمان پناهندگان بين المللي توسط سازمان ملل متحد (1946م)
┅❅❈❅🌹❅❈❅┅
✨ذکر روز: 💯 مرتبه
یا ارحم الراحمین (ای بخشندهترین بخشندگان)این عماریون
نقشه راه اصلاح طلبان برای انتخابات 1400
نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت مجازی با حضور اکثریت اعضای اصلاحطلب برگزار شد که این جلسه مصوباتی به دنبال داشت.
اصلاحطلبان در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مصوب کردند که نهادی اجماعساز با حضور 30 حزب دارای مجوز وزارت کشور فعالیت خواهد کرد که برای تقویت و فراگیری این نهاد اجماعساز تعداد 10 نفر از شخصیتهای ملی دارای مقبولیت فراگیر غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور به این نهاد دعوت خواهند شد.
اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این جلسه تأکید داشتند، جریان اصلاحات در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور کاندیدای واحد اصلاحطلب که مورد تأیید نهاد اجماعساز اصلاحطلبان برگزار شود، حتما شرکت فعال خواهد داشت.
⭕️خبرنگار از روحانی پرسید چرا برای بازگشت امریکا شرط نمیگذارید که باید اول خسارتی که به ایران زده را جبران کند؟
‼️روحانی گفت اگر این کار را بکنیم یعنی باز تحریم ها ادامه داشته باشد!
🔹معنای این حرف این است که میخواهیم بازهم از موضع پایین، پای میز مذاکره با امریکا برویم و امتیاز بدهیم
🔹برخلاف راهبردی که دو هفته قبل رهبر انقلاب اعلام کردند و آن «بی اثرسازی تحریم» بود، الان روحانی در نشست خبری اش گفت همچنان به دنبال «لغو تحریم» است.
🔹کاش زبان روحانی را بلد بودیم تا به او بفهماندیم ما با لغو تحریم مشکل نداریم اما وقتی در 7 سال نتوانستید، در این 7 ماه هم نمیتوانید!
🛑 این حسن روحانی حتی حاضر نیست به صورت لفظی هم شرط بزاره برای امریکا
14.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیام فعال رسانه ای اهل جمهوری آذربایجان خطاب به اردوغان:
اگر نام تبریز را بر زبانت بیاوری برای برخورد با تو نیازی به ایران یا جبهه مقاومت نیست پیروان رهبر ایران در جمهوری آذربایجان برای تو کافی هستند. تبریز قره باغ نیست.