وضعیت سوریه و حاکم آن پیش از ظهور چگونه خواهد بود؟
منطقه شام قبل از ظهور کماکان آبستن حوادث،فتنه و شعله جنگ بوده و این آتش فتنه خاموش نخواهد شد و تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت و هرگاه تصور این میرود که بحران شام و جنگ سوریه در حال حل و فصل است، ناگهان شعله های فتنه همچون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر خود را آشکار میسازد:
تَكُونُ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى يُنَادِيَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ: إِنَّ أَمِيرَكُمْ فُلَانٌ (مقدسی شافعی، عقدالدرر فی اخبار المنتظر، ص 75.)
در منطقه شام، فتنه خواهد بود و هر گاه از گوشهاى آرام گيرد از جانب ديگرى سر برمىآورد و اين فتنه پايان نمىپذيرد مگر آنگاه كه منادى از آسمان ندا مىكند: فرمانروایی شما فلانی (امام مهدی) است
فتنه شام که محل اختلاف بین ترک و روم، عرب و عجم نیز است، راهی برای آن یافت نخواهد شد؛ بنابراین فتنه شام طولانی و تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت:
لَا يَظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى يَشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ يَطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَا يَجِدُونَهُ (نعمانی، الغیبۀ، ص 279. شیخ حرعاملی، اثبات الهداۀ، ج 5، ص 368)
قائم ظهور نمیکند تا آنکه فتنهای شام را فراگیرد و اهل شام به دنبال خلاص شدن از آنند؛ امّا راهی برای آن نمییابند
مراحل "فتنه شام قبل از ظهور" طبق احادیث:
از جمله روایاتی که حوادث منطقه شام قبل قیام سفیانی را ترسیم کرده است در روایت موثق از امام علی در کتاب الغیبۀ شیخ طوسی است که به طریق دیگر در کتاب الغیبۀ نعمانی نیز تکرار شده است، مراحل و حوادث قبل از خروج سفیانی در منطقه شام چنین نقل شده است:
إِذَا اخْتَلَفَ رُمْحَانِ بِالشَّامِ فَهُوَ آيَةٌ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ تَعَالَى قِيلَ ثُمَّ مَهْ (ماذا) قَالَ ثُمَّ رَجْفَةٌ تَكُونُ بِالشَّامِ يَهْلِكُ فِيهَا مِائَةُ أَلْفٍ يَجْعَلُهَا اللَّهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ وَ عَذَاباً عَلَى الْكَافِرِين فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْظُرُوا إِلَى أَصْحَابِ الْبَرَاذِينِ الشُّهْبِ وَ الرَّايَاتِ الصُّفْرِ تُقْبِلُ مِنَ الْمَغْرِبِ حَتَّى تَحُلَّ بِالشَّامِ[شیخ طوسی، الغیبۀ، ص ۴۶۱ ] ... فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْظُرُوا خَسْفَ قَرْيَةٍ مِنْ دِمَشْقَ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِسِ حَتَّى يَسْتَوِيَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْقَ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْتَظِرُوا خُرُوجَ الْمَهْدِي[نعمانی، الغیبۀ، ص ۳۰۵]
وقتی دو نیزه مخالف هم (دو جبهه نظامی) در منطقه شام درگیر شوند، آن نشانه از نشانه های خدا است. گفته شد: سپس چه میشود؟ فرمود: رجفۀ در منطقه شام است که بیش از صد هزار نفر (کنایه از کثرت کشته ها) هلاک میشوند که برای مومنان رحمت و برای کافران عذاب است، سپس در انتظار ورود نیروهای نظامی پرچم های زرد رنگ از مغرب منطقه شام و نیز البراذین الشهب باشید که به تحولات فتنه شام وارد خواهند شد ... سپس در انتظار خسف منطقه حرستا دمشق در سوریه باشید و بعد از آن منتظر خروج سفیانی، پسر هند جگرخوار باشید که از وادی یابس (مرز بین اردن و سوریه در منطقه درعا در جنوب سوریه) خروج میکند تا بر دمشق در سوریه تسلط یابد و بعد از آن منتظر ظهور و قیام امام عصر باشید
اختلاف رمحان:صف آرایی دو جبهه نظامی
اولین واقعهای که در آغاز فتنه شام به وقوع میپیوندد اختلاف میان دو نیزه (دو جبهه مخالف) است.رمح در لغت به معنای نیزه است[ابن منظور، لسان العرب، ج 2، ص 452]و در اینجا معنایی کنایی آن مراد است؛ یعنی دو جبهه نظامی متقابل که در ابتدای فتنه منطقه شام در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. در واقع «رمحان» اشاره به پرچم نظامی ابقع و اصهب (رایۀ الاصهب و رایۀ الابقع)، به عنوان دو جبهه نظامی مخالف در فتنه شام دارد
در منطقه شام قبل از ظهور، سه پرچم نظامی: اصهب (حاکم دمشق)، ابقع (مخالفان حکومت) و در ادامه پرچم نظامی سفیانی، وجود خواهند داشت و در نهایت سفیانی ابتدا ابقع و طرفدارانش و سپس اصهب را شکست داده و به حکومت دمشق میرسد
حاکم دمشق
اصهب، به مرد بلند قامت (رجل طويل) سفید پوست و به سرخی میزند (إن خالطت بياضَه حُمْرَةٌ) که در تحولات فتنه شام مخالف اعراب هست (أعداء العرب) و بر سایرین نیز برتری دارد (تشريفها على سائرِ الإبلِ و فجعلوها خيرَ الإبل)، اطلاق میشود. لازم به ذکر است، زبان روایات در بیان اسامی شخصیت های ظهور، نمادین، رمزآلود، کنایه ای و حاکی از حقایق و واقعیاتی است
حاکم دمشق در نهایت توسط سفیانی شکست می خورد و کشته خواهد شد.
🇮🇷🇵🇸
🍃
سلام
پیروزی حزب الله بر اسرائیل خیلی فراتر از این است .
ببینید اسرائیل حدود یک ماه پیش از این زیر بار قبول طرحی که بند بند آن به نفع او بود نرفت و چشم به پیروزی آشکار و قاطع نظامی بر حزب الله داشت و لذا شروع به تعیین شرط کرد اما سه شنبه به طرحی تن داد که بند بند آن به زیانش بود . اسرائیل هیچگاه به این سرعت آتش بس را اجرا نمی کرد . طرح صبح روز دوشنبه به لبنان ارایه شده است ، رژیم در روز سه شنبه پیش از آنکه لبنان و حزب الله در باره آن اظهار نظر کند ، طرح را علیرغم مخالفت هایی در داخل کابینه کوچک آن تصویب کرد و شش ساعت پس از تصویب جنگ را متوقف کرد . همیشه فاصله تصویب اسرائیل تا اجرا دستکم ۳۶ ساعت طول می کشید . چرا با این سرعت طرح تعدیل شده به نفع حزب الله را بدون هیچ حرف اضافه ای قبول و به سرعت اجرا کرد ؟ پاسخ آن این دو واقعه است ؛
- نامه مهم رهبر معظم انقلاب به اسد و بری که نشان می داد ایران مستقیما وارد معادله شده است .
- عملیات بسیار سنگین روز یکشنبه گذشته حزب الله که حد فاصل حیفا و تل آویو را به آتش کشید .
واقعا" ، واقعا" ، واقعا" اسرائیل بین فروپاشی کامل نظامی و قبول طرحی که به نفع حزب الله بود ، دومی را انتخاب کرد . من در یادداشتی نوشتم قبول اسرائیل توام با تعجیل و تکریه بود .
حالا طرح چه می گوید ؟ بقول نخست وزیر لبنان اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ بدون کلمه ای افزون تر . خب ۱۷۰۱ اگر برای اسرائیل نسخه شفابخش بود که با جنگ سنگین حزب الله در این ۱۴ ماه مواجه نمی شد .
یک نفر از مقامات اسرائیل ، امروز گفت دیدید که شیعیان با سرعت به جنوب برگشتند و همین ها حزب الله هستند .
♨️ نتیجهی آتشبس: «تغییر خط مقدم جنگ از تلآویو و حیفا به سوریه!»
👈 وقتی میگوییم این آتشبس اصلا به معنی شکست اسراییل نیست، به همین علت است.
معیار قضاوت ما، «واقعیات میدان» است و نه «ذهنیات ما»، این «برآیند» آتشبس است که تعیینکننده «برنده» آن است!
🔘 برآیند آتشبس چه شد؟
چیزی جز تغییر خط مقدم جبهه و آسوده شدن خیال صهیونیستها از شمال؟ چیزی جز برگشتن زندگی عادی به شهرهای اسراییل و جز روشن شدن فتنه در سوریه؟
🔘 مسبب این وضعیت، حزبالله است؟
برادران لبنانی ما در این جنگ، هستی خود را فدای پیروزی جبهه حق کردند! لحظهای دچار سستی و کاهلی نشدند و هر آنچه داشتند، در طبق اخلاص گذاشتند و جانانه جنگیدند.
🔘 ما چه کردیم؟
به فرموده رهبری انقلاب، به «کمترین مجازات» قناعت کردیم. برادران یمنی به دستور رهبری عمل کردند و بابالمندب را بستند، اما وقتی اسراییل از طریق تنگه هرمز اقدامات یمنیها را دور زد، ما چه کردیم؟ تنگه هرمز را بر روی کشتیهای اسراییلی بستیم یا وارد بازی قواعد بینالمللی شدیم؟ و این البته یک نمونه کوچک است!
واقعیت این است که به حمایت لجستیک و مستشاری، «جنگیدن با تمام وجود» نمیگویند! به رهبری کردن جبهه مقاومت از راه دور، «با تمام هستی جنگیدن» نمیگویند!
🔘 بنده اعتقاد راسخ دارم که علت رسیدن جبهه مقاومت به این وضعیت یک چیز است:
«به تاخیر انداختن عملیات وعده صادق ۳»
💢 اگر وعده صادق ۳ به موقع انجام میگردید و در حد وسیع، تاسیسات نظامی و غیرنظامی اسراییل را هدف قرار میداد، الان ما باید جنگ را در خیابانهای تلآویو مشاهده میکردیم، و نه سوریه!
🔴سخنان دقیق آیت الله حائری شیرازی
🔹سرنوشت انقلاب را برایتان بگویم ... | در آینده ایران و اسرائیل، تقابل مستقیم خواهند داشت 🔹
📆 (سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در جمع سپاه استان اصفهان - سال 1365)
🔹 امروز در عالم دو ولایت مطرح است: «ولایت اهلبیت(ع) نسبت به مسلمانان خالص» و «ولایت یهود برای مسلمانان ناخالص».
🔹هر دوی این ولایتها در_حال_رشد هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه میخواهم بگویم! در اینطرف، ولایت امام دارد سر بلند میکند.
در آنطرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند میکند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند.
اگر هنوز جذب نشدهاند، بهخاطر این است که این دو ولایت هنوز بهاندازۀ کافی به رشد نهایی خودشان نرسیدهاند.
اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است.
🔹 کسانی که با امام مخالفت میکنند، اینها میمانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود. منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشدهاند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر رودررو خواهند شد؛ یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین [نهضت] امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود. الان سوریه و لبنان واسطه هستند.
در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل [ مستقیماً ] با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهلبیت(ع) یک طرف، یهود هم یک طرف! تمام کسانی که نمیتوانند زیر بار یهود بروند، میبینند که چارهای جز قبول ولایت اهلبیت(ع) ندارند.
آنوقت، اهلبیت(ع) رشد میکنند.
در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودیصفتان، سراغ امام زمان(ع) میآیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان(ع) خواهد شد.
🔹 شما میپرسید: «چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهلبیت(ع) است؟» در روایت داریم کسانی که با اهلبیت(ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند، یهود این امتاند.
🔹زینب کبری(ع) در همین ایام محرم و صفر، در کوفه صحبت کرد. حضرت به اهل کوفه گفت: «ضربت علیکم الذلة و المسکنة»! یعنی همانچیزی را که قرآن به یهود نسبت داده، حضرت خطاب به کوفیان میگوید! اینجا مقصود از کوفیان، تنها اهل کوفه نیست.
کوفه در آن روز، نمونهای بوده برای تمام کسانی که امام حسین(ع) را ترک کردند. قرآن به یهود گفت: (ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْكَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ) و زینب کبری هم خطاب به کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، چنین گفت. امروزه هم، ولایت_فقیه، همان تجلّی ولایت اهلبیت(ع) است؛ آنهایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به ولایت یهود منتهی خواهد شد!
🔹 #سرنوشت_این_انقلاب را برایتان گفتم تا اگر سختیها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهلبیت(ع) باشد را تحت فشار قرار میدهند.
این شخص اگر به درد اهلبیت(ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد.
در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون میآیند و به صف شما میپیوندند.
بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند.
🌹 امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند:
♦️پروردگارا شیعیان ما از شعاع انوار ما و باقی مانده طينت ما آفریده شده اند؛ و آن ها براساس تکیه بر محبت و ولایتِ ما، [پنداشته اند که صرف محبت کافی است.] گناهانی را انجام داده اند.
♦️اگر گناهان آن ها، بین تو و آن ها مانع ایجاد کرده، از آنان درگذر.ما از ایشان خشنود شده ایم و خطاهایی را که بین خودشان مرتکب شده اند برایشان ببخشای و...
♦️و آنان را در بهشت وارد ساز و از دوزخ دورگردان و آنها را شامل غضبی که بر دشمنان مان روا می داری قرار نده.
📚بحار الأنوار (ط-بيروت)، ج٥٣، ص٣٠٢
🇮🇷 🇵🇸
🔴تمام مقصد ما باید اسلام باشد
♦️امام خمینی (ره):الان وقتی است که ما بخواهیم این کشور را از این آشفتگی هائی که دارد نجات بدهیم، باید همه وجهه نظر را به اسلام بکنیم، تمام مقصد اسلام باشد. اسلام است که می تواند ما را به سعادت دنیا و آخرت برساند.
♦️اسلام است که برای ما آزادی، یک آزادی سالم، آزادی صحیح تامین می کند.اسلام است که می تواند ما را مستقل کند. اسلام است که می تواند روح ما را قوی کند و به تبع آن جسم ما هم قوی بشود.
📚صحیفه نور جلد ۷ صفحه ۲۶
🇮🇷 🇵🇸
🔴امام خامنه ای:
♦️امروز دستگاههای تبلیغاتی مراکز استکباری دنیا و روشنفکرانِ وابسته به آنها، اینطور تبلیغ میکنند که هیچ حرکتی در مقابل نظم ظالمانهٔ کنونی ممکن نیست.
-با فکر انقلاب مبارزه میکنند و میخواهند ملتها را متقاعد کنند که به همین وضعیت ظالمانهٔ دنیا بسازند و عکسالعملی نشان ندهند.
♦️فکر اعتقاد به مهدی(عج)، نقطهٔ مقابل این تبلیغات غلط است. جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور مهدی(عج) این اعتقاد را در دل خود پرورش میدهند که نظم ظالمانه جهانی قابل زوال است؛ میشود با آن #مبارزه کرد.
🇮🇷 🇵🇸