eitaa logo
این عماریون
376 دنبال‌کننده
237.8هزار عکس
64.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
📌متن شبهه👇 سلام مدیر محترم، من یک جوان شیعه ی انقلابی هستم، ولی در نظام جمهوری اسلامی تناقضات بسیاری رو شاهد هستم، سوال من درپی پاسخی که به شبهه ی آقامیری داده بودید است. چرا آقای خمینی در تحریر الوسیله جلد4 صفحه 17 مسئله 12 (موسسه انتشارات دارالعلم) در باب تحقیر شخصیت زن، نظر خود رااین گونه پست وتحقیر آمیز اعلام می‌کند. آیا واقعا، عقلانی وانسانیست که یک مرجع دینی وسیاسی این نگرش داعشی وطالبانی رو داشته باشه. مسئله بعد مراجع تقلید چرا نسبت به بانک داری شیطانی که در کشور رایج است حکم تحریم نمی‌دهند که این به این معناست که مراجع هم ذینفع هستند. اگر جوابی عقلانی وقانع کننده دارید منتظر پاسختان هستم. پاسخ به شبهه👇 ✅ برخی از نظریات امام ره در مورد زنان ✅دامن مادر بهترین مکتب است امام خمینی(ره) نقش و جایگاه زن در خانواده را در کتاب «صحیفه امام» این گونه توصیف می کند: «زن یکتا موجودی است که می تواند در دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه، بلکه جامعه ها به استقامت و ارزش های والای انسانی کشیده شوند.» همچنین امام(ره) در خصوص شخصیت زن به عنوان مادر تاکید دارند که: «دامن مادر بهترین مکتب است و بزرگترین مدرسه ای است که بچه در آن جا تربیت می شود.» ایشان خطاب به زنان می گویند: «شما فضایل تحصیل کنید تا کودکان شما در دامان شما به فضیلت برسند.» زیرا به نظر ایشان «مادرها مبدا خیرات هستند. اگر خدای نخواسته مادرانی باشند که بچه ها را بد تربیت کنند، مبدا شرند.» و در این زمینه مسوولیت سنگینی به دوش دارند «بچه ها در دامن شما زنان بزرگ می شوند، مسوول افعال و اعمال آن ها هم شما هستید همانطوری که اگر یک بچه خوب تربیت کنید ممکن است که سعادت یک ملت را همان یک بچه تامین کند.» ✅زنان، مدافعان حریم خود و اسلام هستند بنیانگذار انقلاب اسلامی، همواره به عنوان مشوق و راهنمای زنان، تاکید می کردند که زنان باید همه از حریم خود و اسلام دفاع کنند، آن جا که فرمودند: «من امیدوارم که شما (خواهران) هم در میدان تحصیل که یکی از امور مهمه است مجاهده کنید و هم در میدان دفاع از اسلام، این از مهماتی است که بر هر مردی، بر هر زنی، بر هر کوچک و بزرگی جز واجبات است. دفاع از اسلام، دفاع از کشور اسلامی، احدی از علمای اسلام، احدی از اشخاص که در اسلام زندگی کرده اند و مسلم هستند، در این جهت خلاف ندارند که این واجب است. آن چیزی که محل حرف است(قضیه) محل صحبت است، قضیه جهاد اولی است، آن بر زن واجب نیست، اما دفاع از حریم خودش، از کشور خودش، از زندگی خودش، از مال خودش و از اسلام، دفاع بر همه واجب است.» «ما می بینیم و دیدیم که زن ها همدوش مردان بلکه جلوی مردان در صف قتال ایستادند، بچه های خودشان را از دست دادند، جوانان خودشان را از دست دادن و شجاعانه مقاومت کردند.» حضرت امام خمینی(ره) درباره نقش‌ زنان‌ در دفاع ‌مقدس‌ هم می فرمایند: «شما خانم ها و شما زن ها توجه‌ به‌ این‌ معنا داشته ‌باشید که ‌همان‌طور که ‌بر مردها در جبهه‌ لازم ‌است‌ که‌ جلو بروند و پیشقدم‌ باشند، شما هم‌ در کار پشت ‌جبهه‌ باید کمک‌ کنید، مهیا شوید که ‌اگر خدای‌ نخواسته ‌یک‌ وقت‌ دفاع ‌عمومی ‌بر همه‌ واجب ‌شد، یعنی‌ همه ‌ما بی‌استثنا هرکس‌ قدرت ‌دارد بی‌استثنا بر او واجب ‌شد، مهیا باشید از برای ‌دفاع.» ✅زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند امام خمینی (ره) در کتاب صحیفه امام، بر نقش سازنده و ارزنده زنان در عرصه‌های سیاسی اجتماعی تاکید و نوعی خودباوری و اعتماد به نفس را تبلیغ می کنند و می فرمایند: «زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند». «خانم‌ها حق دارند در سیاست دخالت بکنند. تکلیفشان این است». «شرکت در این امر(انتخابات) برای زن ومرد از وظایف ملی و اسلامی است». همچنین در جای دیگری درباره‌ وضعیت زنان در جمهوری اسلامی می‌گویند: «زنان همچون مردان در ساختن جامعه‌ اسلامی فردا شرکت دارند. آنان از حق رأی دادن و رأی گرفتن برخوردار هستند. در مبارزات اخیر، زنان ایران سهمی چون مردان دارند. ما همه گونه آزادی را به زن خواهیم داد. البته جلوی فساد را می‌گیریم و در این مورد دیگر بین زن و مرد فرقی نیست.» در جای دیگری نیز بر مشارکت انتخاباتی زنان تاکید می‌کنند: «و شما زنان باید در همه‌ی صحنه‌ها و میدان‌ها آن قدری که اسلام اجازه داده، وارد باشید؛ مثل انتخابات که امروز عملی است که باید انجام بگیرد...‌ همان طوری که مردها فعالیت می‌کنند برای انتخابات، خانم‌ها هم فعالیت می‌کنند برای اینکه فرقی بین شما و سرنوشت‌تان با دیگران نیست.» در اندیشه امام (ره)، زن، علاوه بر اینکه قادر به نقش آفرینی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، توانایی حضور در عرصه‌های اقتصادی، خودکفایی و تقویت بنیه سیاسی را نیز دارد؛ می‌تواند سختی‌ها را درنوردد و همگام با مردان در عرصه‌های مختلف گام بردارد و افتخارآفرین امت و ملت خود با
شد. افتخاری که درباره آن در کتاب «صحیفه امام» می‌خوانیم: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر، و هم دوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند.» سیره عملی، فرمایش‌ها، مواضع روشنگر و فتاوای راهگشای حضرت امام (ره) درباره زن، که ضمن وفاداری تام به اصول و محکمات دین و در چارچوب حقوق مسلّم شرعی بیان شده‌اند، می‌تواند راهنمای عملی نسلی باشند که به جایگاه حقیقی زن می‌اندیشند. ✅ برای اطلاع بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید http://www.imam-khomeini.ir/fa/n118999/ https://b2n.ir/a40527 ✅ در مورد بانکداری نظام بانکی تقریبا در سرتاسر جهان بر اساس سیستم ربوی فعالیت می کنند. نظام بانکی ایران نیز قبل از انقلاب از این امر مستثنی نبوده و کاملا بصورت ربوی فعالیت می کرده است. بعد از انقلاب اسلامی، ضروری بود که ربا از نظام بانکی برچیده شود و ساختار نظام بانکی به طور کلی و ماهیتا تغییر کند و این مسئله، نیازمند قوانین دقیق شرعی و علمی، کار کارشناسی عمیق و عزم و اعتقاد جدی مسولین نظام بانکی می باشد. از نظر قوانین شرعی، فقهای شورای نگهبان قوانین مربوط به بانکداری بدون ربا و قراردادهای شرعی را تایید کرده و بانکها موظف به اجرای آن شدند. اکثر مشکلات مطرح در بانکداری بدون ربا مربوط به حوزه عمل و اجراست که باید با برنامه ریزی دقیق تر نواقص و مشکلات موجود بر طرف گردد. در مقام عمل و عزم و اعتقاد، متاسفانه برخی از مسئولین نظام بانکی و نیز کارمندان بانکی، یا اطلاع دقیقی از قراردادهای شرعی ندارند و یا اعتقاد قلبی به بانکداری بدون ربا. از این جهت ممکن است برخی از بانک ها بر طبق موازین شرعی و عقود اسلامی عمل نکنند. از طرف دیگر، عدم اطلاع مردم از قراردهای شرعی بانکها سبب شده که مردم هر نوع سود بانکی را ربا فرض کنند در حالی که در خیلی از موارد (فروش اقساطی، مضاربه، مشارکت، جعاله و ...) سودهای اخذ شده، بهره نمی باشد بلکه سود حاصل از قراردادهای شرعی می باشد (البته اگر بانک ها بر اساس این قراردادها عمل کنند). بانکداری کشور پس از انقلاب اسلامی با تحولات مثبتی همراه بوده و تلاش زیادی به منظور تحقق بانکداری «بدون ربا» صورت گرفت اما با این وجود این سیستم هنوز هم با کاستی هایی روبروست و تا رسیدن به «بانکداری اسلامی» نیز راه زیادی در پیش دارد. اکثر مشکلات مطرح در بانکداری بدون ربا نیز مربوط به حوزه عمل و اجراست که باید با برنامه ریزی دقیق تر نواقص و مشکلات موجود بر طرف گردد اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
📌متن شبهه👇 آیا ازدواج امام حسین (ع) و خانم شهربانو صحت دارد؟ آیا ازدواج امام حسین (ع) و خانم شهربانو صحت دارد؟ لطفا اسنادتان تاریخی باشد مثل تاریخ بلعمی. 📌 *پاسخ به شبهه*👇 https://chat.whatsapp.com/IiJf2MEzMOeLabBCklw310 در باره ازدواج امام حسین (ع) با شهربانو که به اسارت لشکریان اسلام در آمده، چند قول وجود دارد؛ زیرا در بعضی از روایات به اسارت در آمدن این بانو در زمان خلافت عمر ثبت شده و در بعضی دیگر در زمان خلافت عثمان. همچنین نام های متعددی برای او و پدرش بیان شده است. . با توجه به این نکات اظهار نظر قطعی در باره ایرانی بودن (و زنی به نام شهربانو بودن) همسر امام حسین (ع) و مادر امام سجاد مشکل است. ✅پاسخ تفصیلی در باره ازدواج امام حسین(ع) با دختر یزدگرد سوم (شهربانو) در میان مورخین و محدثین چند قول وجود دارد:   1. شیخ صدوق (ره) درباره مادر حضرت امام زین العابدین(ع) این حدیث را آورده است که سهل بن قاسم نوشجانی می گوید: امام رضا(ع) در خراسان به من فرمود: بین ما و شما خویشاوندی هست. گفتم: این خویشاوندی چیست؟ فرمود: هنگامی که عبدالله بن عامر بن کریز خراسان را فتح کرد دو دختر از دختران یزدگرد پادشاه ایران را پیدا کرد و آنان را نزد عثمان بن عفان فرستاد. عثمان بن عفان یکی از آن دو را به امام حسن و یکی را به امام حسین(ع) بخشید. این دو دختر پس از زایمان، وفات کردند. همسر امام حسین(ع) امام سجاد را به دنیا آورد. پس از درگذشت همسر امام حسین، یکی از کنیزان امام حسین(ع)، امام سجاد را سرپرستی کرد."[1] بر اساس این روایت دختر یزدگرد، در زمان عثمان به مدینه برده شده نه در زمان عمر بن خطاب.   شیخ عباس قمی در باره این روایت می گوید: این حدیث مخالف آن حدیث هایی است که آوردن دختر یزدگرد را به زمان عمر بن خطاب نسبت می دهند و آن حدیث ها اشهر و اقوی است.[2]   2. کلینی (ره) در هویت مادر امام سجاد (ع) این حدیث را ذکر کرده است: " چون دختر یزدگرد را نزد عمر آوردند، دوشیزگان مدینه براى تماشاى او سر مى‏کشیدند و چون وارد مسجد شد، مسجد از پرتوش درخشان گشت. عمر به او نگریست، دختر رخسار خود را پوشید و گفت: "اف بیروج بادا هرمز" (واى، روزگار هرمز سیاه شود)! عمر گفت: این دختر مرا ناسزا مى‏گوید و بدو متوجه شد! امیرالمؤمنین(ع) به عمر فرمود: تو این حق را ندارى که به او آسیبی برسانی، به او اختیار ده که خودش مردى از مسلمانان را انتخاب کند و در سهم غنیمتش حساب کن. عمر به او اختیار داد. دختر آمد و دست خود را روى سر حسین(ع) گذاشت. على(ع) به او فرمود: نام تو چیست؟ گفت: جهان شاه. حضرت فرمود: بلکه شهربانویه.   سپس به حسین(ع) فرمود: اى اباعبدالله! از این دختر بهترین شخص روى زمین براى تو متولد مى‏شود و على بن حسین (ع) از او متولد گشت. آن حضرت را ابن الخیرتین (پسر دو برگزیده) مى‏گفتند؛ زیرا برگزیده خدا از عرب «هاشم» بود و از عجم «فارس»"[3].   این روایت از نظر سند و متن مورد نقد تعدادی از محققین قرار گرفته است؛ مثلا گفته شده است: در سند آن شخصی به نام "عمرو بن شمر" است که از نظر علماء علم رجال ضعیف بوده و قابل اعتماد نیست.[4]   از جهت متن نیز اشکالات متعددی شده است مثلا:   الف. اسارت دخترى از یزدگرد، به شدّت محل تردید است.   ب. ازدواج امام حسین(ع) با چنین دختری در این زمان مورد تردید است؛ زیرا طبق روایت اول اسارت این دختر در فتح خراسان یعنی در سال 22 هجری و در زمان عثمان بوده در حالی که روایت دوم می گوید در زمان عمر بوده که اگر این ملاک باشد، امام در سالی که فتح ایران اتفاق افتاده ، بین 10 و 11 سال داشته است؛ زیرا فتح ایران در سال دوم خلافت عمر بوده بنابراین استبعاد دارد که امام در این سن زن گرفته باشد.   ج. درباره نَسَب مادر امام سجاد(ع) نیز منابع متقدم تاریخى و روایى دچار اختلاف گشته‏اند. برخى مانند یعقوبى (متوفى 284 ق)[5] ، محمد بن حسن قمی[6] ، کلینى (متوفى 329 ق)[7] ، محمد بن حسن صفار قمى (متوفى 290 ق) علامه مجلسی[8] ، شیخ صدوق (متوفى 381 ق)[9] و شیخ مفید (متوفى 413 ق)[10] او را دختر یزدگرد دانسته‏اند، هر چند در نام او اتفاق نظر ندارند.   در مقابل این قول، برخى از منابع متقدم و متأخر دیدگاه‏هاى دیگرى مانند سیستانى ، سِندى ، و یا کابلى بودن او را متذکر شده و بسیارى از منابع بدون ذکر محل اسارت او، تنها با عنوان «امّ ولد» (کنیز صاحب فرزند) از او یاد کرده‏اند.[11] برخى نام‏هاى بزرگان ایرانى هم چون سبحان، سنجان، نوشجان و شیرویه را به عنوان پدر او ذکر کرده‏اند.   براى نقد و بررسى این روایات نمى‏توانیم به بحث‏هاى سندى این گزارش‏ها تکیه کنیم؛ زیرا هیچ‏یک از اقوال داراى سند مستحکمى نیست. علاوه بر آن که بیشتر کتاب‏هاى تاریخى همانند تاریخ یعقوبى، مطالب خود را بدون ذکر اسناد نقل مى‏کنند.   بنابراین باید فقط از راه محتوا به بررسى آن ها پرداخ
ت که در این راستا اشکالات زیر خود را نشان مى‏دهد:   1. مهم‏ترین اشکال اختلاف این گزارش‏ها در ذکر نام او و پدرش است که منابع مختلف اسامى گوناگونى همانند شهربانو، سلاخه، غزاله براى او نقل کرده‏اند.   2. اختلاف این گزارش‏ها در زمان اسارت او نیز یکى دیگر از اشکالات است که برخى آن را در زمان عمر، برخى دیگر در زمان عثمان و برخى مانند شیخ مفید آن را در زمان خلافت حضرت على(ع) دانسته‏اند.[12]   3. اصولاً کتاب هایى مانند تاریخ طبرى و الکامل ابن اثیر که به صورت سال‏شمار جنگ‏هاى مسلمانان با ایرانیان را تعقیب کرده و مسیر فرار یزدگرد را به شهرهاى مختلف ایران نشان داده‏اند، در هیچ موردى به ذکر اسارت فرزندان او  نمى‏ پردازند؛ با آن که این مسأله، بسیار مهم‏تر از حوادث جزئى است که به آن ها اشاره شده است.   4. برخى از نویسندگان متقدم همانند مسعودى، هنگام ذکر فرزندان یزدگرد سوم، دخترانى با نام‏هاى ادرک، شاهین و مردآوند براى او ذکر مى‏کنند که اولاً با هیچ‏یک از نام‏هایى که براى مادر امام سجاد(ع) گفته شده، هماهنگى ندارد و ثانیاً خبرى از اسارت آن ها در تمام نوشته‏هاى خود به میان نمى‏آورد.[13]   به هرحال با مجموعه این قرینه‏ها و دیدگاه‏هاى دیگری که درباره مادر آن حضرت(ع)  وجود دارد و همچنین با توجه به این نکته که تا قبل از اواخر قرن سوم بیشتر ناقلان، او را از کنیزان سِند یا کابل مى‏دانستند[14]، نمی توان به یک اظهار نظر قطعی در باره مادر امام سجاد(ع) دست یافت.[15]     [1] عیون اخبار الرضا، جزء دوم، ص 128، ح 6، تصحیح و تعلیق سید مهدی حسینی لاجوردی، چاپ 1377 هجری قمری، ناشر میرزا محمد رضا مهتدی، چاپ اول (برگرفته از نرم افزار جامع الاحادیث نور) [2] قمی، شیخ عباس، منتهی الامال، ج 2، ص 30، چاپ هجرت [3] اصول کافی، ج 1، ص 467،انتشارات آخوندی، [4] خلاصه الاقوال فی معرفه الرجال، بخش دوم، ص 241، باب 7،کلمه عمرو؛ نک: شهربانو همسر امام حسین. [5] تاریخ یعقوبى، ج 2، ص 303. [6] تاریخ قم، ص 195 [7] اصول کافى، ج 2، ص 369. [8] بحارالانوار، ج 46، ص 9 [9] عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 128 [10] الارشاد، ص 492 [11] بحارالانوار، ج 46، ص 9 [12] الارشاد، ص 492 [13] زندگانى على ابن الحسین(ع)، ص 12 [14] شعوبیه، ص 305 اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
📌متن شبهه👇 آیا بدنیا آمدن ما توجیهی است برای رفتنمان به جهنم؟ چون علت آمدن ما به دنیا عبادت است. در حالی که... آمدن ما به دنیا به اختیار نبوده ما به اجبار وارد در دنیا شدیم و حال که آمده ایم باید عبادت کنیم یعنی عبادت بالاجبار ....زیرا اگر عبادت نکنم جهنمی میشوم و جهنم جای خوبی نیست ...و اکثر آدمها عبادت نمیکنند. نتیجه اینکه جایگاهشان جهنم خواهد بود. پس انسانها خلق شدن برای جهنم .... 📌 پاسخ به شبهه👇 ✅ به دنیا آمدن ما توجیهی نیست برای جهنم رفتن ما بلکه انتخاب نادرست کردن توجیهی است برای جهنم رفتن اهل جهنم. ✅ برای درک بهتر آیا فرزند می تواند به پدر و مادر خودش بگوید چون من در به دنیا آمدن اختیار نداشته ام پس حالا مجازم هر کاری را انجام دهم؟ مجازم قتل کنم، غارت کنم، نا امنی ایجاد کنم؟ آیا پدر او را کتک نمی زند؟ به چه دلیل؟ آیا فرزند مجاز است هر کاری بکند؟ مسلما خیر .‌زیرا او اگرچه به اختیار خودش نیامده ولی مجاز نیست هر کاری را انجام دهد. او باید کار هایی را انجام دهد به نفع همه باشد. مصلحت داشته باشد نه مفسده. به سود باشد و نه ضرر ✅ حال احکام اسلام هم همین گونه است. جایی که خدا فرموده این کار را انجام دهید مصلحت دارد. سود دارد. منفعت دارد. در مقابل هر جا فرموده این کار انجام نده مفسده دارد ضرر دارد، زیان دارد. ✅ حال اگر کسی کار مفسده دار را انجام دهد باید کتک بخورد. مانند همان فرزندی که در صورت کار بد و نادرست و مفسده ای کتک می خورد. ✅ کتک خداوند همان آتش جهنم است. ✅ بنابراین این انتخاب های بد ما هستند که ما را لایق عذاب می کنند. همانگونه که انتخاب های خوب ما، ما را لایق بهشت و رحمت می کنند. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه:👇 "تویِ کلاس دینی وقتی ۱۱ سالم بود معلم میگفت‌‌: نباید مشروب بخوری، من اصلا نمیدونستم مشروب چیه😐 معلم دینی یادم داد.😕 نباید با دخترا بازی کنی و به قسمتای برجسته بدنشون نگاه کنی، من اصلا توی بازی با دخترا متوجه برجستگی بدنشون نبودم😐 معلم دینی یادم داد.😕 معلمون میگفت نباید بدون عقد شرعی همبستر بشی، من از همخوابگی چیزی نمیدونستم😐 معلم دینی یادم داد.😕 میگفت اگه خواهر داری نذار بدون روسری بره جلو نامحرم، من نمیخواستم به خواهر زور بگم.😐 معلم دینی یادم داد.😕 میگفت زنا نصف مردا ارث میبرن، من نمیخواستم به زنها یه جور دیگه نگاه کنم، نمیخواستم حقشون رو بخورم😐 معلم دینی یادم داد. و و و چنین خزعبلاتی....." 📌 پاسخ شبهه:👇 1⃣قصه نویسی برای القای یک شبهه، جدیداً باب شده است. البته اصلش جدید نیست، قرآن کریم بسیاری از معارف، اخلاق، احکام و عبرت‌ها را در قالب نقل قصه‌ای حقیقی از تاریخ بیان نموده است، اما حالا اینها نیز یاد گرفته‌اند. 2⃣از او می‌پرسیم: شما چرا در همان یازده سالگی و خاطرات آن معلم، درجا زده‌اید؟ آیا هیچ گاه دوازده ساله و پانزده ساله نشدید؟! به عمرتان معلم دیگری ندیدید و سخن دیگری نشنیدید؟! 3⃣قرآن که عمراً نخوانده‌اید، اما حتی یک کتاب نیز [به ویژه در اصول عقاید] نخوانده‌اید و ناگهان درس ناخوانده وارد مباحث فقی (حقوقی) شدید و در این میان نیز فقط بحث ارث و دیه را انتخاب کردید؟! بدیهی است که آن تدریس‌ها، چنین نوابغی بار می‌آورد! 4⃣از او می‌پرسیم: فرض کنیم که الان هجده سال دارید [البته اگر از اعضای شبکه‌ی شبهه پراکنی بهاییت که اغلب بزرگسال هستند نباشید]؛ آیا در این شش سال، این چند تا سؤال ساده را نگه داشتید تا تکنولوژی پیشرفت کرده و بتوانید در فضای مجازی منتشر کنید؟! 5⃣به او می‌گوییم: خیلی راحت می‌توانستید این چند مطلب را از چند نفر که می‌دانند سؤال کنید و یا در همان فضای مجازی پیگیری کنید و به پاسخ برسید، نیازی نبود تا برای یک مملکت منتشر کنید تا همه بدانند که معلم شما در یازده سالگی، به شما چه گفته است! 6⃣در خاتمه می‌گوییم: اول آن که بدانید اسلام عزیز با این قصه‌ها و انشاهای چند خطی، رد و تکذیب نمی‌شود – دوم آن که هیچ کس محل نمی‌گذارد، مگر کسانی که قبل از خواندن، بر همین مواضع باشند و شما فقط به آنها خوراک می‌دهید – سوم آن که ما و بقیه نیز منفعل شما نمی‌شویم که شما یک قصه چند خطی بنویسید و بعد ما چند کتاب در باره‌ی اصول دین – فقه – انقلاب و ... بنویسیم. 7⃣نکته: کاربران گرامی و همگان، به دو تاکتیک توجه داشته باشند: یکی «قصه نویسی» است، [مثل: یازده سالم بود – معلم گفت – هم کلاسی من گفت – دوست سنی من پرسید و ...]، و دیگری «پرگویی و پراکنده گویی» است. از یازده سالگی شروع کرده، ناگهان به تقیه می‌رسد تا به تظاهرات روز قدس و 22 بهمن برسد، بعد به آدم فروشی و معنای آن بپردازد و ... . 8⃣این پر گویی‌ها به این سه دلیل می‌باشد: اول - القای تعدادی شبهه‌ی متفرق که مخاطب نداند به کدامش توجه و تمرکز کند. دوم - مخاطب گمان کند لابد گوینده حرفی برای زدن دارد که اینهمه پرگویی کرده است و سوم آن که پاسخ دهنده، نتواند تصمیم بگیرد که حالا به کدام یک پاسخ دهد؟ و اگر بخواهد همه را فراز به فراز تحلیل و پاسخ دهد که خودش چند جلد کتاب می‌شود. 9⃣پس، تنها راه همین است که بصیر باشیم و منفعل هر نوشتاری نگردیم و اهمیت نداده و نادانسته برای دیگران ارسال ننماییم تا آنان خوشحال شده و به ما بخندند. 🔟بابد بدانند، بفهمند و کاملاً حس کنند که مخاطبین آنها، مردمی هوشیار و بصیر هستند، مضافاً بر این که بدانند این روش‌ها بسیار کهنه شده است. باید کمی به روز باشند. آن هم در عصر علم، ارتباطات، تکنولوژی و فضای مجازی. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
کاملا طبیعی 🔸 اگر زایمان طبیعی بدون استفاده از هر گونه داروئی صورت گیرد، نوزاد عوارض جانبی این داروها را نخواهد داشت. اما در سزارین نوزاد تحت تاثیر داروهای بیهوشی و بی حسی قرار دارد. ✅ ارتباط پوستی مادر و نوزاد پس از زایمان طبیعی بسیار آسان صورت می گیرد که فواید فیزیکی بسیاری شامل تکامل بهتر مغز، ارتباط بهتر مادر و نوزاد و موفقیت در شیردهی را به همراه دارد. 🔸 نوزادان متولد شده از طریق زایمان طبیعی نیاز کمتری به مراجعه به بخش مراقبت های ویژه پس از زایمان خواهند داشت. فوایدزایمان طبیعی
من اهل نماز و روزه‌ام، ولی چرا باز هم در معیشت مشکل دارم؟ 🔺بعضی از متدینین توقع دارند، چون اهل عبادت و نماز و روزه هستند باید وضع معیشتی خوبی هم داشته باشند اما غافل از اینکه نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. ✅ قرآن تنها راه موفقیت و بهره‌مندی انسان را سعی و کوشش می‌داند و این که منتظر مال باد آورده باشیم در اسلام جایگاهی ندارد. ✅ امیرالمومنین (علیه‌السلام) فرمودند: کسی که پیوسته تنبلی کند، در رسیدن به آرزویش ناکام می‌شود. (ميزان الحکمه،ج11،ص5184) ✅ از ابن عباس هم نقل شده که پیامبر (ص) هرگاه به کسى نگاه مى‏‌کردند و از او خوششان مى‏‌آمد، مى‏‌فرمودند: شغلى هم دارد؟ اگر مى‏‌گفتند: نه، مى‏‌فرمودند: از چشمم افتاد.  (جامع الاخبار، ص139) ⬅️ البته تنها کار و تلاش ملاک نیست، بلکه تخصص، تعهد و امانتداری هم مورد توجه است. ⬅️ قرآن در آیه ۲۶ سوره قصص به بیان اهمیت تعهد و تخصص ، پرداخته است. 🔹 امروزه برای جذب نیروی کار، کارآمدی و تخصص حرف اول را می‌زند. بی‌شک کسی که توانمند و با استعداد، درستکار و امانتدار بوده و اهل خیانت نباشد، بیکار نمی‌ماند؛ ⏪ بنابراین بهتر است سرپرست خانواده شرایطی فراهم کند که اعضای خانواده تخصصی متناسب با علاقه و استعدادشان داشته باشند تا هیچ‌وقت نگران درآمد و روزی خود نباشند.
فرزندانی مستقل، مسئولیت پذیر و اجتماعی 🔸وقتی فرزندها زیاد باشند، توجه و حمایت والدین نسبت به هر کدام از آنها غیر افراطی و متعادل می شود، لذا مستقل بار می آیند و کمتر مشکلات روحی و روانی پیدا می کنند و به خاطر کارهایی که در منزل به آنها واگذار می شود، مسئولیت پذیری آنها بیش تر گشته، توانایی انجام بسیاری از کارها را پیدا می کنند و به خاطر پرجمعیت بودن خانه، اجتماعی بودن را تجربه می نمایند. 👈 به این معنی که مجبور می شوند رفتار و گفتار خود را تصحیح کنند و خواسته های خود را به خاطر دیگران محدود نمایند، در نتیجه آمادگی لازم را برای ورود به عرصه های اجتماعی پیدا می کنند. 🔸پس اینکه گفته می شود: فرزند کم تر بهتر تربیت می شود، نه تنها به صورت کلی درست نیست؛ 👈 بلکه می توان گفت که در بسیاری موارد برعکس است و فرزندان بیش تر، بهتر تربیت می شوند، البته به شرط اینکه والدین علم و مهارت لازم برای تربیت را داشته باشند، پس به جای توصیه به کم بچه آوردن، باید مهارت تربیتی پدران و مادران را بالا برد.
اهمیت فرزندآوری در صحیفه سجادیه 💠 فرزندآوری و تربیت فرزند شایسته، تأثیر بسزایی بر استحکام و شادی در خانواده و به‌تبع آن، سلامت جامعه دارد. 💠 از این ‌رو نفس صدور یک دعای مستقل و به طور نسبی طولانی برای فرزند از سوی امام سجاد (ع) ، شاهدی قوی بر جایگاه و اهمیت فرزند است. 💠 اهتمام امام علیه السلام بر دعا برای فرزندان با عبارات ظریف، بیانگر لزوم توجه به موقعیت فرزند در منظومه حیات فردی و اجتماعی است. امام (ع) در همین دعا در فرازی با اشاره به امر تربیت فرزندان، به بیان مشکلات آن می پردازد و از خدای متعال درخواست یاری می‌کند و می‌فرماید: «وَ أَعِنِّی‏ عَلَى‏ تَرْبِیَتِهِمْ وَ تَأْدِیبِهِمْ» و مرا در تربیت و خوبی‌ کردن در حقشان یاری فرما
سلطه «فرزند کمتر، زندگی بهتر» بر زندگی ایرانی 2 💢 عامل دیگر این است که ما داشتن فرزند را قدری به تأخیر بیندازیم تا ببینیم ثباتی در زندگی وجود دارد یا نه؟ مشکلی که قبلاً وجود داشت این بود که گاهی آن دختر و پسرها تا ازدواج می‌کردند بلافاصله صاحب فرزند می‌شدند، بعد در زندگی درگیری و مشکلات ایجاد می‌شد و به طلاق می‌انجامید و بچه هم در دست هر دو باقی می‌ماند. 💢 بخش دیگری از جوانان تصور می‌کنند که بچه‌داری مسئولیت دارد و آن‌ها را درگیر می‌کند؛ وقت می‌خواهد و گاهی مانع پیشرفت‌ها می‌شود. 💢 برخی از زوج‌های جوان می‌گویند توان رسیدگی به چند بچه را نداریم و لذا اگر صاحب فرزند شوند سعی می‌کنند یک بچه داشته باشند. معتقدند نمی‌توانیم خدمات کافی را به بچه‌ها بدهیم. 💢 گاهی این تفکر مطرح می‌شود که آدم یک بچه‌ی خوب داشته باشد و به یک جایی برساند خیلی ارزشمندتر از این است که چند تا بچه داشته باشد و این‌ها مفید نباشند که هم برای خودشان و هم برای جامعه مشکل ایجاد کنند.
بی گناه مثل شهدا ♦️ طبق آمار منتشره توسط بنیاد شهید، کشورما در تمام هشت ساله دفاع مقدس، حدود ۲۳٠ هزار شهید داشته است؛ 🔸 اما هر ساله بیش از ۲۵٠ هزار قتل جنین داریم که هر تک تک از این جنایت ها، جامعه را به ظلمت و سقوط و غضب الهی می کشاند. ♦️ بسیاری از شهدای دفاع مقدس از زیستن و رشد الهی بهره برده اند و برای جامعه خدمات و بهره های فراوانی داشته اند، اما جنین های سقط شده،انسانهای مظلوم و بی گناهی هستند که هرگز حق حیات و زیستن و رشد و ترقی به آنها داده نشده است.