دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (مدّظلّه العالی) در مشهد برگزار می نماید:
نشست مبنا
باموضوع: اخلاق سیاسی
عدالت خواهی نسبت نظریه تا عمل
از منظر آیتاللهالعظمی خامنهای (مدّظلّه العالی)
باحضور:
استاد حسن رحیم پور ازغدی
زمان :
شنبه ۲۳بهمن راس ساعت ۱۸
خانه انقلاب اسلامی
ثبت نام فقط به صورت مجازی:
ارسال عدد ۲۵ به سامانه ۱۰۰۰۴۰۰۲۰
20.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✋
عامل افسردگی در نوجوانان
🔺 اینستاگرام اصلیترین عامل افسردگی نوجوانان در انگلستان معرفی شده است.
🔹 چون اساسا به عنوان ابزاری برای افشای خود طراحی شده است. یعنی ابزاری است که افراد، زندگیشان، غذاهایی که میخورند، سفرهایی که میروند و دوستانشان را به همه نشان میدهند. به همین دلیل پر است از غذاهای خوشمزه، صورتهای با لبخند و سفرهای زیبا.
🔹 چون هر کسی چیزی را افشا میکند که به نظرش زیباست. این باعث مقایسه در نوجوانان میشود و آنان را وارد یک مسابقه میکند که یا زندگی واقعیشان را جعل کنند و یا خود را سانسور کنند.
🔹باید یاد بگیریم که اینترنت جای اطلاعات خصوصی و انتشار عکس و اطلاعات شخصی نیست.
🔹چطور نوجوانتون رو به واقعیتهای اینستاگرام آگاه میکنید؟
✍ حسین غفاری
🔴برخی خدمات (خیانت ها و جنایت های) محمدرضاشاه در ایران
♦️ هفتاد درصد جمعیت کشور بیسواد در سال 57 دستاورد فرهنگی شاهنشاه در ایران بود!
♦️ تنها 157 هزار دانشجو از جمعیت 35 میلیونی ایران در سال 57 وضعیت سواد دانشگاهیان زمان شاهنشاه! 38% وزرا فراماسون، 24% عضو سیا و 21% عضو ساواک!
(پرهام، انقلاب ایران و مبانی رهبری امام خمینی، ص 26)
♦️ تبدیل ایران به بازار کالاهای بنجل وارداتی غرب و فقدان کارخانه ها و زیرساخت های اقتصادی خودکفا در کشور
♦️ تورم شدید با نرخ سالانه 40 تا 50 درصد به همراه فساد و ارتشای سراسری و دزدی بلندپایگان و نابرابری در توزیع درامدها
♦️ سن امید به زندگی 50 سال در دوره شاهنشاه و بیش از 73 سال در ایران کنونی.
♦️10. 75درصدنخبگان سیاسی کشور تنها از 40 خانواده نیرومند و کوتاهی دست توده های مردم و نخبگان غیروابسته از مناصب سیاسی و اقتصادی کشور
«جهاد تببین» چرا فریضه فوری و قطعی؟
حماسه سرایی راهبرد نوین رهبری در جهاد تبیین
تاکید چند ماه اخیر رهبری درباره جهاد تبیین در کشور، با اظهارات اخیر ایشان در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، که قید فوری و قطعی را نیز به فرمان جهاد تبیین اضافه کردند، بسیار قابل تامل و قابل توجه شده است.
جهاد تبیین چرا «فوری»؟! به این دلیل که حمله رسانهای دشمن در بالاترین سطح و در ابعاد وسیع در حال پیشروی در محیط افکار عمومی کشور است و دیر جنبیدن در اینباره خسارات غیرقابل جبرانی به کشور تحمیل خواهد کرد.
چرا جهاد تبیین فریضه قطعی است؟ اول اینکه جدی ترین و اصلی ترین راه مقابله با دشمن در شرایط فعلی است و در دل قطعی بودن نیز این گزاره نمایان است که در گام نهادن همه جانبه و فوری در جهاد تبیین نباید کوچکترین تردیدی جبهه انقلاب به خود راه بدهد و حتی به نسبت برخی دیگر از محورهای جهادی در کشور در فوریت بیشتری قرار دارد و البته دور از واقع نیز نیست که بگوییم پیروزی موثر در محورهای دیگر جهاد در انقلاب مثل اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، نظامی و امنیتی، علمی و... منوط به پیروزی در جهاد تبیین در شرایط فعلی است.
جهاد تبیین دفاعی هم است؛ دفاعی هست چون دشمن همه جانبه در حال تهاجم هست و افکار عمومی و وضعیت فضای مجازی و رسانه ای کشور در موقعیت بازدارندگی و مطلوبی نیست که تهاجمی به آن نتوانند بکنند یا حجم عملیات های آنها کمتر شود.
جهاد تبیین یک حرکت تهاجمی؛ برآیند کلی از موضوع تبیین در کشور این است که عمدتا دفاعی بوده تا تهاجمی، بنابراین از اصلی ترین تحولات در عرصه جهاد تبیین، تهاجمی شدن باید باشد.
راهبردهای جدی تر در جهاد تببین در شرایط فعلی چیست؟ روایت صحیح، بالا بردن جنبه هنرمندانه روایت، بیان واقعیت ها، دستاوردها، پیشرفت ها و حماسه ها، مقابله با بزک دشمن داخلی و خارجی و مقابله با تخریب انقلاب و جبهه مرتبط با آن
واقعیتها چیست؟ واقعیت ها شامل هم نقاط قوت کشور هست و هم نقاط ضعف، اصلی ترین کار این است که جبهه انقلاب ابتدا خودش فهرستی واقعی از واقعیت ها داشته باشد و مهمتر از آن روایت صحیح واقعیات است. مثلا کشور موفقیت های بزرگ اقتصادی داشته ولی گرانی و تورم هم یک واقعیت است؛ یعنی اینجا صورت مساله این است که چگونه رسانه باید اقتصاد ایران را روایت کند که نه به انکار و کم دیدن موفقیت های اقتصادی ختم بشود و نه متهم به انکار ندیدن گرانی ها بشود و در همین حال پدیده گرانی ها را هم روایت صحیح کند.
یکبار دیگر باید تاکید کرد که در جهاد تبیین بیان دستاوردها و پیشرفت ها بسیار بیشتر، بیشتر و بیشتر از نقد کردن، جایگاه دارد
حماسه سرایی راهبرد نوین رهبری در جهاد تبیین؛ اول باید این نکته را گفت که تاکید رهبری بر گنجاندن «حماسه» در جهاد تبیین یک امر پیشرو در عرصه رسانه محسوب میشود و شاید به نوعی یک راهبرد نوین کمتر گفته شده رسانهای هم محسوب شود. این در حالیست که در کارنامه جامعه رسانه ای کشور، هم تمرکز بر بیان حماسه ها کم است و هم محدود به چند سوژه ثابت و تکراری بوده؛ دفاع مقدس یک حماسه بود، ولی آیا استقامت چهل ساله در برابر بزرگترین تحریم های تاریخ، حماسه نیست؟ رسیدن به مرز علم در پدیده های جدید علمی جهان، حماسه نیست؟ به اتمام رساندن ابرپروژه های بزرگ در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعتی، دینی و فرهنگی، دیپلماسی و سیاسی حماسه نیست؟ نفوذ منطقه ای فعلی ایران یک حماسه در تاریخ دیپلماسی کشور نیست؟ حال که به گذشته رسانهای کشور نگاه می کنیم به خوبی متوجه می شویم که هم حماسه در رسانه انقلاب جایگاه ثابت و مداومی نداشته، هم دربیان حماسه تنوع و به خصوص در موضوعات غیرنظامی کم داشته ایم و هم از هزاران حماسه موجود در بطن چهل ساله انقلاب غفلت شده است.
نقش جهاد تبیین در تهاجم ترکیبی؟! جهاد تبیین باید در عرصه های تقابل نظامی، امنیتی، اقتصادی، علمی، سیاسی و دیپلماسی کشور به گونه ای ترکیب شود که پیوست و حضور ثابت و فعال در این موضوعات مهم داشته باشد.
🛑 سر غزل را چاقوی شوهرش برید یا اینستاگرام؟
✍️ شاد و چاقو بدست، در کنار همسر جوان و جگر گوشه اش کیک تولد می برد.
از بریدن این کیک تا بریدن سر غزل چقدر طول کشید؟ نمیدانم!
این همان چاقوی خون آلود در دستان شوهر غزل است؟ نمیدانم!
اما روزی که خبر این جنایت منتشر شد به همسرم گفتم : به ظن تجربه میدانم که این جنایت یا ریشه در اینستاگرام دارد یا واتساپ و..
اکنون نطق مادر شوهر غزل و ایضن پدر غزل در خبرگزاری ها باز شده و گفته اند که عروس نوجوان سرش را برسر ارتباطات اینستاگرامی باخته است.
سهم سجاد، سهم غزل، سهم آن مرد سوری و باند دخترقاپ و.. هرچه باشد، بی انصافی است اگر سهم مخالفین «صیانت از فجازی» را نادیده بگیریم در این خون بر زمین ریخته!
به عنوان یک کارشناس متخصص و آسیب شناس فجازی ادعا میکنم :
تمام کسانی (از خواص تا عوام) که با قلم و زبان خود، علیه ساماندهی فجازی و تصویب قانونی (که به ولنگاری مجازی پایان میدهد) مخالفت می کنند در خون غزل شریکند.
حتی اگر به اندازه «یک کلیک» با طرح صیانت مخالفت کرده باشند.
📚 ومَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ