eitaa logo
مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها
763 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
768 فایل
زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران-قم #وبگاه: http://amene.whc.ir/ آموزش @AMOOZESHAMENEH #تماس:02537239948 #ارتباط_با_ادمین: #آدرس: کلهری-خیابان آل یس- کوی 14.فرعی شهید ناجی
مشاهده در ایتا
دانلود
های کمک آموزشی رشته آموزگار ابتدایی به اطلاع آن دسته از طلابی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته آموزگار ابتدایی ثبت نام نمودند میرساند: با عنایت به شرکت اکثریت طلاب محترم در رشته آموزگار ابتدایی ؛ به منظور سهولت مطالعه دروس تخصصی رشته مذکور؛ با همکاری معاونت فرهنگی مرکز محترم قم فایل های صوتی دروس روانشناسی در سامانه سیما بارگزاری شده است. لذا با توجه به فرصت باقیمانده (12و 11 دی ماه زمان برگزاری آزمون)، طلاب محترم می توانند ، خلاصه دو کتاب مذکور را که به صورت pdf تقدیم می گردد مطالعه نمایند. توجه : فایل‌های صوتی با مرورگر Chrome در سامانه سیما امکان پذیر می باشد. در صورت شرکت به کاربر زیر اطلاع دهید 👇 @Velayateali110
بسم الله الرحمن الرحیم یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین امروز سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ شمسی ۱۵ ربیع الثانی ۱۴۴۲ هجری قمری _ پژوهش
🌷 رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) : ◽️ یکدیگر را ببخشید زیرا گذشت جز عزت به انسان نمی افزاید. 📚 کافی ج۲. ص۱۰۸ _ پژوهش
🌷 لوح | ای داغ تو یادآور داغ همه خوبان _پژوهش
39.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کشف پیکر مطهر شهدا در جزیره مجنون جنوبی عراق همزمان با مراسم تدفین شهید هسته‌ای محسن فخری زاده را یاد کنیم با ذکر صلوات فرهنگی_پژوهش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هرچه می‌خواهند بکشند! ما هم امید داریم روزی شهید شویم... 🔻صدای شنیدنی شهید محسن فخری‌زاده درباره ریختن خون جهادگران علمی توسط صهیونیسم و نتایج حاصل از خون شهیدان.... 🇮🇷🇮🇷🥀🇮🇷🇮🇷
معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم، مسابقه بزرگ "کتاب درسی، بایدها و نبایدها" را برگزار می‌کند. 🔰ویژه اساتید و طلاب سطح۳و۴ حوزه‌های علمیه سراسر کشور 🔰قالب آثار: ۱. بروشور ۲. جزوه آموزشی(در قالب PowerPoint) ۳. اینفوگرافی ۴. موشن گرافی 🔰محورها: ۱. اشکالات ساختاری و شکلی یک کتاب درسی حوزوی ۲. نقد علمی و محتوایی یک کتاب درسی حوزوی ۳. ارزیابی تمارین و پرسشنامه یک کتاب درسی حوزوی ۴. تدوین جزوه حل تمرین برای یک درس مانند صرف، نحو، احکام، منطق و... ۵. تدوین پرسشنامه برای یک درس مانند اصول، تفسیر، کلام و... 🔰 ارسال آثار تا ۲۵ آذر ماه(روز پژوهش) به شناسه @qompajoohesh@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
♦️منشا حرکت میرزاکوچک‌خان یک منشا صددرصد دینی و اعتقادی است 🔹منشا حرکت میرزاکوچک‌خان یک منشا صددرصد دینی و اعتقادی است؛ رفتار او هم یک رفتار دینی و اعتقادی است، یعنی انسان مشاهده می‌کند با این‌که در درون تشکیلات خودشان مخالفینی داشت، بعضی از اقشار گوناگون ممتاز هم با او مخالفت می‌کردند، اما مرحوم میرزا کوچک در برخورد با این‌ها کاملا حدود شرعی را رعایت می‌کرده و اهل درگیری با داخل نبوده؛ مثلا کسانی بودند که مخالفت‌‌های اعتقادی با ایشان داشتند؛ همراهان ایشان _آن افراطی‌ها_ می‌گفتند این‌ها را بزنیم سرکوب کنیم! میرزا کوچک نمی‌گذاشته، جلوی این‌ها را می‌گرفته و مانع میشده از اینکه این کار را بکنند؛ یعنی رفتار هم یک رفتار دینی است. و حرکت، یک حرکت صددرصد اسلامی و ایرانی است. 🔸مقام معظم رهبری ۱۳۹۱/۸/۲۹ سرسبز_گیلان 💠💠♦️🥀🥀♦️💠💠
♦️گوشه‌هایی از زندگی طلبه شهید میرزاکوچک‌خان جنگلی 🔹هم‌زمان با اوج‌گیری نهضت مشروطه در تهران، شماری از آزادی‌خواهان رشت کانونی به نام «مجلس اتّحاد» تشکیل دادند و افرادی به عنوان فدایی گرد آوردند. میرزا کوچک خان که در آن دوران طلبه بود و افکار آزادی‌خواهانه داشت به مجلس اتحاد پیوست. در سال ۱۲۸۹ش، در نبرد با نیروی طرفدار محمد علی شاه در ترکمن صحرا شرکت داشت و در این نبرد زخمی و مدتی در بادکوبه در یک بیمارستان بستری شد. 🔹در سال ۱۲۹۴ش، به جای «مجلس اتّحاد» «هیأت اتّحاد اسلام» از یک گروه هفده نفری در رشت تشکیل شد. بیشتر افراد این گروه روحانی بودند و میرزا کوچک خان عضو مؤثّر آن بود. این هیأت هدف خود را خدمت به اسلام و ایران اعلام کرد و به زودی میرزا کوچک خان رهبری هیأت را بر عهده گرفت. پس از اشغال نواحی شمالی ایران از سوی روسیه تزاری، هیأت اتّحاد اسلام به مبارزه با ارتش تزار پرداخت و یک گروه مسلح به عنوان فدایی تشکیل داد و روستای کسما را در ناحیۀ فومن مرکز کار خود قرار داد و در آن جا سازمان اداری و نظامی به وجود آورد. هیأت اتّحاد اسلام، پس از چندی به کمیتۀ اتّحاد اسلام تبدیل شد و اعضای آن به ۲۷ نفر افزایش یافت و رهبری کمیته را میرزا به عهده گرفت و تا پایان سال ۱۲۹۶ش، بخش وسیعی از گیلان و قسمتی از مازندران، طارم، آستارا، طالش، کجور و تنکابن زیر نفوذ کمیته درآمد. این کمیته «نهضت جنگل» و «حزب جنگل» نیز نامیده شده است. 🔹در آستانه کودتای رضاخان، شرایط سیاسی ایران شدیداً علیه میرزا کوچک خان جنگلی بود. روسها که پس از فروپاشی حکمت تزاری با میرزا تفاهم‌نامه امضاء کرده بودند، او را تنها گذارده و صرفاً به منافع خود در ایران می‌اندیشیدند. پروژه سرکوب نهضت اسلامی میرزا کوچک خان جنگلی، محصول اراده مشترک شوروی‌، کمونیست‌های داخلی‌، دولت انگلستان و استبداد رضاخانی بود. 🔹برای از بین بردن نهضت جنگل، وثوق‌الدوله که از طرف انکلیسی‌ها به ریاست دولت ایران گماشته شده بود، در بهمن ۱۲۹۷، پیام صلحی برای کوچک‌خان فرستاد و از او خواست که نیروی مسلح خود را در اختیار دولت قرار دهد؛ اما میرزا نپذیرفت. وثوق‌الدوله در ۱۸ اسفند ۱۲۹۷، تیمور تاش را با اختیارات تام به استانداری گیلان فرستاد و در خرداد ۱۲۹۸، کلنل «استاروسلسکی» فرماندۀ نیروی قزاق با اختیارات تام، مأمور سرکوب نهضت گیلان شد. در عملیات تسخیر رشت توپخانه و هواپیماهای نظامی انگلیس هم شرکت داشتند. پیش از حمله، از تهران نامۀ تأمین برای میزرا نوشتند، ولی میرزا نپذیرفت و پس از درگیری‌های فراوان عده‌ای از سران نهضت از جمله دکتر حشمت که پزشک بود و به واسطۀ خدمات پزشکی محبوبیت زیادی در لاهیجان کسب کرده بود و در آن جا یک گروه چند صد نفری به نام «نظام ملی» گرد آورده بود، تسلیم نیروی دولتی در رشت شد. 🔹 نیروهای دولتی تصمیم گرفتند، او را به واسطۀ نزدیک بودن به میرزا آزاد کرده تا او میرزا را ترغیب به تسلیم کند و اگر موفق شد یا نشد خود را پس از ده روز معرفی نماید، امّا دکتر حشمت، پس از بازگشت به لاهیجان دچار تردید شد و چون بازگشت او به تأخیر افتاد، یک گردان مأمور دستگیری او شد. او با گردان دولتی درگیر و شماری از افراد «نظام ملی» کشته شدند و دکتر حشمت دستگیر و در دادگاه نظامی در ۴ اردیبهشت ۱۲۹۸، محکوم به اعدام شد. شهادت سردار مبارز جنگل شاد و راهت پررهرو باد. 🌿🌱🌴🌿🌱🌴🌿🌱
♦️پاسخ سید حسن مدرس به استفتایی در مورد میرزاکوچک‌خان 🔹در بحبوحه قیام میرزا می‌خواستند او را یاغی و آشوبگر معرفی کنند. در همین راستا از سید حسن مدرس استفتایی به این مضمون شد: «آیا محاربه با جمعیتی که پنج سال است به نام اتحاد و اسلام و جنگلی‌ها در حدود گیلان قیام و عملا خود را به تمام اهالی ایران معرفی کرده و جز حفاظت نوامیس اسلامی و حراست استقلال مملکت و دفاع از دشمنان ایران و اسلام را قطع نفوذ و مداخلات ظالمانه و تعدیات جابرانه اجانب، مقصد و مقصودی نداشته و ندارند و تنها جمعیتی که تحت تأثیر دیگران نبود و فقط به قوای مادی و معنوی ایران اتکا و اشکال داشته و حقیقتا موجب افتخار و شرافت ایران و ایرانی است چه صورت دارد؟ آیا محاربه با این جمعیت در حکم محاربه با امام زمان نخواهد بود؟» 🔹مرحوم مدرس در جواب نوشت: «حقیر از آقا میرزاکوچک‌خان جنگلی و اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان هم‌آواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم، بلکه جلوگیری از دخالت خارجیان و نفوذ سیاست آنها در گیلان عملیاتی بوده بس مقدم، مسجل، بر هر مسلمانی لازم، خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنان را تعقیب و تقلید نمایند. پر واضح است که طرفیت و ضدیت و محاربه با همچون جمعیتی مساعدت به کفر و معاندت با اسلام است» 👤 به نقل از سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کنیم از سردارجنگل با ذکر صلوات 🔹🔹🍃🥀🥀🍃🔹🔹