#ارسالی_اعضای_خوبمون 🙏
💠 انقلابیگری توحیدی . . . یا طاغوتی ؟ ! ؟
🔘 چند سالی است که از دوگانه مذهبی و غیر مذهبی، حزب اللهی و غیر حزب اللهی عبور کرده و به دوگانه انقلابی و غیر انقلابی رسیدهایم و انقلابی بودن و نبودن معیار و شاخص سنجش افراد در تعیین عیار کفایت برای اقتدا، پیروی و یا حداقل تایید و حمایتها شده است.
🔘 از حیث لغوی معنای مصدری کلمه انقلاب دگرگون شدن، وا گردیدن و برگشتن از حالی به حال دگر است و از معانی اسمی آن میتوان به برگشتگی، تغییر، تحول و تبدل اشاره کرد. با دقت در معانی مذکور در میابیم که نوعی فعالیت و عدم سکون در مفهوم کلمه انقلاب جاری و ساری میباشد.
🔘 با توجه به معنا و مفهوم کلمه انقلاب افرادی که متصف به این صفت میشوند نمیتوانند منفعل و ساکن باشند لاکن باید فعال، محرک و منشأ اثر باشند و به عبارت دیگر در محیط و افراد پیرامون خود اثر بگذارند و گر نه نمیشود به آنها انقلابی گفت. ناگفته نماند که این فعالیت و انقلابیگری صرفا محصور در اقدامات عملی نبوده و شامل اقدامات فکری و نظری نیز میگردد.
🔘( اما مهم تر از نفس کنشگری و فعال بودن این است که و سمت و سوی این اثرگذاری و تغییر و تحول در کدامین جهت و به کدامین مقصد است). اگر جهت و افق توحیدی بود این فرد انقلابی مثبت و اگر جهت و افق غیر توحیدی و به عبارت دقیق تر طاغوتی بود این فرد انقلابی منفی است. لذا فرد فعال و پر تلاشی که مسیر توحید و صراط مستقیم را خوب نشناسد ممکن است در جهت خلاف پارو بزند و یا آب در آسیاب دشمن بریزد.
🔘 کسی که وضعیت موجود را هر چه و هر کجا که میخواهد باشد، اگر به حال مطلوب و مورد رضایت خدا و ولی خدا برگرداند و تغییر دهد یک انقلابی توحیدی و مثبت است وگر نه کم نیستند افرادی که با تلاش و کوشش های فراوان وضعیت موجود را در جهت نفسانیات و یا اراده طواغیت تغییر میدهند و تکمیل کننده پازل و نقشه دشمن هستند.
🔘 ✍هر کسی که منفعل و ساکن (عملی یا نظری) است قطعا انقلابی نیست؛ اما هر انقلابی (فعال و متغیر) لزوماً خوب و قابل اقتدا نیست؛ لذا توحیدی و اسلامی بودن انقلابیگری رکن اصلی و مهم است. 👌حال به نظر شما کسی که اسلام را در حد و اندازه خودش نشناسد انقلابیگریش چگونه خواهد بود؟
👤 #حسین_کاوه
🌐 @amerejavan313
02- Kanoon Mehrvarzi.mp3
16.89M
جلسه دوم دوره کانون مهرورزی
#کانون_مهرورزی
#جلسه_دوم
#استاد_علی_تقوی👌
@amerejavan313
22.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه دوم دوره کانون مهرورزی
#کانون_مهرورزی
#جلسه_دوم
#استاد_علی_تقوی
@amerejavan313
#خانواده_من 👨👩👧👦
🌺 #شیوه_های_امر_به_معروف_در_تربیت_
خانوادگی
❣ « #از_خوبیها_هم_بگویید » ❣
〽️ در انتقاد و نهی ازمنکر ، تنها #نقطه_ضعف را مطرح نکنید.
👈👌 از خوبیها نیز بگوئید 🌹
💡 قرآن کریم درنهی از شراب 🍷 #اول ازمنافع آن سخن گفته است و #بعد
می فرماید ضررش ازنفعش بیشتراست
زیرا درست است که برای ساختن آن افراد زیادی به نوا می رساندازجمله🔻
کشاورزان
کارگرانی که درکارخانجات شراب سازی مشغول هستند
ماشین های حمل ونقل
کارخانجات بطری سازی وشیشه سازی
فروشندگان ورابطه ها
و خدمه ای که سرویس می دهند
ولـــی مگر می توان آثار شوم شراب راکه برمغز واعصاب ،دستگاه گوارش وآثاری که برنسل می گذارد ،تصادفات ،رانندگی ، خودکشی ها وتصمیمات نابخردانه ای که افراد مست می گیرند، با سود های آن مقایسه کرد؟
آنچه مهم است اینکه قرآن 📖 با توجه به منافعی که شراب🍷 دارد آن را تحریم فرموده است.
خانواده ها 👨👩👧👦 هم می توانند هنگام نهی ازمنکر ابتدا نقاط قوت🔍😍 رابگویند
وسپس ⛔️ تذکر دهند
« کسی که این کمالات رادارد چرااین منکر راانجام می دهد»
#واجب_فراموش_شده
🆔 @amerejavan313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼🌼🌼🌼🌼
#من_هم_اذان_گو_هستم
🍃 #پخش_زنده_اذان
در اداره بنیاد شهید منطقه ۱۶.میدان بهشت
🔹 مؤذن خوش صدا : آقای #نریمانی
💠رسول خدا (ص ) هنگامي كه وقت نماز فرا مي رسيد به بلال مي فرمود:
بالاي ديوار (مسجد)برو و #اذان را با صداي #بلند بگو.
📚«وسائل الشيعه،ج۴،ص۶۲۴»
#واجب_فراموش_شده
💡 #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🆔 @amerejavan313
#من_هم_اذان_گو_هستم
از کارهای #با ارزش در اسلام، #اعلان_وقت_نماز و مناجات با پروردگار در صبح و شام و حتی در ابتدای ظهر است،بطوریکه مؤمنین وقت شناس یا خود شخص مبادرت به اذان گفتن نمایند.
متأسفانه همانگونه که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم پیش بینی کرده بود،اینکار حالا از #رسم افتاده و دیگر کسی کمتر به سراغ #اذان_گفتن می رود.😔
مگر همان اذانی که از رادیو 📻و تلویزیون📺 و یا بلندگوهای مساجد📣 شنیده می شود.
شاید #اذان_گفتن برای همه ما دشوار باشد و آن را دون شأن و شخصیت خود بدانیم که کنار کوچه و خیابان یا میان منزل بایستیم و اذان بگوییم و #افسوس که در به دست آوردن حسنات #همت_نمی_کنیم.
#واجب_فراموش_شده
🆔 @amerejavan313