eitaa logo
صراط
280 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
6هزار ویدیو
14 فایل
امربمعروف ونهی ازمنکرحوزه های گوناگونی داردمهمترینش ✅حوزه مسئولان است؛ مردم بایدازمسئولان کارخوب رابخواهند؛ نه بصورت خواهش وتقاضابلکه بایدازآنهابخواهند ✅این مهمترین حوزه است امام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دربین صفوف هیئت خالیست جاییست میان هرشب خالیست امسال میان سینہ زن های حسین جای مدافعان زینب خالیست حاج قاسم امسال جات خيلے خاليہ تو هيئت 🖤 🌷 💠کانال @amerine_serat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری با آمدن داعش نگفت تنم می‌لرزد! با آمدن هیچ نیروی نظامی در منطقه این حرف را نزد، اما در مورد پیری جمعیت و وضعیت زاد و ولد جامعه این حرف را زد ... + صحبت‌های مهم کارشناس جمعیت در صدا و سیما 💠کانال @amerine_serat
وزیر خارجه ترکیه حین نشست خبری با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود یونان را به طور مستقیم تهدید به جنگ کرد 💠کانال @amerine_serat
▪️واکنش دکتر جهانپور به مدیریت مسئولانه هییتی ها در محرم 💠کانال @amerine_serat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨رفیق قدیمی سلام صدام کن دوباره بیام از بچگی حرم بوده تمام دنیام... 🎦نماهنگ زیبای "رفیق قدیمی" با حال و هوای روضه‌های خانگی امسال و شعری از میلاد عرفان پور... 🔸دلمون رو تازه كنيم ب ى ارباب بى كفن ، امام حسين (ع) @amerine_serat
7.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ چند مطلب بسیار داغ در مورد در ایران از کجا شروع شد!؟ قبل از انقلاب حجاب اختیاری بود؟ قانون حجاب بعد از انقلاب از چه سالی اجرا شد؟ برخورد عجیب امام با مخالفان بی حجابی!؟؟ 📲تاريخچه ى بى حجابى و بدحجابى وقانون حجاب رو ببينيد و بشنويد و . 🗳98 درصد مردم ايران در فروردين 1358 رأى آرى ب جمهورى دادند و يكى از احكام ، حجاب است. 📋در آذر 1358 مردم ب رأى دادند و اصل 2 و 3 و4 قانون اساسى ،، لزوم ايجاد فضاى دينى و منطبق بر و تعيين همه ى قوانين بر طبق احكام اسلام را بيان و تثبيت ميكند. @amerine_serat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سنتی فراموش شده که طبق فرمایش امام باقر(ع)، ثوابش معادل دو میلیون بار جهاد در رکاب رسول خدا است! شنيدين ك ميگن عدو شود سبب خير ، اگر خدا خواهد ... حكايت كرونا و كرونائيان كه مسبب عزاداريها در فضاى باز شدند .. @amerine_serat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثل اینکه تو فرانسه کرونا تموم شده! چون تیمشون تو فینال باخته سه روزه ریختن بیرون همه ‌جا رو غارت کردن 😐 @amerine_serat
⁉️ فلسفه و حکمت عزاداري براي ائمه(عليهم السلام) چيست؟ 🔰 فلسفه و حكمت عزاداري را مي‏توان در امور ذيل، رهيابي كرد: 1⃣الف. محبت و دوستي: قرآن و روايات، دوستي خاندان رسول اكرم( صلي الله عليه و آله و سلم) و اهل‏بيت(عليهم السلام) را بر مسلمانان واجب كرده است‏ .(1) روشن است كه دوستي لوازمي دارد و محبّ صادق، كسي است كه شرط دوستي را - چنان كه بايد و شايد - به جا آورد. يكي از مهم‏ترين لوازم دوستي، هم دردي و هم دلي با دوستان در مواقع سوگ يا شادي آنان است؛(2). از اين رو در احاديث، بر برپايي جشن و سرور در ايام شادي اهل‏بيت (عليه السلام) و ابراز حزن و اندوه در مواقع سوگ آنان، تأكيد فراوان شده است. 💠 حضرت علي(عليه السلام) در روايتي مي ‏فرمايد: «شيعه و پيروان ما در شادي و حزن ما شريكند». «يفرحون لفرحنا و يحزنون لحزننا» : در شادي ما شادندو در اندوه ما اندوهناکند، (3) امام صادق(عليه السلام) نيز فرمودند: «شيعتنا جزء منا خلقوا من فضل طينتنا يسوؤهم ما يسؤنا و يسرّهم ما يسرّنا»(4). «شيعيان ما پاره‏اي از خود ما بوده واز زيادي گل ما خلق شده‏اند؛ آنچه كه ما را بدحال يا خوشحال مي‏سازد، آنان را بدحال و خوشحال مي‏گرداند». اين وظيفه عقلاني و شرعي، ايجاب مي‏ كند كه در ايام عزاداري اهل‏بيت(عليهم السلام)، حزن و اندوه خود را به «زبان حال»؛ يعني، با اشك، آه و ناله و زاري، از نظر خوراك، با كم خوردن و كم آشاميدن مانند افراد غم‏زده‏ آشكار سازيم ، طبق فرموده امام صادق(عليه السلام) به معاوية بن وهب، «عزاداران سيدالشهدا در روز عاشورا از آب و غذا دوري جويند تا آن كه يك ساعت از وقت فضيلت نماز عصر بگذرد، و در حد لزوم به غذاي معمول صاحبان مصيبت، سدّ جوع و عطش كنند».(5). و از نظر پوشاك، با پوشيدن لباسي كه از حيث جنس و رنگ و نحوه پوشش در عرف، حكايت‏گر اندوه و ناراحتي ما مي باشد، آشكار سازيم. 2⃣انسان ‏سازي: از آنجا كه در فرهنگ شيعي، عزاداري بايد از سر معرفت و شناخت باشد؛ هم‏دردي با آن عزيزان، در واقع يادآوري فضايل، مناقب و آرمان‏هاي آنان بوده و بدين شكل، آدمي را به سمت الگوگيري و الگوپذيري از آنان سوق مي‏دهد. فردي كه با معرفت در مجالس عزاداري، شركت مي‏ كند؛ شعور و شور، شناخت و عاطفه را درهم مي ‏آميزد و در پرتو آن، انگيزه‏اي قوي در او پديدار گشته و هنگام خروج از مراسم عزاداري، مانند محبي مي‏شود كه فعّال و شتابان، به دنبال پياده كردن اوصاف محبوب در وجود خويشتن است. 3⃣ج. جامعه‏ سازي: هنگامي كه مجلس عزاداري، موجب انسان‏سازي گشت؛ تغيير دروني انسان به عرصه جامعه نيز كشيده مي‏شود و آدمي مي‏ كوشد تا آرمان‏هاي اهل‏بيت(عليهم السلام) را در جامعه حكم‏‌فرما كند. 🔸 به بيان ديگر، عزاداري بر اهل‏بيت(عليهم السلام)؛ در واقع با يك واسطه زمينه را براي حفظ آرمان‏هاي آنان و پياده كردن آنها فراهم مي‏ سازد. به همين دليل مي‏ توان گفت: يكي از حكمت‏هاي عزاداري، ساختن جامعه براساس الگوي ارائه شده از سوي اسلام است. 4⃣د. انتقال‏ دهنده فرهنگ شيعي به نسل بعد: كسي نمي‏تواند منكر اين حقيقت شود كه نسل جديد در سنين كودكي، در مجالس عزاداري با فرهنگ اهل‏بيت(عليهم السلام) آشنا مي‏شوند. به راستي عزاداري و مجالس تعزيه، يكي از عناصر و عوامل برجسته‏اي است تا آموزه‏هاي نظري و عملي امامان راستين، به نسل‏هاي آينده منتقل شود. مراسم عزاداري، به دليل قالب و محتوا، بهترين راه براي تعليم و تربيت نسل جديد و آشنايي آنان با گفتار و كردار اهل‏بيت(عليهم السلام) است. 📚 پي نوشتها: (1). شوري/ 23؛ هود / 29؛ ميزان‏الحكمه، ج 2، ص 236. (2). المحبة في الكتاب والسنة، صص 169 - 170 و 181 – 182. (3). بحارالانوار، ج 44، ص 287. (4). امالي، ص 305. (5). تاريخ النياحة الامام الشهيد الحسين بن علي، ج 1، صص 157-159. @amerine_serat