⏮نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
📺آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
1⃣ اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
2⃣مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
3⃣ آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
4⃣ آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
5⃣ گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
6⃣ میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
7⃣ می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
8⃣گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
9⃣می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
#آمرین_به_معروف_صراط
#دختران_انقلاب
💠کانال #صراط
✅ @amerine_serat
▪️ایالت ویکتوریا استرالیا قانونی تصویب کرده که قربانی تجاوز حق مصاحبه و اعلام کردن تجربیات تجاوز در شبکه های اجتماعی را ندارد. اگر کسی در رسانه های استرالیا بگوید مورد تجاوز قرار گرفته تا چهارماه به زندان تعزیری محکوم خواهد شد.
«حقوق بشر غربی را مشاهده کنید»
@amerine_serat
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🌠اهمیت شب و روز جمعه
🕌فقیر و بینوا چه گناهی کرده است که به مسجد الحرام دسترسی ندارد؟ خدای تعالی فکر آنها را کرده و برای ایشان برنامه ریزی کرده است.
🎇حرمی درست کرده که لازم نیست جسم انسان در آن برود. حرمی که با انسان فاصله مکانی ندارد. چون برای خدا زمان و مکان فرقی ندارد ... خداوند برای کسی که دسترسی به اماکن متبرکه ندارد، شب جمعه و روز جمعه را مثل حرم خودش قرار داده است. این زمانهای متبرکه پهلوی او میآیند و عبادت در این زمانها اجر بیشتری دارد تا خارج از آن زمانها و این لطف خداست و از باب اینست که فقیر و غنی برایش فرقی ندارد.
🌃از این جهت وقتی شب جمعه میشود انسان باید بداند که الان در حرم است، بداند که الان در مسجد الحرام است، وقتش را تلف نکند از وقتش خوب استفاده کند از یک ساعت وقت شب جمعه و روز جمعه درست بهرهگیری کند.
@amerine_serat
🚷موزه اورسی در پاریس مانع از ورود یک زن به موزه، به دلیل یقه باز لباسش شد!
عجب!!!
پس این افسانههایی که در مورد آزادی پوشش میگویند چیست؟!
فرانسه بارها در مورد قوانین پوشش در ایران اظهار نظر و دخالت کرده، حالا چه شده که در کشور خودش زنان آزاد نیستند برهنه باشند؟!
خندهدار نیست؟!
@amerine_serat
🚨آیا در #اربعین هم مثل دهه محرم از کرونا و تصمیمگیران رکب میخوریم!؟
🔹از شروع شیوع اخبار کرونا، بجز مراسم مذهبی روال روزانه و هفتگی(نماز جمعه و جماعت) تاکنون چند مراسم مهم اجتماعی_مذهبی مهم پشت سر گذاشته شده است
مراسمی مثل سخنرانیهای مناسبتی عمومی رهبر انقلاب، شبهای قدر و عرفه و... که باتوجه به کمتجربه بودن نظام دربرخورد با این شرایط و کماطلاع بودن مسئولین و متخصصین، در مواجهه با هرکدام از مراسم فوق تصمیمات متفاوت و بعضا متناقضی گرفته شده است
🔹اما در دهه اول محرم اتفاقاتی در تصمیمگیری ها و اعلام آنها رخ داد که در نظر عامه مردم و برخی متخصصین و محققین، تناقض، تفاوت و تبعیض آشکاری بین تصمیمات این مراسم با تصمیمات مراسم تجمعی مشابه (دینی یا غیر دینی) مشاهده شده است
🔹یکی از تناقضات عجیب دستور برخورد قانونی با تجمعات ملی_دینی دربرابر توصیههای اخلاقی و خواهشی نسبت به تجمعات غیردینی بود
نکته مهمتر تناقض آشکار و عجیب در اعلام و اجرای پروتکلهای بهداشتی سختگیرانه دهه محرم نسبت به شبهای قدر بود
🔹اینکه ولی امر به تنهایی مراسم عزاداری بگیرد شاید از این دیدگاه خوب است که احترام به قانون گذاشته شده است
ولی آیا باید از علت این «تنها ماندن» غافل شد!؟
همت عالی مسئولان در برگزاری شایسته مراسم شبهای قدر با رعایت پروتکلهای بهداشتی، بعلت تاکید مهم رهبر برای حضور «متخصصین دلسوز دینی» در ستاد کرونا بود، عاملی که گویا در دهه محرم یا نبود یا آن جدیت را نداشت و شد آنچه شد
📍حالا مراسم مهمی ازجمله اربعین و ۱۳آبان، ۲۲بهمن، ایام فاطمیه و... درپیش است و بازهم سردرگمی مردم و متدینین و تصمیمات ابنالوقتی و دقیقه نودی مسئولین!
🔹از بحث مراسم داخلی و گلایهها از نهادهای اسماً مذهبی و انقلابی که بگذریم، با توجه به اینکه ممکن است دولت عراق تصمیمی برای حضور دیگر کشورها در راهپیمایی اربعین بگیرد، آیا فکری بهحال خیل مردم مشتاق و دستورالعملهای ایجابی شده است یا مجددا با حذف صورتمساله ناراضی تراشی دیگری توسط دولت شکل میگیرد و درنهایت کاسهکوزهها سر ولی امر شکسته میشود و مدیران باصطلاح هیأتی دوباره رکب میخورند و کنج عزلت میگزینند و اینبار با شعار «#هر_خانه_یک_پیادهروی_اربعین» دلخوش میشوند!؟
🔹آیا در بین مسئولین و مقامات فردی دلسوز و متخصص وجود دارد!؟
🔹گفتنی ست برخی اخبار تایید نشده بر این باور که مسئولان ایرانی مانع اصلی حضور زوار ایرانی در پیادهروی اربعین هستند، تاکید دارد.
"حسین ساجدی"
@amerine_serat
🇺🇸🔇اعتراضات شب گذشته در مقابل کاخ سفید در #آمریکا به توافق رژیمهای عربی با رژیم صهیونیستی (که ندیدم در رسانهها منعکس شوند، چون در رسانههای غربی منعکس نشدهاند!)
@amerine_serat
📊آمار مهدی نصیری از کجاست؟ آیا نصیری آمار موسسه هلندی را به نام وزارت ارشاد جا زد؟!
🔻پس از اینکه مهدی نصیری در برنامه زاویه شبکه چهار سیما، آمار عجیب و ناباورانه 70 درصد مخالف الزام به حجاب را منتسب به یک پیمایش داخلی کرد، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خبری که بر روی سایت خود منتشر ساخت نوشت:" آقای مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی شبکه چهار به یافتهای از نتایج موج سوم پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان اشاره کرده است که در تعارض جدی با یافتههای واقعی این پیمایش است."
🔻اما از دیگر سو عمار ملکی مدیر موسسه هلندی گمان (گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان) در پستی که همراه با ذوق زدگی در کانال تلگرامی خود منتشر ساخت، خبر از همسانی آمار اعلامی مهدی نصیری با آمار منتشره این موسسه داد.
🔻 آیا واقعا نصیری در دام آمارسازی موسسه ای افتاده که نه دسترسی روشنی به مصاحبه شوندگان داشته، نه نمونه گیری دقیق و نه عدم سوگیری در تحلیل هایش دیده می شود!
@amerine_serat
🌴 #شایعه :
🔻اول ماه صفر است . با خواندن این دعا در اول ماه صفر ازبلا دور شوید
✨ سبحان الله يافارج الهمّ ويا كاشف الغم فرّج همي ويسرّ أمري وأرحم ضعفي وقلة حيلتي و أرزقنی من حيث لاأحتسب يارب العالمين ✨
🔻 #پاسخ
عبارت "سبحان الله یا فارج..." دعایی با سند مشخص نیست و ادعا در مورد انتشار آن و رفع گرفتاری منتشر کننده از طرف پیامبر(ص) کذب و فاقد اعتبار است!
🌴 انتساب روایت جعلی به پیامبر مصداق گناه است لیکن به عنوان یک مناجات مطالبه های پرمعنایی دارد.
@amerine_serat
✨آقایِ سلمان پَرورم را
دوسـت دارم ...
🌹با خون این ریش سفیدان نهال انقلاب به درخت تنومند تبدیل شد
#محمدرسولاللهﷺ
#پیرمردان_دفاعمقدس
@amerine_serat