eitaa logo
عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
1.4هزار دنبال‌کننده
255 عکس
113 ویدیو
11 فایل
این کانال فضایی است برای به اشتراک گذاشتن تأملات پراکنده بنده در ارتباط با دین فرهنگ جامعه ذیل گفتمان انقلاب عظیم اسلامی. ارتباط با بنده جهت نقد و بررسی مطالب @a_asadpour
مشاهده در ایتا
دانلود
عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
#گفت_و_گو #نقد_کتاب https://eitaa.com/amin_asadpour
فایل تصویری پیرامون حجت الاسلام و دکتر ۱۳۹۹/۴/۱۰ فایل تصویری کم حجم بخش اول در تلگرام https://t.me/amin_asadpour/106 حجم اصلی فایل بخش اول در اینستا https://www.instagram.com/tv/CCD6wfFACwU/?igshid=q5tc0okiwrlz فایل تصویری کم حجم بخش دوم در تلگرام https://t.me/amin_asadpour/107 حجم اصلی فایل بخش دوم در اینستا https://www.instagram.com/tv/CCD_m2lApF7/?igshid=1k7iz6vzixm4i فایل تصویری کم حجم بخش سوم در تلگرام https://t.me/amin_asadpour/108 حجم اصلی فایل بخش سوم در اینستا https://www.instagram.com/tv/CCEEyF-pTeV/?igshid=o3e8bl99vbhi https://eitaa.com/amin_asadpour
🔰 نشست مطالعاتی امین با موضوع: 👈 تفاوت اندیشه شهید مطهری وامام خامنه ای در فرآیند تمدن اسلامی 🔸با حضور جناب استاد اسدپور 🕰 چهارشنبه ۲۵ تیر ساعت ۱۹ 📹 لایو از طریق این دوصفحه: https://www.instagram.com/a_asadpour https://www.instagram.com/hoseynzade.esfahani ☑️ @amin_enqelab
تبیین اندیشه امام خامنه ای و شهید مطهری در تمدن اسلامی.mp3
18.01M
🎧 | نشست مطالعاتی امین انقلاب ✅ استاد امین اسدپور 🔆 مقایسه اندیشه شهید مطهری و امام خامنه ای در فرآیند تمدن اسلامی ☑️ @amin_enqelab https://eitaa.com/amin_asadpour
20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖خلاصه نشست مطالعاتی امین| ۱ 🔸 جایگاه اندیشه امام خامنه ای و شهیدمطهری در فرآیند تمدن اسلامی 🔹 استاد اسدپور 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
20.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖خلاصه نشست مطالعاتی امین| ۲ 🔸 جایگاه اندیشه امام خامنه ای و شهیدمطهری در فرآیند تمدن اسلامی 🔹 استاد اسدپور 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین و اولاده المعصومین. عید الله الاکبر، روز اکمال دین و اتمام نعمت بر همگان مبارک و فرخنده باد. غدیر جریان حاکمیت الهی در زیست آدمی است که تنها با تبعیت از امام و سر سپردگی به ولی امت تحقق می یابد. امیر المومنین در خطبه ۱۰۴ نهج البلاغه پیرامون نقش امام می فرمایند: إنه لیس علی الامام إلا ما حمل من أمر ربه، الابلاغ فی الموعظة، والاجتهاد فی النصیحة، و الاحیاء للسنة و إقامة الحدود علی مستحقها و اصدار السهمان علی أهلها و در ادامه به نقش آحاد امت می پردازند: فبادروا العلم من قبل تصویح نبته و من قبل أن تشغلوا بأنفسکم عن مستثار العلم من عند اهله و انهوا غیرکم عن المنکر و تناهوا عنه فإنما أمرتم بالنهی بعد التناهی. آنچه بر عهده امام است این است که آنچه را خدا به او فرمان داده به جا آورد: چون رساندن مواعظ و سعی در نیک‌خواهی و احیای سنت پیامبر و اقامه حدود خدا بر کسانی که سزاوار آن هستند و ادای حق هر کس از بیت المال. پس به تحصیل علم بشتابید پیش از آنکه کشتگاهش بخشکد و پیش از آنکه به خود پردازید و از بر گرفتن ثمره علم از صاحبان حقیقیش محروم مانید. خود مرتکب کارهای ناپسند مشوید و دیگران را از ارتکاب آن باز دارید. زیرا شما مامور شده اید که نخست خود از منکر بپرهیزید و سپس دیگران را از ارتکاب آن نهی کنید.
«عید مباهله بر همگان فرخنده و مبارک» اگر غدیر ظهور ولایت اجتماعی و سیاسی حضرات معصومین است که فرمود :‌ "أ لستُ أولی بکم من أنفسکم؟ قالوا: بلی فقال(ص)‌: من کنتُ مولاه فهذا علیّ مولاه" روز مباهله ظهور ولایت تکوینی و مقام قرب مطلق ایشان است. ولایت ظاهری ایشان ریشه در ولایت باطنی دارد. حضرت امیر در خطبه ۱۴۴ نهج البلاغه می فرمایند: ... أینَ الذین زَعَموا أنّهم الراسخونَ فی العلم دونَنا، کَذِبا و بَغیا علینا، أن رَفَعَنا الله و وضَعَهم، و أعطانا و حَرمهم و أدخَلَنا و أخرَجَهم. بنا یُستَعطَی الهُدی و یُستَجلی العَمَی. إنّ الأئمة مِن قریش غُرِسُوا فی هذا البطن مِن هاشم،لا تَصلُحُ الوُلاةُ مِن غیرهم. ... أینَ العُقولُ المُستَصبِحَةُ بِمَصابیحِ الهُدی، وَ الأبصارُ اللامِحَةُ إلی مَنارِ التّقوی! أین القلوبُ الّتی وُهِبَت للّه وَ عُوقِدَت عَلَی طاعَةِ الله! کجایند کسانی که می پندارند راسخان در دانش آنهایند نه ما؟ این پندار دروغ و ستمی بر ماست، که خداوند منزلت ما را رفیع و جایگاه ایشان را پست قرار داد.فضیلت را به ما ارزانی داشت و از آنان دریغ نمود، ما را به درون راه داد و آنان را بیرون ساخت. به وسیله ما هدایت خواسته می شود و کوری زدوده می گردد. همانا امامان از قریش هستند و نهال پیشوایی را در این تیره از خاندان هاشم کاشته اند و این منزلت دیگران را نشاید و والیان دیگر شایسته آن نباشند. ... کجاست عقل هایی که از چراغ های هدایت روشنی می جویند و دیده هایی که به نشانه های تقوی می نگرند؟ کجاست دل هایی که در گرو محبت خدایند و بر طاعت خداوتو پیمان بسته اند؟
قال رسول الله (ص): «وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ فِی السَّمَاءِ أَکْبَرُ مِنْهُ فِی الْأَرْضِ وَ إِنَّهُ لَمَکْتُوبٌ عَنْ یَمِینِ عَرْشِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِصْبَاحُ هُدًى وَ سَفِینَةُ نَجَاةٍ وَ إِمَامٌ غَیْرُ وَهْنٍ وَ عِزٌّ وَ فَخْرٌ وَ عِلْمٌ وَ ذُخْرٌ» (عیون اخبار الرضا ج ۱ص ۵۹) ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان دو نشست وبیناری مدخلی بر فقه عاشورا تقدیم حضورتان می گردد. در این دو نشست جریان شناسی تاریخی مواجهه فکری با عاشورا تبیین شده است. دریغا که در طول تاریخ این مصباح هدایت و گنجینه دانش در ساختارهای دانشی امت اسلامی جایگاه درخور نیافته است. https://eitaa.com/amin_asadpour