10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم اهل بیت در عمرش
فخر باید به خدمتش بکند
مثل مادربزرگ خانه ی ما
که خداوند رحمتش بکند
.
پیرزن سال های آخر عمر
سخت دلبسته شد به خاموشی
چیزهای کمی به خاطر داشت
مبتلا بود به فراموشی
.
روزی از روزها به او گفتم
گرچه خو کردهای به بیماری
نام های ائمه را مادر !
این اواخر به خاطرت داری ؟
.
گفتم اول ؟ درست گفت ! ” علی “
پاسخ دومین سوال : حسن
سومی را نگفته گفت : حسین ؛
آن که در کربلا نداشت کفن
.
گفتمش چارمین ؟ و ساکت شد
گفت : مادر ! ببخش یادم نیست
تا همین جاش یاد من مانده ست
مشکل از دین و اعتقادم نیست
.
گفتمش آمدیم و از تو کسی
این سوالات را شفاهی کرد
دور از جان تو ، ملک در قبر
گر بپرسد چه کار خواهی کرد ؟
.
گر چه حرفم مزاح بود اما
اشک او روی گونه اش افتاد
گفت من رفته است از یادم
او مرا که نمی برد از یاد
.
من فقط تا حسین یادم هست
دادم از کف توان و نیرو را
شسته ام سالهای سال اما
استکان های مجلس او را
.
من که اولاد سیدالشهدا
اسم شان رفته است از یادم
زیر دیگ عزاش را یک عمر
فوت کردم به گریه افتادم
.
همه سال منتظر بودم
تا دوباره محرمش بشود
چادرم را به تکیه می دادم
تا سیاهی ماتمش بشود
.
اشک مادربزرگ در روضه
ماند از او به جا و ارثیه شد
رفت مادربزرگ از این دنیا
خانه ی کوچکش حسینیه شد !
.
شاعر: پیمان طالبی
5.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️سرازیر شدن خون از جایگاه سر مبارک امام حسین علیه السلام در مسجد النقطه شهر حلب
🔻هر سال ظهر عاشورا از زیر این سنگ خون جاری می شود
🆔 @p
3.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مداحی شهید حججی؛ شهید مدافع حرم در دوران دانش آموزی - محرم ۱۳۸۴
🆔
امام صادق علیه السلام فرمودند: بر بدن جد غریب ما ۱۹۵۰ زخم زدند.
راوی سئوال کرد یابن رسول الله مگر امکان دارد چنین چیزی ( مگر یک بدن چقدر طاقت دارد مگر یک بدن چقدر حجم دارد)
حضرت فرمودند: به خدا قسم نیزه برجای نیزه میزدند، شمشیر برجای شمشیر می زدند، تیر برجای تیر می زدند.
در اینجا به یاد بیتی شعر افتادم :
"زخم ها بر پیکرت حک گشته است
جسم بی جانت مشبک گشته است"
مناقب ابن شهر آشوب نقل می کند پیغمبر صلوات الله علیه و آله بالای منبرمسجد نشسته بودند و برای مردم موعظه می کردند.یک وقت امام حسین که در آن زمان چهار، پنج ساله بودند از در وارد شدند، امام حسین علیه السلام آمدند پائین پله ی منبر ایستادند، ناگهان پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله شروع به گریه کردن نمودند و به حسین علیه السلام اشاره کرده فرمودند: تَرَقَ عَینَ بَقَه
اگر خوب دقت کنیم معنی: ترق؛ یعنی بیا بالا ( از پله های منبر بیا بالا )
عین؛ یعنی چشم
بقه؛ یعنی پشه
هیچکس معنی این تعبیر را نفهمید یعنی چه؟؟؟
چرا رسول الله به سیدالشهداء خطاب می کند بیا بالا ای چشم پشه!!!
سالیان سال کسی نفهمید شاید بعد از هزار و چند سال!!!
قریب به صد و اندی سال پیش مرحوم فرهاد میرزا اعتماد السلطنه ( فرهاد میرزا معتمد الدوله فرزند عباس میرزا ) صاحب مقتل بسیار ارزشمند قَمقام زَخّاز و صَمصام بَتّار که یک مقتل بسیار ارزشمند و مفیدی است
ایشان به فرنگ رفت،
در اروپا میکروسکوپ تازه اختراع شده بود به این جناب شاهزاده قجری گفتند که آقای شاهزاده تشریف بیاورید که یک وسیله ای اختراع شده به نام میکروسکوپ هر چیز ریزی که زیرش بگذارید درشت نمایی میکند و نشان میدهد. ما چشم یک پشه را جدا کردیم و گذاشتیم زیر این میکروسکوپ... بیایید نگاه کنید!
جناب فرهادمیرزا چشم خود را گذاشت روی میکروسکوپ و نگاهی کرد و در همان موقع کسی که پای دستگاه بود گفت جناب آقای فرهاد میرزا شمردیم ۱۹۵۰ شکاف در چشم پشه است!!
یک دفعه دیدند فرهاد میرزا نشست روی زمین شروع کرد به گریه و به سر زدن!
همه گفتند چه شد فرهاد میرزا، ما که چیزی نگفتیم؟! ما گفتیم چشم پشه یک حالتی دارد شبکه شبکه است و سوراخ سوراخ، شمردیم و دیدیم ۱۹۵۰ شبکه دارد !!
فرهاد میرزا گفت شما ها نمی دانید! بعد از هزار سال تعبیر حرف پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله مشخص شد که چرا آن روز پیغمبر اکرم به اباعبدالله الحسین علیه السلام با عنوان چشم پشه خطاب کرد!!!!
🥀🥀🥀🥀🌴
@a
9.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴 #لبیکیاحسین
🚩به سمت گودال از خیمه دویدم من؛ شمر جلوتر بود
دیر رسیدم من… 😭
19.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرمانده ی روسی از معجزهی حضرت ابوالفضل(ع) میگوید.
13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ مردم کوفه ثابت کردند، آن کسی که به ندای مسلم پاسخ نمیدهد، به ندای امام حسین هم پاسخ نمیدهد..!
♨️ آن کسی هم که ولایت فقیه را یاری نمیکند، امام زمان را هم یاری نخواهد کرد..!!
*تقویم امروز سهشنبه*
۱۸مرداد ۱۴۰۱=۱۴۰۱/۰۵/۱۸
۱۱محرم۱۴۴۴= ۱۴۴۴/۰۱/۱۱
۹ اوت ۲۰۲۲= ۲۰۲۲/۸/۹
فردینهما ۱۵۳۴تَبَرے(فرسقدیم)
*زیارت مجازی*
امامحسینصلواتاللهعلیه:
http://app.imamhussain.org/tour/
حرم ابالفضلالعباسعلیهالسلام:
https://alkafeel.net/live/index.php?live=36&lang=pr
🔻به ما بپیوندید:🔻کانال13.امین الله
السلامعلیک یا امینالله فیارضه
۱. شبکه ایتا: ⤵️ ادمین:
eitaa.com/besmeleh
۲. شبکه وتساپ: ⤵️
ادمین: https://chat.whatsapp.com/JW03S2bIzaXChEiDO7d7S0
۳. شبکه بله: ⤵️ ادمین:
https://ble.im/besmeleh
۴.شبکه تلگرام:⬇️
https://t.me/Aminallah13
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیام میثم مطیعی از هیأت به تلآویو
ما خودمان را برای رزم آماده کردهایم، بعد شما یک صفحه مجازی را که تعلقخاطری هم به آن نداریم میبندید؟! #خیلی_حقیرید
فتن دچار سستى و پاهایش روى زمین کشیده میشد وى نزد امام منزلتى بس بزرگ داشت، حضرت فرمود: چگونهای؟ عرض کرد: روزگار مرا در هم شکسته و درگیرى شیعیان مرا محزون ساخته است. امام پرسید: در چه چیز خصومت میکنند؟ عرض میکرد: در باره مقام شما به اختلاف افتادهاند؛ یکى در حق شما افراط و غلوّ میکند، دیگرى راه میانهروى در پیش گرفته و سومى در شک و تردید است، و نمیداند باید اقدام کند و یا خوددارى نماید!
[3] فصلت، 53.
[4]. حجّ، 62.
[5]. امالی، ص 89.
*معیار حقیقت*
______
«میگویند شخصی به نام «حارث بن حوت» - با توجه به فضای حاکم بر جامعهی آنروز و قرار گرفتن مجاهدانی از صدر اسلام در برابر امیر مؤمنان - خدمت علی(ع) آمد و گفت:
گمان میکنی که من اصحاب جمل(طلحه و زبیر و عائشه و پیروانشان) را گمراه میدانم؟!
امام فرمود:
حارث! تو کوتاهبینانه نگریستى، نه عمیق و زیرکانه و سرگردان ماندى.
تو حق را نشناختهاى تا بدانى اهل حق چه کسانی هستند،
و باطل را نشناختى تا پیروش را بشناسى!
حارث بعد از شنیدن این سخنان گفت:
پس من مانند سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر بیطرف خواهم ماند!
امام فرمود:
آن دو نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند(یعنی هیچ تأثیر اجتماعی مثبت و منفی نداشتند)».[1]
روشن است از آنجا که «حارث» حق را نشناخته بود در دو راهی حق بودن امام علی(ع) و اصحاب جمل دچار سرگردانی شد و به حضرتشان عرضه داشت که نمیتوانم بپذیرم که برپا کنندگان جنگ جمل با آن جایگاههایی که در تاریخ اسلام داشتهاند، دچار گمراهی شوند!
اینجا است که امام(ع) در پاسخ فرمود که تو فردی سطحینگر هستی و شعاع اندیشه و تحلیل تو بسیار محدود است؛ و به همین دلیل دچار حیرت شدهای! این سرگردانی تو از آنجا ناشی میشود که گمان کردی مگر ممکن است شخصیتهایی؛ مانند طلحه، زبیر و... که از مجاهدان صدر اسلام بودند و در کنار پیامبر(ص) شمشیر زدند، دچار انحراف شده و در خط باطل حرکت کنند؟! تو معیار درست و صحیحی را در شناخت حق انتخاب نکردی؛ و تلاش نکردی که ابتدا حق را بشناسی و بعد بنگری که اکنون چه افرادی در مسیر حقاند و چه افرادی در مسیر باطل، بلکه تنها به گذشته افراد نگریستی!
با توجه به چنین تصوری از حق که به نادرست در میان اقشاری از اجتماع رواج داشت، امام علی(ع) در گزارشی دیگر میفرماید:
دین خدا به شخصیّت و موقعیّت افراد شناخته نمیشود، بلکه باید به دنبال نشانی از حق بود تا بتوان درک درستی از دین داشت. حق را بشناس، اهلش را نیز خواهى شناخت.
اى حارث(همدانی)، حق بهترین گفتار است، و کسى که از آن فاش سخن گوید مجاهد در راه خدا است، و من به حق با تو سخن میگویم، به من گوش فرا ده، و سپس آن را به افرادی که رأیى محکم و عقلى پسندیده دارند بازگو کن.[2]
آنچه علی(ع) در صدد بیان آن بوده، این است که نباید انسانها را حتی با بهترین سوابق، معیار شناخت حق قرار داد؛ چرا که معیار حق دین خدا است و شناخت حق و حقیقت نیاز به اندیشه و تفکر دارد؛ لذا شخصیتها و اندیشههایشان را باید با معیار و ملاک حق و حقیقت محک زد و سنجید؛ بنابر این هیچ شخصیت، اندیشه، جمعیت و جامعهای مساوی با حق، و یا معیار و ملاک حق نیستند.
حتی فراتر از این، عبودیت و بندگی خدای متعال نیز از آن جهت بر بندگان لازم است که او حق است، و حقانیت خود را از طریق آیات و نشانههای روشن خود بر انسانها ثابت کرده است.
آنجا که میفرماید: «سَنُریهِمْ آیاتِنا فِی الْآفاقِ وَ فی أَنْفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَق»؛[3] زود باشد که آیات قدرت خود را در آفاق و در وجود خودشان به آنها نشان دهیم تا برایشان آشکار شود که او حق است.
و یا میفرماید: «ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّهُ یُحْیِ الْمَوْتَى وَأَنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»؛[4] [آرى،] این بدان سبب است که خدا خود حق است و آنچه به جاى او مىخوانند آن باطل است، و این خدا است که والا و بزرگ است.
بر این اساس هر آنچه با خداوند ارتباط دارد به اندازهای که از خشنودی خداوند برخوردار است، حقّ است و به اندازه دوری و بیگانگی از خدا و تهی بودن از خوشنودی خدا باطل است.
پس آنچه ریشهاش خدایی باشد، حقّ است و آنچه ریشهای غیر خدایی داشته باشد، باطل است.
اما اگر مشاهده میشود که پیامبران و امامان(ع) ملاک تشخیص حق قرار گرفتهاند؛ از آنرو است که آنها از طرف پروردگار به عنوان تجسم عینی حق معرفی شدهاند؛ لذا است که پیامبر اسلام میفرماید: «... عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَهُ لَا یَفْتَرِقَانِ حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْض ...»؛[5] على با حق است و حق با او است، از هم جدا نشوند تا سر حوض بر من در آیند.
*********
پاورقی:
_________
[1]. سید رضی، محمد بن حسین، نهج البلاغه، محقق، صبحی صالح، ص 521، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق. «وَ قِیلَ إِنَّ الْحَارِثَ بْنَ حَوْطٍ أَتَاهُ [ع] فَقَالَ [لَهُ] أَ تَرَانِی أَظُنُّ [أَنَ] أَصْحَابَ الْجَمَلِ کَانُوا عَلَى ضَلَالَةٍ...».
[2]. شیخ صدوق، امالی، ص 3- 5، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم، 1400ق. (إِنَّ دِینَ اللَّهِ لَا یُعْرَفُ بِالرِّجَالِ ...) این حدیث را امام علی(ع) خطاب به «حارث همدانی» فرمود. «اصبغ بن نباته» میگوید: حارث با تنى چند از شیعیان، خدمت امام(ع) رسیدند، و من نیز در میانشان بودم.
حارث در اثر بیمارى و کهولت سن در راه ر