⚠️خانواده ها این سه روز مراقب فرزندانشان باشند...
🔹️ فرزندانشان درون اغتشاشات قرار نگیرند...
🔸️ نیروهای امنیتی تعداد زیادی اسلحه از منافقین ضبط کرده اند..
🔴در میان اغتشاشات ممکن است افرادی اسلحه داشته باشند و به فرزندان شما شلیک کنند..
برای ادامه ی بیشتر آشوب ها به کشته سازی نیازمندند...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پیان_مماشات
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
💠 سيره علامه
🔹 سالگرد عالم ربانی حكیم متأله استاد علامه طباطبایی (قدس الله نفسه الزكیه) فرا رسیده است؛ گرامی داشت خاطره گرانبار آن حكیم متأله، یك عبادت علمی و دینی است.
🔹 اگر كسی خواست حكیم الهی، متأله و مفسر نامدار امامیه مرحوم علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) را بشناسد، تنها به شرح حالی كه خود نوشته یا دیگران نگاشته اند بسنده نكند، زیرا كتب علمی یك مولف و سیره عملی یك انسان بهترین شرح حال اوست.
🔹 با مراجعه به نوشتار و رفتار این حكیم متأله می توان حیات پربار او را در چند جمله خلاصه كرد و آن اینكه عقلی داشت مسموع و عقلی داشت مطبوع، علمی داشت مسموع و علمی داشت مطبوع؛ یعنی هم شرایط فراگیری علوم انبیا (علیهم الصلاة و علیهم السلام) در او بود و هم پذیرش و خضوع در برابر وحی در ایشان به حد كمال بود؛ این دو عامل است كه انسان را به كمال می رساند و هیچ كدام به تنهایی كافی نیست.
🔹 بیان مطلب این است كه تا انسان طرز تفكرش تفكر عقلی نباشد و تا انسان عاقل، در پیشگاه وحی و شرع خاضع نباشد، راه به جایی نمی برد؛ اگر عاقل نبود هرگز راه به جایی نمی برد یا اگر قدرت تفكر و اندیشه داشت ولی در آستانه وحی سری نسایید و دلی نباخت باز راه به جایی نمی برد.
🔹 قرآن كریم كسانی را بهرهمند می داند كه عاقل باشند و به وحی گوش فرا دهند: ﴿لِمَنْ كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَی السَّمْعَ وَ هُوَ شَهیدٌ﴾. اگر تفكر كسی تفكر حسّی یا وهمی بود، آن چنان كه باید از شرع استفاده نمی كند ولی اگر طرز تفكر انسانی تفكر عقلی بود، او بهره خوبی از شریعت می برد.
📚 پیام آیتالله جوادی آملی به همایش بزرگداشت علامه طباطبایی
تاریخ: 1365/08/23
#علامه_طباطبایی
#تفسیر
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
🌱آیت الله سید علی قاضی:
✨ برای اینکه توفیقات شما زیاد شود، قرآن زیاد بخوانید.
✨ تلاوت قرآن موجب باز شدن درهای توفقیات است.
#قرآن
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
📖 آیههاینور
نطفهی ناچیز
بسم الله الرحمن الرحیم
أَوَلَمْ یَرَ الْإِنْسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ نُطْفَهٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُبِینٌ
مگر آدمى ندانسته است که ما او را از نطفهاى آفریدهایم، پس بناگاه وى ستیزهجویى آشکار شده است.
سوره یس ، آیه ۷۷
قطعا اگر انسان بیاندیشد که از عدم و از پست ترین چیزها خلق شده هرگز بخودش اجازه نمیدهد که مغرور شود، همه از خاکیم و به خاک برمیگردیم، از نطفه ای ناچیز خلق شده ایم و در مقابل کوچک ترین چیزها جان ما در خطر است، اگر خداوند لحظه ای ما را به حال خود رها کند توانایی دفاع کردن از خویش را نخواهیم داشت، جان ما نیز به سادگی میتواند از ما گرفته شود، آیا صاحب چنین ویژگی هایی سزاوار است که مغرور باشد؟
#قرآن
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
✍ آیه ۲۰۱ سوره بقره
وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ رَبَّنٰا آتِنٰا فِی اَلدُّنْیٰا حَسَنَةً وَ فِی اَلْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنٰا عَذٰابَ اَلنّٰارِ
و برخی از آنان می گویند: «پروردگارا! در این دنیا به ما نیکی و در آخرت [نیز] نیکی عطا کن، و ما را از عذاب آتش [دور] نگه دار.»
🔰یکی از راههای شناخت مردم آشنایی با آرزوها و دعاهای آنان است در آیه قبل درخواست گروه اول از خداوند مربوط به دنیا بود و کار به خیر و شر آن نداشتند ولی در این آیه درخواست گروه دوم از خداوند حسنه است در دنیا و آخرت.
در دیدگاه گروه اول دنیا بهخودیخود مطلوب است ولی در دیدگاه گروه دوم دنیایی ارزشمند است که حسنه مشرف به آخرت منتهی گردد در روایات نمونهها و مصادیقی برای نیکیهای دنیا و آخرت نقل شدهاست ولی حسنه در انحصار چند مانع نیست.
امام صادق ع در تفسیر این آیه فرمود: مقصود خشنودی خدا و بهشت در آخرت و زندگی دنیا و خوشاخلاقی در دنیا میباشد. در دعاها هدفهای کلی مطرح شود و تعیین مصداق بهعهده خداوند گذاشته شود ما از خداوند حسنه و سعادت میخواهیم ولی در اینکه رشد و صلاح مادر چیست آن را بهعهده خداوند میگذاریم چون ما بهخاطر محدودیتهای علمی و عدم آگاهی از آینده و ابعاد روحی خودمان نمیتوانیم مصادیق جزئی را تعیین و نماییم بههمینجهت توصیهشده است از خداوند وسیله کار را نخواهید خودکار را بخواهید زیرا ممکن است خداوند از وسیله دیگری که به فکر و ذهن ما نمیآید کاری را برای ما محقق سازد مثلاً از خداوند توفیق زیارت حج را بخواهید اما نگویید خدایا مالی به من بده تا به مکه بروم چون خداوند متعال گاهی سبب را به گونه قرار میدهد که ما فکر آن را نمیکردیم.
دنیا و آخرت با هم منافاتی ندارند بهشرط آنکه انسان بهدنبال حسنه و نیکی باشد.
هر رفاهی مذموم نیست بلکه زندگانی نیکو مطلوب نیز هست.
دوزخ حساب جدایی دارد بااینکه از خداوند نیکی آخرت را میخواهد ولی برای نجات از آتش جداگانه دعا میکنند.
#قرآن
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
﷽
🌷از
🌷خون
🌷جوانان
🌷وطن
🌷لاله
🌷دمیده
❤️ باز هم شهید و شهادت
ما منتظر شهادتیم، نمیفهمند!
مگر میشود مکتبت کربلا باشد
و کتابت کتابِ شهادت باشد
و تو عاشق شهادت نباشی؟
این عصاره زندگی قرآنی است
#ایذه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي فَاغْفِرْ لِی
پروردگارا قطعا من به خودم
ظلم کردم، پس مرا بیامرز...!
- سوره قصص| آیه۶🌱
#قرآن
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
💠 هو الجواد
🔸 ذات اقدس الهی عالَم را خلق نكرد تا سودی ببرد، ذات اقدس الهی عالَم را خلق نكرد تا جودی بكند؛ او نه «تا سود» کار می کند نه «تا جود» کار می کند، بلكه جواد محض است.
⏹ دیگران كه كار می كنند یا برای سود است یا برای جود؛ یا این ساخت و ساز را می كند برای اینكه بهره ببرد یا می خواهد ثواب ببرد، این بیمارستان را می سازد آن مسكن را برای طبقه محروم می سازد كه می خواهد به وصف جود برسد به ثواب برسد؛ چون این سازنده، كمالش محدود است نه نامتناهی، یا می خواهد سودی را كه ندارد ببرد یا جودی را كه نداشت، با این می خواهد ثابت كند، ثواب ببرد و مانند آن.
🔸 كارِ غیر خدا « تا » بردار است یعنی می شود گفت فلان موجود این كار را كرده است تا به فلان مقصد برسد چه نبی چه ولی چه غیر اینها؛ اما خدا كه كمالش نامتناهی است، چیزی را فاقد نیست، تا با كار، آن را به دست بیاورد كه اگر كار نكند و فیضی نرساند، به وصف جود متّصف نباشد و اگر این فیض را برساند، به وصف جود متّصف باشد. اگر _ معاذ الله_ این طور بود، خب این كمالش می شد محدود، این می شد ممكن، دیگر واجب نبود.
🔸 بنابراین از آن جهت كه غنی محض است خودش منزّه از آن است كه هدف داشته باشد، هدف داشتن خدا نقص است و از آن جهت كه حكیم است، صدر و ساقه فعل او با حكمت و منفعت و هدف و امثال ذلك همراه است. فعل, هدف دارد كه به مقصد می رسد و مقصود خود را در آن مقصد می یابد؛ خدا، منزّه از قصد داشتن است، لذا در سوره مباركه «ابراهیم» به زبان موسای كلیم فرمود: ﴿إِن تَكْفُرُوا أَنتُمْ وَمَن فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِی حَمِیدٌ﴾؛ اگر همه مردم هم كافر بشوند این طور نیست كه بر دامن كبریایی او گَردی بنشیند و او به مقصد نرسیده باشد
◀️ او خودش مقصد است.
📚 آیتالله جوادی آملی
#قرآن
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه
به عشق ڪربلایت
دیده بر هم می گذارم
دلم را دست رویا می سپارم
ڪه شاید بر ضریحت یابن الزهرا
سر گذارم
🌱صلی الله علیک یا اباعبدالله🌱
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اصرار درتوسل به #امام_زمان (ع)
🎙 حضرت آیت الله ناصری (ره)
┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈
┈┈•✾🌺✾•┈┈