eitaa logo
امین فتحی
498 دنبال‌کننده
341 عکس
42 ویدیو
64 فایل
فضایی جهت آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 🚩 مسمومیّت و شهادت حضرت امّ‌البنین علیهاالسلام توسط بنی‌امیّۀ ملعون ◾️امام جعفر الصّادق(ع): او ، آشکارا بنی امیه را لعن می‌کرد؛ بنی امیه او را مسموم کردند و به شهادت رساندند. 📓تنقیح المقال ج ۳ ص۷۰ 📓المحدثات الشیعه ج۲ ص۵۵۰ 📓زنان نابغه ص۱۵۰ 📓ام البنین ص۴۷۰ 📓ام البنین سیرتها و کراماتها ص۱۷۰ 📓اعلام النساء ص ۴۹۶ 📓وقایع الشیعه ص٨۵ ◾️حضرت علیهاالسلام با فصاحت و بلاغتی که داشت، پس از واقعۀ عاشورا و جنایات بی‌حساب غاصبین خلافت در حقّ خاندان رسالت، در مقام افشاگری از ظلم و تعدّی بنی امیه برآمد و با اشعار جانسوز و بلیغ و عزاداری‌های مستمر، مردم را متوجّه ظلم و بی‌لیاقتی حکّام وقت می‌نمود؛ لذا آن بانو را با سم زهرآگین، مسموم و در سال ۶۴ هجری، سه سال پس از عاشورا به شهادت رساندند. https://eitaa.com/aminfathi_uma
قدرت فهم و ابزارهای ادراکی انسان را می‌شود ۳ گونه تقسیم کرد: ۱. ادراک مغزی و فکری: الف- به کمک حواس پنج‌گانه(بدون نیاز به دلیل) مانند محسوسات (دیدنها، شنیدنها و غیره) که این سطح از ادراک، مشترک بین تمامی موجودات زنده می‌باشد. ب. به کمک استدلال تجربی از محسوسات به محسوس دیگری می رسیم که با دیدن و شنیدن دسترسی نداریم مانند دانش‌های تجربی (محاسبه حجم و قابلیت و خاصیت اشیاء، ستارگان، کهکشان ها، وجود منابع زیرزمینی و ...) ج. نوع دیگر از محسوس به نامحسوس که با استفاده از تصورات و تصدیقات منطقی و صورت‌های ذهنی به وجود و ماهیت آنها پی می بریم (استدلالات فلسفی بر وجود خالق یا موجوداتی که خارج از فهم تجربی و علمی انسان  است). (مختص ) ۲. ادراک ایمانی و قلبی که به کمک بصیرت شکل می‌گیرد، یعنی باور دارد( مثل این‌که می‌بیند) که به و تعبیر می‌شود. ( مختص ) ۳. ادراک یقینی و شهودی که به کمک گوش و چشم بصیرتی می باشد. (ویژه ) https://eitaa.com/aminfathi_uma
نباید زمینه پولدار شدن پول‌پرست‌ها را فراهم کرد. باید کاری کرد کسانی دارا شوند که پول‌پرست نیستند. نباید کلاه سرمان برود. از دولت بگیریم و بدهیم به چندتا پول‌پرست؟! هیچی! از یک اشتباه افتادیم در اشتباهی دیگر. آقا می‌آید کارخانه را به ثمن بخس می‌خرد؛ در قدم اول تمام نقدینگی‌اش را از اینجا برمی‌دارد و می‌فرستد کویت؛ در قدم دوم کارخانه را ورشکست می‌کند؛ در قدم سوم کارخانه را تعطیل می‌کند، زمینش را تکه‌تکه می‌کند و می‌فروشد. صد رحمت به دولت! اگر در گذشته کارخانه ضرر می‌داد، الان این‌جوری و به این شکل ضرر می‌دهد! نباید سرنوشت مردم بیفتد دست پول‌پرست‌ها. همانطور که نباید دست دولت بیفتد. خود مردم باید عاقل و بالغ بشوند و امورشان را دست بگیرند. مالک واقعی کسی است که مثل ترازو عمل نمی‌کند؛ جیب ضعیف‌تر از خودش را خالی نمی‌کند برای خودش. اگر قرار است سرمایه‌داری ایجاد بشود، است! اگر قرار بر اصالت سرمایه است، همان بهتر است. مگر اینکه واقعا مردم‌سالاری برقرار شود. نترسیم از اینکه بشود. منتها این سهامدار مدیر را به‌صورت کارمزدی استخدام بکند نه روزمزدی. سهام مال مردم باشد و مدیرش هم کارمزدی. (آیت الله حائری شیرازی) https://eitaa.com/aminfathi_uma
با نگاه مادی هم بنگریم، مطالعات علمی- در حد آگاهی‌ بشر- نشان می‌دهد جهت کلی طبیعت از سادگی به سوی تکامل پیش رفته است، (مثلاً ابتدا مواد معدنی، سپس گیاهان، بعد حیوانات، آنگاه انسان به‌وجودآمده). اما دو ویژگی برجسته‌ : ۱. موجودی با توان تلاش آگاهانه وسیع‌تری است. ۲. در بخشی از ابعاد زندگیش نسبی مبتنی بر تلاش و نقش‌آفرینی خود داشته است. برای ؟ این سوال سه معنی دارد: ۱. یعنی چیست(همه موجودات کار خودشان را انجام می‌دهد انسان نیز برای تلاش آگاهانه و خلاقانه برای تکامل‌بخشی به زندگی‌اش وظیفه دارد) ۲. مقصود و انسان: (همان جهت کلی آفرینش که رو به تکامل است). ۳.  اصلاً است؟ در جواب این سوال است که بحث بین و دیگران از هم جدا می‌شود، جوابشان جبر است،(یعنی همین است که هست،خواهی نخواهی). اما آفرینش را از فیض الهی می دانند یعنی سرریز و سرازیر شدن منشأ حیات و پاکی و زیبایی از سرچشمه به پایین‌ترین حد خلقت؛ هماهنگ با آیات شریفه قرآن: يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ(انشقاق، ۶). إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ(بقره، ۱۵۶). فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ(بقره، ۱۱۵). اما این تکامل در بستر و یا همراه یک و ها بدست می‌آید، نه در بستر گرم‌ و نرم و پر قو. (کتاب آفرینش انسان و نظریه تکامل) https://eitaa.com/aminfathi_uma
بالاتر از مرد نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است؛ براى اینکه بانوان علاوه بر اینکه خودشان یک قشر فعّال در همه ابعاد هستند، قشرهاى فعّال را در دامن خودشان تربیت می کنند. به جامعه از خدمت معلّم، و از خدمت همه کس بالاتر است. و این امرى است که انبیا مى خواستند. بانوان قشرى باشند که جامعه را تربیت کنند، و شیر زنان و شیر مردانى به جامعه تقدیم کنند. شما هدایت کنید مردان را و هدایت و نصیحت کنید دولتمردان را. شما مادران خوبى براى اطفال باشید؛ و ناصحان خوبى براى جامعه؛ و زحمتکشان خوبى براى مستمندان، (صحیفه امام، ج14، ص: 196-198- 1359) در علم و تقوا کوشش کنید که عِلم به هیچ کس انحصار ندارد، علم و تقوا مال همه است. کوشش براى رسیدن به علم و تقوا وظیفه همه ماست. ارزش زن را هر چه بیشتر بالا ببرید، و آن ظلمى که به شما در آن زمان(طاغوت) شد، با کوشش خودتان جبران کنید ... البته توجه داشته باشید، که اسلام قرار داده؛ براى آن ارزشهاى شماست. هر چه را که خدا دستور فرموده است- چه براى زن و چه براى مرد- براى این است که، آن ارزشهاى واقعى که دارند و ممکن است به واسطه وسوسه هاى شیطانى یا دستهاى فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند، زنده بشود. امیدوارم که در هر جا هستند به شما عزیزان اقتدا کنند. (صحیفه امام، ج19، ص: 183-185-1363) https://eitaa.com/aminfathi_uma