eitaa logo
🇮🇷 کانال رسمی مسجدجامع امیرالمومنین علیه السلام محله ی امام خمینی ره
495 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
65 فایل
-شهرک امام خمینی(ره)🕋 -سخنرانی🎤 -#اجرای_مراسمات_ملی_و_مذهبی🎥 #کانون _محله خدمت رضوی شهرک امام خمینی ره #کانون_فرهنگی_هنری_شهدای_گمنام https://eitaa.com/kanooneshohadayegomnam #قرارگاه_بسیج_شهرک_امام_خمینی_ره_مسکن مهر پل ارتباطی🗣📱: 09363754403
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر نگفته‏اند. اینها بطور مسلّم سخنان کفرآمیزى گفته‏اند، پس از قبول و اظهار اسلام راه کفر در پیش گرفته‏اند، یحلفون باللّه ما قالوا و لقد قالوا کلمة الکفر و کفروا بعد اسلامهم»، منافقان حتى آنقدر جرأت و جسارت ندارند که حرف خود را تکرار کنند و بر عمل خود استقامت ورزند.
مسلّماً در این خبر دروغگو بودند. در اینجا نخستین نشانه نفاق روشن مى‏شود و آن دوگانگى ظاهر و باطن است که با زبان، مؤکّداً اظهار ایمان مى‏کنند ولى در دل آنها مطلقاً خبرى از ایمان نیست. این دروغگویى محور اصلى نفاق را تشکیل مى‏دهد. از دیگر نشانه‏هاى منافقان آنست که «آنها سوگندهایشان را سپر ساخته‏اند تا مردم را از راه خدا باز دارند، اتّخذوا ایمانهم جنّة فصدّوا عن سبیل اللّه» و در ادامه خداوند مى‏افزاید: «آنها کارهاى بسیار بدى انجام مى‏دهند، انّهم ساء ماکانوا یعملون»(2)تعبیر «جنّة» (سپر) نشان مى‏دهد که آنها دائماً با مؤمنان در حال جنگ و ستیزند و هرگز نباید فریب ظاهر سازى و چرب زبانى آنها را خورد، زیرا سپر مخصوص میدانهاى نبرد است. خداوند در آیه 56 سوره توبه نیز از سوگندهاى دروغین منافقین یاد مى‏کند: آنها به خدا سوگند یاد مى‏کنند که از شما هستند، «و یحلفون باللّه انّهم لمنکم» و خود در ادامه در پاسخ به این سوگند دروغ مى‏فرماید: در حالى‏که نه از شما هستند، بلکه آنها گروهى هستند که فوق‏العاده مى‏ترسند، و ما هم منکم ولکنّهم قومٌ یفرقون» آنها از شدت ترس کفر خود را پنهان کرده و اظهار ایمان مى‏کنند مبادا که گرفتار شوند. آیه 74 سوره توبه نیز پرده از روى این عمل زشت منافقان برمى‏دارد، گویا سوگند دروغ یکى از ترفندهاى منافقان است. این گروه هنگامى که مى‏بینند اسرارشان فاش شده واقعیات را انکار مى‏کنند و حتى براى اثبات گفتار خود به قسمهاى دروغین متوسل مى‏شوند. «منافقان سوگند یاد مى‏کنند که چنان مطلبى درباره پیامبر نگفته‏اند. اینها بطور مسلّم سخنان کفرآمیزى گفته‏اند، پس از قبول و اظهار اسلام راه کفر در پیش گرفته‏اند، یحلفون باللّه ما قالوا و لقد قالوا کلمة الکفر و کفروا بعد اسلامهم»، منافقان حتى آنقدر جرأت و جسارت ندارند که حرف خود را تکرار کنند و بر عمل خود استقامت ورزند. دورویى منافقان در آیه 8 سوره بقره نیز بیان شده است. «بعضى از مردم هستند که مى‏گویند به خدا و روز قیامت ایمان آورده‏ایم در حالى‏که ایمان ندارند، و من النّاس من یقول، امنّا باللّه و بالیوم الآخر و ما هم بمؤمنین»، منافقان فقط لقلقه زبانى دارند، نه حرفشان پشتوانه فکرى و عقیدتى دارد و نه عملشان. آنان با دروغ و تزویر زنده‏اند و جالب است که این کار را یک نوع زرنگى مى‏دانند. «آنها با این عمل مى‏خواهند خدا و مؤمنان را بفریبند در حالى‏که تنها خود را مى‏فریبند اما نمى‏فهمند، یخادعون اللّه و الذین آمنوا و ما یخدعون الاّ انفسهم و ما یشعرون»(3)،خداوند در آیه 10 سوره بقره به این واقعیت اشاره مى‏کند که نفاق در واقع یک نوع بیمارى است: «در دلهاى آنها بیمارى خاصى است، فى قلوبهم مرض» اما از آنجا که در نظام آفرینش هر کسى در هر مسیرى قرار گرفت و وسایل آن را فراهم ساخت در همان مسیر جلو مى‏رود، قرآن اضافه مى‏کند، «خداوند هم بر بیمارى آنها مى‏افزاید، فزادهم اللّه مرضاً» در واقع منافقان در سراشیبى گناه قرار گرفته‏اند و هر روز و هر لحظه بر خسران آنها افزوده مى‏شود.
منافقان در قرآن نویسندگان: مصطفى قویدل منبع: نشریه پاسدار اسلام 1383 شماره 267 و 268 حوزه های تخصصی: حوزه‌های تخصصی علوم اسلامی تفسیر و علوم قرآن تفسیر قرآن معارف قرآن موارد دیگر فرهنگ اصلاحات و واژه ها در قرآن دریافت مقاله آرشیو آرشیو شماره ها:۲۸۱ سال ۱۳۸۸ (۶) سال ۱۳۸۷ (۱۷) سال ۱۳۸۶ (۲۱) سال ۱۳۸۵ (۱۱) سال ۱۳۸۴ (۱۱) سال ۱۳۸۳ (۱۱) سال ۱۳۸۲ (۱۲) سال ۱۳۸۱ (۱۱) سال ۱۳۸۰ (۱۰) سال ۱۳۷۹ (۱۱) سال ۱۳۷۸ (۹) سال ۱۳۷۷ (۱۱) سال ۱۳۷۶ (۱۱) سال ۱۳۷۵ (۹) سال ۱۳۷۴ (۱) سال ۱۳۷۰ (۱۱) سال ۱۳۶۹ (۹) سال ۱۳۶۸ (۱۳) سال ۱۳۶۷ (۱۲) سال ۱۳۶۶ (۱۲) سال ۱۳۶۵ (۱۲) سال ۱۳۶۴ (۱۲) سال ۱۳۶۳ (۱۱) سال ۱۳۶۲ (۱۲) سال ۱۳۶۱ (۱۲) سال ۱۳۶۰ (۳) چکیده متن یکى از مسائل مهمى که در سوره‏هاى مختلفى از قرآن مورد بحث قرار گرفته است، مسأله «نفاق» است و قرآن از گروهى به نام «منافقین» یاد مى‏کند که ما در فارسى از آن به «دورو» یا «دو چهره» تعبیر مى‏کنیم. این گروه که نه اخلاص و شهامت براى ایمان آوردن داشتند و نه قدرت و جرأت بر مخالفت صریح، در صفوف مسلمانان واقعى نفوذ کرده بودند و از آنجا که ظاهرى اسلامى داشتند، غالباً شناخت آنها مشکل بود که قرآن با بیان نشانه‏هاى دقیق وزنده خط باطنى آنها را آشکار مى‏سازد. از آنجا که اسلام در طول تاریخ خود بیشترین ضربه را از منافقان خورده است، سخت‏ترین حملات خود را متوجّه منافقان ساخته و آنقدر که آنها را کوبیده هیچ دشمنى را نکوبیده است. نکته حائز اهمیت این است که هیچ کدام از امامان معصوم(ع) ما توسط کفار و مشرکین به شهادت نرسیده‏اند و همگى بدست همین منافقان به ظاهر مسلمان شهید شده‏اند که خود جاى بسى تأمل است. با توجّه به اینکه هر موقع حکومت اسلامى قوى‏تر بوده بحث نفاق نیز شدیدتر شده است مى‏توان گفت در واقع عنادهاى منافقان با حاکم اسلامى است. البته در هر عصر و زمانى منافقان وجود داشته‏اند ولى در صحنه‏هاى حساس و مراحل مختلف آشکارتر مى‏شوند. در برخورد با خط نفاق اولین مسأله شناخت است که قرآن در این زمینه به روشنگرى پرداخته است. در این مقاله سعى شده است با بهره‏گیرى از قرآن و تفسیر ارزشمند نمونه، شناخت منافقان در این مقطع حساس و شکوفاى تاریخ راحت‏تر و نحوه برخورد با آنان روشنتر شود. منافق از ریشه «نفق» است. اصل «نفق» به معنى خروج است. نفاق مصدر است به معنى منافق بودن. نفاق صفت افراد بى ایمان است که ظاهراً در صف مسلمانانند امّا باطناً دل درگرو کفر دارند و منافق کسى است که در باطن کافر ولى ظاهراً مسلمان است، علت این تسمیه آنست که منافق از ایمان به طرف کفر خارج شده است. ناگفته نماند که «نفق» نقبى است در زیر زمین که تسمیه منافق از «نفق» به معنى نقب است که از راهى به دین وارد و از راه دیگر خارج مى‏شود. بهرحال منافق را از آن جهت منافق گویند که از ایمان خارج شده است منافق خط زندگى مشخصى ندارد و در میان هر گروهى به رنگ آن گروه در مى‏آید منافق از کافر خطرناکتر و عذاب او در آخرت از کافر سخت‏تر است، زیرا که به حکم دزد خانگى است و پلى است که کفار بوسیله آن به خرابکارى در اسلام راه مى‏یابند. مسأله نفاق و منافقان در اسلام از زمانى مطرح شد که پیامبر اکرم(ص) به مدینه هجرت فرمود: و تقریباً بعد از حادثه احد زمینه براى فعالیت منافقان آماده شد و این زمانى بود که پایه‏هاى اسلام، قوى و پیروزى آن آشکار شد، وگرنه در مکه تقریباً منافقى وجود نداشت. در مدینه اظهار مخالفت بطور آشکار، مشکل و گاه غیر ممکن بودو لذا دشمنان شکست خورده براى ادامه برنامه‏هاى تخریبى خود تغییر چهره داده و ظاهراً به صفوف مسلمانان پیوستند اما در خفا به اعمال خود ادامه مى‏دادند. اصولاً طبیعت هر انقلابى چنین است که بعد از پیروزى چشمگیر با صفوف منافقان روبرو خواهد شد و دشمنان سرسخت دیروز به صورت عوامل نفوذى امروز در لباس دوستان جلوه‏گر مى‏شوند و از اینجاست که مى‏توان فهمید چرا همه آیات مربوط به منافقین در مدینه نازل شده است. نکته مهم دیگر اینکه خطر منافقان براى هر جامعه از خطر هر دشمنى بیشتر است چرا که از یکسو شناخت آنها غالباً آسان نیست و از سوى دیگر دشمنان داخلى هستند و گاه چنان در تار و پود جامعه نفوذ مى‏کنند که جدا ساختن آنها کار بسیار مشکلى است و از سوى سوم روابط مختلف آنها با سایر اعضاء جامعه کار مبارزه را با آنها دشوار مى‏سازد. نشانه‏ها و خصوصیات منافقان‏ خداوند در سوره منافقون نخستین نشانه‏اى که درباره منافقان بیان مى‏کند همان اظهار ایمان دروغین آنها است که پایه اصلى نفاق را تشکیل مى‏دهد. «هنگامى که منافقان نزد تو آیند مى‏گویند ما شهادت مى‏دهیم که حتماً تو رسول خدائى. خداوند مى‏داند که تو فرستاده او هستى ولى خداوند شهادت مى‏دهد که منافقان دروغگو هستند.و اللّهُ یَشهَدُ اِنّ المُنافِقینَ لَکاذبون»(1) چرا که آنها نمى‏خواستند خبر از رسالت پیامبر بدهند. بلکه مى‏خواستند از اعتقاد خود به نبوت او خبر دهند و
یکى دیگر از ادعاهاى منافقان، اصلاح‏طلبى است. آنها خود را اصلاح طلب معرفى مى‏کنند در حالى که مفسد واقعى هستند «و هنگامى که به آنها گفته شود در روى زمین فساد نکنید مى‏گویند ما فقط اصلاح کنندگانیم، و اذا قیل لهم لا تفسدوا فى الارض قالو انّما نحن مصلحون»(4) منافقان هدف خود را اصلاحات بیان مى‏کنند در حالى که اصلاحات آنها جز فساد و فحشا نیست. در طول تاریخ نیز هرگاه خیانتى توسط منافقان صورت گرفته است براى عوامفریبى و پیشبرد آن، به نفع مردم معرفى کرده‏اند. قرآن در پاسخ به این ادعا مى‏فرماید: «بدانید این‏ها همان مفسدانند و برنامه‏اى جز فساد ندارند ولى خودشان نمى‏فهمند، الا انّهم هم المفسدون ولکن لا یشعرون» (5) و این گونه، قرآن پرده از ظاهر اصلاح‏طلبى آنها بر مى‏دارد. منافقان آنقدر در راه نفاق اصرار و پا فشارى کرده‏اند و آنچنان با برنامه‏هاى زشت خود، خو گرفته‏اند که تدریجاً گمان مى‏کنند این برنامه‏ها، مفید، سازنده و اصلاح طلبانه است در حالى که جز فساد چیز دیگرى نیست.
از مشخصه‏هاى بارز منافقان آن است که هر روز به رنگى در مى‏آیند، میان هر جمعیتى که قرار بگیرند با آنها همصدا مى‏شوند، امروز فریاد «زنده باد» و فردا شعار «مرگ بر» سر مى‏دهند. قرآن این صفت منافقان را در آیه 14 سوره بقره اینچنین بیان مى‏کند: «هنگامى که افراد با ایمان را ملاقات کنند گویند ایمان آوردیم. امّا هنگامى که با دوستان شیطان صفت خود به خلوتگاهى مى‏روند مى‏گویند ما با شمائیم، و اذا لقوا الذین آمنوا قالوا آمنّا و اذا خلوا الى شیاطینهم قالوا انّا معکم» و مى‏گویند «و اگر مى‏بینید ما در برابر مؤمنان اظهار ایمان مى‏کنیم ما آنها را مسخره مى‏کنیم، انّما نحن مستهزئون». این دوگانگى شخصیت و تضاد برون و درون که صفت همیشگى منافقان است، پدیده‏هاى گوناگونى در عمل و گفتار و رفتار فردى و اجتماعى آنها دارد که به خوبى مى‏توان آنرا شناخت.
در آیه 54 سوره توبه منافقین این گونه معرفى شده‏اند آنها نماز را به جاى نمى‏آورند مگر از روى کسالت و با ناراحتى و سنگینى و لا یأتون الصّلوة الاّ و هم کسالى»، و همچنین انفاق نمى‏کنند مگر از روى کراهت و اجبار، «و لا ینفقون الاّ و هم کارهون» منافقان نه به وظیفه خود در برابر خالق به درستى عمل مى‏کنند و نه وظیفه خود در برابر مخلوق را ادا مى‏کنند.
4.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 کانال رسمی مسجدجامع امیرالمومنین علیه السلام محله ی امام خمینی ره -شهرک امام خمینی(ره)🕋 -سخنرانی🎤 - مراسمات ملی و مذهبی🎥 _محله خدمت رضوی شهرک امام خمینی ره فرهنگی هنری شهدای گمنام - شهرک _امام_خمینی_ره_مسکن مهر پل ارتباطی🗣📱: 09363754403 https://eitaa.com/amiralmomenin_ali_masjed
1.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥تو یمن دارن با موتورسیکلت موشک جابجا میکنن ! 💥آمریکا با کیا داره میجنگه 🇮🇷 کانال رسمی مسجدجامع امیرالمومنین علیه السلام محله ی امام خمینی ره -شهرک امام خمینی(ره)🕋 -سخنرانی🎤 - مراسمات ملی و مذهبی🎥 _محله خدمت رضوی شهرک امام خمینی ره فرهنگی هنری شهدای گمنام - شهرک _امام_خمینی_ره_مسکن مهر پل ارتباطی🗣📱: 09363754403 https://eitaa.com/amiralmomenin_ali_masjed
به تعدادی کارگرساده خانم وآقا جهت کاردرکارخانه تولید تشک باشرایط زیر نیازمندیم حقوق مطابق وزارت کارتابالاترازوزارت کار+سرویس+بیمه +اضافه کار +عیدی سنوات +افزایش حقوق ازپذیرش اتباع ملزویم 09369758172 تولیدی تشک شرایط سنی نداره فقط توانایی کارکرد مهمه ساعت کاری ۹صبح تا۵بعداظهره حقوقش ۱۰تا۱۵تومنه شرایط مطابق وزارت کار بیمه و سرویسم ازواوان داره شورآباد قلعه نوچمن انتهای بلوار گلها درب ابی پلاک ۵ کسانی که جویای کار هستند
هدایت شده از روانشناسی هنر زندگی
روانشناسی فیزیولوژیک ؛ مهمترین عامل تاثیر گذار در بلندی یا کوتاهی قد ، هوش ، زیبایی هر فرد را ژنتیک او تعیین می نماید. با این حال تغذیه کیفی ، خواب کافی (هشت ساعت در طول شبانه روز ) ، ورزش های کششی و آیروبیک تا حدودی می تواند موثر باشد. این دو نوجوان عزیز ۱۳ ساله و همکلاسی هم می باشند. https://eitaa.com/PsychologyCounseling
برخی کودکان تحمل باختن در بازی را ندارند چگونه تحمل آنان را بالا ببریم؟ ۱. دلیل این امر اینست که آن‌ها خودباوری و اعتماد به نفس پایینی دارند. و احساس منفی درباره خود دارند که باید تلاش نمود تا اعتماد به نفس او را بالابرید. ۲. او را با خواهر و برادر و همسالانش مقایسه نکنید. درباره برد و باخت و اینکه لازم نیست انسان همیشه برنده شود و برد و باخت نوبتی است به او توضیح دهید. ۳. هرگز به‌ گونه‌ای با کودک بازی نکنید که همیشه برنده شود بگذارید گاهی باختن را هم تجربه کند. و در آن زمان برد قبلیش را به او یادآوری کنید. ۴. بیشتر بازی‌های غیر رقابتی را در لیست بازی‌هایش قرار دهید. ۵. رفتار والدین در مسئله برد و باخت نیز بسیار تأثیرگذار است.مثل اظهار ناراحتی یا اعطای جایزه و ... . ۶. بهتر است بی‌اهمیت بودن باختن را در روش الگویی به‌صورت عملی به او بیاموزید.