13980218_27112_64k.mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزههای علمیه ۹۸/۲/۱۸
#دیداررهبری
#جمع_طلاب
🔆حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم مطالعه «منشور روحانیتِ» امام خمینی(ره) از جانب طلاب، به پیشنهاد یکی از طلاب برای راه اندازی مرکز نوآوری حوزه اشاره کردند و افزودند:
استفاده از ظرفیت ها و خلاقیت های طلاب جوان و تأسیس یک بانک اطلاعاتی از این ظرفیتها پیشنهادی بسیار خوب است.
🔆ایشان با استقبال از تخصص گرایی در رشته های مختلف حوزه های علمیه بویژه فقه، خاطرنشان کردند: فقه استخوان بندی و ستون فقرات زندگی اجتماعی و سیاسی است و تخصص گرایی در این زمینه نتایج خوبی خواهد داشت اما باید مراقب برخی عیوب تخصص گرایی نیز بود.
🔆رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب یک از طلاب خواهر درخصوص جایگاه اجتماعی خانم های طلبه، افزودند: حضور چند ده هزار طلبه فاضل خواهر در خانواده ها و در میان زنان جامعه، بسیار مغتنم است، ضمن آنکه باید از ظرفیت این طلاب در مراکز رسمی و فرهنگی استفاده شود.
🔆حضرت آیت الله خامنه ای همچنین حجتالاسلام والمسلمین اعرافی مدیر حوزههای علمیه را ظرفیت بسیار مغتنمی برشمردند و با اشاره به سخنان ایشان درخصوص تدوین برنامه جامع برای حوزه علمیه، گفتند: باید تمرکز اصلی بر اجرایی و عملی شدن این برنامه، قرار گیرد.
🔆پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در گزارشی با اشاره به تحصیل ۱۵۰ هزار طلبه در حوزههای علمیه گفت: شورای عالی و همه مراکز حوزه مصمم هستند در پرتو اندیشههای امام راحل و رهبر انقلاب، هدایتهای مراجع عظام تقلید و بهرهگیری از همه اندیشههای طلاب، فضلا و اساتید مسیر بالندگی و اعتلای حوزهها را هموار سازند برنامهریزی کنند.
🔆در ابتدای این دیدار ۱۲ نفر از نمایندگان طلاب، حجج الاسلام:
۱ حسین نظری، مبلغ و فعال قرآنی
۲ سیدمحمدرضا آیت، طلبه خارج فقه
۳ مهدی رضایی، پژوهشگر و طلبه سطح
۴علی احدی، مدیر مؤسسه تبلیغی جهادی مصباح الهدی
۵سیدهادی ساجدی، دکترای فلسفه علوم اجتماعی
۶ مهدی مسائلی، استاد سطح ۲ حوزه
۷ سیدمحمد هاشمی، طلبه خارج فقه و مسئول راهیان نور و فرمانده گردان
۸ حسن یوسف زاده، دکترای ارتباطات و عضو هیأت علمی
خانمها:
۱ صدیقه بهرامی، استاد حوزه و مبلغ
۲ حمیده بلّو، طلبه سطح ۳ از نیجریه
۳ افتخار یوسفی روشناوند، فارغ التحصیل سطح ۴ فقه
۴ سمیه صیادی، طلبه سطح ۴ و فعال قرآنی
بر محورهای زیر تأکید کردند:
- لزوم تأسیس مرکز نوآوری برای بروز خلاقیت طلاب جوان
- تاکید بر نقش حوزه در گرهگشایی از مشکلات جامعه اسلامی و لزوم ارتباط گستردهتر حوزه با مردم
- اهمیت ایجاد سازوکار مناسب برای ارتباط مؤثر حوزه با مراکز علمی و دانشگاهی
- لزوم ورود تشکلهای خودجوش انقلابی به میدانهای علمی با بهکارگیری صحیح نیروها
- لزوم تنظیم ساختارها و برنامهها برای نقشآفرینی طلاب خواهر
- انتقاد از چند شغله بودن برخی مسئولان
- یادآوری مسئولیت مستقیم حوزه نسبت به زبان فارسی
- انتقاد از بیتوجهی برخی مسئولان به ظرفیت طلاب و روحانیون
- پیشنهاد راهاندازی اردوهای حوزهشناسی به منظور شناخت صحیح از زندگی طلاب
- انتقاد از ورود دیرهنگام حوزه به برخی مسائل اجتماعی
- انتقاد از فقدان بسترهای لازم جهت حضور نظاممند و نخبگانی حوزه در عرصه بینالملل
- لزوم فرصت دادن به طلاب جوان و نخبه برای پذیرش مسئولیت در گام دوم انقلاب
- توجه به تبیین الگوی خانواده محور به صورت شفاف و کاربردی
- ضرورت کاربردی کردن علوم و پژوهشها با توجه به نیازهای روز جامعه
- اهمیت رصد نیازهای آینده اجتماع و تلاش برای تولید الگوی اصیل حوزوی
- لزوم تشکیل بدنه کارشناسی جوان از میان طلاب انقلابی برای تدوین برنامهها و ماموریتها جهت تحقق گام دوم انقلاب
- انتقاد از نبود حساسیت لازم در میان مسئولان در مورد فضای مجازی و استفاده نکردن از ظرفیتهای موجود در این عرصه
- اهمیت تبلیغ در فضای مجازی و ضرورت راهاندازی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از افسران جنگ نرم
❗❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗❗
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
نسخه مطالعه وب-شماره 183.pdf
1.95M
📢شماره جدید نشریه #خط_حزبالله منتشر شد: مبارزه بر مدار قرآن
💠 شماره ۱۸۳
♨#سخن_هفته: گزارش مختصری از جلسات تفسیر قرآن آیت الله خامنهای، از #آغاز_نهضت تا دوران رهبری
✳#اطلاعنگاشت: خاطرات رهبر انقلاب از #جریانهای_سیاسی_اجتماعی انقلاب اسلامی: برای ثبت در تاریخ میگویم
✴#درس_اخلاق: فرصت سحرهای ماه رمضان را از دست ندهید
❇#پرسش_پاسخ: طلبهها چه کاری باید انجام دهند که در جامعه تأثیرگذار باشند؟
⭕#مطالبه_رهبری: #فضای_مجازی را برای مردم امن کنید.
🙌 #کانال_کفایة_المبلّغین
🌸 #کتابخانه_دیجیتال_طلاب 🌸
✅ @tabliq_alemaneh 👈💝
#یازهرا 🌾
724995_-210320.pdf
4.76M
📚 کتاب الکترونیکی «سی روز، سی آیه»، به توضیح و تفسیر آیات با تفسیر رهبر انقلاب، متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و بیانیه گام دوم می پردازد.
@gamedovomenghelab
✨ رهبر انقلاب می فرمایند: «مسئله قرآن، مسئله بسیار مهمّ ما است؛ مسئله همیشه دنیای اسلام و امّت اسلام است. ما باید به قرآن تمسّک کنیم. امّت اسلامی اگر از قرآن استفاده نکند و اعراض کند -کمااینکه متأسّفانه در برهه های زیادی از تاریخ ما این اتّفاق افتاده است- ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد؛ همچنان که خورد. امروز ما به قرآن احتیاج داریم؛ راه صحیح زندگی جوامع اسامی و امّت اسامی، عمل به قرآن است.»
#pdf
💠شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
🔶کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
شاخص سازی بیانات مقام معظم رهبری درباره امید و امیدآفرینی.pdf
1.2M
👌فوق العاده #محتوای_تبلیغی
📘 #جزوه #شاخص_سازی بیانات مقام معظم رهبری درباره #امید و #امیدآفرینی
@gamedovomenghelab
✅ این جزوه شامل مهمترین شاخص های دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره امید و امیدآفرینی است؛
بیانات معظم له درباره
"امید و امیدآفرینی"
"مؤلفه های کانونی"
"شاخص های محوری"
"پرسش ها و شبهه ها"
و مصادیق مربوط استخراج و به استناد عین عبارات آورده شده است.
در بخش دیگر، بیانات ایشان از زاویه #تحلیل_موضوعی و #آینده_نگری بررسی شده است.
#pdf
💠شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
🔶کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
در دیدار طلاب با آقا.mp3
2.71M
🎧 بشنوید👆روایت امام خامنه ای حفظه الله را از اینکه
⚠️ عدهای میگویند مردم از دین فاصله گرفتهاند، در دیدار طلاب حوزههای علمیه:
🔹️ سابقاً شاید ایمانهای قرصی وجود داشت لکن جلوهی عملی نداشت.در تهران #شیخ_فضل_الله_نوری با آن عظمت را، ملای به آن بزرگی را وسط تهران بر دار کشیدند...عدهای هم گوشه و کنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود.
🔸️ حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبهی همدانی؛ #همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازهی مطهر در تبریز و تهران و بقیهی کشور هم میآمد همانطور تشییع میشد.
🔸 مردم امروز اینجوری اند، حالا یک عده تبلیغ می کنند، که مردم از دین فاصله گرفته اند، نخیر به هیچ وجه اینطور نیست... ۹۸/۲/۱۸
#دیداررهبری
#جمع_طلاب
مروری بر حکیمانه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانیه با طلاب/بخش دوم
چه کسانی بر چهره مخالف خود پنجه درانداختند؟
🔻🔻🔻
مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات شان چنین فرموده اند؛
🔹در حوزه ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد، در مسائل گوناگون. در مسائل علمی که اختلاف نظر هست، در مسائل جهتگیریهای فکری که اختلاف نظر هست، در زمینههای سیاسی هم اختلاف نظر ممکن است باشد. این اشکال ندارد. اختلافات را باید مدیریت کرد. مواظب باشید اختلاف نظرها به درگیری و #تشنّج و #ناخن_زدن_به_چهره_یکدیگر نیانجامد.
🔹در حوزه از یک طرف طلبههای جوان باید ادب را، اطاعت را نسبت به بزرگان حوزه، نسبت به مراجع تقلید حفظ کنند. همانطور که در همین «منشور روحانیت» امام- رضوان الله علیه- همینها هست. بزرگان حوزه هم باید حلم را و تحمل را نسبت به جوانها در نظر داشته باشند. از یک طرف حلم و تحمل لازم است و از یک طرف هم ادب و اطاعت لازم است.
🔸🔹
پرسشی که مطرح است آنکه در ماه های گذشته چه کسانی به دلیل اختلاف نظر به ناخن زدن به چهره یکدیگر دست زده و موجب تشنج آفرینی شده اند؟!
کدام طیف حوزوی را سراغ داریم که در تخاطب با بزرگان حوزه، از مراعات ادب محروم بود؟!
برای آنکه #سکولارهای_حوزوی آدرس غلط ندهند، پاسخ به این پرسش ها، با ذکر نمونه های عینی، بسیار حائز اهمیت است.
۱) اهانت آشکار فرزند جریان موسوم به #تشیع_انگلیسی به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقایسه ایشان با .... و اهانت به دفاع مقدس را از یاد نمی توان برد که در چهارچوب آداب اسلامی و سلوک شیعی، قطعا محکوم است.
۲) هجوم سازمان یافته سایبری جریان غیرانقلابی قم به #آیت_الله_یزدی، آنهم فقط به بهانه نگارش یک نامه ناصحانه، نمونه دیگر است.
خطاب قرار دادن عالی ترین مقام در محترم ترین تشکل حوزوی با الفاظ و ادبیاتی سخیف و زننده، قطعا خلاف اسف انگیز و مصداق برخورد حذفی با مخالف بود.
۳)تخریب مستمر #علامه_مصباح_یزدی توسط طیف اصلاح طلب و اعتدال گرای قم، خاصه برخی اعضای تشکل رادیکال موسوم به مجمع محققین، نمونه دیگری از بدرفتاری با مخالفان فکری است که صدالبته همواره با برخورد حکیمانه و پدرانه ایشان مواجه شده است.
۴)تهمت های ناروا و اهانت های آشکار جریان آقای #منتظری به امام خمینی و مرحوم #سیداحمد_خمینی و متوجه کردن انواع اتهامات به ایشان، مصداق دیگری است که از سال ۶۸ تا کنون ادامه یافته است. نگارش کتاب #نگاهی_دیگر توسط صالحی نجف آبادی تنها یک نمونه است. اکنون این طیف از لندن تا تهران و قم امتداد یافته و همچنان با ادبیاتی عاری از آداب علمی و شاخصه های اخلاقی، به مواجهه با امام و نظام و برخی بزرگان ادامه می دهد.
۵)برخورد تند همراه با طعن و گاه ناسزا به آیت حق، مرحوم آیت الله #خوشوقت به بهانه ابراز نظر علمی خاص ایشان در یکی از مسائل تاریخ عاشورا، و تعطیلی درس اخلاق پربار ایشان در مسجد اعظم قم، هرگز فراموش شدنی نیست.
۶) مواجهه آهنین و خشن با آیت الله #جوادی_آملی، در پی اظهارنظر پیرامون مرحوم آخوند خراسانی و کفایه، ایضا از همین قبیل اقدامات غیرقابل دفاع است.
امید است روزگاری این سنخ برخوردهای ناروا با بزرگان در قم پایان پذیرد.
چه اینکه وقتی جماعت تندگو و تندخو، با بزرگان اینگونه سخن کنند، تکلیف طلاب جوان که احیانا نظری برخلاف دارند، از قبل روشن است.
❗❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗❗
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
🔘 سه دلیل برای اینهمه اصرار خدا به گناهنکردنِ ما
🔻 #گناه_و_توبه (ج۲) - ۱
🔸چرا اشتباه یا خطایی که به ضرر خودمان است، خداوند اسمش را «گناه» گذاشته، آن را به «فرمان دینی» تبدیل کرده و برایش ثواب و عقاب قرار داده است؟ علاوه بر اینکه این نشاندهندۀ شدت محبت خدا به بندگان است؛ میتوان چند دلیل برایش ذکر کرد:
🔸اول اینکه اگر خدا انسان را رها کند، انسان از سر تنبلی و راحتطلبی، خودش دنبال نفع خودش نمیرود یا نمیفهمد نفع و ضررش در چیست یا با منافع خودش بازی میکند، لذا خدا وارد میشود و به ما فرمان میدهد بلکه با فرمان او راه بیفتیم!
🔸دوم اینکه ما غالباً منافع بلندمدت خودمان را نمیبینیم، لذا خداوند برای رسیدنِ ما به این منافع، به ما فرمان میدهد و برایش ثواب و عقاب میگذارد، چون انسان برای منافع کوتاهمدت خودش هم بهسختی انگیزهمند میشود و همّت میکند چه رسد به منافع بلندمدتِ خودش!
🔸سوم اینکه خدا وقتی میبیند بندهاش شروع به پرستش او کرده، به او میفرماید: «به خاطر من، این گناه را که به ضررِ خودت تمام میشود، انجام نده!» یعنی خدا حسّ پرستش ما را واسطه قرار میدهد تا ما به ضرر خودمان کاری انجام ندهیم!
👤علیرضا پناهیان
🚩مسجد امامصادق(ع)- ۹۸.۲.۱۷
👈🏻متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5439
@Panahian_ir
❗❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗❗
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
#معرفی_کانال
کانالهای وابسته به طرح تبیین منظومه فکری رهبری🔻
🔹کانال صوتهای رهبر انقلاب
@khamenei_voice
🔸کانال فیلمهای رهبر انقلاب
@video_khamenei
🔹کانال عکسنوشتههای موضوعی
@aksneveshte_mozoei
🔸کانال استیکرهای موضوعی
@stiker_tabyin
🔹کانال بیانات رهبری
@bayanat_rahbari
🔸کانال سخنرانیهای استاد فخریان
@ostad_fakhrian
🔹کانال استیکر کتاب طرح کلی
@stikertarhekolli
🔸کانال تبیین، تحلیل و اجتهاد
@tabyin_tahlil_ejtehad
#تبیین
@t_manzome_f_r
❗❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗❗
رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
«حجّتالاسلام پناهیان» در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه تهران:
🔹جاهایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد باید غذاهای مسموم فرهنگی را کنترل کنند.
🔹اگر حکومتی بگوید کنترل نمیکند عین است که بگوید من دزدیها را کنترل نمیکنم.
🔹اگر دولتی بگوید با معنویت کاری ندارد عین این است که بگوید با اقتصاد و رفاه مردم و تعلیم و تربیت کاری ندارم. در این صورت باید گفت اصلاً برای چه سر کار است.
🔹دولتها همانقدر که موظف هستند زیرساختهای جامعه را فراهم کنند تا برقراری عدالت در زمینههای مختلف شکل گیرد و مردم بتواند آزادانه زندگی و انتخاب کنند. در امر معنویت هم این زیرساختها باید فراهم شود.
🔹چه دلیلی دارد که ما افراد را تا هجده سالگی دانشآموز و کودک تلقی میکنیم، برخیها هم میخواهند پای قانون را وسط بیارند و ازدواج افراد زیر هجده سال را جرم تلقی کنند. این نهایت نفهمیدن دین است.
❗❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗❗
رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
با سلام
دوستان گرامی،،کشف حجاب در ماشین میبینید بی تفاوت عبور نکنید
سریع شماره پلاک،مدل و رنگ ماشین،و مکانی که مشاهده شده رو (حدود ادرس) رو به صورت یه پیام به شماره ی ۱۱۰۱۹۷ که پلیس مبارزه با کشف حجابه، پیامککنید،،ترتیب اثر داده میشه و سریع برای صاحب خودرو پیام تذکر میاد و در صورت تکرار جریمه میشن،، اگرازهمین کارای کوچک همه گیر استفاده کنیم،،میتواند جلوی افزایش کشف حجاب رو بگیرد.
انشاءالله
لطفا اطلاع رسانی شود
@Pand_Saadat.pdf
1.26M
📕متن کامل جلسات تبیین و تحلیل " گام دوم انقلاب " توسط حضرت استاد #شب_زنده_دار دام ظله
#pdf
💠شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
🔶کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
به جوانان عزیز.pdf
2.01M
💠 سخنرانی : #به_جوانان_عزیز!
🌀 مناسبت : تبیین #بیانیه_گام_دوم
🔷ماهیت : تبیین نقش وجایگاه واقعی #جوانان در تمام حرکت های انقلابی تاریخ از انبیاء الهی تا ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، جهت تشریح نقش مهم و حیاتی جوانان در پیاده سازی بیانیه گام دوم از طریق کار تشکیلاتی جوانان.
دریافت #پاورپوینت در سایت بسته فرهنگی
http://bastefarhangi.ir
✌️ کانال منبر انقلابی
@enqelabee
بیانیه جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در خصوص مدیریت بایسته فضای مجازی.pdf
373.1K
📃 بیانیه ۲۰۰ تن از اساتید حوزه و دانشگاه درباره مدیریت بایسته فضای مجازی
🔹۲۰۰ نفر از اساتید حوزه علمیه قم که نام آیت الله اراکی، رییس تقریب مذاهب اسلامی نیز در بین امضا کنندگان به چشم می خورد در بیانیهای با برشمردن نکاتی در خصوص مدیریت بایسته فضای مجازی، از مسؤولان خواستند راه ضربه و نفوذ دشمنان از طریق فضای مجازی را بسته و آسیبها و معضلات فضای مجازی را به حداقل برسانند.✅
💠 برخی از نهادها و افراد نیز که ادعای انقلابی گری شان طاق فلک را می شکافد، از امضای این بیانیه خودداری کردند❗️ هرچند جای ملالی نیست اما جای سوال هست که آیا در پشت جلد قرآن ایشان، آیاتی غیر از نفی سبیل و نفی سلطه کفار نوشته شده یااینکه متن عالمانه بیانیه، بنظر ایشان «تند!» تلقی شده و یااینکه عزیزان حاضر نیستند در حد یک اسم هم از خود هزینه کنند.
🔆 ایجاد فضای لازم برای تقنین، اجرا و نطارت در عرصه فضای مجازی، دغدغه این 200 استاد بزرگوار بوده است در عین حال متن محققانه بیانیه، میتواند برای پژوهشگران هم قابل استفاده باشد💯
@darseenghelab
#بیانیه_گام_دوم
✅ مبانی قرآنی بیانیهی #گام_دوم_انقلاب توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بررسی و تببین شد
📝 این بیانیه نگاهی عمیق به گذشته دارد و افق آینده کشور را ترسیم کرده که همان رسیدن به تمدن عظیم اسلامی و اتصال آن به منبع اصلی نظام آفرینش یعنی حضرت ولیعصر(علیهالسلام) است.
از این رو حجة الاسلام و المسلمین قرائتی در نوشتاری به تشریح مبانی قرآنی این بیانیه پرداخته و با بیان صدها آیه و روایت جایگاه و خواستگاه عبارات و کلمات آن را بیان کردند.
جهت دانلود به صورت pdf روز لینک زیر کلیک کنید.
http://farhangesadid.ir/fa/news/1628
🎤موسسه تخصصی خطابه #امیربیان_یزد🎤
@amirbayanyazd