فوری:
سخنگوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیاء: تنگه هرمز به حالت قبل برگشت
@amirfallahs
🔴 *سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا(ص): کنترل تنگهٔ هرمز به حالت قبل برگشت*
🔹جمهوری اسلامی ایران پیرو توافقات قبلی در مذاکرات، با حسننیت با عبور تعداد محدودی از کشتیهای نفتکش و تجاری از تنگهٔ هرمز بهصورت مدیریتشده موافقت کرد ولی متأسفانه آمریکاییها با بدعهدیهای مکرر که در سابقهٔ خود دارند، همچنان به راهزنی و دزدی دریایی تحت عنوان بهاصطلاح محاصره ادامه میدهند.
🔹به همین دلیل، کنترل تنگهٔ هرمز به حالت قبل برگشت و این تنگهٔ راهبردی تحت مدیریت و کنترل شدید نیروهای مسلح قرار دارد.
🔹تا زمانی که آمریکا به آزادی کامل تردد شناورها از مبدأ و به مقصد ایران پایان ندهد، وضعیت تنگهٔ هرمز به شدت کنترل و به حالت قبلی باقی میماند.
۵ نفتکش برای بارگیری نفت به بنادر ایران رسیدند
واشنگتن پست: تصاویر ماهوارهای و دادههای ردیابی کشتیها حکایت از آن دارند که با وجود ادعای محاصره دریایی ایران، پنج نفتکش خالی به بنادر ایران رسیدهاند و در حال بارگیری میلیونها بشکه نفت هستند
۶ فرودگاه ایران بازگشایی شد
▪️از سرگیری پروازها در فرودگاه امام و مهرآباد
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی:
🔹فرودگاه امام (ره)، مهرآباد، مشهد، بیرجند، گرگان و زاهدان بازگشایی شدند.
🔹شرکتهای هواپیمایی در آمادهسازی برای انجام پروازهای داخلی و خارجی هستند.
@amirfallahs
میدونید اون ۴۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده چرا مهمه؟
چون بازدارندگی زیادی داره
تا این حد که دشمن رو منصرف میکنه از بمب اتم زدن بهمون. چون میدونه با این میزان اورانیوم غنی شده براحتی میتونیم به بمب اتم برسیم و پاسخ بدیم پس بیخیالش میشه.
این بازدارندگی رو نباید کوتاه بیایم ازش
به همین خاطر میگیم اصلا در مورد مسایل هسته ای نباید مذاکره بشه
اگر این مقدار اورانیومرو از دست بدیم یا تو بازرسی ها محلش لو بره اون موقع امکان استفاده از بمب اتم در جنگ بالا میره
آتشبس شکننده ایران و آمریکا؛ چهار سناریوی محتمل
آتشبس محدود میان ایران و آمریکا بدون متن رسمی و تنها بر پایه برداشتهای متفاوت شکل گرفته است. نبود نظارت مشترک، اختلاف در تعهدات و نقض مکرر آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در لبنان، این آرامش موقت را به شدت شکننده کرده است.
با این حساب، چهار سناریو پیشروست:
۱) بازگشت به درگیری (محتملترین)
تفاوت برداشت دو طرف از آتشبس و نبود هرگونه مکانیزم تضمین، کوچکترین تحریکی را به جنگ تبدیل میکند. رژیم صهیونیستی که با فشار آمریکاییها به آتشبس تن داده اما خود را متعهد به آن نمیداند، میتواند جرقه اولیه درگیری را بزند.
۲) تداوم شکننده
دو طرف صرفاً از تشدید تنش خودداری میکنند، اما نقضهای پراکنده و تهدیدهای لفظی ادامه دارد. «بازدارندگی ناخواسته» این وضعیت را موقتاً حفظ میکند، ولی هر حادثهای میتواند آن را برهم بزند.
۳) توافق محدود (کماحتمال)
فقط در صورت فشار شدید بینالمللی و تغییر محاسبات هزینه-فایده، ممکن است توافقات کماهمیت شکل بگیرد. اما بدون اعتمادسازی واقعی، جوهر اختلافات باقی خواهد ماند و چنین توافقاتی دوام نخواهد آورد.
۴) آتشبس به عنوان ابزار فشار
دو طرف از تداوم شکننده برای آزمایش خطوط قرمز و تقویت موضع خود استفاده میکنند، بدون آنکه خواهان جنگ تمامعیار باشند. این نیز یکی از سناریوهای محتمل است.
جمعبندی:
تا وقتی بیاعتمادی و نبود نظارت بینالمللی وجود دارد، بازگشت به درگیری محتملترین مسیر است. سناریوی چهارم (ابزار فشار) نیز حالتی از «نه جنگ تمامعیار و نه آرامش تمامعیار» شانس وقوع دارد. منطقه جنوب غرب آسیا در حال حاضر روی لبه تیغ حرکت میکند و ایران باید هوشیاری و آمادگی خود را در تمام سطوح افزایش دهد.
#اختصاصی
@amirfallahs
🔴 پیام فرمانده کل قوا به مناسبت بیست و نهم فروردین ماه، خجسته زادروز ارتش جمهوری اسلامی ایران
📃 متن کامل پیام به شرح زیر است:
✍🏼 بسمالله الرّحمن الرّحیم
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ﴿صف:۴﴾
(ترجمه: خداوند کسانی را دوست میدارد که در راه او پیکار میکنند گوئی بنایی آهنیناند.)
▪️ بیست و نهم فروردین ماه، خجسته زادروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که به ابتکار حکیمانه خمینی کبیر رحمتالله علیه به این عنوان نامگذاری شد را به همهی ارتشیان و خانوادههای ارجمند ایشان و ملت بزرگ ایران تبریک میگویم.
▪️ پیروزی انقلاب اسلامی خطّ فاصل بین دو مقطع از حیات ارتش به شمار میرود و باید آن را پایان دوران ضعفی دانست که از سوی دشمنان این آب و خاک و به دست خائنین داخلی بر ارتش و ارتشیان دلاور و صادق کشور تحمیل شده بود. از آن پس ارتش، در جای صحیح خود ایستاد و به جای آنکه متعلق به نظام طاغوتی و فاسد پهلوی باشد در آغوش گرم ملت قرار گرفت که براستی ارتش فرزند ملت است و از دل خانههای مردم برمیآید. بزودی ارتش در مقابل نقشههای شوم امریکا و بازماندگان طاغوت پهلوی و تجزیهطلبانی که ایرانی از همگسسته میخواستند، ایستاد و حماسهها آفرید.
▪️ ارتش اسلام اینک همچون دو جنگ تحمیلی سابق، دلاورانه از آب و خاک و پرچمی که به آن تعلق دارد دفاع میکند و با تکیهگاه قوی الهی و مردمی خود و در صفوفی متراکم و مستحکم، دوشادوش دیگر مجاهدان نیروهای مسلح با دو ارتش رأس جبههی کفر و استکبار، پنجه در پنجه درافکنده و ضعف و مَذِلَّت آنان را در انظار جهانیان نمایان ساخته است؛ همانطور که پهپادهای آن صاعقهوار بر جانیان امریکایی و صهیونی وارد میآید، نیروی دریایی دلاورش آماده است تا تلخی شکستهای جدیدی را به کام دشمنان بچشاند.
▪️ از سوئی دیگر بیست و نهم فروردین ماه سالروز تولد یگانهی دوران، رهبر عظیمالشأن شهیدمان هم هست؛ کسی که بیشترین تلاش را از دههی اول انقلاب برای حفظ ارتش در مقابل نغمههای شوم انحلال آن و سپس برای ارتقاء توانمندیهای آن در جهات مختلف بهعمل آورد.
▪️ بیشک خطّ ترقی توانمندیهای مختلف این نهاد مردمی اصیل که از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور را پاسداری میکند باید بطور مضاعف پیگیری شود و باذن الله در افقی نزدیک تدابیر لازمه برای تحقق آن صادر خواهد شد.
▪️ در این مسیر توجه به چهرهی قهرمانانی که در نسلهای متمادی مدیریتی در پنج دههی اخیر، ارتش را هدایت و راهبری نمودند و بسیاری از ایشان در خیل شهیدان قرار گرفتند و برنامهها و اقدامات آنان و همچنین مرام بزرگوارانه و خالصانه ایشان، درسآموز و الهامبخش همه اجزاء نیروهای مسلح خواهد بود. از بزرگانی نظیر قرنی، فلاحی، نامجو، فکوری، بابائی، ستاری، اردستانی، و صیاد شیرازی گرفته تا آخرین شهیدان نامدار آن سیدعبدالرحیم موسوی، و عزیز نصیرزاده.
▪️ سلام و درود خداوند متعال بر همهی مجاهدان ارتش جمهوری اسلامی ایران از امراء و فرماندهان آن گرفته تا کارکنان و سربازان خاموش و گمنامش؛ و سلام و درود خداوند متعال بر همه ایثارگران و جانبازان آن و سلام و رحمت خاصهی حضرتش بر خانوادههای مکرّم همهی شهیدان جنگ تحمیلی امریکا و رژیم صهیونی علیه ملت بزرگ ایران. والسّلام و علیکم و رحمتالله و برکاته.
✍🏼 سیدمجتبی حسینی خامنهای
۲۹/فروردین/۱۴۰۵
@amirfallahs
▪️ از سوئی دیگر بیست و نهم فروردین ماه سالروز تولد یگانهی دوران، رهبر عظیمالشأن شهیدمان هم هست؛ کسی که بیشترین تلاش را از دههی اول انقلاب برای حفظ ارتش در مقابل نغمههای شوم انحلال آن و سپس برای ارتقاء توانمندیهای آن در جهات مختلف بهعمل آورد.
رهبر معظّم انقلاب آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای
@amirfallahs
💬 باذن الله در افقی نزدیک تدابیر لازمه برای تحقق خطّ ترقی توانمندیهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی صادر خواهد شد.
✍🏼 بخشی از پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران | ۲۹/فروردین/۱۴۰۵
@amirfallahs
برخی از دانشمندان آمریکاییای که در ۳ سال گذشته مفقود یا کشته شدهاند
ملیسا کاسیاس، یکی از کارکنان آزمایشگاه تحقیقات هستهای لوس آلاموس ناپدید شد.
آنتونی چاوزکی یکی دیگر از کارکنان آزمایشگاه تحقیقات هستهای لوس آلاموس که او هم مفقود شد.
جیسون توماس رهبر تیم زیستشناسی شیمیایی نووارتیس که مرده پیدا شد.
فرانک میوالد، مهندس آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا که به طور ناگهانی جان باخت.
نونو لوریرو، فیزیکدان مشهور دانشگاه MIT که به ضرب گلوله کشته شد.
کارل گریلمیر، محقق سیارات فراخورشیدی که کشته شد.
استیون گارسیا، تولیدکننده قطعات در سلاحهای هستهای که ناپدید شد.
مونیکا جاسینتو ، مهندس هوافضا که مفقود شد.
قوه قضاییه:
🔹دستور قضایی جهت شناسایی و توقیف اموال و مسدودی حساب اموال و املاک افرادی که با سرویسهای خارجی، شبکههای معاند و جریانهای برانداز همکاری میکردند، صادر شد.
*🔹مزدک میرزایی، نیکی کریمی، مهناز افشار، عباس غزالی، سینا سرلک، لیلا اوتادی، شیرین نشاط، بهارک صالحنیا و سپیده میترا ابراهیمی (همسر یکی از کارگردانان طنزپرداز معروف)، سیدمرتضی حاجی آقامیری (عضو اتاق بازرگانی ایران)، فرنوش حمیدیان از عناصر مرتبط با ربع پهلوی، مهشید حسینی خبرنگار شبکههای معاند فارسی زبان و مجتبی پوربخش خبرنگار و فعال رسانهای خارج از کشور، از جمله چهرههای معروف حامی دشمن جنایتکار هستند که حسابهای بانکی و اموال آنها شناسایی و توقیف شده است.*
🔹همچنین حساب بانکی، خودرو و پلاکهای ثبتی متعلق به مسعود شجاعی، کیمیا علیزاده، بختیار رحمانی، میلاد زنیدپور و سوشا مکانی از ورزشکاران حامی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز شناسایی و توقیف شده است.
@amirfallahs