«صرفنظر از اینکه مردم نسبت به اسرائیل چه دیدگاهی داشته باشند،خوششان بیاید، یا بدشان بیاید،این کشور ثابت کرده است که یکی از متحدان مهم ایالات متحدهٔ آمریکا به شمار میرود. اسرائیل ملتی شجاع، جسور، وفادار و هوشمند است و برخلاف برخی دیگر که در لحظات بحران و فشار، ماهیت واقعی خود را آشکار کردند، اسرائیل با قدرت میجنگد و میداند چگونه به پیروزی دست یابد.
رئیسجمهور دونالد جیش. ترامپ»
@amirfallahs
فایننشال تایمز
«البته که ترامپ فکر میکند مسیحاست — چون پیروانش همین را به او میگویند.»
@amirfallahs
و اما!
هر روز در خبر ها می بینیم که عوامل پیدا و پنهان دشمن که اخبار و اطلاعات مناطق حساس و بمباران شده را برای سرپل های دشمنان می فرستند، دستگیر می شوند. به نظرم کسانی که وحدت بین میدان و خیابان و دیپلماسی اقتدار را می شکنند، و بد گمانی ایجاد می کنند، روی دیگر همان سکه دشمن!
@amirfallahs
اسرائیل از کشته و زخمی شدن ۱۰ تن از سربازانش در جنوب لبنان خبر داد
🔹ارتش رژیم اسرائیل امروز (یکشنبه) اعلام کرد که بر اثر انفجاری در جنوب لبنان، یک سرباز کشته و ۹ سرباز دیگر زخمی شدهاند که حال یکی از آنها وخیم است.
@amirfallahs
♦️مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۳۰ فروردین گفت که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، هیچ توجیهی برای محروم کردن ایران از حقوق هستهای خود ندارد.
پزشکیان در جریان بازدید از وزارت ورزش و جوانان گفت: «ترامپ میگوید ایران نباید از حقوق هستهای خود استفاده کند اما پاسخ نمیدهد به چه جرمی؟ او چکاره دنیاست که بتواند ملتی را از حقوق قانونی اش محروم کند؟»
او اضافه کرد: «از منظر اصول انسانی، هر انسان آزادهای فارغ از دین، مذهب، نژاد و قومیت، باید از حقوق مسلم خود برخوردار باشد و ما نیز خواستار آن هستیم که در نظام بینالملل، با همه ملتها بر پایه انصاف و عدالت رفتار شود.»
پزشکیان همچنین با اشاره به جنگ اخیر گفت: «جمهوری اسلامی بهدنبال گسترش جنگ نیست و آغازگر هیچ درگیریای نبوده و نخواهد بود و در شرایط کنونی قصد تعرض به هیچ طرفی را نداریم و صرفا در حال دفاع مشروع از خود هستیم.»
این اظهارات در حالی بیان شده است که واشنگتن و تهران همچنان بر سر مسائل هستهای با اختلاف نظر مواجه هستند. رئیس جمهوری آمریکا بارها تاکید کرده است که اجازه نمیدهد جمهوری اسلامی به سلاح هستهای دست پیدا کند.
درباره گفت و گوی تلویزیونی قالیباف؛
۱/ مذاکره بخشی از روند جنگ است
۲/ درباره تنگه هرمز نباید نگران بود
۳/ ریاست او بر هیات مذاکره کننده حاصل اجماع ملی بود
۴/ «پشت خیمه معاویه بودیم»، حرف سیاسی است نه میدانی.
۵/به اندازه ای که برای گفت و گو آماده ایم برای جنگ هم آماده ایم
@amirfallahs
سید مجیدموسوی فرمانده هوافضای سپاه
توییت علی عبدالهی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا را باز پست کرد..
سر سلامتی هر دوبزرگوار شادی روح شهدا بخصوص #آقای_شهید 🌹 صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌹
@amirfallahs
خودکشی مشکوک ۳ نظامی اسرائیلی ظرف ۲۴ ساعت
🔹منابع عبری از موارد متعدد خودکشی در میان نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر دادند.
🔹این منابع گزارش دادند که یک نظامی دیگر از «گارد مرزی» اسرائیل در شرایطی مبهم دست به خودکشی زده است.
🔹این سومین مورد خودکشی نظامیان اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته است که گزارش میشود.
@amirfallahs
ترابری نظامی آمریکا شبانه روزی مشغول آوردن تجهیزات و مهمات به منطقه است. هوشیار و آماده باشیم.
@amirfallahs
جزئیات گفتوگوی تلفنی عراقچی با همتای پاکستانی خود
▪️ ایران از همه ظرفیتهای خود برای صیانت از منافع و امنیت ملی ایران استفاده خواهد کرد
🔹 سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد اسحقدار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، عصر یکشنبه در یک تماس تلفنی راجع به تحولات منطقه و مسائل مرتبط با آتشبس گفتگو کردند.
🔹 معاون نخست وزیر پاکستان با تشریح تلاشهای این کشور برای خاتمه جنگ و برقراری صلح در منطقه، بر آمادگی این کشور برای ادامه رایزنیها در این زمینه تاکید کرد.
🔹 وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از مساعی جمیله و میانجیگری پاکستان در مذاکرات مرتبط با آتشبس و خاتمه جنگ، رویکرد مسئولانه ایران در ورود به روند دیپلماتیک برای خاتمه جنگ را یادآور شد و به تجارب تلخ یک سال گذشته و بدعهدیهای مکرر آمریکا، بهویژه تجاوز نظامی به ایران در میانه مذاکرات در خردادماه و اسفند 1404، اقدامات اخیر این کشور در نقض آتشبس اشاره کرد.
🔹 عراقچی، تهدید بنادر و سواحل و شناورهای ایرانی، لفاظیهای تهدیدآمیز، طرح خواستههای نامعقول و تناقضگوییهای مستمر را نشانههای روشنی از بد نیتی و عدم جدیت آمریکا در دیپلماسی دانست و تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیتهای خود برای صیانت از منافع و امنیت ملی ایران استفاده خواهد کرد.
🔹 معاون نخست وزیر پاکستان نیز در این گفتوگو با تشریح تلاشهای این کشور برای خاتمه جنگ و برقراری صلح در منطقه، بر آمادگی این کشور برای ادامه رایزنیها در این زمینه تاکید کرد.
🔹 وزرای امور خارجه ایران و پاکستان همچنین بر تداوم رایزنیها برای پیشبرد هدف مشترک صیانت از صلح و امنیت منطقه تاکید کردند.