eitaa logo
مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر جدید امیرکبیر
301 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
606 ویدیو
25 فایل
مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام کانون فرهنگی باب الحوائج علیه السلام مرکز نیکوکاری امین شهر جدید امیرکبیر شماره کارت : 6037997950490269 ارتباط با ما : @Admin_masjed_amirkabir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
نگاه منظومه ایما برای اینکه افکار یک اندیشمند را در یک موضوع خاص بدانیم باید با منظومه ی فکری او در آن موضوع آشنا شویم و‌ وگرنه موجب سوء تفاهم های مختلف میشویم. در مورد مساله ی فرزندآوری اگر به رهبری استناد میکنیم باید از منظومه ی فکری آقا مطلع باشیم: آقا می فرمایند: بچه‌ها را متدین بار بیاورید. متدین بار آوردنِ بچه‌ها همان چیزی است که می‌تواند آینده‌ی این کشور را آباد کند.۱۳۸۴/۰۲/۱۲ پس اگر فرزند ما بی دین شود نه تنها کشور را آباد نمیکند بلکه خودش معضل و مانع برای پیشرفت کشور است. میفرمایند: باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ چند درصد خانواده هایی که بخاطر امر رهبری دنبال فرزندآوری هستند این باید را رعایت میکنند؟! حتی آقا از آقای آذریزدی بخاطر کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب قدردانی میکند و می فرماید این کتاب خیلی به ما در تربیت فرزندانمان کمک کرد. اصلا کسی این ها رو به ما میگوید یا فقط میگویند آقا فرمودند بچه بیارید و فردا هم مشکلی پیش بیاد باز همه ی کاسه و کوزه ها سر ایشان شکسته میشود و کسی نمیگوید ایشان صدتا مطلب در مورد تربیت فرزند گفتند ولی شما هیچکدام را عمل نکردی و الان میگی چرا فلان شد. می فرمایند: کودکان، نوجوانان و بخصوص جوانان را به ورزش کردن وادار کنید. ۱۳۷۶/۰۶/۱۵ تعبیر وادار کردن دارند، یعنی باید اینکار رو بکنند، بچه هامون چه مقدار مشغول ورزش هستند؟! آقا تصریح میکنند که دغدغه ی او پیری جمعیت است و رشد جمعیت هم با پیگیری دستگاهها حل میشود. یعنی باید از فرزندآوری حمایت شود نه اینکه بگویند بیش از یک فرزند اجاره نمیدهیم. باید قانون محکمی باشد و کسی نتواند چنین غلطی بکند و مردم را اذیت کند. میفرمایند: مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، [ولی] متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه میکند، معلوم میشود که خیلی این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید. ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ آقا دنبال جوانی است که عرصه ظاهر شود نه جوان منفعل؛ صدمیلیون جوان داشته باش ولی منفعل باشند این جمعیت هیچ فایده ای برای ایران و اسلام و نظام ندارد بلکه مشکلات زیادی هم ایجاد میکند. می فرمایند: غربی‌ها با افزایش عدد مسلمانها مخالفند، با افزایش عدد ملّتی که جوانهایش میتوانند در عرصه ظاهر بشوند و کشور را به اوج ‌برسانند، معلوم است که مخالفند.‌۱۳۹۶/۱۲/۱۷ آقا تاکید میکنند که اصل جلوگیری از افزایش جمعیت در آن زمان تصمیم درست و‌ لازمی بود ولی برای یک مدت بود ولی در اثر غفلت به فرهنگ دائمی تبدیل شد. پس اگر امروز هم آن شرایط برگردد دوباره آن تصمیم درست خواهد بود و تصمیم ها طبق شرایط جمعیتی کشور است. میفرمایند: حد زاد و ولد در جامعه ی ما چیست؟ ... یک تصمیمِ زماندار و نیاز به زمان و مقطعی را انتخاب کردیم، گرفتیم، بعد زمانش یادمان رفت! مثلاً فرض کنید به شما بگویند آقا این شیر آب را یک ساعت باز کنید. بعد شما شیر را باز کنی و بروی! ماها رفتیم، غافل شدیم؛ ده سال، پانزده سال. بعد حالا به ما گزارش میدهند که آقا جامعه ی ما در آینده ی نه چندان دوری، جامعه ی پیر خواهد شد؛ این چهره ی جوانی که امروز جامعه ی ایرانی دارد، از او گرفته خواهد شد.۱۳۹۱/۰۷/۲۳ فرمودند: یکی از خطاهائی که خود ما کردیم - بنده خودم هم در این خطا سهیمم - این مسئله‌ی تحدید نسل از اواسط دهه‌ی ۷۰ به این طرف باید متوقف میشد. البته اوّلی که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دهه‌ی ۷۰ باید متوقف میشد. این را متوقف نکردیم؛ این اشتباه بود. عرض کردم؛ مسئولین کشور در این اشتباه سهیمند، خود بنده‌ی حقیر هم در این اشتباه سهیمم. این را خدای متعال و تاریخ باید بر ما ببخشد. نسل جوان را باید حفظ کرد. با این روند کنونی اگر ما پیش برویم... کشور پیر خواهد شد. خانواده‌ها، جوانها باید تولید مثل را زیاد کنند؛ نسل را افزایش دهند. این محدود کردن فرزندان در خانه‌ها، به این شکلی که امروز هست، خطاست.۱۳۹۱/۰۷/۱۹ متاسفانه از موضوعات سیاسی تا مسائل اجتماعی فقط دم از آقا میزنیم ولی هیچ اطلاعی از افکار ایشان نداریم یا اگر داریم به آن عمل نمیکنیم. پس کلمات رهبری روشن است ولی اینکه چرا نمیگویند جای سوال و تعجب دارد؟! امیدوارم عمدی درکار نباشد، چون در قالب مدافع رهبری، چهره ی غلط یا ناقصی از تفکرات آقا برای جامعه ترسیم میکنند. یاعلی... ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
ماه صفر برفت و عزای مصطفی شد مسموم زهر کینه امام مجتبی شد مدینه شور و شین است خونین دلِ حسین است گرم عزا ملائک در سوگ مصطفایند ارض و سما به گریه از داغ مجتبایند (ص)🥀 (ع)🥀 🏴 •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• کانال ایتا : Eitaa.com/amirkabir_masjed
.......مراسم عزاداری روز ۲۸ صفر...... (ص) (ع) ......همراه با آیین سنتی دمام زنی...... 👈شروع مراسم ساعت ۱۷/۴۵ 👈 برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا ....مکان:یادمان شهید گمنام امیرکبیر ... •••••••┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈•••••••• ⭕️ساعت ۱۷/۳۰ سرویس جهت انتقال عزاداران در ابتدای بلوار مشاهیر در نظر گرفته شده است. •••••••┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈•••••••• هیئت فرهنگی مذهبی قمربنی هاشم(ع) .................
مراسم شهادت اما هشتم امام خوبیها از نماز مغرب و عشاء میهمان سفره با برکت اهل البیت •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• کانال ایتا : Eitaa.com/amirkabir_masjed
50.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ: همرزمان حسین(علیه السلام) 🎤مداح: 📝شاعر: حسین روشنا زاده 🎬تنظیم: شهاب الدین شوشتری •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• کانال ایتا : Eitaa.com/amirkabir_masjed
........چهارشنبه های امام رضایی........ 👈ساعت ۱۷/۳۰ ▪️خیابان بوعلی _ کوچه نرگس یک ............‌منزل خانم طاهری..........
عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى علیه السلام قَالَ: مَنْ زَارَهُ وَ بَاتَ عِنْدَهُ لَيْلَةً كَانَ كَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِي عَرْشِهِ انگار به خانه‌ی خدا آمده است گویا که به مروه و صفا آمده است مشغول زیارت خدا در عرش است هر کس به زیارت رضا آمده است ✍ التماس دعا از عزیزانی که به زیارت مولایمان امام رضا ع مشرف شدن •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• کانال ایتا : Eitaa.com/amirkabir_masjed
💢آیا صحت دارد که پیامبر فرمود هرکس پایان را به من یا سه نفر اطلاع دهد بهشت بر او است ✅مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه : هر کس به من بشارت دهد صفر تمام شده است می رود» . عده ای معتقد شدند آذار همان صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است . مرحوم شيخ در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که بهشت گردند. پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که ابوذر در بین آنها بود. پیامبر از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ آن حضرت فقط پرسيدند در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم. پیامبر فرمود: ابوذر، این را می دانستم ولیکن دوست داشتم من مردی را که اهل بهشت است بشناسند. 📚علل الشرايع،ج1ص176 ✅صحبت رسول خدا(ص) در این زمان در مورد تبیین صفات مومنین بود و برای آوردن با علم لدنی خود اشاره کردند که اولین کسی که از در مسجد وارد شود او چنین صفاتی را داشته و اهل بهشت خواهد بود؛ اما چون متوجه تحرکات عده ای از اصحاب شدند این مطلب را که «هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل است» شرطی برای معرفی چنین شخصی یادآور شدند؛ لذا قول پیامبر(ص) تنها در همان زمان و مکان به عنوان شرطی برای معرفی مرد دارای مفهوم است و نه به معنای مطلق آن در همه زمانها و مکانها. در حالی که همین حدیث امروزه در بین برخی اینگونه مطرح شده است که هرکس در پایان ماه صفر در هفت مسجد را بزند و به پیامبر پایان ماه صفر را خبر دهد او اهل بهشت خواهد بود. •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• کانال ایتا : Eitaa.com/amirkabir_masjed
✅ قابل توجه مومنین عزیز اولا شام غریبان، زمان تبریک نیست. ثانیا هیچ دلیلی برای تبریک ربیع الاول نداریم ثالثا طبق برخی از نقل ها در همین روزها به خانه ی حضرت زهرا حمله کردند. هنگامی که امیر المؤمنین (علیه السّلام) متوجه غسل و کفن و دفن پیامبر (صلّی الله علیه وآله) شد و غاصبین خلافت در سقیفه بودند، در شب چهارشنبه که اول ربیع الاول بود بدن مبارک آن حضرت را دفن فرمود و طبق وصیت پیامبر (صلّی الله علیه وآله) متوجه جمع آوری قرآن شد. آن حضرت فرموده بودند: علی جان، تا سه روز از خانه خارج مشو و قرآن را جمع آوری کن... .(۱) در این ایام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آوردند: بار اول در روز اول ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کرده‌ام که تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان بازگشتند. پس از آن امیر المؤمنین شبها صدیقه طاهره وحسنین (علیهم السّلام) را بر در منازل اصحاب می‌بردند وطلب یاری می‌نمودند.(۲) بار دوم هفت روز بعد از دفن پیامبر (صلّی الله علیه وآله) بود که زبیر وعده‌ای دیگر در منزل امیر المؤمنین (علیه السّلام) جمع شده بودند. آن روز زبیر شمشیر کشید تا ثانی را بکشد.(۳) بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و کشتن حضرت محسن (علیه السّلام)، امیر المؤمنین (علیه السّلام) را با دست بسته بیرون بردند. رهبری به این ماجرا اشاره کردند: شکّی نیست كه بعد از رحلت پيامبر يك جمعى كه در رأس آنها فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) بوده، تلاش ميكرده است. در همان روزهاى اوّل در ماجراى خانه و آتش گرفتن درِ خانه، مجروح شده و بعد در عين حال اين را ادامه داده و به مسجد رفته و سخنرانى كرده و در معرض افكار و انظار مسلمانان آن زمان قرار گرفته. دختر پيغمبر، يك دختر جوان ۱۸ ساله، توى مسجد در مقابل انبوه مهاجرين و انصار، آن سخنرانى عجيب را كه كلمه به كلمه‌اش ضبط شده و موجود است در تاريخ، در اسناد ما ايراد كرده است. پس حداقل اگر محزون نمیشویم، در ایام حزن اهلبیت, اظهار شادی نکنیم‌. یاعلی... ـــــــــــــــــــــ ۱. تفسیر فرات: ص ۳۹۸. در توحید صدوق: ص ۷۳ هفت روز ودر امالی طوسی: ج ۱، ص ۲۶۳ نه روز است. ۲. کتاب سلیم بن قیس: ص ۱۲۸. احتجاج: ص ۷۵، ۱۹۰. ۳.توحید صدوق: ص ۷۳. احتجاج: ج ۱، ص ۱۱۱ ۹۵. بحار الانوار: ج ۲۸، ص ۳۲۱. ۴. کتاب سلیم بن قیس: ص ۲۴۹ ۸۲. الکوکب الدری: ج ۱، ص ۱۹۴. الجمل: ص ۱۱۷. کامل ابن اثیر: ج ۲، ص ۳۲۶. تاریخ طبری: ج ۳، ص ۲۰۳. •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• کانال ایتا : Eitaa.com/amirkabir_masjed