eitaa logo
املاک کشوری دلتا
134 دنبال‌کننده
703 عکس
882 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕گزارش شما قابلمه خریده بودم تو راه خونه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بهم شلیک کردن و قابلمه رو سوراخ سوراخ کردن
هدایت شده از  زنان منتظر تا فتح فلسطین وقدس لبیک یا خامنه ای🇮🇷🇸🇩
نشر حداکثری
هدایت شده از جهاد تبیینJahaadtabyyn
گزارش پیگیری شکایت از حسن روحانی.mp3
3.57M
🎙دکتر کامران غضنفری گزارش پیگیری شکایت از حسن روحانی رسوایی بزرگ در دادگاه ویژه روحانیت! صدور قرار منع تعقیب برای یک ابر مفسد!
سلام علیکم میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت، قطب عالم امکان، مولود مهربان، موعود انبیاء و اولیا، قائم آل محمد ص، یوسف حضرت زهرا س، قامت سبز عشق و عدالت، مصلح آخرالزمان، مبشّر آزادی و عدالت، صاحب العصر والزمان، حجت ابن الحسن العسگری، حضرت مهدی عج بر شما دوستان عزیز وخانواده محترمتان مبارک باد. ⚘
💎 جواب کامل شبهه 4️⃣7️⃣1️⃣ امامت هم مثل پادشاهی موروثی است پس فرقی بین امامت و پادشاهی نیست؟! 🔶 اول: امامت از سوی خداست و خداوند تعیین می‌کند چه کسی امام باشد. در حالیکه پادشاهی اینگونه نیست. 🔷 دوم: در پادشاهی اغلب حکومت از پدر به پسر بزرگتر می‌رسد و به عنوان جانشین و ولیعهد معرفی می‌شود، در حالی که در امامت چنین نیست و امامت به کسی که شایستگی‌های خاصی دارد داده می‌شود. 🔻 و اگر امامت موروثی بود باید از پدر به پسر بزرگتر می‌رسید در حالی که امامت از حضرت علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام و از ایشان به برادرش امام حسین علیه السلام رسیده است و از امام حسین علیه السلام به جای اینکه به حضرت علی اکبر که پسر بزرگتر است برسد به امام سجاد علیه السلام که کوچکتر است رسیده است. یا امام صادق علیه اسلام با وجود اینکه اسماعیل پسر بزرگش بود او را به عنوان امام معرفی نکرد. 🔶 سوم: پادشاهی در زمان حال تعیین می‌شود یعنی اول باید فرزند پسر پادشاه به دنیا بیاید که او را به عنوان جانشین و ولیعهد خود معرفی کند. در حالی که در امامت، امامان از قبل تعیین شده و معرفی شده‌اند و فقط باید منتظر به دنیا آمدن آن‌ها باشند. 🔻 اگر قرار بود امام منتظر بود تا فرزند پسرش که به دنیا آمد او را به عنوان امام بعد از خودش معرفی کند همین که حضرت علی اکبر به دنیا آمد باید امام حسین علیه السلام او را به عنوان امام بعد از خود معرفی می‌کرد یا امام صادق علیه السلام همین که اسماعیل به دنیا آمد او را به عنوان امام معرفی می‌کرد در حالی که این کار را نکردند. 🔻 و امام حسین علیه السلام فرزند دومش امام سجاد علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند و امام صادق علیه السلام سومین پسر خودش امام کاظم علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند. 🔷 چهارم: در پادشاهی، جانشین و ولیعهد می‌تواند شورش کند و پادشاه را برکنار کند و خودش پادشاه شود، یا پادشاه خود کنارگیری کند و جانشین او پادشاه شود ولی در امامت تا امام قبلی زنده است نوبت به امامت بعدی نمی‌رسد و او تابع امام قبل است. 🔶 پنجم: در پادشاهی، پادشاه می‌تواند حق پادشاهی خودش را به دیگری ببخشد و کسی دیگر به جای او پادشاه شود ولی در امامت، امام نمی‌تواند امامت را ببخشد یا کسی به او امامت را بدهد چون امامت یک مقام الهی است و فقط خداست که می‌تواند این امامت را به او بدهد یا از او بگیرد. 🔻 امام رضا علیه السلام به مأمون در بخشیدن ولایتعهدی به ایشان فرمودند: «إِنْ‏ كَانَتْ‏ هَذِهِ‏ الْخِلَافَةُ لَكَ‏ وَ اللَّهُ‏ جَعَلَهَا لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَخْلَعَ لِبَاساً أَلْبَسَكَ اللَّهُ‏ وَ تَجْعَلَهُ لِغَيْرِكَ وَ إِنْ كَانَتِ الْخِلَافَةُ لَيْسَتْ لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَجْعَلَ لِي مَا لَيْسَ لَك‏؛ اگر این خلافت مال تو است و خدا آن را برای تو قرار داده است، در این صورت، جایز نیست لباسی را که خدا به تو پوشانده از خود خلع کرده و در اختیار دیگری قرار دهی و اگر مال تو نیست در این صورت جایز نیست آنچه را که مال تو نیست به دیگران ببخشی».[1] 🔷 ششم: در پادشاهی، هر کسی چه فاسد چه ناقص چه نادان چه ترسو و هر چه باشد امکان دارد پادشاه شود ولی در امامت کسی امام می‌شود که از همه مردم عالم‌تر و عادل‌تر و شجاع‌تر و پرهیزکارتر و ... باشد. 🔶 هفتم: در پادشاهی، اگر پادشاه از حکومت کنار گذاشته شود دیگر جایگاهی ندارد ولی در امامت، اگر امام از حکومت هم کنار گذاشته شود باز مقام امامت را دارد و باز امام است هر چند حکومت نداشته باشد، چون مقام امامت را خدا به او داده است و کسی آن را نمی‌تواند از او بگیرد. 🔷 هشتم: در پادشاهی، پادشاه برای منافع خودش کار می‌کند و به دنبال سود بیشتر برای خود و خانواده‌اش هست و حاضر است هر چیزی و هر کسی را برای خود و حکومتش فدا کند. ولی در امامت، امام برای منافع مردم و دین خدا تلاش می‌کند، که سود دنیایی یا آخرتی به مردم برساند و حاضر است خود و همه چیزش را برای دین خدا و مردم فدا کند. 💠 منابع: [1]. عیون اخبار الرضا(علیه السّلام)، شیخ صدوق، ج 2، ص 138 - 139 📎 📎 📎 📎