eitaa logo
عمار نامه
895 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
236 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دستور رهبری برای پاسخ به تحریفها و ۴ رکن در برابر ✍ الان متوجه می‌شویم چرا همه مسوولند 📌 رهبری ۴ رکن تبیین را فرمود: 1️⃣ یعنی فقط ثواب و مستحب نیست. واجب است 2️⃣ است. از کنارش نمیشود رد شد 3️⃣ نباید به فردا و یکساعت بعد موکول کرد 4️⃣ است. گردن مدیر گروه نیاندازید. همه مدیر گروهید 🌱 با تشکر از دکتر رفیعی و توضیحات عالی‌شان
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهاد تبیین در مقابل تحریف 🔸و خصوصیات جهاد تبیین 🎤 استاد دکتر رفیعی
🚫 آسيب‌های فضای مجازی كه هر روز با آن سرو و كار داريم 🔸امروزه زندگي بدون فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعي تقريباً ناممكن شده است. اين فضا، علی‌رغم فوايد و مزايايی كه در برقراری ارتباط و افزايش سرعت توليد و رفع نيازها داشته است، امّا آسيب‌هايی دارد كه اگر مدبرانه و هوشمندانه با آن برخورد نشود و قانونمند نشود، با آثار تخريبی روحی و جسمی و اجتماعی و حتي امنيتی روزافزونی مواجه خواهيم بود. 🔸عمده آسيب‌ها البته مربوط به سلطه دشمن بر فضای مجازی است. خداوند ضمن آن‌كه در قرآن شريف سلطه كفار بر مسلمانان را ممنوع دانسته است (وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا"؛ (نساء/۱۴۱) يعني خداوند هیچ‌گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد نمود بزرگ) در عين حال نيز برای حفظ قدرت و عزت و اقتدار مسلمانان، آنان را به عدم اطاعت از كفار و منافقين هشدار داده است: (وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ (احزاب/۱و۴۸)) و حتی به مبارزه و اقدام ايجابی جهاد كبير، امر فرموده‌اند: (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا (فرقان/۵۲) یعنی پس تو هرگز تابع کافران مباش و با آن‌ها چنان که مخالفت قرآن و دین حق کنند، سخت جهاد و کارزار کن) 🔺سخن اين است كه مسئولان و نمايندگان اگر نمی‌خواهند جهاد با كفار داشته باشند، دست‌كم از آنان اطاعت نكنند و در زمين دشمن بازی نكنند. 🚫 برخی از آسيب‌های فضای بی در و پيكر مجازی: 1⃣یک: تسلط دشمن و وابستگی و عدم استقلال در فضای مجازی (بازی در زمين دشمن) 2⃣دو: خروج دادههای کلان (Big Data) از کشور و دسترسی دشمن به اطلاعات. 3⃣سه: فعاليت‌های تجاری و اقتصادی آزاد در پلتفرم‌های 🇺🇸آمريكايی و ✡صهيونيستی و فعاليت‌های آزادنه و بدون محدوديت و غيرقابل پيگيری آنان و عدم برخورد قاطع با تخلفات اين شركت‌ها. 4⃣چهار: ارتكاب جرايم اخلاقی مانند دروغ، شایعه، تهمت و هتک آبرو و حیثیت افراد حقيقی و حقوقی با كمترين هزينه. به عبارتی: عدم مسئولیت‌پذیری اكثريت كاربران شبكه‌های اجتماعی و فضای مجازی در صورت ارتكاب جرم و تخلف؛ برخلاف فضای فیزیکی. 5⃣پنج: تولید و انتشار گسترده محتوای مستهجن و غیراخلاقی. 6⃣شش: وجود صفحات رسمی فحشاء و روسپيگری در پلتفرم‌های خارجی. 7⃣هفت: تعرض به حریم خصوصی. 8⃣هشت: کلاهبرداری‌های اینستاگرامی و غیراینستاگرامی با ايجاد صفحات جعلی بانك‌ها. اخیراً نیز معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرده است: «بیش از ۸۰ درصد کلاهبرداری‌ها با راه‌اندازی و تبلیغ پیج‌ها و کانال‌های تجاری و پلتفرم‌های خارجی از جمله اینستاگرام در حال وقوع است». 9⃣نه: خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر و عرضه محصولات قاچاق. 🔟ده: عدم تعهد پلتفرم‌های خارجی به کاربران و حذف محتوا و صفحات حاوی محتواهای انقلابی در فضای مجازی. پی‌نوشت: ⬅️ برخی مخالفان از فضای مجازی كه با طرح مسائلی همچون "الآن وقت‌ش نيست" يا "در اولويت مسائل و مشكلات كشور نيست" يا اين‌كه مدام به طرح و ماده و تبصره‌ها ايراد می‌گيرند و البته راهی هم برای حل معضلات ياد شده ندارند، در حقيقت به روند كنونی فضای مجازی و آسيب‌های آن مهر تاييد می‌زنند و بايد روزی در محكمه عدل الهی، به ميليون‌ها ايرانی پاسخگو باشند. ✍️ هادی قطبی #⃣
📌نقش خانواده در جامعه اسلامی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع در تمدن اسلامی واحدی که به رسمیت شناخته م یشود نهاد خانواده است. فرد به تنهایی در جامعه ب هعنوان سلول این پیکره اهمیت ندارد بلکه خانواده است که تمدن اسلامی را تشکیل می دهد. اهمیت خانواده و ضرورت تشکیل خانواده و همچنین فرزندآوری موضوعی است که به خصوص در طی سالیان گذشته به خاطر کاهش نرخ فرزندآوری نیاز به تبیین دارد. محیط خانه و خانواده مهم ترین بستری است که از آف تها و خطرات بیرون در امان است و می تواند یک انسان را در خود تربیت کند. یکی از بزرگ ترین ظل مهای تمدن غرب به بشریت این است که مهم ترین لایه حمایتی بشر را که توسط خداوند تعبیه شده، یعنی خانواده تضعیف کرده است. امروزه بسیاری از کودکان در غرب از راه نامشروع متولد م یشوند. سندهای بالادستی، مثل سند 2030 دنبال چنین اهدافی هست.
آدم تازه م یفهمد چرا در اسلام، خانواده نقش محوری را دارد. در سورۀ روم آیۀ148 بیست و یک، میفرماید: َوَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ. از نشانه های خدا این است که برای شما زوج قرار داد تا شما در کنار یکدیگر به آرامش برسید! و بین شما مهربانی و دلسوزی قرار داد؛ این رابطه آیاتی هست برای کسانی که اهل تفکر باشند؛
اول آیه می فرماید خانواده از آیات الهی هست. ما باید به خانواده نگاه آی های به عنوان آیات الهی داشته باشیم. قداست نهاد خانواده در حد و اندازه های آیات الهی هست. باید این آیه الهی یعنی خانواده در جامعه شناخته شود. چیزی که خدا از ما می خواهد تفکر کردن عمیق درباره خانواده است. می فرماید همسران شما را از جان شما آفرید. این به هم پیوستگی روحی، شاهکار خداست. از جان شما آفرید. وقتی می گویید خانم یعنی جانم. جالب هست نقط ههای خانم را که تغییر دهی م یشود جانم. یعنی هر بدی و بد اخلاقی به خانمت کردی در واقع به خودت بدی کردی. به جان خودت. اما خانواده به عنوان آیت الهی هدف اول از تشکیل آن، چه هست؟ رسیدن به آرامش. بعد مهربانی و دلسوزی. بنیان خانواده که از بین رفت شما در جامعه شاهد بی رحم یهای فراوانی خواهی بود. اولین آسیب این ب یرحمی به خود بچه ها خواهد خورد.
تبیین اهمیت خانواده و تبیین نقشه شوم دشمن اسلام به تشکیل خانواده بسیار اهمیت می دهد؛ تاآنجاکه بنای خانواده را مقد سترین و تأثیرگذارترین بنا می داند. اگر جامع های پویا بود، نشان از این است که خانواده در آن جامعه، جایگاه ارزشمندی دارد؛ زیرا همۀ ارکان جامعه بر پایۀ خانواده استوار است. در زمان قدیم در ورودی روستاها، تابلوی تعداد خانوار آن روستا را می زدند، نه تعداد جمعیت را. این نشان می داد که پیش تر شخص ب هخود یخود، مطرح نبود؛ بلکه شخص به اعتبار خانواده اش جایگاه داشت؛ یعنی به اعتبار نقشی که در خانواده داشت.
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یعنی در بدترین شرایط به مردم امید داده شود. ــــــــــــــــــــــــ حجت الاسلام والمسلمین جنتی: شیپور ناامیدی را به صدا درآوردن هنر نیست. ــــــــــــــــــــــــ فیلم کامل بیانات در آپارات aparat.com/v/VTutg ــــــــــــــــــــــــ @fatemi222
✋ آبادان یا ورزشگاه آزادی؟ مسأله این نیست! 🔺تا دیروز «سواد» به معنی توانایی خواندن و نوشتن بود؛ اما امروزه از «انواع» سواد نام می برند که یکی از آنها« سواد رسانه ای» است. 🔹اگر ندانیم و نفهمیم که رسانه های حقیقی و مجازی، گاهی برای ما «دوگانه»های ساختگی ترسیم می کنند و ما را بر سر «دوراهی» های بیهوده قرار می دهند ،تا جامعه را به« دو قطبی های کاذب» بکشانند،احتمالاً ما از سواد رسانه ای کافی بی بهره هستیم. 🔸اگر توجه نداشته باشیم که گاهی بین اقوام،بین لهجه ها،بین مذاهب،بین شغل ها و اصناف،بین ایرانیت و اسلامیت،بین دینداری و انسانیت،بین دو کار خوب و پسندیده ،از قبیل کربلا رفتن و کمک به نیازمندان و...دوگانه هایی می سازند و ما خود را ناچار از انتخابِ یکی از این دوگانه ها ببینیم. 🔹 اگر در تله ی رسانه قرار گیریم و عجولانه وارد درگیری های ساختگی شویم، اگر هم وطن،دوست و همکار خود را که در طرف دیگر ایستاده است،به راحتی تحقیر، تخطئه و حتی تکفیر کنیم؛ احتمالا سواد رسانه ای ما کم است! 🔸حادثه ی تلخ متروپول آبادان،این روزها دستاویز بدخواهان قرار گرفته تا بین کسانی که داغدار آبادان هستند،با کسانی که در مراسم بیعت کودکان و نوجوانان با امام زمان عج و اجرای سرود مردمی «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی شرکت کرده،یا در مراسم مشابه آن در شهرهای دیگر شرکت می کنند،تقابل دروغین ایجاد کنند. 🔹گاه می گویند: در حالی که مردم آبادان در سوگ عزیزانشان عزادارند،گروهی در «جشن!»سلام فرمانده شرکت می کنند!! گاه می گویند: در آبادان عزا و در تهران عروسی است! 🔸 گاه عزاداری آبادانی ها را مراسمی «مردمی» و مراسم «سلام فرمانده» را مراسمی« دولتی»می نامند! 🔹گاه می گویند :در شب شهادت امام صادق ع عده ای برای «جشن» سلام فرمانده به ورزشگاه رفتند! 🔸گاه می گویند: زنان را برای تماشای فوتبال به ورزشگاه راه نمی دهند،اما برای سلام فرمانده، خانوادگی به ورزشگاه می روند! 🔹 گویا دو قطبی سازی ها تمامی ندارد و باید به هر نحو ممکن،مردم شقه شقه شوند و رو در روی یکدیگر قرار گیرند! 🔸واقعیت این است که بین کسانی که داغدار حادثه ی آبادان هستند و کسانی که این روزها برای مراسم بیعت با امام زمان عج در ورزشگاه آزادیِ تهران یا شهرهای دیگر حضور یافته اند،هیچ گونه تقابلی نیست. 🔹همه ی مردم ایران، داغدارِ حادثه ی آبادان و با داغدیدگان، همدرد هستند.کسانی هم که به ورزشگاه رفتند،بخشی از همین مردم اند و از قضا به لحاظ پایگاه اعتقادی و اجتماعی،متعلق به دردمند ترین، متعهدترین و مسئولیت شناس ترین اقشار ملت هستند. 🔸روزی که خرمشهر،«خونین شهر »شد و« آبادان» در حصر قرار گرفت،مردانی« از جنسِ» پدرها و پدر بزرگ های همین حاضران ورزشگاه آزادی،از شهرها و روستاهای دور و نزدیک ،خود را به جبهه های جنوب رساندند و یا حسین گویان و یا مهدی گویان،خونین شهر را دوباره به خرمشهر تبدیل کردند و آبادان را از محاصره نجات دادند. 🔹رسانه های دوگانه ساز،به دروغ «مراسم»بیعت با امام عصر و اجرای سرود «سلام فرمانده!»و«عزیزم حسین!»را «جشن»نامیدند، تا آن را نمکی بر زخم مردم آبادان معرفی کنند؛ در حالی که صحنه هایی که در ورزشگاه آزادی رقم خورد،هیچ شباهتی به جشن نداشت و بسا کودکان و نوجوانانی که با اشک چشم و بغض گلو ،امام غایب را به ظهور فرا می خواندند تا پایانْ بخشِ همه ی غم ها و رنج ها باشد و چه بسیار بینندگانی که در شب شهادت امام صادق ع، از پشت قاب تلویزیون همراه با حاضرانِ در مراسم،به عشق امام زمان عج اشک ریختند. 🔸واقعیت این است که مساله،انتخاب بین«اندوه آبادان» و «مراسم ورزشگاه آزادی» نیست.مساله این است که در اتاق های عملیات رسانه ایِ دشمنان و بدخواهان ملت ایران،در آن سوی آب ها یا در دخمه های منافقینِ خزیده در آلبانی، تصمیم گرفته شده است که ایران به هر نحو ممکن باید دو قطبی شود. 🔹حجم «خشم »و «نفرتی» که این روزها به جامعه پمپاژ می شود، به هیچ وجه تصادفی نیست. ✍ابوطالب لاچینی
✋ محور بیانات امروز رهبر انقلاب 🔺 در سالروز وفات امام خمینی (ره) 🔸ابراز دلتنگی رهبر انقلاب برای امام و مردم 🔹تاکید رهبری بر نقش و اهمیت امام در جمهوری اسلامی با اشاره به آنکه امام روح جمهوری اسلامی است 🔸اشاره ایشان به نیاز داشتن شناخت امام توسط نسل جوان و اهمیت این موضوع برای اداره آینده کشور 🔹اشاره به نقش مهم مردم در جمهوری اسلامی و کنار گذاشته نشدن آنان از نظام 🔸روایت رهبری از نقش داشتن مردم در تعیین رئیس جمهور و نمایندگان مجلس 🔹حضور معنویت در کنار انقلاب به عنوان شاخصه ای مهم در تفکیک این انقلاب با سایر انقلاب ها 🔸توجه انقلاب به جنبه مادی و معنوی در کنار هم 🔹پیروز کردن انقلاب توسط مردم و اشاره به نقش امام در به تلاطم در آوردن مردم برای انقلاب 🔸مشخص کردن میدان مبارزه توسط امام در طول دوران تاریخ از زمان انقلاب تا زمان جنگ تحمیلی (در دوران دفاع مقدس، در برخورد با صدام، در قبول قطعنامه) 🔹خصوصیت شخصی امام: ممتاز بودن، پاک و پرهیزگار بودن، اهل معنویت و حالت عرفانی، از لحاظ اخلاقی شجاع بود، اهل محاسبه و انجام دادن آن کار با کمال قاطعیت پس از محاسبه آن امر، اهل صداقت هم با خدا و هم با مردم، منظم و وقت شناس، مبارز بودن 🔸مکتب و اصول امام: در دوران نفی: قیام لله؛ زیربنای همه فعالیت‌های امام خمینی بود در دوران اثبات: طرح جدید از گذشته منحط کشور جدا شود (در ذیل قاموس و تمدن غربی قرار نگیرد). 🔹دو گانه هایی در الگوی امام همساز شدند (معنویت دینی و رأی مردم/ اجرای احکام الهی در کنار مصلحت و اقتضاهای عمومی/ عدالت اقتصادی و رعایت حال ضعفا در کنار تولید ثروت) 🔸در همه سرفصل های مدنظر امام موفقیت هایی حاصل شده و در کنار آن ناکامی هایی وجود داشته 🔹نقش داشتن مسئولین و آحاد مؤثر گوناگون جامعه در به وجود آمدن موفقیت و ناکامی ها 🔸نادیده نگرفتن نقش دشمن در به وجود آمدن برخی از ناکامی ها (ذات جمهوری اسلامی ظالم را با خودش مخالف میکند) 🔹اشاره به غارت کردن کشورها توسط غربی ها در طول سه قرن و همراه آن تلاش برای قانون گذاری برای حقوق بشر 🔸آشنا کردن ملت با مفهوم مقاومت توسط امام (ره) 🔹وارد شدن عنوان مقاومت در ادبیات سیاسی دنیا 🔸مهم ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، اعتراضات مردمی است 🔹غلط خواندن محاسبه دشمن برای ضربه زدن به کشور به وسیله اعتراضات مانند سایر محاسباتشان 🔸تاکید بر بیشتر بودن گرایش مردم به انقلاب و دین از زمان انقلاب با تکیه بر تشییع میلیونی شهید سلیمانی، تشییع آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله بهجت @Tebyangonabad