🔴 شبهه رفراندوم
🔴 دیدار رهبری با دانشجویان
دیدار دیروز رهبری با دانشجویان مثل سالهای گذشته خیلی پرشور بود. مثل همیشه هم کلی نکته برای یاد گرفتن داشت اما یک نکته در این دیدار محل شبهه و اشکال از سوی جریانات مقابل شد که احتمالاً اینجا کمتر دیده شود.
این چند خط را بخوانید 👇
«حالا یکی از برادرها گفت رفراندوم؛ اینجوری گفتند که اگر چنانچه شما از اوّل در همهی مسائلی که پیش میآمد رفراندوم میکردید، حالا آن حساسیّت روی رفراندوم وجود نداشت.
کجای دنیا این کار را میکنند؟ مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ مگر همهی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت میکنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟ چطور میشود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات میشود کرد، از همه طرف حرف میشود زد؟ اصلاً یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دوقطبیسازی میکنند برای اینکه یک مسئلهای رفراندوم بشود. در همهی مسائل رفراندوم بکنیم؟»
بیش از همه این جمله که «مگر همهی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت میکنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟» کلی مورد حمله قرار گرفته. در حالی که اصلاً بحث پیچیدهای نیست! چند نکته زیر را بخوانید؛
1️⃣ در مورد شیوه حکومتداری که عدهای میگویند رفراندوم بگذاریم، باید گفت این جزو افتخارات جمهوری اسلامی است که به عنوان تنها حکومت در دنیاست که در زمان تأسیس خود رفراندوم برگزار کرده است. نتیجه رفراندوم هم آنقدر قاطع بوده که به هیچ میزان قابل مناقشه نیست. بالاتر از این ما در سال ۵۸، سه رفراندوم داشتیم که در دنیا بینظیر است:
👈 فروردین ۵۸، همهپرسی در مورد آری یا نه به جمهوری اسلامی
👈 مرداد ۵۸، رأیگیری درباره اینکه چه کسانی قانون اساسی را بنویسند (مجلس خبرگان قانون اساسی)
👈 آذر ۵۸، همهپرسی برای متن نوشته شده قانون اساسی
2️⃣ تجربیات بسیار زیادی در دنیا از تلخ بودن نتایج رفراندوم وجود دارد که مسیر یک کشور را عوض کرده و راهی برای بازگشت هم وجود نداشته. به عنوان نمونه به تجربه انگلستان در رفراندوم برگزیت نگاه کنیم که با انجام رفراندوم یک بحران برای انگلستان و اتحادیه اروپا ایجاد شد. اینجا هم تبلیغات بسیار زیاد و عدم آگاهی عمومی، نتیجه رفراندوم را رقم زد که در مورد نتایج تلخ آن بین کارشناسان اتفاق نظر وجود دارد.
3️⃣ اگر قرار بود در هر مسئلهای رفراندوم برگزار کنیم، پس برای چه مجلس تشکیل دادهایم و افرادی را به عنوان نماینده خودمان به مجلس فرستادهایم؟! (امری که در همه دنیا هم مرسوم است)
4️⃣ بسیاری از موضوعات، تخصصی هستند و ماهها توسط کارشناسان در کمیسیونهای تخصصی به بحث و گفتگو گذاشته میشوند. از سوی مردم و حاکمیت به مسائل نگاه میشود و بعد جمعبندی انجام میشود (البته با توجه به وزن مجلس در هر دوره، در موضوعات مختلف خوب یا بد عمل میشود) روزانه چند مصوبه در مجلس داریم که نه فرصت کافی برای بررسی عموم مردم وجود دارد و نه تخصص لازم.
5️⃣ به غیر از چند مورد حکومت خاص مثل سوییس در دنیا، کشورهای دیگر ساختارشان به این صورت نیست که مدام رفراندوم بگذارند. در سوییس هم ساختار اداره کشور متفاوت است و عملاً دولت مقتدر مرکزی وجود ندارد، اما حاکمیتهای محلی بسیار برجسته هستند و راهی جز رفراندوم مداوم در موضوعات ریز و درشت وجود ندارد که البته نتیجه رفراندومها هم همیشه موفق نبوده!
6️⃣ هیچ حکومتی - دقت کنید هیچ حکومتی - در دنیا وجود ندارد که برای آن کشورهای دیگر هزینه کنند و فقط در یک فقره، بیش از صد شبکه تلویزیونی فارسیزبان ایجاد کنند! اصلاً با هیچ منطقی جور در نمیآید که ما این همه دلسوز داشته باشیم! خوب در این جنگ نابرابر و در اثر تبلیغات سمّی استکبار، کشور به کدام سمت و سو خواهد رفت؟! فارغ از اینکه جمهوری اسلامی باشد یا نباشد، کشورهای دیگر خیرخواه ما هستند یا به دنبال منافع خودشان؟!
حمید_کثیری
#جهاد_تبیین
🔰 مجموعه صوتی جهاد تبیین استاد محمد هانی ایرانمنش
🔸 مباحثی ضروری و کاربردی در خصوص پیاده سازی و اقدامات راهبردی عملیاتی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب
🔹 سرفصل ها:
💠 تعریف جهاد تبیین
💠 پنج رویکرد غلط به جهاد تبیین
💠 جریان تنازع جهانی
💠 آینده نزدیک تحول زیست بشر
💠 عصبانیت غرب؛ فرصت های ما
💠 جنگ روایت ها
💠 هزار مشعل؛ هزار فانوس
💠 هیئت کانون جهاد تبیین
💠 فناوری روایت
💠 نسبت ما و جنگ روایت ها
💠 راهبردهای عملیاتی
💠 تجربه اقدامات در میدان
🔻 شنیدن و دانلود:
https://yk8.ir/jt
@yaran_khorasan
🔴 پدرانه و راهگشا برای جوان ترها
👤 #محسن_مهدیان
🔹رهبرانقلاب در دیدار با دانشجویان چند توصیه راه گشا داشتند که کنار هم یک پیکره از منظومه ای پدرانه می سازد.
🔸مرور کنیم:
1️⃣یکم. درباره وظیفه یک دانشجوی مطلوب فرمودند: اول ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جامعه و در مرحله بعد ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جهان. هم افق پیش رو را تصویر کردند و هم توجه توامان به ذهن و واقعیت دادند.
خلاصه اینکه: هم باید در واقعیت تحول خواه بود و هم در معنا بخشیدن به این واقعیت در ذهن. هم بیرون انسان را باید ساخت و هم درون و نوع نگاه او به عالم. حرف هاست که بماند.
2️⃣دوم. فرمودند جوان امروز باید "آرمانخواه" و "واقع بین" باشد. یعنی کسی می تواند در واقعیت و ذهن تحول ایجاد کند که نگاه آرمانی داشته باشد و البته واقع بین باشد که بتواند برای عبور از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب ارائه طریق کند.
3️⃣سوم امیدوار بودن. فرمودند امید همان سوخت و موتور آرمانخواهی است. برای توجه دادن به امید نیز بر دو نکته تاکید کردند. اول اینکه مشکل هست، بسیار هم هست، اما قابل رفع است. فرمود حل این نیز به دست جوانان میسر است. دوم هم توجه دادند به سنت قطعی الهی؛ اینکه خداوند قطعا مومن را نصرت می دهد.
4️⃣چهارم. ضمن توجه دادن به امید، معنای انحرافی و سنتی از انتظار فرج را شکستند. اینکه انتظار این نیست که بشینیم تا امام بیاید و مشکلات را حل کند. انتظار یعنی ایستادن. یعنی حرکت کردن. یعنی تلاش برای رفع مشکلات.
الحق چقدر کم گذاشتند علمای ما در تعمیق و تدقیق مفهوم انتظار.
5️⃣پنجم اشاره به عقلانیت داشتند و از آن به فرمان موتور محرکه امید یاد کردند. عقلانیت یعنی مشکل را ببینیم و سردست بگیریم و تاکید داشتند که برای آن راه حل "علمی" و "عملی" ارائه کنیم. "صبوری" را نیز لازمه عقلانیت دانستند؛ اینکه اصلاحات یک شبه ممکن نیست و صبر می خواهد...
6️⃣ششم به نقشه دشمن اشاره کردند. روشن است که هرحرکتی بدون اعتنا به نقشه دشمن محکوم به شکست است. اما نقشه دشمن در یک کلام چیست؟ ناامیدی. راهبرد این خناسان برای ناامیدی چیست؟ اینکه جامعه رویگردان از دین و انقلاب شده است. حال آنکه فرمود مردم ما سال به سال انقلابی تر و معنوی تر شده اند.
دقت کنیم که این فرض یعنی ایمانی تر شدن جامعه چه میزان برای جوان انقلابی امیدبخش است.
7️⃣هفتم و اما به یک راه میانبر اشاره کردند و ان اینکه شهید زندگی کنید. تاکید کردند شرح حال شهدا را بخوانید. فرمودند خود می خوانم و اشک می ریزم و استفاده می کنم. از امام گفتند که به حال شهدا غبطه می خوردند.
از شهدایی نیز به عنوان الگو نام بردند؛ از آوینی و تهرانی مقدم و کاظمی آشتیانی تا رسیدند به حججی و نزدیک تر شدند تا عجمیان و علی وردی و ....فرمودند شبیه شهدا شوید.
8️⃣هشتم و در انتها نیز به یک بلای دامنگیر این روزهای ما اشاره کردند که الحق ام الرذائل در شبکه های اجتماعی است. و آن اینکه برای " دیده شدن" ننویسید. " برکت نمی کند" تمام.
💢و اینطور افق بلند تحول جهانی را به سلوک فردی پیوند زدند....و منظومه پدرانه شکل گرفت.
#سیاسی #اجتماعی
➖➖➖➖➖➖➖
#⃣ #جهاد_تبیین
چرا آمریکا بین کمک به بی خانمان هاش یا کمک به اوکراین رفراندوم برگزار نمی کنه؟!
🗣یاس🌹🇮🇷
@twtenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا میدانستید اسرائیل در زمان محمدرضا پهلوی با نفوذ به کشور یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده!؟
نفوذی که ۳۰ سال بعد از اون لو رفت و تا اون موقع پهلوی نفهمیده بود اسرائیل چه کلاهی سرش گذاشته!
🇮🇷
📝 شش ماه بعد از راهاندازی اغتشاشات در ايران
🍃🌹🍃
🔻- قرارداد با چین نهایی شده است.
🔸- عربستان با ایران تفاهم می کند.
🔹- دریاچه ارومیه نفسی تازه میکند.
🔸- شبكه اينترنشنال آواره شده است.
🔹- مشکل بزرگ آب شرب در بوشهر حل شد.
🔸- ۱۵ قطار شيميايی در آمريكا واژگون شده.
🔹- بیمارستان بی نظیری در تهران افتتاح شد.
🔸- در عسلویه پالایشگاه بزرگی افتتاح میشود.
🔹- چين و هند به اتحاد ايران و روسيه پیوستهاند.
🔸- بی ثباتترين دوران تاريخ رژیمصهیونیستی شروع شده.
🔹- شروط ايران و يمن توسط آل سعود پذیرفته شد.
🔸- در جنگ ارزی، قیمت دلار از ۶۰ هزار تومان به حدود ۴۲ هزار تومان کاهش داده شد.
🔺- ناو جنگی و دهها شناور جدید به سازمان رزم نیروی دریایی #سپاه افزوده میشود
🆔 http://eitaa.com/meyarpb
🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
20.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایران مسئول اشغالزایی حدود نیم میلیون انگلیسی!
بشنوید از دوران ایرانی مصرف گرا و غرب پسند
@Afsaran_ir
اگر ما به حضرت آقا عشق میورزیم
دلیل اعتقادی داره
ولی فرض میکنیم نه اسلامی درکاره
نه ما مسلمانیم؛
شما در طول این دویست سیصد سال
بین همهی قهرمانهای ملی ما بگردین
میتونین یه نفر رو
فقط یه نفر رو
به من معرفی کنین که
بیشتر از این دو شخصیت
(امام خمینی و حضرت آقا)
به ایرانیت ایران
و به موجودیت ایران
و به اقتدار ایران
خدمت کرده باشه؟؟
اصن رییسعلی دلواری
چرا شد رییسعلی دلواری؟؟
میرزا کوچک چرا شد میرزا کوچک؟
مصدق چرا شد مصدق؟
باقرخان تنگستانی چرا شد باقرخان؟
مدرس چرا شد مدرس؟؟
امیرکبیر چرا شد امیرکبیر؟؟
عباس میرزا چرا شد عباس میرزا؟
جز اینکه ایستادن پای موجودیت ایران؟
که ایران، ایران بمونه؟
که اجنبی خرخرهی این ممکلت رو به دندون نکشه؟
خب همهی این قهرمانان ملی
هرچند تلاش کردن و جنگیدن
ولی یا موفقیتشون مقطعی بود
یا متاسفانه شکست خوردن.
حالا شما مقایسه کنین با کاری که امام خمینی کرد. قابل مقایسه است اصن؟
امام خمینی چیکار کرد؟
بعد از اینکه صدها سال، گلوی ماها زیر چکمهی اجنبی بود، که لقمهی سرباز اجنبی به غذای اجداد ما اولویت داشت، بعد از سالها تحقیر و تو سری خوردن
عزت رو برگردوند به این ملت
حضرت آقا چیکار کرد؟
این عزت رو حفظ کرد، روزافزونش کرد و اون رو تعمیم داد به مردم کل منطقه
میرزا کوچیک
فقط شهر خودش رو از گزند دشمن حفظ کرد.
باقرخان فقط از بوشهر جلوی انگلیسیها دفاع کرد.
صحبت سر اینه که حضرت آقا یه منطقه رو از زیر چکمهی خارجیها کشیده بیرون
این کم چیزی نیست