2.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیدآبادی: #فحش میخورم اما میگویم که در ۳۶ سال گذشته اولین دورهای است با نوشتن انتقاد روزنامهمان تعطیل نمیشود
🔺تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب: من از سال ۶۶ وارد مطبوعات ایران شدم. در تمام این سالها، اولین دورهای است که ما در روزنامه مینشینیم و هرطور دلمان میخواهد همهٔ سیاستها را نقد میکنیم و منتظر نیستیم یک فکس بیاید و روزنامه تعطیل شود.
یعنی دولت دارد از خودش تحمل نشان میدهد. چرا نباید این را ببینیم و به جایش بگوییم اختناق تمامیتخواه حاکم شده است؟
#پینوشت:
قطعا استقبال از نظر اخیر جناب زیدآبادی درباره سعه صدر و نقد پذیری دولت سیزدهم، بمعنای تایید همهی نظراتش نیست اما کاش لااقل دوستان و هم حزبیهایش که ادعای آزادی بیانشان گوش فلک را کَر کرده و تا دیروز برای او یقه جر میدادند، امروز بخاطر این اظهارنظر و اعترافش این قدر به او حمله نمیکردند!!
[ #عمار۱۱۰ : کانال برادر سلطانزاده]
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
☘️ «عمار۱۱۰»: پاتوق ۱۴ هزار نفری نخبگان سیاسی در ایتا و تلگرام👇
🆔 | @ammar110
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش از جاده عاشقی
🌸مسیر نیشابور به مشهد...
#سلطانزاده
💥 کانال عمار۱۱۰ اینجاست👇
@ammar110
22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش از جاده عاشقی
🌸مسیر نیشابور به مشهد...
#سلطانزاده
💥 کانال عمار۱۱۰ اینجاست👇
@ammar110
🔴 #سوال: «هر کس مژده حلول ماه ربیع الأول را به من بدهد من مژده بهشت را به او میدهم» ؛ آیا این حدیث صحیح است؟
🔻 #پاسخ:
🔹همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الأول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شبکههای مجازی منتشر میشود، با این مضمون که پیامبر فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»!
🔻اما اصل واقعه و حدیث چیست؟
🔹این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر اعظم ابوذر غفاری است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است.
🔻این حدیث از کتاب معانی الاخبار (النص/۲۰۴) و همچنین کتاب علل الشرایع شیخ صدوق (ج۱/ص۱۷۵) بیان شده است.
🔹سلسله سند این روایت به صحابی بزرگوار عبدالله بن عباس منتهی میشود که وی اصل واقعه را اینگونه توصیف میکند:
"روزی پیامبر صلی الله علیه و آله به همراه تعدادی از اصحابشان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد میشود، مردی از اهالی بهشت است!
🔹 برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب میشود، پیامبر متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد میشوند، (ولی از میان آنها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (معادل خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است.
🔹 آن جماعت برگشتند و وارد شدند و این بار ابوذر نیز همراهشان بود، پیامبر به آنها فرمود: ما در کدام یک از ماههای رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است.
🔹پیامبر (ص) فرمودند: ای اباذر! من این مسأله را میدانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور اینگونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) میشوی، تنها زندگی میکنی و تنها میمیری."
🔹درواقع این حدیث برای فضیلت اباذر نقل شده نه برای بهشتی شدنِ هرکس که خبر حلول ماه ربیع الأول را بدهد!!
🔻 دوستان عزیز بهتر است در مواجهه با روایاتی که در فضای مجازی مطرح میشود و به گونهای منطبق بر عقل و منطق نیست، مانند همه تولیدات سمعی و بصری فضای مجازی با دیده تردید و تأمل بیشتر نگریسته شود و قبل از بازنشر با مشورت کارشناسان خبره از میزان صحت حدیث مطمئن شد.
🖌 #محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷 برای دریافت و پاسخ شبهات سیاسی رایج در فضای مجازی، دوستان محترم را به #عمار۱۱۰ دعوت میکنیم👇
#تلگرام
https://t.me/joinchat/AAAAADxNil2OY5uu1q48-Q
🔻 #ایتا
http://eitaa.com/joinchat/3792175104C0f37687892
👆به دوستان #پیشنهاد_عضویت میشود👆
1.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴چرا مردم به غائله١۴٠١ نپیوستند؟
🖌 دکتر #عبدالله_گنجی
غائله ۱۴۰۱ اگرچه به بهانه فوت حزنانگیز مرحومه مهسا امینی شروع شد، اما همه زر و زور و تزویر ذیل پرچم او خیمه زد تا شاید از این تحریک عواطف کلاهی برای خود بدوزد. بهرغم آن حجم از اقدامات رسانهای و تبلیغ و هزینه از ۸۸ میلیون ایرانی در همه پنج ماه حدود ۴۰۰ هزارنفر (با تکراریها) به میدان آمدند و طبیعی بود که برای انقلاب چنین عددی ره به جایی نخواهد برد. وقتی از طرف امثال ما سؤال میشود که چرا مردم نپیوستند، پاسخ داده میشود که شما مردم را میکشتید، زندانی میکردید. ترسیدند و نیامدند. اگر آن حرکت انقلاب و براندازی بود، مگر براندازان توقع دارند حکومت برایشان فرش قرمز پهن کند و بگوید بفرمایید انقلاب کنید؟! خشونت از نظر علمی جزئی از روند انقلابهای کلاسیک در علم سیاست است و جریان انقلابکننده توقع گل و بلبل از حاکمیت مستقر ندارد. البته این پاسخ بیشتر شبیه طنز تلخ است
اما اینکه چرا مردمی که بخش زیادی از آنان معترض اقتصادی – معیشتی وضع موجود هستند به میدان نیامدند باید درست فهمیده شود. خصوصاً جریان مؤمن به انقلاب اسلامی اگر در فهم علت دچار انحراف شود در ادامه و در فهم معلول نیز دچار اشتباه خواهد شد. ممکن است گفته شود اقدامات امنیتی-انتظامی مانع حضور شد. این حرف نیز باطل است. حرکت انقلابی مانند موجی است که با چنین امکانات و اقداماتی قابل کنترل نیست. این روش نیز بیتأثیر نبود، اما میتوان بهعنوان دلیل حداقلی به آن استناد کرد. اما عمده دلایلی را که باعث شد مردم نپیوندند، میتوان اینگونه خلاصه کرد:
۱- مردمی که مشکل اقتصادی دارند احساس نکردند شعارها و رفتار در راستای حل مسئله آنان است. احساس نکردند پیوستن به این جماعت زندگی آنان را به سامان میرساند و حاضر به کولی دادن به اهداف دیگران نشدند
۲.پیوستگی کمنظیر اپوزیسیون با غرب و ورود شخصیتهای غربی به موضوع حس بیگانهستیزی ایرانیان را زنده کرد و مردم متوجه شدند همه دنیای غرب به میدان آمده و آیا این برای مهساست؟
۳.محوریت شخصیتهای نازل به عنوان رهبران انقلاب دلیلی دیگر بود. کسانیکه نه شخصیت دارند، نه ایده و تئوری و نه سابقهای در سختی کشیدن (از خصایص رهبران انقلابی) محور شده بودند. مردمی که امام، شهید بهشتی، مطهری، مفتح، باهنر و مقام معظم رهبری را در رأس انقلاب دیده بودند، حالا نازنین بنیادی، علینژاد، کریمی وپهلوی را برای دستگرمی انقلاب هم نمیدیدند
۴- محوریت پول و رسانه سعودی عامل بازدارنده دیگری بود. عظمت ایرانی به خود اجازه نمیداد که یک خانواده بسته بخواهد با پول و رسانه برای ایرانیان آزادی و دموکراسی به ارمغان بیاورد و این حس تحقیر در رأس مسائل بود
۵- ورود تجزیهطلبان به داستان و اصولاً مطالبه تجزیه، تحریم و جنگ از عوامل بسیار مهمی بود که مردم را از همراهی برحذر داشت. بسیاری از اپوزیسیون نیز وقتی متوجه تجزیهطلبی و تحریم شدند حتی بهصورت موقت کنار جمهوری اسلامی ایستادند و موضع خود را شفاف اعلام کردند. حضور ۱۴ پرچم در تجمع برلین و کانادا و ارائه تصویری از ایرانستان باعث انسجام بیشتر ملی شد
۶- دروغسازی وقدرت رسانهای جمهوری اسلامی در برملا کردن آن مؤلفه دیگری بود که اکنون در سالگرد ماجرا خود براندازان به آن اعتراف میکنند. اما بخشهای عمده آن همانند فوت رهبری، فرار مسئولان به ونزوئلا،ضربه مغزی مهسا، نافرمانی نظامیان و کشتهسازی دروغین حدود ۴۰ نفر از این موارد بود
۷ خشن بودن رفتارها بهصورتی که حدود ۸۰ نفر به شهادت رسیدند و بهخاطر راهبرد «تساهل نظام» ۶۳ نفر از این شهدا فاقد سلاح بودند
۸- رکیک بودن شعارها که در هیچجایی قابل بازگویی نبوده و نیستند نیز مورد توجه مردم بود. این شعارها شعار مردم نبود و حتی شعار اپوزیسیون داخلی هم نبود، بلکه برساخته از جریان نفاقِ آواره بود
۸- نبود هرگونه چشمانداز آینده نگرانی ملت را دوچندان میکرد، براندازان در تراز آنان نیز نبود که بتوانند چشمانداز ارائه کنند
۹- تهی بودن اپوزیسیون از اخلاق و رو آوردن به کثیفترین روشها و تاکتیک و ادبیات نیز باعث شد کمکم از حیز انتفاع ساقط شوند
۱۰- در داخل نیز یکپارچگی حاکمیت در وحدت رویه و جمعکنندگی عاملی مهم بود. این انسجام در سال ۹۶، ۹۸ و داستان هواپیمایی اوکراین نبود. وحدت نظر و عمل، عامل مهمی در مواجهه با صحنه بود؛ و از همه مهمتر انعطاف و قدرت و ظرفیت نظام جمهوری اسلامی و حد استقامت و تحمل آن باز محک خورد و چشمانداز آینده را قابل قضاوتتر کرد
دستاورد مهم ماجرا نیز حذف تروریستهای تجزیهطلب از مرزهای غربی کشور بعد از ۴۴ سال بود که در نوع خود تولید فرصت مهمی از دل تهدیداست
ماجرا جمع شد و مردم نپیوستند، اما حل نشد. نوبت حاکمیت است که برای حل مسائل مردم همه راههای ممکن و مشروع را طی نماید و ملت را قدر بداند و به آن پاسخ گوید
@ammar110