eitaa logo
قرارگاه فرهنگی عمار
574 دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
23.1هزار ویدیو
159 فایل
✊... " ما تا آخر ایستاده ایم " ...✊ 💪... مقاومت رمز پیروزیست ...💪 ☎️ تماس با ما : @MMirzaei72 ✍انتقاد ... پیشنهاد ... عضویت و همکاری 🔴 عمار در اینستاگرام : shahriyar_ammar@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️حجاب بانوان 🔹...بنده اطمینان دارم که کشورمان، حتّی کسانی که یک مقداری هم در زمینه‌ی سهل‌انگاری‌ هایی دارند، اینها دلبسته‌ی ، دلبسته‌ی ؛ بارها هم این را ما گفته‌ایم. به این چشم بایستی به زنهای ما نگاه کرد. امّا خب این قضیّه‌ی را بایستی رعایت بکنند؛ همه باید رعایت کنند. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel منبع 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آيا اهميت «تعليم و تعلم»، منحصر به علوم دينی است؟ (بخش اول) 🔸ممكن است بعضى چنين تصوّر كنند که اين همه تأكيدات كه درباره فراگرفتن و و نشر علوم و دانش ها در آيات «قرآن مجيد» و «روايات اسلامى» آمده است تنها ناظر به «علوم دينى» است، و آنچه را در «بحث حكومت اسلامى» و گسترش همه علوم مورد توجّه است، شامل نمى شود؛ ولى اين اشتباه بزرگى است، زيرا هم از و هم از اهميّت و و تربيت به طور مطلق استفاده مى شود. شواهد اين معنى فراوان است از جمله در ، موارد زير به چشم مى خورد: 1⃣در داستان (عليه السلام) مسأله بيان شده كه اشاره به علم و آگاهى بر تمام موجودات است نه اينكه در علوم دينى منحصر باشد: «وَ عَلَّمَ آدَمَ الاَسْمَاءَ كُلَّهَا». [۱] 2⃣در «سوره الرّحمن» به از سوى خداوند پرداخته، و آن را به عنوان يك در آغاز سوره اى كه مجموعه بزرگترين نعمت ها در آن ذكر شده است معرّفى مى كند «عَلَّمَهُ الْبَيَانَ». [۲] 3⃣در «سوره يوسف» به علم و از حوادث آينده ـ كه گاه مى تواند در سرنوشت ملّتى همچون ملّت مصر اثر بگذارد ـ اشاره كرده، و از قول يوسف نقل مى كند: «ذلِكُمَا مِمّا عَلَّمَنِى رَبِّى». [۳] 4⃣باز در همين سوره به مسأله تدبير امر يك كشور و آگاهى بر مديريّت بيت المال اشاره كرده، و از قول (عليه السلام) خطاب به مى گويد: «اِجْعَلْنِى عَلَى خَزَائِنِ الاَرْضِ اِنِّى حَفِيظٌ عَلِيمٌ» [۴] (مرا اين سرزمين [مصر] بگمار كه من نگاه دارنده و آگاهم [و مديريّت آن را به خوبى مى دانم]). 5⃣باز قرآن در زمینه داستان و ، هنگامى كه دليل انتخاب طالوت را از سوى پيغمبر آن زمان (اشموئيل) بيان مى كند، مى گويد: «اِنَّ اللهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَ زَادَهُ بَسْطَةً فِى الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» [۵] (خداوند او را بر شما برگزيده است، و و قدرت جسمانى او را وسعت بخشيده). بديهى است امتياز بر ساير بنى اسرائيل تنها در معارف الهى نبود، بلكه و در امور نظامى و سياسى كه در نهاد اين جوان هوشيار و مدبّر وجود داشت، نيز مورد توجّه و استدلال بوده است. 6⃣در داستان داود (عليه السلام) نيز تعليم «صَنعَةَ لَبُوسٍ»؛ () را يكى از افتخارات بزرگ او مى شمرد بلكه «لبوس» به گفته طبرسى در مجمع البيان هر گونه اسلحه دفاعى و تهاجمى را شامل مى شود و منحصر به زره نيست [۶] و مى فرمايد: «وَ عَلّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَكُمْ لِتُحْصِنَكُمْ مِنْ بَأسِكُمْ». [۷] 7⃣در «سوره كهف» در داستان و ، از و دانش هايى سخن مى گويد كه از سوى خضر (عليه السلام) به موسى (عليه السلام) آموخته شد و هيچ كدام از آنها از علوم و معارف دينى به معنى خاص نبود، بلكه از علومى بود كه جامعه انسانى را طبق اداره مى كند، مى فرمايد: «فَوَجَدَا عَبْداً مِنْ عِبادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَ عَلَّمْنَاهُ مِنْ لَدُنّا عِلْماً» [۸] (در آنجا [موسى و دوست همسفرش يوشع] بنده اى از بندگان ما را يافتند كه او را مشمول رحمت خود ساخته و از سوى خود، به او تعليم داده بوديم). و سپس در آيات بعد سه نمونه از اين علوم را مشروحاً بيان مى كند كه هيچ كدام از علوم و معارف دينى نيست، بلكه همه آنها مربوط به تدبير است. 8⃣در «سوره نمل» از آگاهى (عليه السلام) نسبت به چگونگى سخن به ميان آورده، و آن را به عنوان يكى از افتخارات سليمان كه به آن مباهات مى كرد ذكر مى كند: «وَ قالَ يا اَيُّهَا النّاسُ عُلِّمْنَا مَنْطِقَ الطَّيْرِ» [۹] (گفت: اى مردم به ما تعليم داده شده است). ... پی نوشت‌ها؛ [۱] سوره بقره، آيه ۳۱؛ [۲] سوره الرّحمن، آيه ۴؛ [۳] سوره يوسف، آيه ۳۷؛ [۴] همان، آيه ۵۵؛ [۵] سوره بقره، آيه ۲۴۷؛ [۶] مجمع البيان فى تفسير القرآن، طبرسى، انتشارات ناصر خسرو، تهران، چ ۳، ج ‏۷، ص ۹۲، المعنى؛ ولى قرائنى در آيه وجود دارد كه بيشتر اشاره به زره دارد. [۷] سوره انبياء، آيه ۸۰؛ [۸] سوره كهف، آيه ۶۵؛ [۹] سوره نمل، آيه ۱۶ 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ‏۱۳۸۶ش، چ ۹، ج ۱۰، ص ۲۵۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel منبع 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
✨✨✨ 🇮🇷 شهدا در ایام جنگ در موقعیت مورد نیاز، حضور داشتند و از اهداف و آرمان خود دفاع کردند، امروز نیز بچه‌های باید در نقطه مطلوب حضور داشته و از اهداف و آرمان خود دفاع کنند. 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
بیانیۀ دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: موج بیداری در دانشگاه‌های آمریکا، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوحه‌خوانی کرار ابوغنیم، مداح معروف شهر نجف اشرف درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل با عنوان «ضربه حیدری» 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
🚨به این نکته توجه کنید... 📌پلیس هیچ واهمه ای از برخورد ندارد. 📌پلیس هیچ واهمه ای از عکس و فیلم ندارد. 📌حق استفاده از سلاح را به طور تمام و کمال دارا است. 🔹️سرهنگ جوانمردی قربانی فضای مسموم شبکه های اجتماعی شد. حکمی که تنها با فشار شبکه های معاند و غربی ها امکان صدورش وجود داشت و صادر شد. 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
🇮🇷در ایران با ۵٠ تا میوه مثل کلم بروکلی بد رفتاری کنن=ایران تروریسته، ایران ضد حقوق بشره، جمهوری اسلامی دیکتاتوریه 🇺🇸در آمریکا بیش از ۵٠ دانشجو رو لت و پار و بازداشت کنن=هیچ ، هیچه هیچه هیچه هیچ بهتر از این نمیتونستم رو توضیح بدم ✍میلاد خورسندی 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آسمان و ریسمان بافتن مزدوران اینترنشنال برای توجیه و ماله‌کشی اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویان! کارشناس اینترنشنال: 🔺این‌‌ها تعدادی نیستند؛ این دانشجویان و اساتید خشونت و اغتشاش کردند پس پلیس باید اینطور عمل کند؛ تازه پلیس آمریکا خیلی با آن‌ها کنار آمده است؛ آن استاد فیلسوف چون در کار پلیس اخلال ایجاد کرد باید اینگونه با او برخورد می‌شد! من خشونتی از سمت پلیس آمریکا ندیدم! بدترین روز این کشور (آمریکا) به بهترین روز سایر کشورها می‌ارزد! ▪️گفتنی است، این رسانه که استانداردهای دوگانه‌اش بر همگان مشهود است زمانی که علیه ایران پروژه دارد دقیقا بر عکس عمل کرده و آسمان و ریسمان می‌بافد تا طبق میل کارفرمای صهیونیستی-آمریکایی خود عمل کرده و علیه ایران داستان‌سرایی کند! 🤲 🤲 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab