eitaa logo
قرارگاه فرهنگی عمار
463 دنبال‌کننده
34.9هزار عکس
21.6هزار ویدیو
149 فایل
✊... " ما تا آخر ایستاده ایم " ...✊ 💪... مقاومت رمز پیروزیست ...💪 ☎️ تماس با ما : @MMirzaei72 ✍انتقاد ... پیشنهاد ... عضویت و همکاری 🔴 عمار در اینستاگرام : shahriyar_ammar@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ آیت الله شهید مرتضی مطهری (ره): 🔹 نردبان قرب است، معراج انسان است، تعالی روان است، پرواز روح است به سوی کانون نامرئی هستی، پرورش استعدادهای روحی و ورزش نیروهای ملکوتی انسانی است، پیروزی روح بر بدن است، عالی‌ترین عکس العمل سپاسگزارانه انسان است از پدید آورنده خلقت، اظهار شیفتگی و عشق انسان است به کامل مطلق و جمیل علی الاطلاق، و بالاخره سلوک و سیر الی الله است. 📕سیری در نهج البلاغه، ص ۹۱ منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری @tabyinchannel منبع ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
⭕️ عليه السلام:  🔸وَ يْحَكُمْ يا شِيعَةَ آلِ اَبى سُفْيانَ، اِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِيْنٌ وَ كُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ فَكُونُوا اَحْـراراً فِى دُنْيـاكُمْ.  🔹واى بـر شـما اى پيـروان آل ابی سـفيان، اگر دين نداريد و از روز قيامت نمى ترسيد، پس حداقلّ در دنياى خودتان آزادمرد باشيد. 📕بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۵۱ @tabyinchannel منبع ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا امام سجاد (ع) قیام مختار را تأیید کرد؟ چرا مختار بعد از کشتن قاتلان شهدای کربلا، حکومت را به امام سجاد (ع) ندادند؟ 🔹درباره و انگیزه او در این قیام و این‌که چرا حکومت را به (ع) واگذار نکرد، قضاوت‌های گوناگون شده است؛ و ما در این‌جا در صدد تحلیل قیام مختار و مسائل پیرامون آن نیستیم. اما به هر حال مطالبی که در تاریخ و روایات نقل ‌شده، نشانگر آن است که هرچند (ع) خود مستقیماً وارد نبرد با قاتلان پدرشان نشدند، اما این‌که گروهی توانسته بودند بخشی از انتقام خون شهدای عاشورا را بگیرند، تا حدودی رضایت خاطر حضرتشان را جلب کرده بود. از طرفی می‌توان گفت که یکی از نتایج نفرین امام حسین (ع) علیه کوفیان بود: (ع) در دعایی عرضه داشت: «پروردگارا! آن جوان ثقفی را بر آنان مسلط کن تا جام تلخ مرگ و ذلت را به ایشان بچشاند. از قاتلان ما کسی را باقی نگذارد ... انتقام مرا و دوستان و خاندان و شیعیانم را از اینان بگیرد...».[۱] پس از قیام نافرجام سلیمان بن صرد (رهبر نهضت توّابین) [۲]، شیعیان را آماده نبرد ساخت. او می‌دانست اگر بخواهد حرکتش به نتیجه برسد، باید یکی از اعضای خاندان پیامبر آن‌را رهبری کند یا دست کم، جنبش به نام او آغاز شود؛ چه کسى براى این کار مناسب است؟ (ع)، و اگر او نپذیرد؟ فرزند على بن ابی‌طالب عموى امام سجاد (ع). [۳] 🔹 به هر دو نامه نوشت؛ امام سجاد (ع) که بی‌وفایی عراقیان و رنگ‌پذیری آنان را دیده بود و می‌دانست به گفته پدر بزرگوارش این مردم «دین را تا آن‌جا می‌خواهند که زندگانی خود را بدان سر و سامان دهند و هنگام آزمایش پای پس می‌نهند» [۴] به مختار پاسخ مساعد نداد. اما تنها تا آن‌جا که کار او با کیفر قاتلان پدرش مربوط می‌شد، کردار او را تصویب نمود؛ وقتی سر عبیدالله بن زیاد و عمر بن سعد را نزد او فرستاد، امام (ع) به سجده رفت و گفت: «سپاس مخصوص آن خدایى است که انتقام ما را از دشمنانمان گرفت. خدا به مختار جزاى خیر عطا فرماید». [۵] یعقوبی می‌نویسد: مختار سر عبیدالله بن زیاد را نزد علی بن الحسین(ع) به مدینه فرستاد و به پیک خود گفت: بر در خانه حضرتش بنشین، همین که دیدی در خانه گشوده شد و مردم به درون خانه رفتند، بدان که هنگام غذا خوردن او است، تو هم به درون خانه برو! پیک چنان کرد، و چون داخل خانه شد، بانگ برداشت: ای خانواده نبوّت و معدن رسالت و محل فرود فرشتگان و منزل وحی! من فرستاده مختار پسر ابو عبیده هستم و این سر پسر زیاد است که برای شما آورده‌ام. با شنیدن این بانگ، فریاد از زنان بنی هاشم برخاست و چون علی بن الحسین (ع) سر عبیدالله را دید، گفت: «دوزخ جای او باد!». بعضی گفته‌اند: علی بن الحسین (ع) را پس از مرگ پدرش جز آن روز خندان ندیدند. [۶] 🔹اما چرا (ع) بعد از این پیروزی‌ها، خود را در دست نگرفتند؟ در این زمینه باید گفت: اولاً: با تحلیلی که (ع) از وضعیت موجود داشتند، زمینه و شرایط را برای به دست گرفتن خلافت آماده نمی‌دیدند و به همین دلیل به از راه‌های دیگر روی آوردند و با سلاحی چون توانستند خود و را به گوش همه برسانند؛ از این‌رو، اگرچه امام سجاد (ع) هیچ دلخوشی از حکومت مرکزی نداشتند، اما بعد از شهادت امام حسین (ع) سیاستشان این بود که از طرفی خود مستقیماً با حکومت مرکزی درگیر نشوند و از طرفی در مقابل افرادی که علیه آنان قیام کرده ‌بودند نیز موضع منفی نداشته باشند. ثانیاً: با وجود و اختناق، انتظار ارتباط علنی میان (ع) و بی‌مورد بود؛ لذا امام (ع) شخصاً از رهبری قیام سر باز زد. نیز نمی‌توانست امام (ع) را به عنوان رهبر قیام معرفی نماید؛ چون (ع) در حجاز بودند و حجاز در تسلط آل زبیر بود که با امام سجاد (ع) و دیگر بنی هاشم رابطه خوبی نداشتند. ثالثاً: گرچه از قاتلان امام حسین (ع) انتقام گرفته و حکومتی در کوفه تشکیل داده بود، اما با توجه به این‌که با دشمنان زیادی در حال نبرد بود، حکومت او هنوز تثبیت نشده بود، تا آن‌را به امام سجاد(ع) تحویل دهد. پی نوشت‌ها؛ [۱] بحارالانوار، ج ‏۴۵، ص ۱۰، دار إحیاء التراث العربی، چ دوم [۲] ر.ک: «قیام توابین، خونخواهان امام حسین»، سؤال ۳۰۲۳۵ سایت [۳] شهیدى، سید جعفر، زندگانى على بن الحسین(ع)، ص ۹۲، دفتر نشر فرهنگ اسلامى‏، چ دهم‏ [۴] تحف العقول عن آل الرسول، ص۲۴۵، دفتر انتشارات اسلامی، چ دوم [۵] کشی، محمد بن عمر، اختیار معرفة الرجال (رجال کشّی)، ص ۱۲۷، مؤسسه نشر دانشگاه مشهد، چ اول [۶] یعقوبی، تاریخ الیعقوبی، ج ‏۲، ص ۲۵۹، دار صادر، چ اول، بی‌تا منبع: اسلام کوئست @tabyinchannel منبع ~
༻﷽༺ ✅ ولایت مداری ☑️ مقام معظم رهبری مدّ ظله العالی: ⚜ارزش ابالفضل العباس به جهاد و فداکاری و اخلاص معرفت او به امام زمانش است، به صبر و استقامت اوست. 🗒۱۳۸۴/۰۵/۰۵ ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
༻﷽༺ ♦️ روایت تشکیلاتی 🔻 امام علی علیه السلام: خوَافِي الْأَخْلَاقِ تَكْشِفُهَا الْمُعَاشَرَة خصلت ها و اخلاق پنهان را، معاشرت آشكار مى سازد 📖تصنیف غررالحکم، صفحه ۴۳۷، حدیث ۱۰۲۹ ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
༻﷽༺ ☑️ السلام علیک یا اباعبدالله ⚫️ مقام معظم رهبری مدظله العالی: امام حسین علیه‌السلام در شب عاشورا به خواهرش می‌گفت: پدرم از من بهتر بود، شربت مرگ نوشید، جدم از من شریف‌تر بود، شربت مرگ نوشید، مادرم همین‌طور، برادرم همین‌طور. مرگ که اجتناب‌ناپذیر است برای همه، اما چه چیزی بهتر از مرگ شرافتمندانه، مرگ برای خدا، مرگِ در راه هدف، آن هم هدف عالی اسلامی، که اسمش در قاموس اسلام شهادت است، شهادت. شهید یعنی آن‌که می‌میرد برای اینکه انسانیت زنده بماند. 🗒۱۳۵۲/۱۱/۱۴ ◾️سالروز فرارسیدن عاشورای حسینی خدمت حضرت حجت ارواحنا له الفدا و تمامی مسلمانان تسلیت باد. •┈┈••✾••┈┈• ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
🔺با اینکه غم داشتیم صاحب علم داشتیم عمو مونو کشتن همینو کم داشتیم... ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
🔰السَّلامُ عَلَيْكَ سَلامَ مَنْ لَوْ كانَ مَعَكَ بِالطُّفُوفِ لَوَقاكَ بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّيُوف 🏴سلام بر تو؛ سلام كسى كه اگر در آن صحراى كربلا همراهت بود به طور حتم تو را با جان خود در برابر تيزى شمشيرها نگهدارى مى‏ كرد ☫ @sephbod_soleymani منبع ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استوری | عمل مقدس 🔺 حاج قاسم سلیمانی: عمل مقدس، عمل امام حسین علیه‌السلام است، عملی است که در آن، خودخواهی، خود محوری، جاه‌طلبی، خویشاوند پروری راه ندارد... ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
🔺آخرین وداع خانواده شهید با پیکر مطهر سردار شهید حاج عبدالله اسکندری 🔹پیکر مطهر این شهید والامقام همزمان با ظهر عاشورا در گلزار شهدای شیراز آرام خواهد گرفت. ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
🔺هیئت‌های عزاداری در سه دهه اخیر شاهد رشد حضور مردم کشور بوده‌اند. 🔹در پیمایش‌های انتهای دهه ۷۰ و ابتدای دهه ۸۰ بیش از ۴۰درصد مردم اعلام کرده بودند که هیئت نمی‌روند. این رقم در پیمایش انتهای دهه ۹۰ به نصف کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه در این مدت جمعیت کشور نیز رشد کرده است. 🔹در همه این سال‌ها اما بانوان بیش از آقایان در مراسمات شرکت کرده‌اند. ترکیب سنی شرکت‌کنندگان نیز نشان می‌دهد هیئتی‌های قدیم با وجود افزایش سن، همچنان در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند و میزان مشارکت نوجوانان نیز رشد کرده است. ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بوی بهشت می وزد از کربلای تو ▪️ای صد هزار جان گرامی فدای تو 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام 🏴 مراسم عزاداری ظهر عاشورا ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بوی بهشت می وزد از کربلای تو ▪️ای صد هزار جان گرامی فدای تو 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام 🏴 مراسم عزاداری ظهر عاشورا ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
▪️بوی بهشت می وزد از کربلای تو ▪️ای صد هزار جان گرامی فدای تو 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام 🏴 مراسم عزاداری ظهر عاشورا ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بوی بهشت می وزد از کربلای تو ▪️ای صد هزار جان گرامی فدای تو 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام 🏴 مراسم عزاداری ظهر عاشورا ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اقامه عزای حسینی چه اثری در خودسازی و تربیت نفوس مردم دارد؟ 🔹 (ع) مجالس تحوّل روحى و مرکز و است. در این مجالس مردمى که با گریه بر مظلومیّت امام حسین (ع) آن حضرت را قرار مى دهند، در واقع زمینه تطبیق اعمال و کردار خویش و همرنگى و سنخیّت خود را با سیره عملى آن حضرت فراهم مى سازند. تأثیر عمیق این مجالس به قدرى است که افراد زیادى در این مجالس، یافته و تصمیم بر ترک گناه و معصیت مى گیرند، و چه بسا اشخاص گمراهى که با شرکت در این مجالس تنبّه حاصل کرده و راه نجات را پیدا مى کنند. این مجالس به آدمى ، ، ، و و مى آموزد. این مجالس مهد پرورش انسان هاى حق طلب و عدالت گستر و شجاع است. 🔹اضافه بر این، در طول تاریخ این جلسات به مثابه کلاس هاى درس براى توده هاى مردم بوده است و آنان را با معارف و ، تاریخ، رجال، احکام و موضوعات گوناگون دیگر آشنا مى کرده است، و یکى از مؤثّرترین پایگاه هاى خودسازى و و بوده است. ماربین آلمانى در این زمینه مى گوید: «مادامى که این روش و خصلت (برپایى مجالس سوگوارى) در میان مسلمانان وجود دارد هرگز تن به خوارى نمى دهند و تحت اسارت کسى نمى روند... شیعیان در حقیقت از این راه به همدیگر درس جوانمردى و شجاعت تعلیم مى دهند». [۱] علیهم السلام با گشودن این باب، و تشویق مردم به شرکت در این محافل در واقع همه را به تحصیل و تربیت در این دانشگاه حسینى دعوت کردند. شور و هیجان رزمندگان در جبهه هاى نبرد در جنگ تحمیلى هشت ساله، به ویژه در شب هاى عملیّات و لحظه شمارى آنان براى فداکارى و ایثار و نیل به شهادت، گواه روشنى بر تأثیر عمیق مجالس حسینى است. 🔹این است که اگر این مجالس را و بنامیم بیراهه نرفته ایم. مرحوم فیض کاشانى در کتاب «محجّة البیضاء» در توضیح حدیث پیامبر اکرم (ص):  «عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ؛ به هنگام یاد صالحان رحمت الهى نازل مى شود»، با اشاره به مسئله تأثیرپذیرى انسان از محیط اجتماعى و الگوهاى شایسته، در بیان علّت نزول رحمت به هنگام یاد صالحان، مى نویسد: «چون و طرح صلاحیّت هاى اخلاقى آنان باعث مى شود که انسان از آنها بگیرد و با تحت تأثیر واقع شدن، به آنها تأسّى و کند و زمینه صلاحیّت و برخوردارى از رحمت پروردگار را براى خود فراهم سازد». [۲] 🔹ثقة الاسلام کلینى (ره) و شیخ الطایفه شیخ طوسى (ره) در حدیث معتبر از امام صادق (ع) روایت کرده اند: «قالَ: قالَ لِی أبی: یا جَعْفَرُ أَوْقِفْ مِنْ مالی کَذا وَ کَذا النَّوادِبَ یَنْدُبَنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنى أَیّامَ مِنى؛ پدرم به من فرمود: اى جعفر! مقدارى از مالم را (پس از وفاتم) براى برپایى مجلس سوگوارى برایم در ایّام حج در منى اختصاص بده». [۳] صاحب جواهر در «کتاب طهارت» در بیان حکمت و فلسفه این وصیّت امام باقر (ع) بیانى دارد که مفادش چنین است: «چون و سوگوارى ائمّه اطهار علیهم السلام باعث شناخت فضایل اخلاقى آنان و در نتیجه «اقتداء و تأسّى» مردم به آن بزرگان است» [۴]، لذا احیاى نام و بزرگداشت خاطره آنان حرکتى پسندیده و عملى مطلوب است. پی نوشت‌ها؛ [۱] به نقل از: فلسفه شهادت و عزادارى، ص ۱۰۹ [۲] محجّة البیضاء، ج ۴، ص ۱۷ [۳] کافى، ج ۵، ص ۱۱۷ و تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۳۵۸ [۴] جواهر الکلام، ج ۴، ص ۳۶۶: «وَ قَدْ یُسْتَفادُ مِنْهُ اسْتِحْبابُ ذلِکَ اِذا کانَ الْمَنْدُوبُ ذا صِفات تَسْتَحِقُّ النَّشْرَ لِیُقْتَدى بِها». 📕«عاشورا ريشه‏ ها، انگيزه ‏ها، رويدادها، پيامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، (زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، انتشارات امام على بن ابيطالب(ع)، ص ۷۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel منبع ~~~~~~~~~~~~~~ ✳️ 🆔 @ammar_enghlab‌