eitaa logo
دیده‌بان فرهنگ و هنر اصفهان
544 دنبال‌کننده
560 عکس
131 ویدیو
4 فایل
یکی از فعالیت های اندیشکده تبیین دیده‌بانی است. حال چرا دیده‌بانی؟ اگر جنگ رسانه‌ای برای ما معنا داشته باشد شما بگویید بدون دیده‌بانی انتظار پیروزی ممکن است؟ اصلا جنگ بدون دیده‌بانی معنایی دارد؟ ارتباط با ما: ۰۹۱۳۲۰۱۴۷۲۳ ارسال محتوا و نظرات : @omidvaram
مشاهده در ایتا
دانلود
امشب شب استغفار است. شب طلب بخشش و جبران اشتباهات است. شاید بهترین نتیجه این انتخابات این باشد که جامعه مومنین به کم کاری خود در این سال ها اعتراف کنند. این انتخابات آزمون جامعه مومنین معتقد به انقلاب است. چون این مومنین هستند که به تکاپو و غلغله افتاده اند. وگرنه مردم عادی شاید چندان برایشان مهم نباشد. جامعه مومنین قرار است در این انتخابات به یک فهم دسته جمعی برسند. سنت خداوند است که بدون آزمودن و اطمینان از جامعه ایمانی برنامه هایش را پیش نمی برد. خدا جلوی جامعه می گیرد و از آن ها می پرسد که آیا واقعا آگاه شدید یا الکی و شانسی حرکت می کنید؟ لذا امشب شب استغفار جامعه مومنین است. و استغفار بسیار اثر دارد. اینطور نیست که خداوند همه اختیار را به عالم ماده داده باشد. وقتی مومنین از اشباهات شان توبه کنند، خداوند درهای رحمتش را باز می کند. ولی اشتباه ما چه بوده است؟ مهم ترین اشتباه ما، عافیت طلبی و پرداختن به کار های غیر اساسی و ضروری بوده است. مهم ترین اشتباه ما، احساس خیال جمعی و غرور بوده است. ما که اسرائیل را زدیم... ما که کشتی ها آمریکا را توقیف کردیم... ما که... این غرور بی جا ما را از اضطرار خارج کرد و ما را به کار های غیر ضرور انداخت چه بسا اگر آقا همین فردا ظهور می کردند با یک غرور و بی نیازی خدمت آقا می رسیدیم که ما کاری کردیم که شما ظهور کنید اشتباه ما این جا بوده است که خیال مان جمع شده بود و زندگی عافیت طلبانه ای داشتیم حال اگر از این اشتباه استغفار کنیم و تصمیم بگیریم از فردای انتخابات جبران گذشته را کنیم چه بسا خداوند در مقدراتش تغییری حاصل کند چه بسا خداوند همان خداوند خوردن عهدنامه توسط موریانه ها باشد و زیر همه قرار داد ها بزند. چه بسا خداوند اجازه ندهد مقدرات یک کشور یا بهتر بگویم یک عالمی به خاطر چندین هزار رای جا به جا شود چه بسا خداوند اجازه ندهد خون هزاران کودک شهید شده در غزه پایمال شود پس امشب را واقعا استغفار کنیم و ببینیم کجای راه را اشتباه رفته ایم؟ هر کدام مان چه مسئولیتی داشتیم که آن را انجام نداده ایم؟ هر کدام مان چقدر دچار حاشیه ها شده ایم و از اصل ها غافل مانده ایم؟ با خدا عهد کنیم که اگر برایمان جبران کند ما هم خطاهایمان را جبران می کنیم. و خداوند حتما جبران خواهد کرد. شما می توانید با نویسنده این یادداشت در ارتباط باشید. @HamedVaezpour 🆔
ربط بین آگاهی مردم و حاکمیت بر آنها چه میشود که مردم بعد از کمتر از ۳ سال وضعیت کشور خود و چیزی که در آن بسر می بردند را فراموش کردند؟ حالا می فهمم واقعا نمیتوان در همه تصمیم های کشور نظر مردم را اعمال کرد، نه اینکه مردم نفهمند و یا صلاحیت نداشته باشند نه. انتخاب مردم در گرو اطلاعات درست و کافی در مورد ابعاد انتخابشان است همانطور که در نظریات اقتصادی هم بازار آزاد و رقابتی سالم خرید و فروش لازمه اش تقارن اطلاعات است. هم تولید کننده و هم مصرف کننده باید اطلاعات لازم را از کالاها، قیمت،کیفیت و شرایطشان داشته باشند .مگر می شود در فضایی که امکان دروغ و فریب و گمراهی و مغالطه وجود دارد و اطلاعات هم به شدت نامتقارن بین مردم وجود دارد انتظار داشته باشیم انتخاب درستی صورت بگیرد؟ اصلا آگاهی مردم چه ارتباطی با نظام حکمرانی دارد؟آیا یک حاکمیت ستمگر و دیکتاتور می تواند با آگاهی مردم تداوم پیدا کند؟پس آیا این حاکمیت می تواند نسبت به این مسئله بی تفاوت باشد و بگوید به من ربطی ندارد آگاهی مردم چقدر باشد؟ آیا یک جامعه اسلامی با وجود کسانی که اراجیف و شایعات منتشر میکنند می تواند به رشد و استمرار خودش ادامه بدهد؟ به آیه زیر توجه کنیم: لَئِن لَم يَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالمُرجِفونَ فِي المَدينَةِ لَنُغرِيَنَّكَ بِهِم ثُمَّ لا يُجاوِرونَكَ فيها إِلّا قَليلًا (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۶۰) اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بی‌اساس در مدینه پخش می کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند! مگر بین یک شهر اسلامی و مرجفون و شایعه پراکنان چه رابطه ای است؟آیا آزادی بیان با اخراج آنها از شهر به خطر نمی افتد؟ اصلا به مفهوم آزادی بیان باید بیشتر فکر کنیم اگر کسی ریگی به کفشش باشد می آید آزادی بیان را رواج دهد و از مضرات و تیره بختی های نبود آن داد سخن کند؟ پس به شخصه به شدت به این گزاره در جهان امروز و همه ستم هایی که به انسان ها می شود بدبینم. ساده انگاری است امروزه رسانه های آزاد را از ارکان تحقق دموکراسی بدانیم و انتظار داشته باشیم هر کس هر مطلبی را فارغ از مطابقتش با واقع در جامعه آزاد است که آن را منتشر کند و اگر برخوردی با آن بشود آن برخورد را غلط و محدود کننده به حساب بیاوریم. عادل شکیبایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تصویر دفاع از حرم اهل بیت است این مرد اگر در عاشورا سال ۶۱ هجری بود، نمی گذاشت حرم رسول الله بی دفاع بماند. او همانند شیری شجاع به دل گرگ ها و کفتار ها می زد و جانانه شمشیر می زد و بر می گشت.
دیده‌بان فرهنگ و هنر اصفهان
این تصویر دفاع از حرم اهل بیت است این مرد اگر در عاشورا سال ۶۱ هجری بود، نمی گذاشت حرم رسول الله بی
ای کاش مداحان ایرانی این صحنه را تماشا کنند و برای این صحنه مدیحه سرایی کنند. امروز حرم حسین بن علی ایران است.
از تبیین تا قیام در ایام محرم تلاش می کنیم برای شما عزیزان از ضرورت تبیین بیشتر بگوییم. در اندیشه آیت الله خامنه ای تبیین مقدمه لازم و واجب قیام است. یعنی اول باید تبیین محقق شود تا به فکر قیام باشیم.
آیا بدون فعالیت سیاسی ممکن است به کشور کمک کنیم؟ آیا فعالیت های خیریه ها فعالیت سیاسی نیست؟ آیا مدرسه سازی فعالیت سیاسی نیست؟ مگر می شود بدون فعالیت سیاسی به امور کشور پرداخت؟ متاسفانه در اصفهان گروه هایی از کار فرهنگی معنایی غیرسیاسی درک می کنند. این درک برای مردم اصفهان آسیب های بزرگی به همراه دارد. مخصوصا برای مذهبی ها. مذهبی های اصفهان گمان می کنند بدون فعالیت سیاسی میتوانند خود را دیندار به حساب آورند. نقش مجموعه های فرهنگی غیرسیاسی در تقویت این ذهنیت بسیار جدی و قابل توجه است. مجموعه های فرهنگی که در محاسبات خودشان گمان می کنند اگر سیاسی نباشند می توانند اعتماد مردم را جلب کنند غافل از اینکه این محاسبه به سیاست زدایی منجر خواهد شد. مردم اصفهان باید بدانند مهم ترین و اثر گذارترین ماهیت در حوزه فرهنگ، سیاست است. امام خمینی می فرمایند: والله تمام دین سیاست است. تصور غلط از فعالیت فرهنگی باعث می شود فعالان فرهنگی اصفهان نسبتی با دولت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و خود را مسئول اتفاقات کشور ندانند. در صورتیکه در نظام اسلامی تمام نهاد های مردمی مسئول وضعیت کشور هستند. هر کدام به سهم خودشان. به طور مثال همانقدر که وزارت اقتصاد و امور دارایی برای اوضاع اقتصادی کشور مسئول است هیئت های مذهبی کشور هم مسئول هستند. شواهد تاریخی این ادعا را بررسی می کنیم. در زمان قاجار اهالی بازار ( مسئولان هیئت ) بودند که با اعتصابشان نقشه های اقتصادی بریتانیا علیه ایران را نقش بر آب می کردند. هیئت ها اگر جایگاه خود را در حکومت اسلامی پیدا کنند می فهمند دولت بدون هیئت های مذهبی در اداره کشور نمی تواند موفق باشد. برای درک این موضوع میتوانید پیرامون شرکت اسلامیه مطالعه کنید و مستند تکیه گاه را تماشا کنید. حال اگر ما سیاست را از فرهنگ جدا بدانیم، دین را از فرهنگ جدا بدانیم، هنر را از سیاست جدا بدانیم ، چگونه جمهوری اسلامی ایران موفق شود؟
و الله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند. سیاست مُدُن از اسلام سرچشمه می‌گیرد. من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم. پایگاه استقلال اسلامی اینجاست. باید این مملکت را از این گرفتاریها نجات داد. نمی‌خواهند این مملکت اصلاح بشود؛ اجانب نمی‌خواهند مملکت آباد شود. اینها حتّی آب هم برای این ملّت تهیه نکرده‌اند! آبی که ما در قم از آن استفاده می‌کنیم، در اروپا حتّی به حیواناتشان هم نمی‌دهند! اگر راست می‌گویند برای بیکاران کار پیدا کنند. این جوان بعد از بیست سال تحصیل، کار می‌خواهد. فردا، که فارغ التّحصیل می‌شود، سرگردان است. اگر معاشش فراهم نشود نمی‌تواند دین خود را حفظ کند. شما خیال می‌کنید آن دزدی که شبها از دیوار، با آن همه مخاطرات، بالا می‌رود و یا زنی که عفت خود را می‌فروشد، تقصیر دارد؟ وضع معیشتْ بد است که این همه جنایات و مفاسد، که شب و روز در روزنامه‌ها می‌خوانید، به وجود می‌آورد. امام خمینی (ره)؛ 21 فروردین 1343
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولی امر: ما در قضیّه‌ی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید: قیمت خانه و اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است، مردم واقعاً در زحمتند. یکی از اولویّتهای قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است. وقتی ولی فقیه که ولایتش همان ولایت رسول الله است مسئله ای را مطرح می کند آیا مومنین میتوانند نسبت به حل این مسئله بی تفاوت باشند؟ آیا مجموعه های فرهنگی و هیئت های مذهبی میتوانند ادعای فعالیت دینی داشته باشند و مسائل ولی فقیه را پیگیری نکنند؟ آیا بدون حل مشکل مسکن در ایران میتوانیم منتظر ظهور امام زمان باشیم؟ آیا ظهور امام زمان بدون تمدن اسلامی ممکن است؟ آیا تشکیل تمدن اسلامی بدون کشور اسلامی ممکن است؟ آیا کشور اسلامی بدون دولت اسلامی ممکن است؟ آیا بدون فعالیت سیاسی میتوانیم زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم؟
اثرگذاری در مسائل بزرگ، بیش از هر عِدّه ‌وعُدّه‌ای، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفسِ فعّالان متّکی است؛ و این سرمایه‌ی ارزشمند بحمداللّه در شما جوانانِ ایرانیِ مؤمن و انقلابی موجود و مشهود است. قسمتی از پیام رهبر انقلاب به پنجاه و هشتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا
به نام خدای خالق قصه ها... ☔️ما دوباره برگشتیم با یه کتاب قصه ی دیگه 🔔دومین کتاب قصه ما👇 📕بارون میاد شَرشَر گوشه به گوشه‌ی شهر🌧 🌈بارون و نعمت های خدا شادی آورن... ⚡️توی این قصه ما با اهالی یه روستا همراه میشیم که هرکدوم از همسایه ها وقتی که بارون شروع به باریدن میکنه از ناودون خونه اش میخواد که براش بزنه زیر آواز تا دلش شاد بشه... بچه ها بعد از پا گذاشتن تو این قصه با مفهوم لذت آشنا میشن... لذت از نعمت های اطرف زندگیمون... لذت از باریدن بارون... شما میتونید با خوندن این متل برای بچه های نازتون لذت بارونی که مثل عروسی هاجر پر از شادی و خنده اس رو بهشون هدیه کنید 👨‍👩‍👧‍👦همچنین تو این کتاب بچه ها یادمیگیرن کمک و همکاری و یک دست شدن آدم هاست که میتونه کمک کنه تا یه کار به بهترین شکل ممکن انجام بشه... 🎺اگه توی این دنیا هر کسی ساز خودش رو بزنه اونوقت دنیا صدای قشنگی واسه ما نداره پس همه باید باهم یکی بشیم تا بتونیم به اون چیزی که مطلوب دلمونه برسیم تا بتونیم لذت چیزهایی که دوست داریم رو بچشیم... 📚 ۴+ این کتاب مناسب گروه سنی الف هست و از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میتونید تهیه اش کنید. آنچه باید تو بگویی قصه است...📖
آیا بدون فهم علم اقتصاد می توانیم برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) کاری کنیم؟ در بیست و چهارمین قرار تماشا فیلم نیمروز را تماشا خواهیم کرد. فیلمی که به ما نشان میدهد چگونه اقتصاد ارزش های یک جامعه را تغییر میدهد و به دنبال تغییر ارزش ها، انتخاب انسان ها تغییر خواهد کرد. آیا با هر نظام اقتصادی میتوانیم برای امام زمان کاری کنیم؟ کارگردان این فیلم از تماشاگران چه انتظاری دارد؟ چرا این شهر را به ما نشان میدهد؟ فیلم نیمروز یکی از شاهکارترین آثار سینمای کلاسیک است. فیلمی که بعد از ساخته شدنش خیلی از آمریکایی اعتراض کردند و از نمایش واقعیت ها عصبانی شدند. با تماشای این فیلم نقش مردم ایران در اصلاح جهان را به خوبی درک خواهیم کرد. مردم ایران حق دارند واقعیت ها را تماشا کنند. بدون تماشای واقعیت ها تبیین ممکن نیست. 🆔@ghararetamasha
سلام و درود برندگان پویش خاطرات کودکی با دوچرخه اعلام شدند خانم رحمانی یار بابت متن دوچرخه من خانم فاتحی بابت متن بنفشک به هر دو بزرگوار تبریک عرض می کنیم. این دو اثر از بین بیش از ۲۰ اثر ارسالی ارزیابی و انتخاب شدند.
آیا بدون فهم علم اقتصاد می توانیم برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) کاری کنیم؟ در بیست و چهارمین قرار تماشا فیلم نیمروز را تماشا خواهیم کرد. فیلمی که به ما نشان میدهد چگونه اقتصاد ارزش های یک جامعه را تغییر میدهد و به دنبال تغییر ارزش ها، انتخاب انسان ها تغییر خواهد کرد. آیا با هر نظام اقتصادی میتوانیم برای امام زمان کاری کنیم؟ کارگردان این فیلم از تماشاگران چه انتظاری دارد؟ چرا این شهر را به ما نشان میدهد؟ فیلم نیمروز یکی از شاهکارترین آثار سینمای کلاسیک است. فیلمی که بعد از ساخته شدنش خیلی از آمریکایی اعتراض کردند و از نمایش واقعیت ها عصبانی شدند. با تماشای این فیلم نقش مردم ایران در اصلاح جهان را به خوبی درک خواهیم کرد. ⏰ چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۱۵:۳۰ خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی مردم ایران حق دارند واقعیت ها را تماشا کنند. بدون تماشای واقعیت ها تبیین ممکن نیست. 🆔@ghararetamasha
هدایت شده از قرارِ تماشا
پادکست سینمایی ضد قهرمان قسمت صفر.mp3
31.31M
🎞 مگه سینما چی داره که میتونه توی زندگی فردا صبح ما تاثیر بذاره؟ 0️⃣ "قسمت صفر" در این اپیزود به چرایی شنیدن ضد قهرمان می‌پردازیم. و همینطور تفاوت ضد قهرمان با دیگر پادکست ها. شاید این پادکست به شما کمک کنه تا بتونید با سینما زندگی کنید. یک زندگی عالی. یک زندگی فوق العاده. 🔍 نگاه جدید به دنیای سینما با پادکست سینمایی ضد قهرمان 🔹 این پادکست پیوست صوتی جلسات قرار تماشا خواهد بود. مردم ایران حق دارند واقعیت‌ها را تماشا کنند. 🆔@ghararetamasha
یادداشت هایی خیالی و نامربوط پیرامون هیئت و اقتصاد مقاومتی: به قلم عبدالکریم اصفهانی اگر هیئت ها به ولی فقیه کمک کنند دولت جمهوری اسلامی ایران میتواند مشکل مسکن را در سراسر کشور حل کند. همانگونه که هیئت ها با راهنمایی فقها در زمان قاجار با مهم ترین دسیسه های اقتصادی مبارزه کردند، و در زمان پهلوی رژیم شاهنشاهی را سرنگون کردند و بعد از انقلاب یکی از مهم ترین عامل های پیروزی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بودند امروز هم میتوانند با همراهی ولی فقیه تمام مشکلات جمهوری اسلامی ایران را حل کنند. فقط هیئت‌ها باید بدانند کارشان با عزاداری شروع خواهد شد اما تمام نه! اگر گمان کنند فقط عزاداری هدف است سخت در اشتباه هستند. هیئت مهم ترین تشکل جامعه شیعه است. غرب می داند اگر در جامعه فقه اجرا شود تمام جوامع بشری پیرو فقه جعفری خواهند شد. چرا که فقه مشکلات دنیا را حل می کند. برای همین علوم سیاسی غربی تلاش می کند در حکمرانی و سیاست تا جایی که میتواند حواس ها را از فقه پرت کند.و آن را به حاشیه ببرد. یکی از این تلاش ها این است که شیعیان نقش هیئت ها را در حکمرانی جامعه اسلامی فراموش کنند. شیعیان بعد از تشکیل حکومت اسلامی باید بدانند کمک به حکومت یکی از مهم ترین اعمال عبادی است. همانگونه که هیئت ها با مهم ترین قرارداد های استعماری مقابله کردند، همانگونه که هیئت ها با غرب و شرق عالم مقابله کردند، همانگونه که هیئت ها در میدان جنگ نظامی سربلند بودند، امروز هم میتوانند تمام نقشه های دشمن را برای تضعیف جامعه شیعه بی اثر کنند. یکی از خطرناک ترین اتفاقاتی که برای هیئت ها می تواند بیفتد این است که خود را از سیاست جدا بدانند و حتی بدتر از آن رویکردهای سیاسی را برای هیئت و مردم مومن مخاطب آن، آلودگی و ناپاکی تلقی کنند اینگونه این هیئت از اصل بیدارگری نهضت حسینی دورخواهد شد و تبدیل به محفلی خواهند شد که یزید و معاویه هم می توانند به آن وارد شوند یک چایی بخورند و نمازی به جماعت بخوانند و اشک هم بریزند!و از این مراسم لذت کافی هم ببرند.
قسمتی از یادداشت مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران اسلامی: در دولت من، تحکیم روابط با همسایگان در اولویت قرار خواهد داشت. ما پیگیر تشکیل یک «منطقه قوی» خواهیم بود.
قسمتی از یادداشت مهم مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران اسلامی: در سال ۱۹۷۹، پس از انقلاب، نظام نوظهور جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با دو رژیم آپارتاید اسرائیل و آفریقای جنوبی، بر أساس موازین حقوق بین‌الملل و أصول پایه‌ای حقوق بشر، قطع نمود. تا به امروز، اسرائیل همچنان یک رژیم آپارتاید است که «نسل‌کشی» را نیز به کارنامه تیره خود – که شامال اِشغال، جنایات جنگی، پاکسازی قومی، شهرک‌سازی، برخورداری از سلاح‌های هسته‌ای، ضمیمه غیرقانونی سرزمین‌های دیگران و تهاجم به همسایگانش بوده – اضافه کرده است. به عنوان اولین اقدام، دولت من از کشور‌های عرب همسایه درخواست همکاری خواهد کرد تا با استفاده از تمامی اهرم‌های سیاسی و دیپلماتیک استقرار آتش‌بس و متوقف کردن کشتار مردم غزه را در اولویت قرار دهند تا از گسترش دامنه جنگ جلوگیری شود. سپس باید با جدیت تلاش کنیم تا به اشغال طولانی‌مدتی که زندگی چهار نسل از فلسطینیان را ویران کرده است، پایان دهیم. در این راستا، تاکید می‌کنم دولت‌ها بر اساس «کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸» موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی هستند و نه پاداش دادن به نسل‌کشی از طریق عادی‌سازی روابط به مجرمان!
از دست رفتن اسلام یادداشت عبدالکریم اصفهانی اندیشه‌ورز اندیشکده تبیین پیرامون بیانات امام خمینی این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. از بیان امام خمینی میفهمیم اسلام موجودی است که میتواند بمیرد. یعنی مرگ برای اسلام احتمال دارد. و نکته بعدی اینکه خطر مرگ هر لحظه و هر روز محتمل است. باید دقت کرد که امام نگفته است اسلام را زنده کرد بلکه می فرماید اسلام را زنده نگه داشته است. یعنی آن چیزی که باعث می شود هر روز نقشه های قتل اسلام شکست بخورد محرم و صفر است. اگر محرم و صفر نباشد دشمنان اسلام، اسلام را می کشند. یعنی هر روز خطر مرگ اسلام هست. چرا که اسلام هنوز که هنوز است دشمن دارد. دشمن اسلام کیست؟ و برای از بین بردن دین باید چه کند؟ باید دست به چه اقدامی بزند تا دین از بین برود؟ امام خمینی در آبان ۴۳ هم میفرمایند: ای سران اسلام، به داد اسلام برسید [گریه حضار]. ای علمای نجف، به داد اسلام برسید [گریه حضار]. ای علمای قم، به داد اسلام برسید؛ رفت اسلام [گریه شدید حضار]. نکته ای که خیلی خیلی مهم است این است که قاتل اسلام چه کسی است؟ اگر ما ندانیم قاتل اسلام چه کسی است و نقشه قتل چیست امکان مقابله و دفاع از اسلام ممکن نیست. چرا قرارداد تنباکو اسلام را می کشد؟ و زعیم شیعه می گوید اگر کسی تنباکو استعمال کند بر امام زمان شمشیر کشیده است؟ در سال 43 چه خطری اسلام را تهدید می کند که امام فریاد می زند به داد اسلام برسید؟ کشتن اسلام و از بین بردن اسلام چگونه است؟ جواب همه این سوال ها در بیعت نکردن امام حسین است. اگر امام حسین بیعت می کرد اسلام از بین می رفت و با بیعت نکردن اسلام را زنده نگه داشته است. پس یک امر سیاسی می تواند اسلام را نجات دهد یا می تواند اسلام را از بین ببرد. پس راه کشتن دین این است که دشمن دین حاکم شود. یعنی دشمن دین اگر خواست دین را از بین ببرد کافیست حکومت تشکیل دهد. این مهم ترین پیام غدیر است. پیام لفظ امیرالمومنین این است که ایمان رئیس می خواهد فرمانده می خواهد امیر می خواهد. یعنی دین بدون حکومت حاکم الهی حفظ نخواهد شد. و بعد از غدیر دشمنان اسلام ناامید شدند و با خود گفتند این دین از بین رفتنی نیست. کارمان تمام شد. چرا چون حضرت حق حاکم تعیین کرد. الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي و رضیتُ لکُم الاسلامَ دیناً (سوره مبارکه مائده آیه ۳) امروز با انتخاب جانشین پیامبر، دشمنان بی‌دینتان از نابودی دینتان ناامید شدند؛ بنابراین دیگر از آن‌ها نترسید و فقط از من حساب ببرید. امروز مجموعۀ دینتان را کامل کردم، نعمت ولایت را بر شما تمام ساختم و راضی‌ام از اینکه دینتان اسلام باشد. حال چرا یزید نمی تواند بیعت نکردن حسین بن علی علیه السلام را تحمل کند؟ چون اگر حسین بن علی علیه السلام بیعت نکند حکومت یزید از بین خواهد رفت. پس امام حسین می خواهد حکومت یزید را سرنگون کند. چرا چون حاکم بودن یزید اسلام را از بین می برد. یعنی تنها قدرتی که می تواند اسلام را از بین ببرد قدرت حکومت است. پس اگر امام حسین بخواهد اسلام زنده بماند باید حکومت یزید از بین برود و امام حسین حکومت یزید را از بین می برد و اسلام را زنده نگه می دارد. حال چرا زنده نگه می دارد؟ حسین بن علی برای همیشه به مسلمین می گوید هر کسی نمی تواند حاکم باشد. برای همین هیچ حاکمی دیگر جرئت نکرد برای از بین بردن اسلام اقدام علنی کند. چرا که می دانست اگر بخواهد دین را از بین ببرد حتماً شیعیان او را سرنگون خواهند کرد. آن چیزی که بریتانیا متوجه شد هم همین بود که قاجار نمی توانند دین را از بین ببرند. پس پهلوی را بر سرکار آورد. حال غافل از اینکه شیعیان اجازه نمی دهند دین از بین برود. و با حکومت محمدرضا شاه همان کردند که با حکومت یزید شد. بیعت نکردن ضربه ای از بین برنده و تمام کننده است.
حال چرا امام حسین می خواهد حکومت یزید از بین برود ؟ چون این حکومت، اسلام را از بین می برد. اسلام را می کشد. امام حسین با بیعت نکردن نکته ای را برای مسلمین تبیین می کنند. و آن نکته این است که حاکم و حکومت می تواند اسلام را از بین ببرد پس هر کسی نمی تواند حاکم جامعه مسلمین باشد. هر کس نگران اسلام است هر کس می خواهد دین را یاری کند هر کس می خواهد از دین خدا دفاع کند باید بداند هر کسی نمی تواند حاکم باشد و هر حکومتی شایسته برقراری نیست. چرا که تنها چیزی که می تواند اسلام را از بین ببرد قدرت حاکم و حکومت است. پس اگر کسی خواست از اسلام دفاع کند باید از حاکم شدن کسی که می خواهد اسلام را از بین ببرد جلوگیری کند و اگر دشمن اسلام به حکومت رسید آن حکومت باید سرنگون شود. دفاع از اسلام نیازمند کنش سیاسی است چرا که فقط سیاستمداران می توانند اسلام را از بین ببرند. پس برای دفاع از اسلام باید با سیاستمداران دشمن اسلام مبارزه کرد.
خطر مرگ اسلام.pdf
343.1K
خطر مرگ اسلام یادداشت کوتاه عبدالکریم اصفهانی پیرامون زنده کردن اسلام
تبلیغات محیطی حسینیه امام خمینی در این سال ها یک رسانه مهم است. 🔹️حدیث نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 🔸امیر‌المؤمنین امام علی علیه‌السلام: فعَلَيْكُمْ بِالْجِدِّ وَ الاِجْتِهَاد 🔹پس بر شما باد به تلاش و کوشش. - نهج البلاغه
در جمهوری اسلامی ایران اقتصاد همیشه به متخصصان سپرده شده، قسمتی از یادداشت امروز روزنامه سازندگی، سوال اینجاست این علم چرا مشکلات را حل نمی کند؟ دولت‌های مختلف بسته به ماموریت‌هایی که برای خود در نظر داشتند، از طیف‌های مختلف اقتصاددانان استفاده می‌کردند. دولت میرحسین موسوی بیشتر به اقتصاددانان دانشگاه شهید بهشتی اعتماد داشت. دولت اکبر هاشمی‌رفسنجانی به اقتصاددانان آزادی‌خواه که بعدها پایه‌گذار موسسه نیاوران و دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف شدند، اعتماد کرد. سیدمحمد خاتمی ترجیح داد ترکیبی از اقتصاددانان مختلف را به کار گیرد. محمود احمدی‌نژاد هم مثل میرحسین موسوی به اساتید دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی اعتماد بیشتری نشان داد. حسن روحانی اما پست‌های مهم اقتصادی را بین طیف‌های مختلف تقسیم کرد. ابراهیم رئیسی اقتصاددانان دانشگاه امام صادق(ع) را فراخواند و به نظر می‌رسد مسعود پزشکیان قصد دارد به اساتید دانشگاه تهران اعتماد کند.
به نام خدای قصه گو... 🐱امروز دوشنبه است و وقت دیده بانی کتاب کودک سومین کتاب قصه ما اسمش هست👇 📕گربه ی کوچه ی ما 🐈‍⬛ 🌈نگاهی جدید به صفات خوب و بد... ✨️یه ویژگی جذابی که کتاب این هفتمون داره اینه که علاوه بر بچه ها برای ما بزرگترا هم پر از درس و زندگیه. گاهی ما بزرگترا یادمون میره که قرار نیست هیچ انسانی، بی نقص باشه... این کتاب به ما یاد میده که حواسمون باشه اشتباهی به بچه هامون برچسب نزنیم، قضاوتشون نکنیم و ازشون انتظار اینکه همیشه بهترین رفتار رو داشته باشن نداشته باشیم...🎈 🪁ما باید یاد بگیریم قبل از برچسب زدن به بچه ها علت مشکل رو پیدا کنیم و باهاشون حرف بزنیم تا کم کم همه چی درست بشه... این کتاب قصه، داره احوالات یه مامان گربه ای رو روایت میکنه که با اینکه خیلی خیلی گربه ی شادیه اما بعضی روزا ممکنه غصه دار بشه... با اینکه خیلی خیلی مهربونه اما بعضی چیزا میتونه عصبیش کنه... با اینکه خیلی آروم و بی صداست اما میتونه گاهی شیطون و پر سر و صدا باشه... و... 🎭ما تو این کتاب یاد میگیریم که گاهی عصبانی شدن، گریه کردن، ترسیدن، شیطون بودن و ... به این معنی نیست که ما آدم ترسو، نق نقو، عصبی و... هستیم، بلکه میتونیم شجاع باشیم اما گاهی هم بترسیم، مهربون باشیم اما گاهی هم عصبانی بشیم... این کتاب یادمون میندازه که اشکالی نداره اگه انسان کاملی نیستی و این کامل نبودنت بد نیست فقط باید بدونی که تو مسیر زندگی به دنبال کمال باشی... 📚 ۴+ این کتاب مناسب گروه سنی الف هست و از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میتونید تهیه اش کنید. آنچه باید تو بگویی قصه است...📖
آیا بدون فهم سیاست میتوانیم منتظر امام زمان باشیم؟ آیا ظهور امام زمان یک پدیده سیاسی نیست؟ چرا برای بعضی از دینداران حکومت امام زمان (عج) یک پدیده سیاسی نیست؟ در بیست و پنجمین قرار تماشا فیلم زنده باد زاپاتا را تماشا خواهیم کرد. فیلمی که به ما قیام مردم مکزیک را نشان می دهد. وقتی مردم بدانند سیاست در زندگی آن ها چقدر اهمیت دارد دیگر حاضر نیستند حکومت هر کسی را قبول کنند. مردم مکزیک قیام می کنند ولی سیاستمداران کاری می کنند که مردم گمان کنند فایده ای ندارد. و در این دنیا عدالت ناممکن است. پس بی خیال این می شوند که چه کسی حاکم باشد. ⏰ چهارشنبه ۳ مردادماه از ساعت ۱۶ خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی مردم ایران حق دارند واقعیت ها را تماشا کنند. بدون تماشای واقعیت ها تبیین ممکن نیست. 🆔@ghararetamasha
هدایت شده از قرارِ تماشا
آیا بدون فهم سیاست میتوانیم منتظر امام زمان باشیم؟ آیا ظهور امام زمان یک پدیده سیاسی نیست؟ چرا برای بعضی از دینداران حکومت امام زمان (عج) یک پدیده سیاسی نیست؟ در بیست و پنجمین قرار تماشا فیلم زنده باد زاپاتا را تماشا خواهیم کرد. فیلمی که به ما قیام مردم مکزیک را نشان می دهد. وقتی مردم بدانند سیاست در زندگی آن ها چقدر اهمیت دارد دیگر حاضر نیستند حکومت هر کسی را قبول کنند. مردم مکزیک قیام می کنند ولی سیاستمداران کاری می کنند که مردم گمان کنند فایده ای ندارد. و در این دنیا عدالت ناممکن است. پس بی خیال این می شوند که چه کسی حاکم باشد. ⏰ چهارشنبه ۳ مردادماه از ساعت ۱۶ خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی مردم ایران حق دارند واقعیت ها را تماشا کنند. بدون تماشای واقعیت ها تبیین ممکن نیست. 🆔@ghararetamasha