هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁بزرگترین آفت اقتصادی جامعه نوپای اسلامی عصر امام حسین علیه السلام بی عدالتی، افزون طلبی وابستگان به حکومت، بذل و بخشش های بی حد و حصر دستگاه حکومت به افراد دلخواه، تبعیض و ایجاد نظام طبقاتی ناهماهنگ، معیار قرار گرفتن چیزهایی مثل سبقت در اسلام، شرکت در فتوحات خلفاء برای دریافت هبه و غنایم جنگی از دستگاه خلافت باعث نوعی اشرافیت معنوی شد که تکاثر و ثروت اندوزی، رنگ و لعاب اسلامی بخود گرفت و سرانجام این پدیده باعث شد خیل مسلمانان که بعضاً از سرداران و سران اسلام هم بودند عبیدالدنیا شده و از دین غفلت نمایند.
─┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁امام خمینی نیز بی عدالتی و فاصله طبقاتی را مهمترین آفت اقتصادی زمان می داند، و جمع شدن سرمایه ها در دست اقلیت جامعه را که از راههای نامشروع و چپاول دیگران کسب کردهاند، از علل فقر و مسکنت توده مردم می داند و در تحلیل نظام غلط اقتصادی حکومت چنین می فرماید:استعمارگران به دست عمال سیاسی خود که بر مردم مسلط شدهاند نظامات اقتصادی ظالمانهای را تحمیل کردهاند. و بر اثر آن مردم به دو دسته تقسیم شدهاند،
─┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁ظالم و مظلوم. در یک طرف صدها میلیون مسلمان گرسنه و محروم از بهداشت و فرهنگ قرار گرفته است و در طرف دیگر اقلیت هایی از افراد ثروتمند و صاحب قدرت سیاسی که عیاش و هرزه گرد و فاسدند. مردم گرسنه و محروم کوشش می کنند که خود را از ظلم حکام غارتگر نجات بدهند تا زندگی بهتری پیدا کنند و این کوشش ادامه دارد. لکن اقلیت های حاکم و دستگاههای حکومتی جائر مانع آنهاست
─┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁یکی دیگر از آسیب هایی که اباعبدالله علیه السلام آن را شناخت، آسیب ها و آفت های اخلاقی عصر خود بود. جامعه عرب که با ظهور اسلام از اخلاقیات زشت نجات یافته بود و قتل و غارت و برادرکشی به برادری و برابری تبدیل شده بود و زنان که تا قبل از این پست ترین موجودات در جامعه بودند حیات دوباره یافته بودند.
─┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁ و انسان عصر رسولالله صلوات الله با رعایت اصول اخلاقی اسلام به تاج کرمنا مفتخر شده بود، و معنویت در سرتاسر جامعه محسوس بود با بی تدبیری حاکمان نالایق می رفت که در جاهلیت بعد از اسلام غوطه ور شود. و غلبه مجدد هواهای نفسانی بر جامعه اسلامی مستولی گردد. که با اوج گرفتن این انحطاط اخلاقی و ارزشی، حاکمان نالایق بنیامیه به انکار وحی و رسالت پرداخته و با عربده های •لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء ولا وحی نزل• سقوط ارزشهای دینی ـ اخلاقی و غلبه هواهای نفسانی را جشن گرفتند.
─┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁امام در همین زمینه می فرماید:این بود که نیروی انسانی ما را خراب کردند و نگذاشتند رشد بکند... خرابی های مادی جبرانش آسان تر است از خرابی های معنوی امام امت دقیقاً همان اهداف بنیامیه را که فرموده: بنیامیه قصد داشتند اسلام را از بین ببرند. در رژیم شاهنشاهی می بیند و رژیم طاغوت را در تضعیف و از بین بردن ارزشهای اسلامی و اخلاقی دنباله رو بنی امیه می داند و این از آسیب های جدی زمانه امام راحل است که به آن تأکید می کند.
─┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁یکی از اهداف و انگیزه های قیام اباعبدالله علیه السلام که در گوشه گوشه نهضت خون بارش به چشم می خورد، مسأله امر به معروف و نهی از منکر است. گفتارها و نحوه برخوردهای امام حسین علیه السلام عمدتاً در باب امر به معروف و نهی از منکر است و قصد روشنگری تودههای مردم از خلافها و فسادها و منکرهای دستگاه خلافت در سخنان امام حسین علیه السلام و لزوم اقدام •امر به معروف •برای اصلاح آن بسیار است. در آغازین روزهای قصد خود در کنار قبر جد بزرگوارش می فرماید: «اللهم انی احب المعروف و انکر المنکر».
─┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁امام خمینی نیز یکی از انگیزه های خود را از نهضت، برخورد با منکرات دستگاه حاکم می داند. و شروع به افشاگری ظلم ها و بی عدالتی ها و اسلام ستیزی های دولت می کند. و در یکی از پیامهای خود می فرمایند:دستگاه حاکمه ایران به احکام مقدسه اسلام تجاوز کرد و به احکام مسلمه قرآن قصد تجاوز دارد، نوامیس مسلمین در شرف هتک است.و نیز می فرماید
─┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁اگر یک حاکم ظالمی بر مردم مسلط شد علماء ملت، دانشمندان ملت باید استنکار کنند، باید نهی از منکر کنند... وقتی دین خدا را انسان در خطر دید برای خدا باید قیام کند.سخنانی از این قبیل که از امام راحل در پیامها و سخنرانی ها بسیار دیده می شود خود گواه بر این است که از اهداف قیام امام خمینی به تأسی از مولای خود اباعبدالله علیه السلام یکی امر به معروف و نهی از منکر بوده است. امر به معروف و نهی از منکر که فقط زبانی نیست و لزوم اقدام جدی و عملی را می طلبد.
─┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁مسیر شهادت و قیام را بر ذلت و سازش پذیری ترجیح می دهد و به جهانیان درس تن ندادن به ذلت و پذیرفتن مرگ سرخ را می آموزد. و جالب اینکه می فرماید: و مثلی لا یبایع مثله. مثل منی با مثل یزید بیعت نمی کند. و درست همین مورد در شخص امام خمینی مصداق می یابد و ذلت ناپذیری و تن ندادن به حکومت طاغوت را چون حسین علیه السلام فریاد می زند و می فرماید: خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد.
─┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁تکلیف گرایی اباعبدالله علیه السلام انگیزهای مافوق همه اهداف و انگیزه های قیام کربلاست که به ارث رسیده از پدر بزرگوارش امام علی بن ابیطالب علیه السلام که با جمله «امّا والذی فلق الحبّه و براء النسمّه و لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر و ما اخذا... علی العلما ان لا یغارو علی کظه ظالم و لالغب مظلوم...»
☄تکلیف گرایی را مبنای پذیرش حکومت می داند و اباعبدالله علیه السلام تکلیف گرایی را در فرزند دیگری از این خاندان یعنی خمینی کبیر به ودیعه می گذارد تا جهان بشریت به عمق معارف و معنویات عالیه آنان پی برد
─┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁بنیانگذار جمهوری اسلامی با تکیه بر پشتوانه قوی تکلیف گرایی در جهان بینی اسلامی و ارزش والای آن می فرمایند:ما بنا داریم به تکلیف عمل کنیم ما مکلفیم که با ظلم مقابله کنیم، ...ما مکلفیم از طرف خدای تبارک و تعالی که با ظلم مقابله کنیم.
☄پیریزی اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی با الهام از سخن امام حسین علیه السلام در مورد اسلام اموی که فرمودند:
─┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅─