eitaa logo
کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
857 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
156 ویدیو
92 فایل
💡در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💡 🔮#مجری طرح اتحاد گروههای ولایی #عمـــاریون_رهبـــــریم @ilyan313 🚫#کپی برداری از #طراحی بنرها #کپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز نیست @ammareyon
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🪴◁عید قربان، عیدی است که انسانهای آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می‌اندازد؛ ❍ قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه خدای بزرگ را به فرزندان آدم و اصفیا و اولیای خدا می‌دهد ۞ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ‌‌─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ 🦋◁این پدرِ توحید و بت‌شکن جهان، به ما و همه انسان‌ها آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید. ❏ خود و عزیزان خود را فدا کنید و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید. ⚡️به همه ما ذریه آدم فهماند که مکه و منی قربانگاه عاشقان است و محل نشر توحید و نفی شرک که دلبستگی به جان و عزیزان نیز شرک است ۞ ‌‌─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🪴◁عید سعید قربان از اعیاد بزرگ اسلام و میعادگاه پیامبران عظیم الشان، از حضرت ابراهیم تا حضرت محمد صلى الله علیه و آله، بنیانگذاران توحید و عدالت و رهبران صراط مستقیم عبودیت است . 📔 صحیفه نور جلد 15، ص 178 ‌‌─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ 🦋◁عید قربان نماد گذشت انسان برای پیمودن راه حقیقت است ❏ در عید قربان یک قدردانى بزرگ الهى نهفته است از پیامبر برگزیده حضرت حق، حضرت ابراهیم علیه السلام که آن روز ایثار کرد؛ ⚡️این ایثار و این گذشت، یک نماد است براى مؤمنانى که می خواهند راه حقیقت را، راه تعالى را، راه عروج به مدارج عالیه را طى کنند، بدون گذشت امکان ندارد ۞ ای ‌‌─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🪴◁عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. ❍ این روز یادآور خاطره ای از زمان های بسیار دور است. در آن مبارک لحظه ای که پدر، فرزند خویش را برای لبیک به ندای ملکوتی حق به قربانگاه می برد ⚡️تا فرمان الهی را با تمامی وجود به انجام برساند ‌‌─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ 🦋◁آنها به همه پیروان خویش این درس بزرگ را به یادگار می گذارند که برای عروج و رسیدن به حق، باید اسماعیلِ وجود را قربانی کرد ❏ و عاشق واقعی شد؛ عاشقی که همه هستی را در راه معشوق فدا می کند تا رضایت او را فراهم آورد ‌‌─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🪴◁عید قربان، عید فرصت هاست؛ فرصت تقرب به خداوند و پاکی نفس از آلودگی ها و تعلّقات دنیایی. ۞ ای ‌‌─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ 🦋◁اگر به حکمت مندرج در عید قربان توجه شود، خیلى از راه ها براى ما باز می شود. در عید قربان یک قدردانى بزرگ الهى نهفته است. ❏ از پیامبر برگزیده حضرت حق، حضرت ابراهیم علیه‌السّلام که آن روز ایثار کرد. بالاتر از ایثار جان، در مواردى ایثار عزیزان است ۞ ای ‌‌─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🪴◁او در راه پروردگار، به دست خود عزیزى را قربان می کرد؛ آن هم فرزند جوانى که خداى متعال بعد از عمرى انتظار، در دوران پیرى به او داده بود که فرمود: ❍ الحمد للَّه الّذى وهب لى على الکبر اسماعیل و اسحاق.. خداى متعال این دو پسر را در دوران پیرى، لابد بعد از یک عمر انتظار و اشتیاق، به این پدر داده بود؛ امید فرزند هم دیگر بعد از آن نداشت ۞ ای ‌‌─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
‌‌‌─┅════✿🍃🌺🌺🍃✿════┅─ 🦋◁سید شهیدان همه عالم، حضرت اباعبداللَّه‌الحسین علیه السلام ° که خود مظهر ایثار و مظهر شهادت است °در دعاى شریف عرفه از این حادثه یاد می کند؛ ❏ و ممسک یدى ابراهیم عن ذبح ابنه بعد کبر سنّه و فناء عمره ؛ این در دعاى مبارک امام حسین در عرفه است ⚡️ این ایثار و این گذشت، یک نماد است براى مؤمنانى که میخواهند راه حقیقت را، راه تعالى را، راه عروج به مدارج عالیه را طى کنند. بدون گذشت، امکان ندارد ۞ ای ‌‌─┅════༅𖣔🔟𖣔༅════┅─
‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🪴◁همه‌ى امتحانهائى که ما میشویم، در واقع نقطه‌ى اصلى‌اش همین است؛ پاى یک ایثار و یک گذشت به میان مى‌آید. گاهى گذشت از جان است، از مال است؛ گاهى گذشت از یک حرفى است که کسى زده است، میخواهد با اصرار و لجاجت پاى آن حرف بایستد؛ گاهى گذشت از عزیزان است؛ فرزندان، کسان. ❍ امتحان یعنى عبور از وادى محنت. یک محنتى را، یک شدتى را جلوى پاى یک انسانى یا یک ملتى می گذارند؛ عبور از این محنت، امتحان است. ⚡️ اگر توانست عبور کند، به آن منزل مقصود می رسد؛ اگر نتوانست ° نتوانست استعداد مندرج در وجود خود را بروز دهد، نتوانست بر هواى نفس غالب بیاید و عبور کند ° میماند؛ امتحان این است اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ‌‌─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄══┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🔆🔆 🇮🇷 🇮🇷 ─═┅═༅ 🍃🌼🍃 ༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎ ─═┅═༅ 🍃🌼🍃༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال: 🆔 @mrazavi3 🗓تاریخ: شنبه 1401/04/21 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ 🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🇮🇷🇮🇷
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁نقش محوری امام در وحدت اسلامی مورد پذیرش بزرگان اهل سنت و امامیه می‌باشد و برای اثبات این مطلب می‌توان به آیات و کتب دو مذهب مراجعه کرد.به نظر برخی، در عصر ما بحث از مذهب و امامت ° که زمان بسیاری از صدر اسلام گذشته است ° بی‌فایده بلکه زیان آفرین است، زیرا این بحث‌ها مربوط به قضیه‌ای است تاریخی که قرن‌ها از وقوعش گذشته است. 🌀 بحث از این که خلیفه و جانشین بعد از پیامبر صلوات الله علیه چه کسی بوده و هست؟ علی بن ابی طالب علیه‌السّلام یا ابوبکر؟در این زمان خالی از فایده است و حتی چه‌بسا این مباحث در این زمان، جز ایجاد فتنه و نزاع و بر انگیختن کینه‌ها، اثر دیگر ندارد: 💬 به عبارت دیگر در این عصر که احتیاج مبرم به وحدت و تقریب بین مذاهب است، چرا این گونه مباحث که اختلاف زا است مطرح می‌گردد؟ما به لطف خداوند متعال در صددیم آثار و فواید بحثِ امامت را در این عصر که موجب وحدت است گفتگو کنیم ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁از آنجا که اشکال کننده، به واژه «وحدت» اهمیت فراوانی می‌دهد، جا دارد ابتدا به مفهوم حقیقی آن بپردازیم:دو اصطلاح و عنوان مهمّ است که باید در کنار هم مورد توجه خاص قرار گیرد و هیچ کدام را نباید فدای دیگری کرد: ☄ یکی حفظ وحدت و یک پارچگی امّت اسلامی و دیگری حفظ اصل اسلام.شک نیست که همه مسلمانان وظیفه دارند این دین حنیف را حفظ کرده و در گسترش آن بکوشند و از این رو همگان در این راه مسئولیت سنگینی دارند، 💬هم‌چنین از آنجا که مسلمانان دشمنان مشترکی دارند که در صددند اصل اسلام و مسلمانان را نابود کنند، باید متحد شده و در حفظ کیان اسلام و مسلمانان بکوشند. 🍂ولی این بدان معنا نیست که از وظیفه دیگر شانه خالی کرده و از بیان حقایق مسلّم اسلامی سرباز زنند. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁تاریخ و سیره پیامبر صلوات الله بهترین شاهد و مؤیّد این مطلب است: پیامبر اکرم صلوات الله علیه با آن که می‌داند بنی امیه با علی علیه‌السّلام و بنی‌هاشم مخالف است و هرگز عده‌ای زیر سلطه و ولایت امام علی علیه‌السّلام نمی‌روند و امامت او را هرگز نمی‌پذیرند، 🌀 اما این مسئله باعث نشد که از بیان حقّ و حقیقت صرف نظر کرده و ولایت و امامت علی علیه‌السّلام را بیان نکند، بلکه در طول ۲۳ سال بعثت خود در هر جا و هر نحو که ممکن بود و موقعیت داشت، ولایت و امامت علی علیه‌السّلام را به مردم گوشزد کرد، با این که به طور قطع می‌دانست از هنگام وفاتش در این موضوع اختلاف خواهند کرد، بلکه این اختلاف باقی مانده تا روز ظهور امام زمان علیه‌السّلام ادامه پیدا خواهد کرد، با این همه حقّ را بیان کرد. 💬ولی این بدان معنا نیست که مسلمانان به جان یکدیگر افتاده و هم دیگر را نابود کنند، بلکه با بیان مدّعای خود، یکدیگر را تحمل کرده و به پیروی از گفتار نیکو دعوت نمایند، ولی در عین حال از دشمن مشترک نیز غافل نباشند ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁قیام امام حسین علیه‌السّلام نیز دلیل و شاهد خوبی بر مدعای ماست، زیرا حضرت با آن که می‌دانست با قیامش بین دو دسته از مسلمانان نزاع خواهد شد، در عین حال هرگز به جهت اتحاد بین مسلمانان از اصل مهمّ امر به معروف و نهی از منکر غافل نشد. ☄سیره و روش امام علی علیه‌السّلام نز گویای این مطلب است، زیرا به نظر برخی حضرت می‌توانست با دادن امتیاز بی جا به طلحه و زبیر و معاویه، جلوی جنگ جمل و صفین را بگیرد و با این کار از ایجاد اختلاف بین مسلمانان تا هزاران نفر در این قضیه کشته نشوند، 💬ولی آن حضرت به جهت حفظ اصول اسلام و حقّ و حقیقت و شریعت اسلامی هرگز حاضر نشد از آن حقایق چشم پوشی کند. 🍂پس حقیقت مفهوم «وحدت» • و به عبارت صحیح تر «اتحاد» • آن است که با حفظ عقاید قطعی و مسلم خود در مقابل دشمن مشترک موضع واحدی داشته و از او غافل نباشیم و این بدان معنا نیست که از بحث و گفتگوی علمی محض و خالی از تعصبات پرهیز کنیم، زیرا همه امور در حقیقت برای حفظ شریعت اسلامی است ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁شیخ محمد عاشور، معاون رئیس دانشگاه الازهر مصر و رئیس کمیته گفت و گوی بین مذاهب اسلامی دربیان نظریه‌ای کاملاً منطقی و متین می‌گوید 🌀مقصود از‌اندیشه تقریب بین مذاهب اسلامی، یکی کردن همه مذاهب و روی‌گردانی از مذهبی و روی‌آوردن به مذهبی دیگر نیست، که این به بیراهه کشاندن‌اندیشه تقریب است. 💬تقریب باید بر پایه بحث و پذیرش علمی باشد تا بتوان با این اسلحه علمی به نبرد با خرافات رفت و باید دانشمندان هر مذهبی در گفت‌و‌گوی علمی خود، دانش خود را مبادله کنند، تا در یک محیط آرام بدانند، بشناسند، بگویند و نتیجه بگیرند 🍂نگاه اهل هر مذهب به نقاط مشترک، باعث همکاری درون گروهی برای زیستن در جامعه جهانی می‌شود و نگاه به نقاط اختلاف، در یک بستر علمی و تحقیقاتی، باعث جدیّت و تلاش در بحث و پژوهش علمی برای رسیدن به حقیقت و تبیین آرا و نظرات دیگران می‌گردد. تا در نتیجه این نظام فکری، سلوک اهل مذاهب با یکدیگر بر پایه مدارا و عدم خشونت، شکل گیرد. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁اسلام بر وحدت میان مسلمانان تاکید فراوانی دارد؛ قرآن کریم می‌فرماید: ☄(1).اذکُرُوا نِعمَتَ اللهِ عَلَیکُم اِذ کُنتُم اعداءً فَاَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَاَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ اِخواناً..........و نعمت خدا را بر خود یاد کنید آن‌گاه که دشمنان °یکدیگر° بودید، پس میان دلهای شما الفت و مهربانی‌انداخت تا به لطف او برادران هم شدید ☄(2).وَ لا تَکُونُوا کَالَّذینَ تَفَرَّقُوا وَ اختَلَفُوا مِن بَعدِ ما جاءَهُمُ البَیِّناتُ وَ اولئِکَ لَهُم عَذابٌ عَظیمٌ....... و چون کسانی مباشید که پس از آن که دلایل آشکار بر ایشان آمد، پراکنده شدند و با هم اختلاف پیدا کردند و برای آنان عذابی سنگین است. ☄(3).انَّمَا المُومِنُونَ اِخوَةٌ در حقیقت مومنان با هم برادرند. اِنَّ الَّذینَ فَرَقُوا دینَهُم‌ وَ کانُوا شِیَعاً لَستَ مِنهُم‌ فی شَیءٍ.......کسانی که دین را پراکنده ساختند و فرقه فرقه شدند، تو هیچ گونه مسئول ایشان نیستی ☄(4).وَ لا تَنازَعوُا فَتَفشَلُوا وَ تَذهَبَ ریحُکُم........ و با هم نزاع مکنید که سست شوید و مهابت شما از بین برود. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ ☄(5).وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا....... و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید. ☄(6).اِنَّ هذِهِ امَّتُکُم امَّةً واحِدَةً وَ اَنَا رَبُّکُم فَاعبُدُونِ...... و این امت شما که امتی یگانه است و منم پروردگار شما، پس مرا بپرستید. 💬با این همه تاکید فراوان که قرآن بر مسئله وحدت اسلامی و اتّحاد دارد، لکن از این نکته نباید غافل بود که وحدت، محور می‌خواهد و به تعبیر دیگر کانالی برای رسیدن به وحدت و اتحاد لازم است. تاکید بر اصل وحدت، بدون آن که محور و کانال آن مشخّص شود، کاری لغو و بیهوده‌ای است.هرگز قرآن صامت به تنهایی نمی‌تواند محور وحدت باشد، 🍂زیرا به تعبیر امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: قرآن دارای وجوهی است که می‌توان لفظ آن را به هر یک از آن وجوه حمل کرد؛ از این رو می‌بینیم که قرآن کریم، با آن که از کتاب آسمانی به «امام» تعبیر می‌کند آن جا که می‌فرماید: «وَ مِن قَبلِهِ کِتابُ مُوسی اِماماً وَ رَحمَةً و پیش از وی °نیز° کتاب موسی راهبر و مایه رحمت بوده است ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁همچنین از صحف ابراهیم و موسی یاد کرده و می‌فرماید: ☄(7).«صُحُفِ اِبراهیمَ وَ مُوسی صحیفه‌های ابراهیم و موسی ولی در عین حال به آن اکتفا نکرده، ابراهیم علیه‌السّلام را به عنوان امام ناطق معرفی می‌کند و می‌فرماید: ☄(8). وَ اِذِابتَلی اِبراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَاتَمُّهُنَّ قالَ انّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ اِماماً قالَ وَ مِن ذُرِّیَّتی قالَ لایَنالُ عَهدِی الظَّالِمینَ .....و چون ابراهیم را پروردگارش با کلماتی بیازمود و وی آن همه را به انجام رسانید،° خدا به او° فرمود: 💬 من تو را پیشوای مردم قرار دادم. » °ابراهیم° پرسید: از دودمانم °چطور°؟ فرمود: پیمان من به بیدادگران نمی‌رسد. 🍂از این جا به خوبی استفاده می‌شود که امام صامت که همان کتاب‌های آسمانی است، کافی نیست، بلکه نیاز به امام ناطقی است که در موارد اختلاف، بیانگر حقّ و حقیقت باشد ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁ و به تعبیر دیگر او محور حقّ و وحدت اسلامی گردد.از آیه اعتصام نیز این نکته به خوبی روشن می‌شود؛ زیرا مسلمانان را امر می‌کند که به ریسمان الهی چنگ زنند؛ یعنی آن که شما را به طور قطع به خداوند می‌رساند، کسی جز امام بر حقّ و معصوم نیست، زیرا همان گونه که اشاره شد قرآن دارای ظاهر و باطن متعدّدی. ضابطه بسیار مهم در وحدت اسلامی این است که نتیجه آن باید اتحاد و وحدت بر حقیقتی باشد 🌀 که پس از بحث و بررسی کارشناسانه خبرگان امر، کشف می‌شود. مراد و نتیجه وحدت، دست برداشتن از حقایق نیست، بلکه وحدت در مسیر حقیقت است. 💬 آیه اعتصام با تعیین معیار و میزان وحدت در امت اسلامی از این راز بسیار مهم پرده بر می‌دارد که این وحدت در امّت محقّق نمی‌شود 🍂مگر با اعتصام و تمسک به «حبل الله»؛ چنگ زدن به ریسمان الهی امّت را از تفرقه و فرو افتادن در وادی بدبختی‌ها و فتنه‌های تیره و تار نجات می‌دهد. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁ شهرستانی می‌گوید: بزرگترین خلاف بین امّت، اختلاف در مسئله امامت است، زیرا در هیچ مسئله‌ای در اسلام مانند امامت این قدر شمشیر کشیده نشده است. ☄ لذا هر مسلمانی وظیفه دارد که در راه وحدت مسلمانان بکوشد ولی این دان معنا نیست که دست از بحث علمیِ خالی از هر گونه تعصّب و عناد بر دارد، زیرا این بحث‌ها به طور قطع در وحدت صفوف مسلمان اثر دارد. 💬هنگامی که هر کدام از فرقه‌های مسلمانان، پی به عقاید واقعی فرقه دیگر برده و بداند که او نیز عقائدش مستند به عقل و قرآن و سنت است.کینه و دشمنی نسبت به یکدگر کمتر می‌شود. 🍂اگر اهل سنت اعتقاد شیعه امامیه را در مسئله امامت و شرایط آن غلوّ می‌دانند، به جهت آن است که ما به طور علمی و صحیح آن را معرفی نکرده‌ایم، و هر جا که خوب عمل کردیم تا حدود زیادی موفق بوده‌ایم و زمینه ساز وحدت مسلمانان شده‌ایم. اینک به نمونه‌ ای از این قبیل اشاره می‌کنیم: ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁شیخ محمود شلتوت، رئیس دانشگاه الازهر مصر در عصر خود، بعد از مطالعه فراوان در فرقه شیعه و مرجعیت اهل بیت علیهم‌السّلام پی به اعتبار شیعه جعفری برده و فتوای معروف خود را در جواز تعبّد به مذهب جعفری صادر می‌کند و می‌فرماید: 🌀مذهب جعفری، معروف به مذهب شیعه امامی اثنا عشری، مذهبی است که تعبّد به آن شرعاً جایز است، همانند سایر مذاهب اهل سنت، لذا سزاوار است بر مسلمانان که آن را شناخته و از تعصّبِ به ناحق نسبت به مذهبی معیّن خلاصی یابند. 💬شیخ ازهر، دکتر محمدمحمد فحّام نیز در تقریظی که بر فتوای شلتوت نوشت نظر او را تایید کرده، فرمود: 🍂 من از شیخ محمود شلتوت و اخلاق، علم، گستردگی اطلاع، بهره‌مندی از لغت عرب، تفسیر قرآن و اصول فقه او رد عجبم. او فتوا به جواز تعبد به مذهب شیعه امامیه را صادر کرده است. شک ندارم که فتوای او اساس محکمی دارد، که اعتقاد من نیز همان است. ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁و نیز می‌فرماید: خدا رحمت کند شیخ شلتوت را که به این معنای کریم التفات نمود و با آن فتوای صریح و شجاعانه‌ای که صادر کرد خودش را جاودانه ساخت، ☄ او فتوا به جو از عمل به مذهب شیعه امامیه داد، از آن جهت که مذهبی است فقهی و اسلامی، و اعتماد آن بر کتاب و سنت و دلیل محکم است... 💬شیخ محمد غزالی نیز می‌گوید: من معتقدم که فتوای استاد اکبر؛ شیخ محمود شلتوت، راه طولانی را در تقریب بین مسلمان پیموده است. 🍂 عمل او در حقیقت تکذیب خیالاتی است که مستشرقین در سر می‌پروراندند، آنان دراین خیال بودند که کینه‌ها و اختلافاتی که بین مسلمانان است بالاخره روزی امت اسلامی را از هم پاشیده قبل از آن که به وحدت برسند و تحت لوای واحد درآیند، آنان را نابود خواهد کرد.ولی این فتوا در نظر من شروع راه و اولین کار است. ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─