─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅══┅─
🌐◁بعد از جریان گوساله سامری ، داستان گاو بنی اسراییل پیش آمد . مجددا تکرار میکنم که تمام این داستانها در تورات هم آمده و یهودیان و مسیحیان به آن اعتقاد دارند .
☄داستان گاو بنی اسراییل از داستانهای بسیار عبرت آمیز تاریخه و همونطوری که گفتم اصلا مراد از مطالعه تاریخ عبرت آموزیه.
💬خلاصه اینکه یه روز یه جسد از سبط کناری توی سبط بغلی پیدا شد. اسباط بنی اسراییل به هم ریختند و همدیگه را متهم به قتل اون کردند. تلاش موسی علیه السلام برای یافتن قاتل بی نتیجه ماند
☀️دستور اومد که آقا یه گاوی بکشید و قسمتی از اون را به بدن مقتول بزنید تا زنده بشه....توی این دستور هیچ اشاره ای به خصوصیات گاو نشده بود
─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅══┅─
🌔◁اما بنی اسرائیل شروع کردند به پرسیدن سوالات بیخود. اینه که قرآن میفرماید
☄يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَآءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِنْ تَسْأَلُوا عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّهُ عَنْهَا ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ...مائده 101
💬ای اهل ایمان! از احكام و معارفی ° كه شریعت اسلام از بیان آنها خودداری میكند و خدا هم به خاطر آسان گرفتن بر بندگانْ نهی و امری نسبت به آنها ندارد° مپرسید؛ كه اگر برای شما آشكار شود غمگینتان كند.
⚡️و اگر هنگامی كه قرآن نازل میشود از آنها بپرسید، برای شما روشن میشود. خدا از • اینكه شما را به• آن احكام و معارف ° كه باعث غم و اندوه شماست مُكلّف كند° گذشت كرد؛ و خدا بسیار آمرزنده و بردبار است.
─═┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅══┅─
🌐◁اصلا سوال بیخود و بی مورد پرسیدن باعث زحمته و ملال آور. این بود که بنی اسراییل همان اول میتوانستند به دستور خدا عمل کنند و یه گاو بکشند و قضیه تمام بشه.
☄اما چون بهانه گیر بودند گفتند که ای موسی از خدا بپرس که این گاوه چجور باشه؟
💬قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُبَيِّنْ لَنَا مَا هِيَ ۚ قَالَ إِنَّهُ يَقُولُ إِنَّهَا بَقَرَةٌ لَا فَارِضٌ وَلَا بِكْرٌ عَوَانٌ بَيْنَ ذَٰلِكَ ۖ فَافْعَلُوا مَا تُؤْمَرُونَ...بقره 68
☀️گفتند... از پروردگارت بخواه برای ما بیان كند كه آن گاو چگونه گاوی باشد؟
🍂گفت... او میفرماید كه آن گاوی است نه پیر از كارمانده، نه جوان نارسیده، • بلكه• گاوی است میان این دو نوع گاو. پس آنچه را به آن فرمان دادهاند، انجام دهید.
اللهــــم عجـــــل لولیک الفرج
پایان قسمت دوم
─═┅═༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌖🍃༅═══┅─
جنــــــاب استـــاد #میـــــــــرزایی
خــــدا قوت سپـــــــاس فـــراوان
اجـــــرتون با صاحب الزمان
علیـــــه الســــــلام
ازهمــــــراهی همــــــــه دوستــ،ــان
ولایی سپاسگـــــزاریــــــم...
پــــایـــــان قســمت دوم
التمـــــاس دعای فـــــــــرج
یا علـــــــــــی
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🔮#اتحـــادیه_عمــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
📄#هفته_پژوهش
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#علوم_انسانی_انسان_محور_یا_خدا_محور
📖☆◁#قسمت اول
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال: جناب #علی علی
🗓تاریخ:#چهارشنبه1401/09/23
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که در سخنرانی های مختلف به ویژه در چند سال اخیر بر روی آن تأکید ورزیده اند مسئله علوم انسانی و مشکلات آن می باشد.
🌀 ایشان بارها گلایه خود را در مورد وضعیت موجود این علوم ابراز داشته و تحول اساسی در محتوای درسی رشته های مختلف این علوم را لازم شمرده اند.
🗯 بدون آنکه به مناقشات مربوط به تعریف علوم انسانی وارد شویم. برای روشن شدن حوزه این علوم همین مقدار اشاره می شود که علومی مانند:
☄جامعه شناسی، روانشناسی، روانشناسی اجتماعی، علوم سیاسی، اقتصاد، مردم شناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم ادبی، فلسفه، هنرهای زیبا و.. ذیل عنوان علوم انسانی قرار می گیرند.
🔘حضرت آیت الله خامنه ای علاوه بر اینکه بر تولید علم و نهضت نرم افزاری به شکل عام برای رسیدن به استقلال و اقتدار کشور در موارد متعدد تأکید می کنند نگاه ویژه ای نیز به علوم انسانی دارند. مهم ترین نکاتی که ایشان دربارة علوم انسانی فرموده اند از این قرار است:
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
⚪️◁(1).علوم انسانی به اندازه علوم صنعتی و پزشکی مهم است و پیشرفت و نظریه پردازی در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
☄بسیاری از حوادث دنیا حتّی در زمینه های اقتصادی و سیاسی و غیره، محکومِ نظرات صاحبنظران در علوم انسانی است؛ در جامعه شناسی، در روان شناسی، در فلسفه؛ آنها هستند که شاخصها را مشخص می کنند.
🗯در همین علوم انسانی، مثلاً تاریخ، جامعه شناسی و روانشناسی ای که خودتان گفتید، پیشرفت کنید،
🌀حقیقتاً بدانید ارزش شما در جامعه و در سطح بین المللی، از یک پزشک پیشرفته یقیناً کمتر نیست؛ بلکه بیشتر هم هست.
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁ شما الان نگاه کنید، ببینید در این چهره های علمی معروف دنیا چند تا پزشک هستند، چند تا جامعه شناس یا مورخ وجود دارند. می بینید که تعداد و برجستگی این دومی بیشتر است. منتها باید کار کنید تا پیش بروید
⚪️(2).علوم انسانی جهت دهنده و فکرساز است و مسیر و مقصد حرکت جامعه را تعیین می کند. می توان گفت یکی از دلایل مهم تأکید بر علوم انسانی این است که ایران کشوری در حال توسعه است
🌀و برای پیشرفت و توسعه، الگوی کاملی لازم است که مقصد و مسیر براساس آن روشن می شود تعیین این الگو و معیارها و شاخص های توسعه بر عهده علوم انسانی می باشد.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
🌐◁چگونگی تفسیر هستی شناسانه از انسان و اینکه او را موجودی تک ساحتی و یا دو بعدی بدانیم تأثیر عمیقی بر نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و بر همین اساس الگوی توسعه تعیین می شود.
⚪️(3).اسلام انسان را موجودی دوساحتی می داند؛ دارای دنیا و آخرت؛ این پایة همة مطالبی است که در باب پیشرفت باید در نظر گرفته شود؛ شاخص عمده این است؛ فارقِ عمده این است.
☄اگر یک تمدنی، یک فرهنگ و آئینی، انسان را تک ساحتی دانست و خوشبختی او را فقط در زندگی مادیِ دنیائی به حساب آورد، طبعاً پیشرفت در منطق او، با پیشرفت در منطق اسلام ° که انسان را دو ساحتی می داند به کلی متفاوت خواهد بود.°
🗯 کشور ما و جامعة اسلامی آن وقتی پیشرفته است که نه فقط دنیای مردم را آباد کند، بلکه آخرت مردم را هم آباد کند. پیغمبران این را می خواهند: دنیا و آخرت.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
⚪️◁(4).علی رغم اهمیت و تأثیر گسترده علوم انسانی بر ساحت های مختلف زندگی فردی و اجتماعی، وضعیت گذشته و حال این علوم در ایران بسیار ناگوار است.
🌀 این علوم از طریق ترجمه متون غربی و به شکل کاملاً وارداتی وارد کشور شده است. و از آنجا که واردکنندگان آنها از علوم و اندیشه های اسلامی بی بهره یا کم بهره بوده اند
🗯آنچه را در متون غربی بوده کاملاً پذیرفته اند و به شکل های مختلف وارد کشور کرده اند، بدیهی است که نتیجه این علوم، بی اعتقادی یا سستی در باورهای دینی می باشد چون اساساً بر مبانی مادی گرایی و تجربه گرایی پوزیتویستی استوار می باشند.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
⚪️◁(5). بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفه هائی هستند که مبنایش مادی گری است، مبنایش حیوان انگاشتن انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است.
🌀 خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربی ها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم،
🗯در واقع شکاکیت و تردید و بی اعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
⚪️◁(6).من دربارة علوم انسانی گلایه ای از مجموعه های دانشگاهی کردم • بارها، این اواخر هم همین جور • ما علوم انسانی مان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است.
☄ علوم انسانی غرب مبتنی بر جهان بینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر نگاه مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است؛ این مبنا، مبنای غلطی است.
🗯 با این همه تأکیدی که بر علوم انسانی شده، تقریباً علوم انسانی هم به همان شکلِ علوم پایه اداره می شود و باز همچنان همان اشکال به قوّت خودش باقی است.
🌀ما آغوش مان را باز کرده ایم و حرف هایی که الان در زمینه های جامعه شناسی، روان شناسی، تاریخ و حتّی فلسفه و ادبیات مطرح است، از خارج برای ما دیکته می شود!
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
⚪️◁(7).این حرف جدیدی نیست بلکه سال هاست که گفته شده است. شایسته توجه است که با این همه مشکلات در حوزه علوم انسانی، بیشترین فعالیت دانشگاه ها از جهت جذب دانشجو و تعداد هیأت علمی و امکانات آموزشی مربوط به همین رشته های علوم انسانی است
🌀طبق آنچه که به ما گزارش دادند، در بین این مجموعة عظیم دانشجوئی کشور که حدود سه میلیون و نیم مثلاً دانشجوی دولتی و آزاد و پیام نور و بقیة دانشگاه های کشور داریم، حدود دو میلیون اینها دانشجویان علوم انسانی اند!
🗯 این به یک صورت، انسان را نگران می کند. ما در زمینة علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ کتاب آماده در زمینه های علوم انسانی مگر چقدر داریم؟
☄استاد مبرزی که معتقد به جهان بینی اسلامی باشد و بخواهد جامعه شناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد، مگر چقدر داریم، که این همه دانشجو برای این رشته ها می گیریم؟ این نگران کننده است.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
⚪️◁(8).در آسیب شناسی از وضعیت فعلی علوم انسانی باید گفت گرچه هم محتوا و هم متن و هم بسیاری از استادان این دروس دارای مشکل می باشند
☄ ولی مشکل اصلی از ناحیه استادان ضعیف النفس می باشد که قدرت تحلیل نظریه های دانشمندان غربی را ندارند و مقهور اقتدار علمی غرب شده اند.
🗯 امروز غربی ها یک منطقة ممنوعه ای در زمینة علوم انسانی به وجود آورده اند؛ در همة بخش های مختلف؛ از اقتصاد و سیاست و جامعه شناسی و روانشناسی بگیرید تا تاریخ و ادبیات و هنر و حتی فلسفه و حتی فلسفة دین.
🌀یک عده آدم ضعیف النفس هم دلباختة اینها شده اند و نگاه می کنند به دهن اینها که ببینند چه می گویند؛ هر چه آنها گفته اند، برایشان می شود وحی مُنزل؛ این است که بد و غلط است.
🔘مثلاً چند تا فکر دارای اقتدار علمی، در یک نقطة دنیا به یک نتیجه ای رسیده اند، این معنایش این نیست که هر آنچه که آنها فهمیده اند، درست است!
پــــایــــان قسمت اول
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌖🍃༅═══┅─
جنــــــاب استـــاد #بــــابـــــایی
عـــــــالی سپـــــــاس فـــراوان
اجـــــرتون با صاحب الزمان
علیـــــه الســــــلام
ازهمــــــراهی همــــــــه دوستــ،ــان
ولایی سپاسگـــــزاریــــــم...
پــــایـــــان کنفــــــرانس
التمـــــاس دعای فـــــــــرج
یا علـــــــــــی
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🔮#اتحـــادیه_عمــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
📄#هفته_پژوهش
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#علوم_انسانی_انسان_محور_یا_خدا_محور
📖☆◁#قسمت دوم
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال: جناب #علی علی
🗓تاریخ:#پنجشنبه1401/09/24
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
⚪️◁(9).. اساتیدی هستند که فرآورده های اندیشه های غربی در علوم انسانی، بت آنهاست. در مقابل خدا می گویند سجده نکنید؛ اما در مقابل بت ها به راحتی سجده می کنند؛
🌀دانشجوی جوان را دست او بدهی، بافت و ساخت فکری او را همان طوری که متناسب با آن بت خود او است، می سازد؛ این ارزشی ندارد و درست نیست.
🗯بنده به این طور افراد، هیچ اعتقادی ندارم. این استاد هر چه هم دانشمند باشد، وجودش نافع نیست، مضرّ است.
⚪️(10).مشکل این گونه استادان این است که علاوه بر اینکه تقلید کورکورانه از غرب می کنند از دستاوردهای جدید علمی هم بی اطلاع هستند و در واقع فقط با نظریه های منسوخ غربی آشنا هستند.
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
⚪️◁(11).. درهای بسیاری از این دانشها بر روی کشورهایی مثل کشور ما و غیردارندگانش بسته است و وقتی اجازه می دهند دانش منتقل شود که کهنه و دست مالی شده است و از نویی و طراوت افتاده است.
☄ البته در همة زمینه ها همین طور است؛ در زمینه های علوم انسانی هم همین طور است. من آن روز به دوستانی که در زمینه های اقتصاد و مدیریتهای گوناگون کشوری کار می کنند و در این جا بودند، گفتم که مطالبی را امروز بعضی ها در این جا دنبال می کنند، که منسوخ شده است.
🗯 نظریات برتر آنها به بازار آمده و مورد عمل قرار گرفته و آنها مشغول کار هستند، ولی تعدادی در این جا • کسانی که مجذوب حرف آنها هستند • تازه دارند آن دنباله ها را مطرح می کنند
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
⚪️◁(12)..جالب است که رهبر معظم این هشدارها را در سال 83 داده اند و عده ای گمان می کنند دغدغه علوم انسانی همین امسال از سوی ایشان طرح شده است.
🌀 آن طوری که مؤمنین نسبت به قرآن و کلام خدا و وحی الهی اعتقاد دارند، اینها به نظرات فلان دانشمند اروپایی همان اندازه یا بیشتر اعتقاد دارند!
🗯جالب اینجاست که آن نظریات کهنه و منسوخ می شود و جایش نظریات جدیدی می آید؛ اما اینها همان نظریات پنجاه سال پیش را به عنوان یک متن مقدس و یک دین در دست می گیرند.
☄اینها دو عیب دارند: یکی این که مقلدند، دوم اینکه از تحولات جدید بی خبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کرده اند، مثل یک کتاب مقدس در سینة خود نگه داشته اند و امروز به جوان های ما می دهند.
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
⚪️◁(13)..کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه می کنندالبته باید توجه داشت این فکر مقلدانه، خود به خود به وجود نیامده است و نمی توان همه تقصیر را بر عهده این گونه اساتید گذاشت.
☄ عقب ماندگی علمی جهان سوم و تعبد در مقابل نظریه های غربی یک برنامه استعماری است که توسط کشورهای غربی طراحی و اجرا شده است
⚪️ (14)..من که می گویم تهاجم فرهنگی، عده ای خیال می کنند مراد این است که مثلاً پسری موهایش را تا اینجا... بلند کند. خیال می کنند بنده با موی بلند تا اینجا مخالفم.
🌀مسئلة تهاجم فرهنگی این نیست. البته بی بند و باری و فساد هم یکی از شاخه های تهاجم فرهنگی است؛ اما تهاجم فرهنگی بزرگتر این است که اینها در طول سال های متمادی به مغز و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی توانی؛ باید دنباله رو غرب و اروپا باشی. نمی گذارند خودمان را باور کنیم. .
─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
⚪️◁(15) .الان شما اگر در علوم انسانی، در علوم طبیعی، در فیزیک و در ریاضی و غیره یک نظریة علمی داشته باشید، چنانچه بر خلاف نظریات رایج و نوشته شدة دنیا باشد، عده ای می ایستند و می گویند حرف شما در اقتصاد، مخالف با نظریة فلانی است؛ حرف شما در روانشناسی، مخالف با نظریة فلانی است
🌀من می خواهم محیط دانشگاه و جوان دانشجوی خودمان را توجه بدهم که مواظب تئوری های وارداتی غربی که هیچ هدفی جز حفظ آن روابط تحکم آمیز غرب با کشورهایی از قبیل کشور ما را ندارند، باشند.
🗯دست های فعال در سیاست های بین المللی روی این مسئله کار کرده اند که کشورها را به همین خرج روزانه سرگرم کنند، تا آنها را از کارهای سیاسی و از آن چیزهایی که می توانند جهت آنها را مشخص کند و فرهنگ مستقل آنها را بارور کند، معرض کنند..
─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─
🌐◁ لذا داخلی ها هیچ گونه همتی نکردند. تلاشی نکردند. آنها هم دیدند زمینه این است، عمل کردند.
⚪️(16)..بنابراین باید مسئولان هم اهمیت علوم انسانی را بفهمند. وقتی این معرفت و باور به وجود آمد، کار شما آسان خواهد شد
☄ برخلاف مبانی خودشان دموکراسی و آزادی بیان از چاپ مقالات، تا آنجا که بتوانند اجتناب می ورزند.
🗯همان طور که ذکر کردند، حجم مقالاتی که از ما چاپ شده، خوب است؛ اما من اطلاع دارم به خصوص در زمینة علوم انسانی که بعضی از مجلات I.S.I اصلاً مقالة محقق ما را چاپ نمی کنند؛ چرا؟ به خاطر اینکه با مبانی آنها سازگار نیست.
🌀بله ممکن است ما دربارة فلسفه، روانشناسی، تربیت و دیگر مباحث حرف هایی داشته باشیم؛ پژوهشگر ما تحقیقی کرده و به نقطه ای رسیده همان چیزی که ما می خواهیم و مرزی را باز کرده که با خاستگاه این دانش که غرب است و با ارزش های آن هماهنگ است سازگار نیست.
─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─