هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
🎋#میلاد_امام_زمان_علیه_السلام_تبریک_وتهنیت
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅💫🌼💫༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#جهان_آماده_استقبال_از_اوست
📖☆◁#قسمت _دوم
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#چهارشنبه1401/12/17
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─
❖◁(11)..ملتى که به خدا معتقد و مؤمن و متکى است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است؛ ملتى که در دلش خورشید امید به آینده و زندگى و لطف و مدد الهى مىدرخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمىشود و با این حرفها، از میدان خارج نمىگردد.
🌤 این، خصوصیت اعتقاد به آن معنویت مهدى علیه آلاف التحیة والثناء است. عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمى دارد. این را باید قدر دانست.
🔮 دیدار در روز میلاد پربرکت حضرت ولى عصر عج 17/10/1374
─┅═══༅𖣔🔟𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
✪◁(12)..دنیاى سرشار از عدالت و پاکى و راستى و معرفت و محبت، دنیاى دوران امام زمان است که زندگى بشر هم از آنجا به بعد است.
🌤 زندگى حقیقى انسان در این عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان است که خدا مىداند بشر در آنجا به چه عظمتهایى نایل خواهد شد.
۞ خطبههاى نماز جمعهى تهران 26/01/1379
✪◁(13)شعارهایى که امام زمان علیهالصلاةوالسلاموعجلاللهتعالىفرجه بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد کرد، امروز شعارهاى مردم ماست؛ شعارهاى یک کشور و یک دولت است. ... این شعارها یک روز تحقق پیدا خواهد کرد.
🔮 بیانات در سالروز میلاد خجستهى امام زمان عج 22/08/1379
─┅══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅══┅─
─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─
❖◁(14)..امام زمان ارواحنافداه با اقتدار و قدرت و تکیه بر توانایىاى که ایمان والاى خود او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت کرده است، گریبان ستمگران عالم را مىگیرد و کاخهاى ستم را ویران مىکند
🌤 درس دیگر اعتقاد به مهدویت و جشنهاى نیمهى شعبان براى من و شما این است که هر چند اعتقاد به حضرت مهدى ارواحنافداه یک آرمان والاست و در آن هیچ شکى نیست؛..
❍ اما این آرمانى است که باید به دنبال آن عمل بیاید. انتظارى که از آن سخن گفتهاند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست
🔮 دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381
─┅══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅══┅─
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
✪◁(15)..انتظار به معناى این است که ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده کنیم.. سربازى منجى بزرگى که مىخواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بینالمللى مبارزه کند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشنبینى دارد...
🌤 ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفهاى نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا براى ظهور آن بزرگوار آماده شویم.
❍ اعتقاد به امام زمان به معناى گوشهگیرى نیست. ...امروز اگر ما مىبینیم در هر نقطهى دنیا ظلم و بىعدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است که امام زمان براى مبارزه با آنها مىآید.
❀ اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با اینها آماده کنیم
🔮 دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381
─┅══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅══┅─
─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─
❖◁(16)..بزرگترین وظیفهى منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.
🌤 کسانى که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت مىکردند، منتظران حقیقى بودند.
❍ کسى که وقتى کشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آمادهى دفاع از ارزشها و میهن اسلامى و پرچم برافراشتهى اسلام است، مىتواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهاى خطر قدم خواهد گذاشت.
❀ اما کسانى که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مىبازند و زانوانشان سست مىشود؛ کسانى که براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حرکتى که مطامع آنها را به خطر مىاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور مىتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟
🔮 دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381
─┅══༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅══┅─
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
✪◁(17)..کسى که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینههاى صلاح را آماده سازد و کارى کند که بتواند براى تحقق صلاح بایستد
🌤حکومت آیندهى حضرت مهدى موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمى به تمام معناست...
❀ امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمىکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بناى عدل الهى را در سرتاسر عالم استقرار مىبخشد و یک حکومت صددرصد مردمى تشکیل مىدهد
🔮 دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381
─┅══༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅══┅─
─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─
❖◁(18)..امام زمان ناظر است و مىبیند. انتخابات شما را امام زمان دید؛ اعتکاف شما را امام زمان دید؛ تلاش شما جوانها را براى آذینبندى نیمهى شعبان، امام زمان دید؛ حضور شما زن و مرد را در میدانهاى گوناگون، امام زمان دیده است و مىبیند؛ حرکت دولتمردان ما را در میدانهاى مختلف، امام زمان مىبیند
🌤 و امام زمان از هر آنچه که نشانهى مسلمانى و نشانهى عزم راسخ ایمانى در آن هست و از ما سر مىزند، خرسند مىشود.
❍ اگر خداى نکرده عکس این عمل بکنیم، امام زمان را ناخرسند مىکنیم. ببینید، چه عامل بزرگى است.
🔮 دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت نیمهى شعبان 29/06/1384
─┅══༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅══┅─
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
✪◁(19)..معناى انتظار فرج به عنوان عبارة أخراى انتظار ظهور، این است که مؤمن به اسلام، مؤمن به مذهب اهلبیت علیهم السلام وضعیتى را که در دنیاى واقعى وجود دارد، عقده و گره در زندگى بشر میشناسد...
🌤 امام زمان علیه الصلاة و السلام براى اینکه فرج براى همهى بشریت به وجود بیاورد، ظهور میکند که انسان را از فروبستگى نجات بدهد؛ جامعهى بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آیندهى بشر را نجات بدهد.
❍ انتظار فرج یعنى قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتى که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگى انسانیت حاکم شده است. این معنى انتظار فرج است.
🔮 دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت نیمهى شعبان 29/06/1384
─┅══༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅══┅─
─┅══✿🍃🪴🪴🍃✿══┅─
❖◁(20)..انتظار فرج، انتظار دست قاهر قدرتمند الهى ملکوتى است که باید بیاید و با کمک همین انسانها سیطرهى ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگى مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسانها را بندهى واقعى خدا بکند. باید براى این کار آماده بود...
🌤 انتظار معنایش این است. انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن براى اینکه کار به خودى خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است.
❍ انتظار آمادگى است. ...انتظار فرج یعنى کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براى آن هدفى که امام زمان علیه الصلاة والسلام براى آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخى براى آن هدف انجام خواهد گرفت.
❀ و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگى انسانى، زندگى الهى، عبودیت خدا؛ این معناى انتظار فرج است.
🔮 دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمهی شعبان 27.5.87
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پـــــایــــــان
─┅══༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─
جنــــــاب استــــاد #بـــــابــــایی
بسیـــار سپــــاس ..خـــــدا قوت
اجـــرتون با صاحب الزمان
علیــــه الســـــــــلام
ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان
ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم
پـــایـــان کنفرانس
التمــــــاس دعــــــای فـــــرج
یا عـلـــــــــــی
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🔮 #اتحـــــادیه_عمــــــاریون
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃📓🍃༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#به_وقت_تاریخ
📖☆◁#نقش_جریانات_حاکم_بر_حوزه_های_شیعی_در_پیروزی_انقلاب
📖☆◁#قسمت_پنجم
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #میرزایی
🗣◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#جمعه1402/02/15
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @tarikhbekhanim
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁بحثی که الان میخواهم خدمت شما بگم یه بحث بسیار ظریف و بصیرتی از تاریخ معاصره که شاید برای خیلیها هضم اون مشکل باشه. اما همه اونها در حوزه های علمیه رخ داده و بعضا در جهت انحراف یا انسداد نهضت امام خمینی °ره ° بوده.
❖ ما توی این بحث یاد میگیریم که هرکسی ادعای دینداری یا روحانی بودن و یا مرجع تقلید بودن داشت صلاحیت هدایتگری نداره. و به قول معروف ، اگر تز انقلاب اسلامی از حوزه ها داده شد آنتی تز آن هم از حوزه خواهد بود.
❍ یعنی به عبارتی اگر قرار باشد خدای نکرده در این کشور انقلابی علیه نظام کنونی رخ بدهد بازهم رهبری آن از دورن حوزه است
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁باجریان شناسی حوزه های علمیه در قبل و بعد از انقلاب هم این مسئله را ثابت کرده. بطوریکه الان هم سران فتنه و به اصطلاح اصلاحطلبان که قصد براندازی نظام را دارند همگی حوزوی هستند ویا ادعای حوزوی بودن دارند و سایرین ، خود را تالی تلو آنها میدانند.
☆ به طور خیلی خلاصه در زمان حجاج بن یوسف ثقفی ملعون که بسیار خونریز بود و حدود ۱۲ سال بعد از واقعه کربلا ، در زمان عبدالملک مروان ، حاکم کوفه شد،
✪ عده ای از شیعیان کوفه از طایفه اشعریون که از ظلم حجاج به ستوه آمده بودند به قم مهاجرت کردند و پایه گذار تشیع و البته حوزه درسی در قم شدند . از آن زمان بود که قم مرکز توجه اهلبیت قرار گرفت
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁بعدها عده ای از آنها و علی الخصوص دانشمندانشون به کاشان و ری هم مهاجرت کردند و ری مدتها مرکز علمی شیعیان بود.
❖ یک نکته که خیلی گفتن اون لازمه اینه که در ایران همیشه شیعه بوده و تعداد آنها البته کم هم نبوده، اما خب بندرت در راس حکومت قرار میگرفتند. و اینکه میگن مردم ایران را صفویان ، شیعه کردند و هی میگن شیعه صفوی و .... یه چرند واضحه.
❍ پس حکومتهای شیعی علویان طبرستان ، آل بویه ، خراسانیان طرفدار ابومسلم خراسانی ، سربداران ، سادات کیا ، و حتی شیعه شدن برخی مغولها و دولت قراقویونلوها و.... که همگی در زمان قبل از صفویه بوجود اومدن ، شیعه نبودند؟
¤ این همه شیعه که در ایران بودند و بعضا حکومت تشکیل دادند و اون همه تالیفات داشتن ، پس حساب نیستند
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁اصلا کی گفته صفویان، شیعه بودند؟ ...در شیعه بودن شیخ صفی الدین اردبیلی شک و تردید هست.
☆ و به اعتقاد برخی مورخین ، نوادگان شیخ صفی ، بهترین راه تشکیل حکومت را علَم کردن تشیع دانستندزیرا که اعتقاد داشتند اکثریت جامعه ایران شیعه هستن. وگرنه صفویان در ابتدا شیعه نبودند.
✪ البته این یه نظره و مخالفینی هم داره...در ضمن دلایل زیادی هم داره که چرا شیعه را برگزیدند.
¤ علی ایحال در زمان صفویان حوزه علمیه قم خیلی گسترش پیدا کرد و قم شد شیعه خانهء ایران. و مدرسه فیضیه هم در همین دوره ساخته شد و علمای زیادی در اون پرورش یافتند
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁باسقوط دولت صفویه اهمیت حوزه قم هم کم شد. و با ورود میرزای قمی در زمان قاجاریه، دوباره ، این حوزه رونق گرفت. حرم حضرت معصومه و مدرسه فیضیه تعمیر و آباد شد و خیلی حوزه ، جون گرفت.
❖ با فوت میرزای قمی ، حوزه قم دوباره بی رونق شد و مرکز علمی شیعه به اصفهان و مشهد منتقل شد و با حضور شیخ عبدالکریم حائری یزدی ، حوزه قم در سال ۱۳۰۱ مجددا افتتاح و رونق میگیرد. آشیخ عبدالکریم خیییلی به حوزه قم خدمت کرد و خیلی شهر قم را آباد کرد .
❍ اما چندسال بعد که رضاشاه شروع به مبارزه با دین و روحانیت کرد ، حوزه قم هم کم رونق شد و تعداد طلبه ها خیلی کم شد. آشیخ عبدالکریم خیلی در مقابل رضاخان کوتاه میومد ، نه از باب ترس . بلکه میدونست مخالفت با این مردک ، باعث محو حوزه تازه تاسیس قم میشه
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁در سال ۱۳۱۵ آشیخ عبدالکریم حائری فوت کردند و مرجعیت شیعه در ایران بین سه نفر تقسیم شد که بهشون میگفتند مراجع ثلاث....این بزرگواران عبارت بودند از آیات عظام محمدتقی خوانساری و حجت کوه کمره ای و سید صدرالدین صدر.
☆ کار مرجعیت خیلی خوب پیش نمیرفت. چون هم فشار رضاشاه برای تعطیلی حوزه خیلی زیاد بود هم وجود سه مرجع ، یه کمی باعث اختلاف در مدیریت حوزه شده بود.
✪ تااینکه آیت الله بروجردی که چندسال قبل ، از نجف به ایران اومده بود و در بروجرد ساکن شده بود به دعوت مراجع ثلاث اومد قم و مدیریت حوزه را در دست گرفت آقای بروجردی سال ۱۳۲۳ مدیریت حوزه را بدست گرفتند
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁ به اعتقاد خیلی از بزرگان ، ایشون یه اعجوبهء مدیریتی در زمان خودش بود و خیییلی به شیعیان در سرتاسر ایران و خارج از ایران کمک کرد و باعث اعتلای شیعه شد.
❖ در زمان ایشون ، شخص حضرت امام هم ، از اساتید حوزه بودند و بعدها در سال ۴۰ که آقای بروجردی فوت کرد یکی از گزینه های مطرح ، شخص حضرت امام بود.
❍ در دوره آقای بروجردی از نظر سیاسی یه سری اتفاقات افتاد از جمله مسئله ملی شدن صنعت نفت و قیام شهید نواب صفوی
¤ مرحوم بروجردی برای ورود به این قضایا خیلی احتیاط میکردند. اما در عوض حکومت محمد رضا هم خیلی از وجود ایشون حساب میبرد و در بعضی مسائل از ایشون اجازه میگرفت
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁.اینکه مثلا ما بیاییم بگیم که چرا آیت الله بروجردی در مقابل شاه قیام نکرد و یااینکه چرا کاری که امام بعدها کرد ، آقای بروجردی نکرد ، یا چرا ایشون از اعدام نواب صفوی جلوگیری نکرد حرف منصفانه ای نیست..
☆ خیلی اوضاع اون روز متشنج و خفقان بود. ما بیرون گود نشستیم و هی میگیم لنگش کن . اما هیچوقت جای آقای بروجردی بااون همه اشراف به مسائل مختلف نبودیم که بفهمیم چی درسته چی غلط.
✪ اصولا قضاوت راجع به مسائل تاریخی کار سختیه و به این راحتی نیست چونکه ما در اون دورهء تاریخی نبودیم و حضور نداشتیم و میخوایم که از روی یه سری کتاب که در نیت نویسنده هم هزار انقلت هست قضاوت کنیم
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁القصه آقای بروجردی اولین مرجعی بودند که تعلیم زبانهای خارجی را هم در حوزه متداول کردند و به قولی خودشون هم فرانسوی بلد بودند.
❖ اولین مرکزشیعه در اروپا را هم ایشون در سال ۳۲ ساخت که همون مرکز اسلامی هامبورگ در آلمانه و خیلی معتبر و البته زیباست.البته ساخت این مرکز ۱۰ سال طول کشید و سال ۴۰ بعد از فوت ایشون افتتاح شد. اولین رییس این مرکز هم آیت الله محققی و بعدش آیت الله بهشتی بودند.
❍ آیت الله بروجردی در فروردین سال۴۰ فوت کردند و مدیریت حوزه بعداز ایشون به مرحوم آیت الله گلپایگانی و آیت الله شریعتمداری واگذار شد
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّڪَالفَــرَج
پایان قسمت اول
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─
جنــــــاب استــــاد #میرزایی
بسیـــار سپــــاس ..خـــــدا قوت
اجـــرتون با صاحب الزمان
علیــــه الســـــــــلام
ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان
ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم
پـــایـــان
التمــــــاس دعــــــای فـــــرج
یا عـلـــــــــــی
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🔮 #اتحـــــادیه_عمــــــاریون