─══༅🍃📔📓🍃༅═┅─
○◁این جنبه هایی از تعارضات خیلی جدّی و فرازهایی اصلی در تاریخ تمدن اسلامی و تمدن غرب است فرازهایی را هم می شود شناسایی کرد که پیروزی با طرف مقابل بوده است؛ از جمله..
✪ شکست مسلمانان در اندلس و پیروزیهایی در مقاطع اولیۀ جنگهای صلیبی؛ اما تعارض اصلی و غلبه اصلی در دو قرن اخیر صورت گرفت که در واقع ابزار علم از جوامع اسلامی به جوامع غربی منتقل شد
❏ و ذهنیت عمومی که پیرامون اسلام و مسیحیت شکل گرفته بیشتر منعبث از نتایج و آثار این جنگها و نبردها بوده است تا موضوعات دیگر.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─══༅🍃📔📓🍃༅═┅─
◁تعارضاتی که گفتیم باعث شده که وقتی ما به غرب نگاه می کنیم مسیحیت را در مقابل خودمان ببینیم و آنها هم با یک برداشت ناقص از اسلام به مسلمانها نگاه بکنند.
❖ مرحوم دکتر شریعتی عبارتی دارند که شاید در این زمینه راهگشا باشد. او اشاره می کند که وقتی مسیحیت به غرب رفت، این غرب نبود که مسیحی شد؛ بلکه این مسیحیت بود که غربی شد.
❍ در واقع نظام سیاسی که در غرب وجود داشت برای اینکه خلأ موجود در غرب را پر کند، با پذیرش مسیحیت، آن را تبدیل به یک دین غربی کرد.
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
○◁ لذا به تعبیر حضرت امیرعلیه السلام مسیحیت در غرب یک پوستین وارونه ای شده است که از آن استفاده های نابجای فراوانی شده است
✪ نمودهایی از آن این است که مثلاً حضرت عیسی که چهره ای سبزه دارد، در غرب با چشمانی آبی و موهای بور تصویر می شود. یا حضرت مریم با آن پوشش شرقی و محجبه، تصویری کاملاً غربی از ایشان ساخته شده و حجابش ناقص است.
❏ حتی کلیسا را نگاه کنید؛ وقتی به غرب می رود تحملش سنگین می شود. در واقع محل حضور حکّام قدرتمند می شود؛ در حالیکه کلیساهایی در شرق و بخصوص در جاهای قدیمیتر وجود دارد که در ندارند
¤ و همیشه برای ورود مردم باز هستند، مصالح به کار رفته در آنها چوب و سنگ است و حتی بینش و دید مسیحیان لبنانی نسبت به مسلمانها و جهان اسلام و شخصیتهای اسلامی با بینش مسیحیان غربی کاملاً متفاوت است.
۞ حتی توحید وقتی به غرب رفته تبدیل به تثلیث و آمیخته به شرک شده است؛ در حالیکه همین تثلیث در میان مسیحیان شرقی مثل مسیحیان ایران، ترکیه، عراق و لبنان وجود ندارد.
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
◁برداشت مسیحیان شرقی از حضرت عیسی مثل «اسدالله»ی است که ما، به حضرت امیر نسبت می دهیم یا «ثارالله»ی که به امام حسین علیه السلام نسبت می دهیم.
❖ آنها هم پسر خدا را در همین چارچوب ادراک می کنند؛ در حالیکه، در غرب چنین برداشتی نیست. دلیل آن هم این است که مسیحیت وقتی به آنجا رفت دیگر مسیحیت باقی نماند.
❍ مسیحیت غربی شده، امّا اینکه چرا به سرعت مورد پذیرش قرار گرفت، علت ساده ای دارد در غرب مردم جنگ طلب و آلودۀ مسائل مادی هستند و در طول تاریخ این گرایش در آنها شدید بوده. این گرایش عمومی یک نوع خلأ و عدم تعادل در جامعه ایجاد می کند.
در غرب حتی «قهرمانان»، «قهرمانان زمینی» هستند. یعنی از زمین هستند که به آسمان حرکت می کنند. مانند اسطوره های شرقی نیستند که از آسمان به زمین نزول کرده باشند
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
○◁در غرب، جامعه به دلیل خلأ معنویت ناشی از آن رفتار وحشیانه، به تعادل عمومی نمی رسیده و نیاز به تزریق معنویتی داشته که کنستاتین این را ادراک می کند و به همین دلیل است که مسیحی می شود و مسیحیت را الینه می کند و به جهان سیاست منتقل می نماید
✪ و در نتیجه مسیحیتی که امروز از آن به عنوان مسیحیت تحریف شده نام می بریم، در غرب پایه گذاری می شود. در واقع مسیحیت مأمور می شود که خلأ معنوی غرب را جبران بکند.
❏ و زهد مستتر در مسیحیت، این کار را می کند، برداشتهای اولیه آنها هم از اسلام که حالا در بخش بینش و دیدگاه هایشان خواهم گفت از همین بینش متأثر است و لذا نمی تواند با اسلام همگرا باشد.
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
◁در مقابل زهد مسیحیت غربی، نگاه اسلام به دنیا شدیدتر است. اسلام دنیا را مزرعه آخرت می داند؛ لذا غرب در واقع از اسلام تلقی دینی ندارد؛ یعنی نداشته. تلقی اش این بوده که اسلام یک ایدئولوژی است؛ نه یک دین.
❖ تفسیر ایدئولوژی را هم با برداشتهای غربی باید مورد توجه قرار دهیم. این، اشتباهی است که بعضی از متفکرین معاصر خودمان هم مرتکب شده اند.
❍ در غرب برداشت از ایدئولوژی، به معنای عرضۀ اصول ثابت ولایتغیری است که همه تحقیقات و تتبعات باید منجر به اثبات آن اصول بشود؛ مثل مارکسیسم، که اندیشۀ خودش و مانیفست خودش را عرضه می کند
و بقیه محققین باید ثابت بکنند که مثلاً تضاد، مایۀ ادامۀ حیات و بقای جامعه است. همین شیوه در نازیسم و فاشیسم هم بوده است.
─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
○◁اسلام معاصر بیشتر از آنکه یک تهدید باشد، یک چالش است. غرب را به چالش می طلبد تا اینکه تنوع تجارب مسلمانان را درک نموده و بشناسد.
✪ همچنین چالشی برای دولتهای اسلامی است که نسبت به درخواستهای مردم خود در ارتباط با آزادسازیهای سیاسی و مشارکت وسیعتر در صحنه های سیاسی مسؤولیت پذیری بیشتری داشته باشد.
❏ همچنین وجود نیروهای مخالف مسالمت جو را تحمل کرده و نسبت به بنیادگذاشتن ساختارهای دموکراتیک، اقدام مناسب به عمل آوردند.
¤ به علاوه، قدرتهای غربی را به چالش می طلبند تا به ارزشهای دموکراتیک ارائه شده توسط خود آنها پای بند باشند.
─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
◁سخنان خود را با عبارتی از قرآن خاتمه دهم، سوره حجرات آیه 13..
❖ و جعلناکم شعوبا و قبائلا لتعارفوا... و ما شما را به صورت گروهها و قبائل مختلف درآوردیم تا اینکه قابل شناسایی باشید و ما افراد قبائل مختلف را خلق کرده ایم تا اینکه همدیگر را بشناسند.
❍ تلاش برای شناخت بهتر از یکدیگر و گفت وگو براساس آن، این مهمترین اسلحه و حربه بر ضد هرگونه تهدید، چه از جانب غرب و چه از جانب اسلام می باشد
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌼🍃༅═┅┅─
جنــــــاب استــــاد #بابایی
بسیـــار سپـــاس ..خـــدا قوت
اجـــرتون با صاحب الزمان
علیــــه الســـــــــلام
ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان
ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم
التمــــــاس دعــــــای فـــــرج
پـــایـــان
─┅┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🔮 #اتحـــــادیه_عمــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
┄═┅═✧❁﷽❁✧══┅┄
🇮🇷 #طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
─═══༅🍃🌳🍃༅══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📖☆◁#تدابیر_تابستان_از_منظر_طب_سنتی_اسلامی
📖☆◁#قسمت اول
─═══༅🍃🌳🍃༅══┅─
🗓◁تاریخ:#شنبه 1402/03/20
🕰◁ساعت:19/00
◁ ارائه:جناب استاد #حسامی
۞◁طرح سوال
🆔 @ilyan313
🆔 @Tebammareyon
🆔 @ammareyon
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🍏🍎🍃༅═┅┅─
🌳◁#تدابیر _فصل _تابستان
♤ حکمای ایرانی بر این باور بودند که همانگونه که پیدایش بیماری نیاز به سبب دارد، تندرستی نیز بدون تدبیر و تدارک سبب های آن، پایدار و برقرار نمی ماند.
🌿 حکما این اسباب را شش سبب می دانستند و آنها را به نام " اسباب سته " یا " سته ضروریه " می خواندند و برای هر یک چند و چون بسیار برمی شمردند.
☆ این شش سبب عبارت اند از: هوا، خوردنی ها و آشامیدنی ها، حرکت و سکون بدنی، خواب و بیداری، استفراغ •به معنی فراغت یافتن و آسوده شدن از مواد زاید و سمی از طریق دفع از راه های طبیعی • و احتباس • نگهداری مواد حیاتی در بدن • و رویدادهای نفسانی.
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─