─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
📄◁.اقدامات مهم دولت سیزدهم
🌀(1). انجام تکالیف قانون بودجه 1400 و تسویه 54هزار میلیارد تومان تنخواه مصرفشده
🌀(2). تدوین و تصویب نقشه راه رشد غیرتورمی و فقرزدا
🌀(3). افزایش نرخ رشد اقتصادی در سهماهه سوم از عدد 3٫3 °ششماهه اول° به 4/1 در نهماهه سال 1400
🌀(4).کاهش نرخ بیکاری کشور از عدد 9/6 در تابستان به عدد 8/9 در پاییز
🌀(5).افزایش 40درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به سال 1399
🌀(6).افزایش صادرات نفت خام و میعانات گازی از 12٫3میلیارد دلار به 28/3میلیارد دلار °2/3 برابر سال گذشته و با هدف افزایش درآمدهای ارزی بهمنظور تأمین نیازهای تولید و بودجه°
🌀(7).افزایش درآمدهای وصولی دولت در سال 1400 بهمیزان 90درصد پیش از عملکرد سال 1399
🌀(8).انتشار فهرست ابربدهکاران سیستم بانکی و گام بزرگ در مسیر شفافیت اقتصاد ایران
🌀(9).کنترل هزینههای جاری دولت در سقف 707هزار میلیارد تومان/ 23درصد کمتر از سقف مصوب بودجه سال 1400
🌀(10).کاهش نرخ تورم خوراکیها برای 4 دهک اول بهمیزان 9درصد در اسفند 1400 نسبت به شهریورماه 1400
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
☄(11).کاهش مستمر تورم از مهرماه تا اسفندماه °از عدد 45 به 40 درصد در پایان اسفند°
☄(12).کاهش مالیات بر درآمد تولید از 25درصد به 20درصد با هدف کاهش بار مالیاتی بر تولید
☄(13). تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات خرد بانکی تا سقف یکصدمیلیون تومان بدون ضامن
☄(14).تصویب آییننامههای اجرایی مالیات بر خانههای خالی، خانههای لوکس و خودروهای لوکس و تحقق بیش از 111درصد از درآمدهای مالیاتی پیشبینیشده در قانون بودجه سال 1400
☄(15).شفافسازی صورت مالی بانکهای دولتی و شرکتهای دولتی برای نخستین بار بهمنظور کاهش ناکارآمدی چرخه قاچاق از تأمین مالی داخلی و پیشگیری از وقوع فساد و همچنین الزام بانکهای دولتی به شفافسازی فهرست بدحسابهای بزرگ بانکی
☄(16). ساماندهی انبارهای سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی و تخلیه 60درصد انبارهای کشور تا پایان اسفند
☄(17).رشد 68درصدی ترانزیت در پایان سال 1400
☄(18).اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و ایجاد تناظر بین دستگاههای کارتخوان و پرونده مالیاتی مؤدیان
☄(19).آمادهسازی و رفع موانع قانونی و اجرایی برای واگذاری شرکت پالایش شازند و عرضه در بورس
☄(20). طراحی درگاه ملی مجوزهای کسبوکار کشور و اتصال آن به درگاه تخصصی 32 دستگاه اجرایی
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
🌀(21). سادهسازی و شرایط و مدارک تعداد 1393 مجوز کسبوکار و تصویب تدریجی آن در هیئت مقرراتزدایی
🌀(22).برگزاری حراج سراسری و الکترونیکی بهمنظور تسریع در فروش کالاهای رسوبی در انبارهای سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی
🌀(23).طراحی نظام تأمین مالی زنجیره تولید و عقد قراردادهای لازم با بانکها
🌀(24).الزام بانکها به استفاده از فاکتورهای سامانه جامع تجارت جهت پرداخت تسهیلات و ارتباط آن با نظام مالیاتی
🌀(25).الزام عرضه کلیه محصولات در بورس و فروش آن به واحدهای تولیدی بر اساس میزان تولید اظهارشده به سازمان مالیاتی °مالیات بر ارزش افزوده°
🌀(26).عملیاتینمودن سامانه بارنامه الکترونیکی
🌀(27).تولید 44میلیون قطعه جوجه یکروزه بهمنظور خودکفایی و کاهش وابستگی تولید مرغ، احیای سویه ملی مرغ
🌀(28).اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین سوخت موردنیاز نیروگاهها و صنایع با هدف جلوگیری از قطعی گاز و برق در زمستان 1400
🌀(29).ایجاد صندوق ملی مسکن جهت تأمین مالی ساخت سالانه یکمیلیون مسکن
🌀(30).انعقاد قرارداد و حمایت از 200 طرح توسعه فناوری با هدف بومیسازی فناوریهای موردنیاز
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
🗞◁رئیسی دستور دیگر رهبر معظم انقلاب را ۲ برابر شدن شرکتهای دانشبنیان به لحاظ کمی دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتاً این سخن ایشان به این معنا نبود که در افزایش تعداد شرکتهای دانشبنیان، کمیت جای کیفیت بگیرد؛ قطعاً تاسیس اسمی شرکتهای دانشبنیان مورد توجه ایشان نیست.رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ مهمترین شاخص برای سنجش و ارزیابی دستگاهها اقدامات دانشبنیان آنها خواهد بود، گفت:
☄انجام و پیشبرد امور بر اساس الگوهای دانشبنیان و ایجاد اشتغال، شاخصهای اصلی ارزیابی دستگاهها در سال پیشرو خواهد بود.
🗯 در این زمینه اگر چه بیشتر نگاهها متوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اما همه دستگاهها مسئولیت جدی برای اشتغالآفرینی دارند و وزارت تعاون مسئولیت تنظیمگری میان بخشهای مختلف را نیز بر عهده دارد.
〽️رییس جمهوری با تاکید بر لزوم تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان گفت: دولت از همه شرکت های دانش بنیان حمایت مالی می کند.
─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
📄◁وی دستور دیگر رهبر معظم انقلاب به دولت را خودکفا شدن در کشور به ویژه در زمینه تولید محصولات کشاورزی و غذایی و تامین کالاهای اساسی عنوان کرد و افزود:
🌀 وزارت جهادکشاورزی از ابتدای دولت، اقداماتی را در این زمینه انجام داده ولی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید این کار شتاب بیشتری پیدا کند و از الگوهای دانشبنیان نیز باید در این زمینه بیشتر استفاده کرد.
🔆 البته خودکفایی و استفاده از الگوهای دانشبنیان مربوط به همه بخشها است و نباید محدود به خودکفایی در بخش محصولات کشاورزی شود.
💬درحالی که میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته در محدوده ۴ میلیون تن باقی ماند، با اقدامات دولت سیزدهم خرید تضمیمی گندم تا کنون از ۷ میلیون تن عبور کرده است و برای سال آینده پیش بینی خودکفایی می شود.
─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
🗞◁رئیس جمهور نکته بعدی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را اشتغال افراد در جایگاهی متناسب با تحصیلاتشان عنوان کرد و اظهار داشت: این مساله باید پیگیری شود و افراد در جای متناسب با تخصص و تحصیلاتشان بکار گرفته شوند.
☄رئیسی با تاکید بر اینکه علم و دانش باید پایه و اساس حرکت تحولی دولت به ویژه در عرصه اقتصاد باشد، تصریح کرد: در این زمینه سیاستهای مصوب نظام و قوانین محور کار هستند
🗯و اگر صاحبنظران اختلافاتی در زمینه اجرا داشتند جای بحث و بررسی درباره این نظرات کمیسیونهای کارشناسی است.رئیس جمهور خاطرنشان کرد:
〽️ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و کمیسیونهای کاری آن محلی برای جرح و تعدیل مسایل اقتصادی است. در این کمیسیونها باید روشهای اجرای یک قانون مورد بحث قرار گیرد که کدامیک ما را به هدف نزدیکتر میکند، کدامیک کمهزینهتر است، کدامیک بهرهوری را افزایش میدهد.
🍂همچنین کمیسیونهای تخصصی دولت نیز محل مناسبی برای چنین بحث و بررسیهایی است چرا که هر چه تصمیمسازی و تصمیمگیریها غنای بیشتری داشته باشد در اجرا کمتر دچار مشکل خواهیم شد.
⚡️ رییسی با بیان اینکه مصمم به رفع بیکاری هستیم گفت: آمار نشان می دهد از ابتدای کار دولت تا امروز آنچه وعده کردیم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سال اول تحقق پیدا کرده است.
پـــــایـــــــــان
─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📓🍃༅══┅─
جنــــــاب استــــاد #بـــــابــــایی
بسیـــار سپــــاس ..خـــــدا قوت
اجـــرتون با صـــــــــاحب الزمان
عجـــــــــل ا...
ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان
ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم
پـــایـــان کنفــــــــــــرانس
التمــــــاس دعــــــای فـــــرج
یا عـلـــــــــــی
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🇮🇷 #اتحـــــادیه_عمــــــاریون🇮🇷
هدایت شده از بیسیمچی
┄══┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
💫🌸#هفتـــــه_دولت_مبــــــــــارک
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅ 💫🌼💫 ༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📖☆◁#جهاد_تبیین_دولت_مردم
📖☆◁#فساد_ستیزی_و_عدالت
─═┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــایی
🗣◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:#چهارشنبه1401/06/02
⏰ســــاعت:22/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔https://eitaa.com/joinchat/2711355466C543e968485
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها
و#بنرهای_اتحادیه_عماریون بدون
اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست
و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄══┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
💫🌸#هفتـــــه_دولت_مبــــــــــارک
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅ 💫🌼💫 ༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📖☆◁#جهاد_تبیین_دولت_مردم
📖☆◁#دانش_و_پیشرفت
─═┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــایی
🗣◁سوال
🆔 @mrazavi3
🗓تاریخ:#پنجشنبه1401/06/03
⏰ســــاعت:22/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔https://eitaa.com/joinchat/2711355466C543e968485
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها
و#بنرهای_اتحادیه_عماریون بدون
اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست
و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄══┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
💫🌸#هفتـــــه_دولت_مبــــــــــارک
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅ 💫🌼💫 ༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📖☆◁#جهاد_تبیین_دولت_مردم
📖☆◁#فساد_ستیزی_و_عدالت
─═┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــایی
🗣◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:#پنجشنبه1401/06/03
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها
و#بنرهای_اتحادیه_عماریون بدون
اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست
و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
بســــم الله الرحمــــــن الرحیم
🌐◁خشکانیدن ریشهی فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گرهگشا در این باره، مستلزم اقدام همهجانبه بهوسیلهی قوای سهگانه مخصوصاً دو قوهی مجریه و قضائیه است
☄این جملات حضرت آیتالله خامنهای در فرمان هشت مادهای به سران قوا دربارهی مبارزه با مفاسد اقتصادی به روشنی خواستِ قاطعانهی ایشان برای مبارزه با فساد از سوی قوای سه گانه را نشان میدهد. مسئلهای که همواره در دوران رهبری از سوی ایشان بهشکلی جدی مطالبه و پیگیری شده است.
👤رهبر انقلاب در زمینهی مبارزه با فساد الزاماتی را مطرح کردهاند. برخی از مهمترین بایدها و نبایدهای موضوع از منظر ایشان این موارد است....
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
⚖◁(1). #شناخت_بسترهای_فساد_و_پیشگیری_از_آن
🌀از جمله نکاتی که همواره مورد تأکید رهبر انقلاب بوده اولویت دادن به مسئلهی پیشگیری است
☄در مبارزهی با فساد، در درجهی اول، مسئلهی پیشگیری است....و در داین زمینه شناخت «بسترهای تولید فساد» و ریشهکنی آن اهمیتی بهسزا دارد: «در زمینهی فساد هم، به بسترهای فسادخیز توجّه بشود... یعنی بایستی با نگاه کارشناسی، زمینهِی بُروز فساد را و تولید فساد را شناسایی کرد، شناخت و با همان نگاه کارشناسی، به جنگ فساد رفت و برای ریشهکنی فساد تلاش کرد و کار کرد... ۱۳۹۰/۷/۲۰
⚖(2).#عــــدم_تبعیـــــض
🌀از جمله شروط اثرگذاری جریانِ مقابله با فساد این است که هیچگونه تبعیضی در این روند وجود نداشته باشد: «در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمیتواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حسابکشی معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد.... ۱۳۸۰/۲/۱۰
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
⚖◁(3).#مبارزه_در_درون_قوه_مجریه
☄رهبر انقلاب معتقدند که وزرا و مسئولین ارشد دولتی بهتر از هر کسی میتوانند با فساد مقابله کنند: «باید با فساد در دستگاههای دولتی و دیگر دستگاههای حکومتی مبارزه شود. متعهّدِ این مبارزه، خودِ مسؤولان قوای مختلف هستند. در درجه اوّل، برای جلوگیری از فساد در دولت، خودِ مسؤولان دولتی، خودِ وزرا و خودِ مدیران ارشد مسؤولند. نگذارند در مجموعههای آنها فساد به وجود آید. اگر آنها بخواهند مبارزه کنند و اگر این مبارزه را جدّی بگیرند، بهتر از هر کس خواهند توانست مبارزه کنند.»
⚖(4).#پاک_دستی
☄با دستمال کثیف نمیتوان شیشه را تمیز کرد و لازمهی مقابلهی جدی با مسئلهی فساد پاکدستی و سلامت مسئولین و کارگزاران نظام در قوای سه گانه و نهادهای مختلف است: «این را همه بدانند: کسی که خودش آلوده به فساد باشد، قادر نخواهد بود با فساد مبارزه کند. خودِ مسؤولان باید با هشیاری و دقّت، با این پدیده مبارزه کنند.... ۱۳۸۱/۷/۳۰
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
⚖◁(5).#اقدام_عملی_و_پرهیز_از_برخورد_شعاری
🌀یکی از تأکیدات جدی حضرت آیتالله خامنهای در زمینهی مبارزه با فساد اقتصادی این است که باید جدا از برخوردهای شعاری در این زمینه پرهیز شود: «حرف زدن راجع به فساد که فایدهای ندارد؛ با «دزد دزد» گفتن، دزد از دزدی دست برنمیدارد؛ باید رفت، وارد شد.
☄مسئولان کشور، روزنامه که نیستند که راجع به فساد حرف میزنند. بله، روزنامه راجع به فساد ممکن است حرف بزند، من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم؛ حرف دیگر چیست؟ وارد بشوید؛ [اگر] بلدیم اقدام کنیم، جلوی فساد را بهمعنای واقعی کلمه بگیریم.… ۱۳۹۴/۲/۹
🌀ایشان معتقدند که: «با موردی که واقعاً فساد است، باید برخوردِ قاطع و روشن بشود؛ آنجایی که واقعاً مفسد اقتصادی است، باید صریح و روشن برخورد بشود و برخورد هم البتّه با و برخورد هم البتّه با تبیین °باشد°.… ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🌐◁در یک نگاه کلان باید گفت رهبر انقلاب همواره پرچمدار مبارزه با فساد بوده و هستند و همواره مبارزهای «قاطع» و در عین حال «دقیق»، بدون «اغماض» و بدون «تعدی و جفا» را مطالبه کردهاند...
☄همه بدانند، همه بفهمند بنا است با مفسد بدون رعایت هیچ ملاحظهای برخورد قاطع صورت بگیرد.... بنده نوشتهام باید عادلانه باشد و با دقّت انجام بگیرد؛ یعنی کار بایستی دقیق و عادلانه انجام بگیرد.... ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
🌀امر مهمی که اگر با مطالبهی عمومی مردم و نخبگان و عملکرد صحیح و دقیق مسئولین قوای سه گانه به شکل موثری عملیاتی شود با ایجاد «امنیت اقتصادی» فضایی سالم را برای رشد اقتصاد ملی فراهم کرده و «رضایت و اعتماد ملت» را نتیجه میدهد.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🌐◁فسادستیزی، مهمترین معیار انتخاب دولتمردان در دولت سیزدهم و مبارزه با گلوگاههای فساد اولویت رییس جمهوری است.
🌀تدوین نقشه ملی مقابله با فساد و تعیین نماینده ویژه برای هماهنگی، پیگیری و اجرای این نقشه جامع تحقق مهمترین وعده رییس جمهوری به مردم یعنی مقابله با فساد در دستگاه اجرایی است.
☄هیات وزیران حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان را به عنوان «رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری» و «نماینده ویژه رییس جمهوری برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاههای اجرایی» انتخاب کرد.
🌀 انتخاب مسوول هماهنگی و اجرای طرح ملی پیشگیری با فساد در دستگاههای اجرایی، به فاصله ۲ ماه از تدوین این طرح نشان میدهد دولت و شخص رییس جمهوری چنان که پیش از این و در ایام انتخابات وعده داده شده بود در مسیر مبارزه با ریشههای فساد در قوه مجریه، عزم خود را جزم کرده است.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🌐◁هماهنگی و پیگیری اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاههای اجرایی، نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد، شناسایی گلوگاهها و عوامل بروز فساد و آسیبشناسی آنها، پیگیری اجرای قوانین ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد
☄و نحوه اجرای اصل (۴۹) قانون اساسی و جلوگیری از تعارض منافع و پیگیری و مقابله با فساد، از مهمترین مسوولیتهایی است که آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری بر عهده حجت الاسلام درویشیان نهاده است
🌀تا هم به عنوان رییس دفتر و هم بازرس ویژه بتواند تا حد امکان خاستگاه فساد در قوه مجریه را برچیند.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🌐◁براساس تصمیم و تصویب هیات دولت تصمیمات نماینده ویژه رییس جمهوری در امور اجرایی موضوع یاد شده در حکم تصمیمات رییس جمهوری و هیات وزیران بوده و لازمالاجرا خواهد بود.
🌀 براساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی، با مصوبه هیات وزیران، اختیارات رییسجمهوری و هیات وزیران در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجرای سند ملی مبارزه با فساد به حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تفویض شد که نشان دهنده اهمیت این مسوولیت و جایگاه در دولت است.
☄حجت الاسلام و المسلمین درویشیان پیش از این و به عنوان رییس سازمان بازرسی قوه قضاییه، سابقه همکاری با آیت الله رییسی در قوه قضائیه را در کارنامه داشت و به نظر میرسد همین سابقه همکاری مثبت مهمترین دلیل اعتماد دوباره رییس جمهوری به وی باشد.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🌐◁در ماده چهارم از عهدنامه ای که اعضای هیات دولت در روز نخست کار خود امضا کرد؛ با مردم پیمان بست تا در مبارزه با رانت و فساد پیشقدم بوده و تمام توان خود را به کار گیرد.
☄با تعیین مسئول ویژه مبارزه با فساد در دولت و اجرای نقشه ملی مقابله با این پدیده به نظر میرسد گام دیگری در راستای عادلانه کردن فضای جامعه و شرایط زندگی مردم برداشته شده است.
🌀جامعه و مردمی که در این برهه زمانی در کنار تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود گاهی با خبری از پرونده فسادی تازه شگفت زده و البته بی اعتماد و ناامیدتر می شدند، از آن رو که رانت و تبعیض و فساد بیش از فقر و تورم و رکود، روان و ذهن جامعه را پریشان می کند و بنیان های عدالت را از منظر شماری از آن ها سست نشان می دهد.
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🌐◁رئیسجمهوری در نشست هیئت دولت، اصول دوازدهگانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم را به اعضای دولت و دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.
🌀ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی °چهارشنبه، ۲۴ شهریورماه° در نشست هیئت دولت، یکی از اولویتهای دولت سیزدهم را شناسایی زمینههای فسادزا، اصلاح و مبارزه با فساد برشمرد و گفت:
☄بنای دولت سیزدهم از ابتدا بر این بوده که گلوگاههای فساد، شناسایی شده است و مدیران دستگاههای مختلف بهنحوی این گلوگاهها را برطرف و اصلاح کنند تا زمینههای بروز فساد در نظام اداری بهطور کامل برطرف شود
🌀پیشگیری از فساد بهطور مشخص وظیفه دولت و رسیدگی به پروندههای تشکیل شده در این باره بهعهده قوه قضائیه است، مدیران دولتی وظیفه دارند از بروز فساد پیشگیری کنند تا ورودی پروندههای مفاسد به قوه قضائیه کاهش یابد.
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🌐◁اصول دوازدهگانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی به این شرح است:
🔘{1}، شفافسازی: تولید و ارائه اطلاعات صحیح، دقیق، بهموقع و مرتبط به مراجع ذیصلاح و مردم بهویژه در حوزه فعالیتهای اقتصادی و تأمین اشراف دولت.
🔘{2}. مدیریت تعارض منافع: تفکیک بخش عمومی و خصوصی، بستن درهای گردان و اتخاذ تدابیر موثر در پیشگیری از شکلگیری تعارض منافع اشخاص حقیقی و حقوقی شرکتها یا تعاونیهای تأسیسی توسط دستگاههای اجرایی که ارائه بخشی از خدمات به آنها واگذار شده است.
🔘{3}. فرهنگسازی و نظارت همگانی: نهادینهکردن فسادستیزی، رشد فرهنگ پاسخگویی و مسئولیتپذیری، بهرهگیری از ظرفیت رسانهها در مبارزه با فساد و جلوگیری از عملیات روانی مخرب در جامعه و تقویت حساسیت عمومی با به مشارکت طلبیدن مردم و توسعه زیرساختهای حمایتی از افشاکنندگان فساد و فراهم کردن زمینههای نظارت همگانی
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🔘◁{4} متناسبسازی ساختار و تشکیلات دولت: جلوگیری از رشد نامتوازن اندازه دولت و کاهش پیچیدگی ساختارها و فرآیندهای اداری، افزایش کارآمدی و اثربخشی نظام اداری و تقویت نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی دولت.
🔘{5}. شایستهگزینی: استقرار نظام شایستهگزینی و انتصاب مدیران کارآمد، فسادستیز و انقلابی در لایهها و سطوح مختلف نظام اداری و توانمندسازی نیروی انسانی و رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت در تصدی مناصب دولتی همراه با تقویت فرهنگ فسادستیزی در آنها.
🔘{6}. سهولت فرآیندها: بازنگری در نظام مجوزها و استعلامهای دولتی با رویکرد حداقلسازی لزوم صدور مجوزها، شفافسازی فرآیندها، بهروزرسانی صدور استعلامها، تصدیق و اصالتسنجی اسناد از مراجع صدور و برقراری پیوند ارتباطی بین دستگاههای ذیربط.
🔘{7}. دولت الکترونیک: بهرهگیری از فناوری اطلاعات بهویژه تکمیل و استقرار دولت الکترونیک و به حداقل رساندن رویارویی حضوری خدمتدهنده و خدمتگیرنده و ایجاد پنجره واحد خدمات دولتی و شکلدهی دولت هوشمند با لحاظ کردن تعاملات آن با دیگر بخشها
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─