هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(3)#اعتماد_به_صدق_وعده_الهی
◑ وعده و نصرت الهی که از راه های گوناگون با اراده خداوند نسبت به مؤمنان صورت می گیرد، بر چند پایه استوار است که در قرآن به آنها اشاره شده است.
★ ازجمله؛ ایمان به خدا، عمل به دستورات الهی، اتکا و توکل به خدا، اعتماد به وقوع حتمی وعده های الهی، عزم بر استمرار بر عمل خالص و بالاخره مبتنی به سنت های الهی که در همه زمان ها جاری و ساری است. وقتی مؤمنان با تکیه بر این اصول اقدام کرده اند، از عقبه های سخت و مشکلات سهمگین، سربلند عبور کرده اند.
♤ امام خمینی در تمام دوران زندگی، به ویژه از آغاز نهضت اسلامی در ایران با اتکا به همین اصل، اقدامات خود را انجام داده و در بیانات خود نیز بارها به آن اشاره کرده است.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(4)..#اعتماد_به_اراده_و_نیروی_مردم
◉ امام خمینی با ایمان و اطمینانی که به مردم داشت به نقش مۆثر و تعیین کننده مردم در حکومت معتقد بودند و در این چند سال رهبری و هدایت امور، ایشان به این مهم اهتمام وافری داشتند لکن امام دموکراسیهای غربی را که مدعی حکومت مردم بر مردم بودند را از اساس قبول نداشت و معتقد بودند که °شیوه° دموکراسی اسلام کاملتر از دموکراسی غرب است.
★ دیدگاه امام خمینی درباره نقش مردم در حکومت اسلامی را میتوان در قالب چند عنوان آن هم به اختصار مطرح نمود:امام معتقد بودند که کشوری وقتی آسیب میبیند که ملت آن بی تفاوت باشند یعنی ملت همه باید حاضر باشند در مسایل سیاسی و با رشد آگاهی بر امور نظارت نمایند.
♤ امام میفرمودند..ملت باید الآن همه شان ناظر امور باشند، اظهار نظر بکنند در مسایل سیاسی، در مسایل اجتماعی، در مسایلی که عمل می کند دولت.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(5)..#مردم_سالاری
◑ امام از حق مردم در تشکیل حکومت اسلامی غفلت نورزیده و فرمود: از حقوق اولیه هر ملتی است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد
★ نکته قابل توجه در این بحث، اعتماد امام به ملت بود که در ادامه همین کلام فرمود: طبیعى است که چون ملت ایران بیش از نود درصد مسلمانند، باید این حکومت بر پایههاى موازین و قاعده اسلامى بنا شود.پس برای ایشان مردم در طول دین محترم بوده و معارضه مردم با دین مفهومی نداشت.
¤ امام خمینی با احترام به رأی عمومی مردم و با اعتماد به دینداری آنها در پی تشکیل حکومتی برآمد که پایههای آن براساس ولایت و مردم سالاری دینی است. در چنین ساختاری، نقش مردم در مشروعیت نظامی که پایه آن اسلام است، به وضوح آشکار میگردد.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(6)..#حمایت_از_محرومان_و_مستضعفان
◉ واژه هاي استضعاف و مستضعفين ريشه قرآني دارند، چنان كه كلمه هايي چون مستكبران و طاغوتيان نيز چنين اند. اين واژگان به فراموشي سپرده شده بود تا اين كه احياگر بزرگ قرن، حضرت امام خميني آن ها را دوباره معنا بخشيد و بر زبان ها و قلم ها جاري كرد.
★ مستضعف يعني كسي كه به استضعاف كشيده شده و خودش و ديگران او را ضعيف و ناتوان مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست.مستكبران نيز كساني هستند كه خودشان و ديگران آن ها را برتر مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست.
¤ از آيه هاي قرآني استفاده مي شود كه مستكبران افرادي اند كه خود را برتر از ديگران مي دانند و نشان مي دهند. آن ها مي گويند: ما سياست مدار، دانشمند و عاقل هستيم و مصالح شما را بهتر از خودتان تشخيص مي دهيم. از ما اطاعت كنيد تا سعادت و خوشبختي شما را فراهم سازيم. با عناوين مختلفِ رنگ، نژاد، دين، مذهب، زبان، قوميت، مليت، كشور، شهر و ديگر عنوان هاي اعتباري در ميان مردم تفرقه مي اندازند تا تضعيف شوند و نيروي اجتماعي خود را از دست بدهند. مفاسد اخلاقي را ترويج مي كنند و مردم را به عياشي سرگرم مي سازند تا هويت انساني خود را فراموش كنند و در برابر خواسته هاي شان تسليم گردند.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(7)..#استکبار_ستیزی
◑استکبارستیزی را باید یکی از محوری ترین مفاهیم موجود در اندیشه و گفتمان امام خمینی دانست که ردپای آن در قول و فعل ایشان در طول دوران حیاتش آشکارا قابل مشاهده است.
★ استکبارستیز بودن امام از جهانبینی و نظام ارزشیِ امام نشات گرفته بود .
¤ لذا برای فهم درست آراء این رهبر ژرف اندیش ابتدا باید در قلمرو گفتمانی او °گفتمان اسلام• وقوف داشته باشیم و بر روی همان سکوی معرفتی بایستیم که وی از فراز آن جهان پیرامون خود را می نگریست.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(8)..#نظارت_همگانی
◉ ملت باید ناظر باشد به اموری که در دولت میگذردیعنی نظارت همگانی مردم میتواند به عنوان نقش اساسی آنان کشور را از بسیاری انحرافات مصون دارد زیرا این نظارتها هم در انتخاب صحیح مردم می تواند مۆثر باشد و هم این که مسئولان نظام را در برابر مردم پاسخگو مینماید.
★ امام خمینی میفرماید. پشتوانه یک حکومتی ملت است، اگر یک ملتی پشتوانه حکومتی نباشد این حکومت نمیتواند درست بشود، این °حکومت°نمیتواند برقرار باشد.
♤ امام خمینی در جای دیگر خطاب به مردم اظهار میدارند که «مهم این است که شما °ملت° ایستاده باشید و قائم به امر باشید و حکومت را از خودتان جدا ندانید و ننشینید به این که همه کارها را باید حکومت بکند» همچنین ایشان معتقد بود که ملت تا در صحنه حاضرند این کشور آسیب نخواهد دید.
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(9)..#اعتقاد_به_استقلال_کشور_و_رد_سلطه_پذیری:
◑ از منظر امام خمینی ایران و ملت ایران میبایست با تکیه بر منابع طبیعی کشور و با باور به تواناییهای خویش و یاری خدای بزرگ، خود را در تأمین نیازهای اساسی و ارزاق عمومی کشور به مرز خودکفایی برساند. از نگاه ایشان کشوری که در نیازهای اساسی و ارزاق عمومیاش وابسته به دیگران باشد خواسته یا ناخواسته به لحاظ سیاسی و فرهنگی نیز به اسارت آنها در خواهد آمد.
★ امام بزرگوار می فرمایند..اگر چنانچه ما احتیاج داشته باشیم در ارزاقمان به خارج، این وابستگى براى ما اسباب این می شود که در امور سیاسى هم وابسته باشیم. و ما باید وابستگیمان را از اجانب و غرب و شرق قطع کنیم. اگر ما بخواهیم که مملکتمان یک مملکت مستقلِ آزادِ مال خودمان باشد،
¤ باید در این امورى که مربوط به اقتصاد است، مربوط به فرهنگ است، مربوط به امور دیگرِ کشور است، خودمان فعالیت کنیم، و ننشینیم دیگران انجام بدهند.»
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(10)..#تلاش_در_جهت_بیداری_اسلامی
◉ از خصوصیات بارز امام خمینی بود. امام وحدت را به عنوان یک استراتژی قبول داشت؛ وحدت ملی برای حفظ کشور، به غارت نرفتن منافع ملی؛ انسجام و اتحاد اسلامی، برای حفظ عزت مسلمانان و ضربه نخوردن اسلام و قرآن، و اتحاد بین مستضعفان برای مبارزه با استکبار؛ زیرا ایشان بارها و بارها بر اتحاد برای پیروزی مسلمانان تأکید نموده و میوههای وحدت را پیروزی، نابودی دشمنان، شکوفایی، پیشرفت کشور و مسلمانان و ... بر میشمرند.
♤ امام خمینی وحدت را علت محدثه و مبقیه نظام اسلامی و اسلام و وحدت را ضامن بقای مسلمانان دانسته اند .
★ وحدت مورد نظر امام از مرحله بیداری شروع و با مرحله اتحاد جهانی مستضعفان خاتمه مییابد که نتیجه آن اجرای عدالت در سطح گیتی خواهد بود.
¤ از عوامل ایجاد وحدت، میتوان به تحمل حرف های مخالف و اعتقاد به حل مشکل از طریق گفتوگو اشاره کرد که این امر میسر نمیشود مگر با خودسازی و مبارزه با نفس؛ از این رو، در اندیشه امام، مسئله مبارزه با نفس، برای رسیدن به وحدت بسیار مهم و ضروری است تا جایی که وی قائل است کسانی که مسائل تفرقه انگیز را مطرح میکنند دردِ دین و اسلام ندارند بلکه در بند خودخواهی هستند .
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔮◁(11)..#وحدت_ملی_و_توجه_به_توطئه_های_تفرقه_افکن
♤ امام خمینی دو عامل کلیدی؛ یعنی
◑ {1}،لزوم قدرتیابی مسلمانان و لزوم شکست اقتدار شیطانی و پوشالی قدرت های رقیب اسلام؛
◑{2}. مقوله وحدت و انسجام تاریخی و اجتماعی امت اسلامی، تبدیل به گفتمان غالب و رایج نهادهای اسلامی در گستره جهانی گردید.
★ با موج بیداری اسلامی، از رهگذر حرکت انقلاب اسلامی، تکاپویی فعال در میان مسلمانان مطرح گردید. با پیدایش این پارادایم فعال، قدرتهای سلطهجو و انحصارطلب، در راستای هژمونی خودشان، بر مایههای تفرقه انگشت نهادند و هزینه های هنگفتی را صرف نمودند تا زمینه بحث وحدت از بین برود، که این ماجرا همچنان تداوم دارد.
¤ با توجه به موقعیت ویژه کنونی جهان اسلام و وضعیت جبهه های معارض مسلمانان، جانشین به حق امام خمینی ، سکاندار حرکت انقلاب اسلامی، یعنی مقام معظم رهبری، مقوله انسجام و وحدت امت اسلامی را در محور آرمانهای خویش قرار دادند.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
جناب استــــاد #بـــــــابـــایی
سپــــــاسگزاریم....خـــــــدا قوت
اجــــرتون با سید الشهــــــــدا
علیــــ،ـه الســـــــلام
از همــــــــراهی همـــه دوستان
ولایی سپاســــــــگزاریم ....
پــــایـــان کنفــــــــــرانس
التمــــــــاس دعــــای فـــــرج
یا علــــــی
─═══༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮 #اتحــــــــادیه_عمـــــــــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃📔🍃༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#60_سال_نبرد_تمدنی_اسلام_و_غرب
─═┅═༅🍃📓🍃༅═┅┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#شنبه1402/03/13
⏰ســــاعت:21/30
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔https://eitaa.com/joinchat/2711355466C543e968485
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
❥︎#سالگرد_رحلت_خمینی_عظیم_تسلیت
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#مکتب_امام_خمینی_عظیم
📖☆◁#قسمت_اول
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#یکشنبه1402/03/14
⏰ســــاعت:21/30
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
دنیا به عزای تو یتیمانه گریست
هر مرد و زن و عاقل
و دیوانه گریست
من کودک معصوم یتیمی دیدم
آنروز چه مظلوم و
غریبانه گریست . . .
✿◁مکتب مجموعهای است که به تفسیر انسان و جهان میپردازد و سپس بایدها و نبایدهای انسانی را مشخص و معین میکند، در واقع مکتب مجموعه جهان بینی و ایدئولوژی یک انسان است.
❖ مکتب امام خمینی شامل یک بسته کامل، مجموعه و دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید و باهم ملاحظه کرد،
❥︎ لذا رهبر انقلاب شریعت اسلامی را مبنای °چهارچوب° مکتب امام خمینی ره معرفی میکنند.
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
●◁انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار بشدّت تحقیر شده و بشدّت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت؛
✪ در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردمسالاری تبدیل کرد
❥︎ و عنصر ارادهی ملّی را که جانمایهی پیشرفت همهجانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛
❖ آنگاه جوانان را میداندار اصلی حوادث و وارد عرصهی مدیریّت کرد؛ روحیه و باور «ما میتوانیم» را به همگان منتقل کرد؛ به برکت تحریم دشمنان، اتّکاء به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
✿◁فردا گمان نکنند که امام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنگ غربی گرفت و آن را قاطی کرد با تفکر اسلامی و شریعت اسلامی؛ نه، اگر انتخابات و مردمسالاری و تکیهی به آراء مردم، جزو دین نمیبود و از شریعت اسلامی استفاده نمیشد، امام هیچ تقیدی نداشت؛ آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان میکرد.
❖ این جزو دین است، لذا شریعت اسلامی چهارچوب است؛ در همهی قانونگذاریها و اجراها و عزلونصبها و رفتارهای عمومی که تابع این نظم سیاسی و مدنی است، باید شریعت اسلامی رعایت بشود.
❥︎ و گردش کار در این نظام بهوسیلهی مردمسالاری است؛ یعنی آحاد مردم نماینده مجلس را انتخاب میکنند، رئیسجمهور را انتخاب میکنند، وزرا را با واسطه انتخاب میکنند، خبرگان را انتخاب میکنند، رهبری را با واسطه انتخاب میکنند؛ کار، دست مردم است؛
✪ این، پایهی اصلی حرکت امام و بنای عظیمی که این بزرگوار گذاشت، متکی به این دو پایه است. التزام به شریعت اسلامی، روح و حقیقت نظام اسلامی است.
─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
●◁مراد از شریعت، مجموعۀ احکام شرعی است که خداوند آن را برای بندگان خود سنّت قرار داده است و از طریق پیامبران ابلاغ گردیده و در بردارندۀ احکامی است که
✪◁#اوّلًا.. رابطۀ انسان را با خودش
✪◁#ثانیاً.. رابطۀ او را با پروردگارش
✪◁#ثالثاً..رابطۀ او را با همنوعانش تنظیم میکند.
❥︎ پس شریعت، نظام فراگیری است که تمامی جوانب و زوایای زندگی آدمی را در برمیگیرد و شریعت اسلامی نیز یعنی مجموعهای از احکام، مقرّرات و قواعد شرعی که خدای عزّ وجلّ آن را برای بندگان خود تشریع کرده و برگزیده است و توسط خاتم پیامبران حضرت محمّد بن عبداللّٰه صلی الله علیه و آله ابلاغ گردیده است.
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
✿◁شریعت اسلامی اگر در جامعه بهطور کامل اجرا بشود، هم آزادیهای عمومی و مدنی را ° آزادی افراد را، آزادی فردی را ° تأمین میکند، هم آزادی ملت را که اسم آن استقلال است
❖ •استقلال یعنی آزادی در ابعاد یک ملت، که وابستهی به کسی و به جایی نباشد؛ یک ملت آزاد یعنی ملتی که بههرصورت تحت نفوذ و سیطرهی مخالفین خود یا دشمنان خود یا بیگانگان قرار ندارد • تضمین میکند، °هم° عدالت را در جامعه تضمین میکند، هم معنویت را تضمین میکند؛ این چهار عنصر اصلی است: آزادی، استقلال، عدالت، معنویت.
❥︎ اگر شریعت اسلامی بر جامعه حاکم شد، این پدیدههای اساسی در نظم جامعهی اسلامی، خود را نشان میدهند. بنابراین امام بزرگوار ما شریعت اسلامی را که روح جمهوری اسلامی است، مورد تکیه قرار داده است؛ مردمسالاری دینی را هم که یک وسیله و ابزار است که آن هم متخَذ از شریعت است، مورد تکیه قرار داده.
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁ #ابعاد_مکتب_امام
✪◁[1]..#بُعد_معنویت .. یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیهی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایانناپذیری بود.
✪◁[2]..##بُعد_عقلانیت..به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات
✪◁[3]..##بعد_عدالت.. بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است.
❥︎ اینها را باید با هم دید. تکیهی بر روی یکی از این ابعاد، بیتوجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا میکشاند، به انحراف میبرد.
❖ این مجموعه، این بستهی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همهی وجود متوجه به بُعد عدالت بود.
─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
۞◁#مظاهر_عقلانیت_امام_خمینی
❏◁(1)..#مردم_سالاری
❖ تکیهی به آراء مردم. انتخاب مردمسالاری، یکی از مظاهر بارزترین عقلانیت امام در مکتب حیاتبخش و نجاتبخش او بود. قرنهای متمادی حکومتهای فردی بر کشور ما حکومت کرده بودند و حتّی در دورانی که در ایران جریان مشروطه به وجود آمد و بظاهر جریان قانون در کشور رسمی شد، عملاً استبداد و دیکتاتوری دوران پهلوی از استبداد گذشتگانشان گزندهتر و سختتر و مصیبتبارتر بود
❥︎ در کشوری با این سابقه، امام بزرگوار ما این امکان را پیدا کرد، این توفیق را یافت که مسئلهی حضور مردم و انتخابات مردمی را به یک حقیقت نهادینه شده تبدیل کند...مردم ما هرگز مزهی انتخابات آزاد را، جز در برهههای بسیار کوتاه در صدر مشروطه، تجربه نکرده بودند.
✪ در یک چنین کشوری، در یک چنین فضائی، امام بزرگوار ما از اولین قدم، انتخابات را در کشور نهادینه کرد. بارها شنیدید که در طول این سی و دو سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد، در حدود سی و دو یا سی و سه انتخابات در کشور اتفاق افتاده است، که مردم آزادانه پای صندوقهای رأی آمدند و رأی خودشان را به صندوق انداختند و منشأ تشکیل مجلس و دولت و خبرگان و شوراهای شهر و امثال اینها شدند.
─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁(2)..#ملت_صاحب_مملکت
✪ از جملهی مسائلی که مظهر عقلانیت امام بزرگوار بود، این بود که ایشان به مردم تفهیم کرد که آنها صاحب و مالک این کشورند. مملکت صاحب دارد.
❥︎ این حرف را در دوران حکومتهای استبدادی بر زبان جاری میکردند که آقا مملکت صاحب دارد. مرادشان از صاحب مملکت، دیکتاتورها و مستبدینی بودند که بر کشور حکمرانی میکردند.
❖ امام به مردم تفهیم کرد که مملکت صاحب دارد و صاحب مملکت، خود مردم هستند.
─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
❏◁(3)..#عدم_اعتماد_به_دشمن_تکیه_به_خرد__و_هوشمندی
❖ امام به دشمن اعتماد نکرد. بعد از آنکه دشمن ملت ایران و دشمن این انقلاب را درست شناخت، در مقابل او مثل کوه ایستاد. آن کسانی که خیال کردند و خیال میکنند عقل اقتضاء میکند که انسان گاهی در مقابل دشمن کوتاه بیاید، امام درست نقطهی مقابل این تصور حرکت کرد.
❥︎ عقلانیت امام و آن خرد پختهی قوامیافتهی این مرد الهی، او را به این نتیجه رساند که در مقابل دشمن، کمترین انعطاف و کمترین عقبنشینی و کمترین نرمش، به پیشروی دشمن میانجامد.
✪ در میدان رویاروئی، دشمن از عقبنشینی طرف مقابل، دلش به رحم نمیآید. هر یک قدم عقبنشینی ملت مبارز در مقابل دشمنان، به معنای یک قدم جلو آمدن دشمن و مسلط شدن اوست. این، یکی از مظاهر عقلانیت امام بزرگوار بود.
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پایان قسمت اول
─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
جناب استــــاد #بـــــــابـــایی
سپــــــاسگزاریم....خـــــــدا قوت
اجــــرتون با سید الشهــــــــدا
علیـــــه الســـــــلام
از همــــــــراهی همـــه دوستان
ولایی سپاســــــــگزاریم ....
پــــایـــان کنفــــــــــرانس
التمــــــــاس دعــــای فـــــرج
یا علــــــی
─═══༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮 #اتحــــــــادیه_عمـــــــــــــاریون