eitaa logo
کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
856 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
156 ویدیو
92 فایل
💡در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💡 🔮#مجری طرح اتحاد گروههای ولایی #عمـــاریون_رهبـــــریم @ilyan313 🚫#کپی برداری از #طراحی بنرها #کپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز نیست @ammareyon
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🍀◁ امیرالمؤمنین علیه السلام در پاسخ به حرفهای خیرخواهانه کسانی که می خواستند با دادن بیت المال، بیش از حدّ استحقاق، به کسانی جهت جذب آنان °سیاستی که معاویه پیش گرفته بود°، فتنه گران را خاموش سازد و با پول افراد را بخرد، می فرمود.. ❖‌ اَتأمرونّی اَنْ اَطْلُبَ النَّصْرَ بِالجور فیمنْ وُلّیتُ عَلیه؟ وَ اللهِ لا اَطُورُ بِهِ ما سَمَرَ سمیرٌ وَ ما امّ نَجمٌ فی السماءِ نَجْماً ♧ آیا مرا می خوانید که پیروزی را با ستم در مورد آنچه بر آن ولایت یافته ام به دست آورم، به خدا سوگند، پیوسته روزگار و تا وقتی ستاره ای به سوی ستاره دیگر می رود، گِرد این مسأله نخواهم گشت. ✪ اگر مال، مال خودم بود، میان آنان یکسان و برابر تقسیم می کردم، تا چه رسد که مال، مال خداست. ─┅══༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ☘◁در مورد برخورد با سپاهیان جمل و با خوارج نهروان که با پیشانیهای پینه بسته و سجده های طولانی، با علی علیه السلام می جنگیدند، جز فرهنگ °عمل به تکلیف°، علی را به جنگ با آنان وادار نساخت. کاری که بر خیلی ها گران می آمد و از تحلیل آن ناتوان بودند ✪ و مسأله برخورد قاطع با فتنه گران بر ضد حکومت الهی علوی را ناروا می دانستند، یا شهامت آن را نداشتند. حضرت امیر در باره خشکاندن ریشه خوارج نهروان می فرماید.. ♧ ایّها الناسُ! فانّی فَقَأتُ عینَ الفتنةِ و لم یکُنْ لِیَجْتَرِی ءَ علیها احدٌ غیریای مردم، من بودم که چشم فتنه را در آوردم و جز من کسی جرأت بر آن کار نداشت.ورود ❖‌ در این میدان پرمخاطره و نداشتن هیچ گونه تسامح و تساهل و ملاحظه کاری در برخورد با توطئه گران و فتنه انگیزان، از ویژگیهای • حکومت علوی‌ • است. 🗯امام خمینی می فرماید.. امیرالمؤمنین سلام الله علیه با آن همه عطوفت، با آن همه رحمت، وقتی ملاحظه فرمود خوارج مردمی هستند که فاسد و مفسد هستند، شمشیر کشید و تمام آنها را الّا بعضی که فرار کردند، از دم شمشیر گذراند. ─┅══༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🍀◁یوم خوارج، روزی که امیرالمؤمنین شمشیر کشید و این فاسدها را، این غدّه های سرطانی را درو کرد. این هم یوم الله بود.وقتی کسی بخواهد به • تکلیف شرعی• عمل کند، قهراً کسانی که با این عمل به وظیفه، متضرر می شوند یا موقعیتی را از دست می دهند، جبهه گیری خواهند کرد. ❖‌ حضرت با اینکه پیامدهای رفتار مکتبی خود را می دانست، در عین حال به وظیفه الهی عمل می کرد، هر چند موجب رنجش کسانی شود.امام امت در مورد اینکه برخی • خودی •ها تحمل حکومت عادلانه و الهی حضرت امیر را نداشتند، می فرماید.. ♧ حضرت امیر هم نتوانست. تکلیف را عمل کرد، ولی در مقابلش ایستادند، اصحاب خودش ایستادند در مقابلش. ✪ تکلیف الهی در مقابله مفسده جویان فریب خورده و توطئه گر، حفظ جامعه و امت اسلامی از شرّ آنان است ─┅══༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ☘◁زمان حضرت امیر که مواجه بود با آن جنگهای داخلی و آن منافقهایی که از کفار بدتر هستند و نگذاشتند حکومت شکل بگیرد به طوری که دلخواه باشد. ✪ اگر گذاشته بودند، مهلت داده بودند، ولو در یک دوره کوتاهی حکومت تحقق پیدا کرده بود، آن الگویی که آنها به عالم نشان می دادند، برای بشر تا آخر یک درس بزرگی بود ♧ و ما باید متأسف باشیم برای این امر که محروم شدیم از یک همچو برکت بزرگی خود حضرت امیر هم گلایه مندانه از این گونه مخالفتها و مخالفان که در قالب ناکثین و قاسطین و مارقین در برابر حکومتش به مشکل آفرینی پرداختند یاد می کند و می فرماید: ❖‌ فَلَّما نَهَضْتُ بالأمرِ نَکَثَتْ طائفةٌ و مَرَقَتْ اُخری و قَسَطَ آخرون... چون حکومت را به دست گرفتم، عده ای پیمان شکستند، عده ای از دین و اطاعت بیرون رفتند، عده ای نیز راه ستم و تجاوز پیش گرفتند. ─┅══༅𖣔2⃣5⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🍀◁این صف آرایی نیروهای مسلمان علیه یکدیگر که ریشه در جهل و خودخواهی و تعصب و دنیاطلبی و ریاست خواهی داشت، برای حضرت امیر بسیار ناراحت کننده بود ❖‌ و همه آنها هم برمی گشت به صلابت دینی و رفتار و سیاست اصولی و عمل بر طبق معیارها و موازین که حضرت، حاضر نبود از آنها عدول کند و هزینه آن را هم می پرداخت. ♧ امام امت از این فصل تلخ دوران حکومت علی علیه السلام چنین یاد می کند....مشکلات امیرالمؤمنین سلام الله علیه از مشکلات ما بیشتر بوده، گرفتاری آنها از گرفتاری ما بیشتر بوده، آنها از دوستانشان مخالفت می دیدند. ✪ این دسته ای که قیام کردند در صفین در مقابل حضرت امیر و ایستادند و شمشیر کشیدند به روی حضرت، اینها از دوستان حضرت بودند. مخلصین حضرت بودند، گرفتاری حضرت از مخلصینش شاید بیشتر بود از سایرین. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پـــــایــــــان قسمت سوم ─┅══༅𖣔2⃣6⃣𖣔༅══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎┄┅═══✧✿﷽✿✧═══┅┄‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ ❥︎ 🇮🇷 🕯.... 🇮🇷 ‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ۞◁سوال 🆔 @ilyan313 🗓تاریخ:/11/07 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌┄┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅┄‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ 🔮
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ❥︎◁ تبیین ❍ ابتدا باید دانست که زینب کبرى داراى شخصیت چند بُعدى است و این ابعاد را به‌وضوح در سیره ایشان می‌بینیم.. ❁◁(1).. زینب کبری و داراى معرفت والا و یک انسان برجسته است. ❁◁(2).. در ماجرای عاشورا می‌داند این جمع براى یک می‌رود • بدون یک فرجام دنیایى و ظاهرى • در عین حال با این‌ها حرکت می‌کند. ❁◁(3).. زینب کبرى به بود؛ به این بود که می‌فهمید دارد چه کار میکند. ─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ❁◁(4).. زینب کبرى از لحاظ علمى، یک به علم در جامعه اسلامى آن روز بود. ❏ زینب ، زنى نبود که از علم و معرفت بى‌بهره باشد؛ بالاترین علم‌ها و برترین و صافى‌ترین معرفت‌ها در دست او بود. ❁◁(5).. زینب کبرى ، نقش و و ممتاز در خاندان پیغمبر را در مدینه به بهترین وجه ایفا کرده است ─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ❁◁(6).. است. ❥︎ مقایسه حضرت زینب و جناب آسیه، همسر فرعون، این بُعد شخصیت حضرت را به‌خوبی نشان می‌دهد. ❍ آنجا که آسیه زیر شکنجه‌های فرعون فغان آورد و گفت..و نجّنى من فرعون و عمله؛ من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده فرعون نجات بده ... ✸ امّا در مقابل همه این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد ° ربّ نجّنى°؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. در روز عاشورا عرض کرد. پروردگارا! از ما قبول کن. ─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ❁◁(7).. زینب کبری سلام الله علیها بود، ❏ زیرا ، یکى از عوامل مولد این روحیه و این صبر در زینب کبرى ... صدق است؛ ✸ صادقانه با پیمان خداى متعال برخوردکردن، دل را صادقانه به راه خدا سپردن. ─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ❁◁(8).. ❥︎ اوج درخشش جوهره زینب کبری در کربلا بود. زینب کبری در تمام حوادث مربوط به عاشورا «به‌عنوان یک ولى الهى آن‌چنان درخشید که نظیر او را نمی‌شود پیدا کرد.» ❍ اگر حادثه عاشورا را به چند مرحله تقسیم کنیم، زینب کبری «در تمام مراحل، نقش یک حکیمِ شجاعِ قدرتمندِ پرجذبه قاطع را تا آخر ایفاء می‌کند؛ گویى برنامه‌اى را در ذهنش از پیش طراحى‌کرده و قدم‌به‌قدم طبق این برنامه حرکت می‌کند؛ با حوادث، غافل‌گیرانه مواجه نمی‌شود.» ✸ یعنی موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین علیه السلام به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانى روز عاشورا و هم موقعیت حوادث کُشنده بعد از شهادت امام حسین را و طبق هر موقعیتى یک انتخاب کرد. ─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ❁◁(9).. اگر _نبود، ❏ از اهمیت و نقش راهبردی ..جهاد تبیین.. حضرت زینب سلام الله علیها ، در به کمال رساندن، اثربخش کردن و جهانی شدن پیام عاشورای حضرت امام حسین علیه السلام حکایت می‌کند ✸ و لذا نسل حاضر باید مانند زینب نقش تبیین و روایت صحیح از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بعهده بگیرد همان نقشی که حضرت آقا با نام جهاد تبیین اعلام نمودند . ۞ رهبر حکیم انقلاب اسلامی در روز اربعین سال جاری، در خصوص نقش مجاهدت‌های حضرت زینب سلام الله علیها با تمرکز راهبردی بر «تبیین و روشنگری» فرمودند: این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ اسلام است. ─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ❁◁(10).. در اوج اهمیت است و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، تالی تلو روز عاشوراست. اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری°فدا کردن جان، فدا کردن عزیزان، فرزندان و یاران°است، این چهل روز اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح است. ❥︎ اگر این چهل روز نمی‌بود، اگر حرکت عظیم زینب کبری سلام الله علیها و جناب ام کلثوم و حضرت سجاد علیه السلام نمی‌بود، شاید آن فقره لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله اتفاق نمی‌افتاد. ❍ این حرکت عظیم، این صبر فوق‌العاده خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام بود که توانست حادثه کربلا را ماندگار کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین مکمل آن فداکاری بود. ─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅════✿●🕋●✿════┅─ ✪◁تبیین یعنی نورافشانی بر تاریکی‌ها و جنگ با دروغ‌پردازی‌ها و کنار زدن پرده‌ها و آشکارکردن حقایق و واقعیت‌ها، و این مهم به مجاهدتی بس عظیم نیاز دارد. ❏ حضرت زینب سلام الله علیها با چنین مجاهدتی، تمام نقشه‌های شیطانی دستگاه نفاق یزیدی را خنثی و حقایق و واقعیت‌های قیام خونین کربلا را نه تنها آشکار کرد؛ بلکه پیام این حرکت عظیم و بی‌نظیر تاریخی را برای تمام انسان‌ها تا روز قیامت، ابدی و ماندگار کرد. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پـــــایــــــان ─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎┄┅═══✧✿﷽✿✧═══┅┄‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ 🪴 علیه السلام مبارک 🇮🇷 🕯.... 🇮🇷 ─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ چهارم ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ۞◁سوال 🆔 @ilyan313 🗓تاریخ:/11/08 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌┄┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅┄‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ 🔮
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ☘◁طلحه و زبیر، با آن همه سوابق، مدعی شدند که با این شرط ما بیعت کردیم که ما را در خلافت شریک کنی. و چون حضرت به تأمین منافع و خواسته های نامشروعشان نپرداخت، علیه او جبهه ناکثین را گشودند و جنگ جمل را بر او تحمیل کردند. ✪ خوارج نهروان از سپاهیان خود او بودند. با اصرار و فشار آنان، حضرت حکمیت را در جنگ صفین پذیرفت. بعد از سوی خود آنان مورد تکفیر قرار گرفت و اعتراض، که چرا تن به حکمیت دادی؟ پس کافر شدی و جنگ با تو واجب است. ♧ شگفتا از اینهمه اعوجاج و لجاجت و کج فهمی!حضرت امام در این مورد می فرماید....به حضرت امیر تحمیل کردند. مقدسین تحمیل کردند. آنهایی که جبهه شان داغ است و اضرّ مردم اند بر مسلمین. آنها تحمیل کردند بر حضرت امیر حکمیت را ... ❖‌ بعد که حضرت امیر با فشار اینها نتوانست، می خواستند بکشندش اگر نکند ... این ابتلا را حضرت امیر داشت. ─┅══༅𖣔2⃣7⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🍀◁مشکل حکومت علوی، مواجهه با خشک مقدسان کج فکری بود که جنگ با علی را هم با قصد قربت انجام می دادند و مدعی اسلامیت بودند. ❖‌ امام خمینی می فرماید...آنهایی هم که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را در محراب عبادت کشتند، مدعی اسلام بودند. آنهایی که لشکرکشی کردند و هجوم آوردند به لشکر اسلام در صدر اسلام و هجوم آوردند به لشکر علی بن ابی طالب آنها هم ادعای اسلام داشتند و با اسم اسلام با اسلام جنگیدند ♧ حضرت گرفتار ساده لوحی دوستان خود و نیرنگ بازی دشمنانی چون معاویه و عمروعاص بود. از اینکه می دید اهل باطل در باطل خودشان همدل و متحدند ولی پیروان حق، ناهماهنگ و پراکنده، دلش خون می شد و دردمندانه می فرمود.. ✪ والله یمیتُ القلبَ و یَجْلبُ الهمَّ مِن اجتماعِ هؤلاءِ القوم عَلی باطِلِهم و تفرّقکم عَنْ حَقّکم....به خدا قسم این مسأله دل را می میراند و اندوه و غصه می آورد که این گروه بر باطل خویش متحدند و شما از حق خویش پراکنده اید. ─┅══༅𖣔2⃣8⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ☘◁و بعد آرزو می کند که کاش آنان را نمی دید و آنان وی را نمی دیدند، چرا که دل حضرتش را خون کردند، جرعه جرعه غصه و اندوه بر او نوشاندند و رأی و فرمانش را با تخلف و سرپیچی تباه ساختند و او را به ناآشنایی به فنون جنگ متهم ساختند و در پایان دردمندانه تر می افزاید که ✪ و لکن لا رأیَ لِمَنْ لا یُطاع امام راحل در باره این مظلومیت شگفت حضرت امیر، چنین می فرماید.. ♧ امیرالمؤمنین سلام الله علیه در صدر اسلام مظلوم تر از هر حاکمی در هر وقت بود. آن قدر اذیتش می کردند. ❖‌ همان مقدسها ایستادند مقابل. گفتند باید قرآن را بالای نیزه کرد. اگر چنانچه قبول نکنی چه خواهیم کرد. مجبورش کردند به اینکه قبول کند. بعد هم تکفیرش کردند، گفتند توبه کن، تو کافر شده ای! ☀️ وقتی مردم با امیرالمؤمنین بیعت کردند و ° حکومت علوی° تحقق یافت، آنان که مسلحانه به میدان مبارزه با حکومت او آمدند، همه • اهل بغی • بودند ─┅══༅𖣔2⃣9⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🍀◁حضرت امیر نیز با این جمله که...و اَحُثّکم علی جهادِ اَهلِ البَغی ° شما را به پیکار با اهل بغی و تجاوز برمی انگیزم و فرا می خوانم° بر این نکته تأکید می فرماید.. ❖‌ امام خمینی می فرماید...قیام بر ضد حکومت اسلامی در حکم کفر است، بالاتر از همه معاصی است، همان بود که معاویه قیام می کرد. حضرت امیر قتلش را واجب می دانست. قیام بر ضدّ حکومتِ اسلامی یک چیز آسانی نیست. ♧ حضرت امیر علیه السلام تلاش می کرد که زمین را از لوث وجود آلوده دامن و تیره اندیش و وارونه فکری چون معاویه پاک کند، آنجا که می فرماید.. ✪ وَ سَأجْهَدُ اَن اُطَّهِّر الأرضَ مِنْ هذا الشخصِ المعکوسِ و الجِسمِ المرکوسِ کسانی در یک مرحله با حضرت امیر • بیعت • کردند، و بزودی بیعتشان تبدیل به • عصیان • شد و عصیان سر از • فتنه • در آورد و حکومت مرکزی مورد تهدید قرار گرفت. ─┅══༅𖣔3⃣0⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ☘◁ اینجا بود که حضرت بدون کمترین تردید، با پیمان شکنان بصره در جنگ جمل و با فتنه انگیزان و متجاوزان شام در صفین و با یاغیان لجوج خوارج در نهروان به جهاد پرداخت تا حکومت اسلامی و آیین حق را از خطر حفظ کند و منافقان را در دستیابی به اهدافشان ° اعاده جاهلیت° ناکام بگذارد ✪ این بینش و بصیرت در یاران حضرت امیر هم بود و فریب چهره به ظاهر مسلمان متجاوزان و شورشیان را نمی خوردند. ♧ عمار یاسر که به پیش بینی پیامبر خدا در جهاد با اهل بغی در صفین به شهادت رسید، شامیان را خوب می شناخت. حرفهای زیبا و عمیقی در باره دشمنان دارد. از جمله در خطاب به عمروعاص می گوید: ❖‌ جنگ ما با شما که پیمان شکن و ستمگرید، به دستور پیامبر است که فرمود... با ظالمان و روی گردانان از حق بستیزید و شما همان هایید ─┅══༅𖣔3⃣1⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─ 🍀◁و در باره معاویه، در سومین روز آغاز نبرد صفین، خطاب به همراهان می گوید...ای مسلمانان! آیا می خواهید به دشمن خدا و رسول بنگرید؟ آیا می خواهید ستم کننده به مسلمین و یاور مشرکین را ببینید؟ فردی که تا رحلت رسول خدا ما او را به عنوان دشمن مسلمین و دوست گنهکاران می شناختیم؟ ❖‌ آگاه باشید این شخص همان معاویه است. او پیوسته تلاش دارد که نور خدا را خاموش سازد و با دشمنان خدا هماهنگ است ♧ جهاد حضرت علی علیه السلام با معاویه برای حفظ نظام اسلامی و رفع تجاوز و ستم از مسلمانان بود. ✪ به تعبیر حضرت امام ،حضرت امیر، نه اینکه این چون نماز می خوانده، چون کافر بود، قیام کرد بر ضد او. نخیر، کافر نبود و مسلمان هم بود و اظهار اسلام هم می کرد، و لکن بر خلاف موازین این مسند را گرفته بود. ─┅══༅𖣔3⃣2⃣𖣔༅══┅─
‌‌‌‌‌─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─ ☘◁یک حکومت جائر بود که بر خلاف موازین الهی مسندی را گرفته بود و در آن مسند هم به طور ظالمانه عمل می کرد. ✪ از این جهت حضرت امیر قیام کرد. ولو نرسید به نتیجه، لیکن تکلیف را ادا کرد. تکلیف این بود که با چنین آدمی معارضه و مبارزه بکند ♧ به هر حال، °حکومت علوی° از دیدگاه امام امت، حکومت حق، احکام خدا، عدالت و فضیلت، قاطعیت در برابر دشمن، جهاد با توطئه گران بر ضد نظام، قانون مداری و خدمت به مردم است. ❖‌ حکومتی نمونه و الگو برای همه جهان و همیشه تاریخ.اگر غدیر در اسلام به عنوان یک عید بزرگ معرفی شده است، به خاطر الگودهی به پیشوایی و رهبری و حکومت است، ☀️چرا که در عرصه غدیر، تجسم ارزشها و معیار حق معرفی شد و حکومتی علی گونه و حاکمیتی بر اساس قرآن و دین، موجب رضای خدا، اکمال دین و اتمام نعمت به شمار آمد. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پـــــایــــــان ─┅══༅𖣔3⃣3⃣𖣔༅══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا