eitaa logo
جشنواره مردمی فیلم عمار
2.7هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
95 فایل
📽 فیلم‌ها به دیدن شما می‌آیند جشنواره مردمی فیلم عمار راه ارتباطی: 021-42795300 شبکه‌های اجتماعی: zil.ink/ammarfest1
مشاهده در ایتا
دانلود
💢ماه رمضان همراه با مجموعه آثار جشنواره عمار 🔺فیلم های منتخب جشنواره عمار برای اکران در ماه مبارک #رمضان را از لینک زیر دریافت کنید: yon.ir/h3NE9 ➕ @AmmarFest
⭕️ هر کجا از ملاک های اسلامی کوتاه آمده ایم، شکست خوردیم ✍یادداشت نعمت الله سعیدی، درباره مستند «زمستان یورت» بيشتر: 🌐 ammarfilm.ir/17999/@AmmarFest
🔘#عکاسی_زیر_آتش روی آنتن می رود | قصه اشغال تا آزادی خرمشهر 🔸یکم و دوم خرداد از ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه #مستند می‌رود. کاری از سعید فرجی @AmmarFest
🔴 اعضای دبیرخانه جشنواره عمار به دیدار خانواده شهید سلمانیان رفتند/ اکران مستند «غریبه ای در میقان» برای خانواده شهید مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18095/@AmmarFest
💢 داشته هایمان را نبینیم، نمی‌توانیم نداشته‌هایمان را به دست بیاوریم 🔻وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در دوره دانشجویان دانشگاه خوارزمی Ammarfilm.ir/18010 ➕ @AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تماشای فیلم داستانی کوتاه"سحری" را در شب های ماه مبارک رمضان از دست ندهید... 🎞 #باشگاه_فیلم_سوره ✅ از آثار حاضر در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار @AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ بلیط فروشی فیلم سینمایی #به_وقت_شام در #نمازجمعه تهران 🔻نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر 🔸 اکران فیلم به وقت شام که از مرز 13 میلیارد فروش، عبور کرده، در سینماهای کشور ادامه دارد ➕ @AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انیمیشن «این پیروزی» به مناسبت سالروز فتح خرمشهر 🔺به مناسبت 3 خرداد سالروز آزادسازی @AmmarFest
🔴 «حاتمی‌کیا»ی «به وقت شام» همان «حاتمی‌کیا»ی آوینی است 🔺به وقت شام فیلمی در مورد گروه تفکری ـ تروریستی داعش است که در قالب اثری هنری و ماندگار، اطلاعات خوبی را درباره این گروه عرضه می‌کند 🔺به وقت شام روایت حیوان‌صفتی، تحجر، وحشی‌گری و التقاط فکری داعش است. از سوی دیگر بهره‌گیری از تکنیک‌های روانی و دستاویز بودن آن‌ها و همچنین درونی داعش به‌خوبی به تصویر کشید شده است.  🔺حاتمی‌کیا می‌کوشد تا در زمان و مکانی دیگر، را به تصویر کشد. مسائل آینده را امروز بیان می‌کند و انصافاً این زبان صادق انقلاب، روایتی از جان سوخته دردمندان و جهادگران است. او در سیر تاریخی خود، پله‌پله تجارب آفاقی وانفسی خود را روایت می‌کند و نشان داده است که اراده معطوف به «روایت» در او وجود دارد. او اهل است. لابد هنوز نوای سید مرتضی آوینی بر جان اوست که می‌گفت: «رمز پیروزی این است؛ یا فاطمه الزهراء». به وقت شام حکایت غربتی است که دارند. قصه غربتی که مادر شهدا بر آن می‌گرید! 🔺به وقت شام پر از نمادهای معنادار است. این اثر اساساً یک فیلم سینمایی تمام‌عیار با استفاده از ظرفیت‌های نمادی است. به‌طور مثال در سکانسی دیدنی، نمادین و تأثیرگذار، فیلم، اسیران را در معبدی در انتظار جدا کردن سر از بدن به‌عنوان قربانی خدایان جنگ و خشونت نمایش می‌دهد و سپس با نمایش مادری که از دور فرزندش را نظاره می‌کند آن را با حادثه پیوند می‌زند. 🔺متأسفانه «به وقت شام» با همه نقاط قوتی که از آن وجود دارد، مورد بی‌مهری اهالی سینما و جشنواره فیلم فجر قرار می‌گیرد تا جایی که حاتمی‌کیا خود زبان به می‌گشاید و به برخی از محاسن کارش که داوران به آن بی‌توجه بوده و یا برعکس آن را در زمره معایب تلقی کرده‌اند اشاره می‌کند. بیشتر: 🌐 ammarfilm.ir/18099@AmmarFest
🔘اسطوره‌ام مرتضی آوینی است؛ ▫️روایت‌های جذاب رضا برجی از عکاسی جنگ در عراق، لبنان و بوسنی مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18103@AmmarFest
📌ما کمپانی‌محور عمل می‌کنیم ▪️هادی محمدیان/کارگردان 🔹فیلمنامه کارگاهی نوشته شد. سه نفر فیلمنامه‌نویس و در مجموع با تیم مشاوره، ۱۳ نفر در کارگاه ما حضور داشتند.  🔹چون بخش خصوصی هستیم و هزینه برایمان مهم است باید مثل مرحله به مرحله برای آدم‌ها پرزنت کنیم و ریسک را پایین بیاوریم. در دنیا هم همین است. فیلمنامه را یک نفر انجام نمی‌دهد. ◾️حامد جعفری /تهیه کننده: 🔸اساساً تولید کمپانی‌محور و جمع‌محور است. به همین جهت سعی می‌کند باشد و بر همین اساس مجبوریم حرفه‌ای کار کنیم. 🔸ما توانستیم را در انگلستان، آلمان، استرالیا، کانادا، فرانسه، عراق، کویت، اردن و لبنان نمایش بدهیم. یک اکران عربی داشتیم که با دوبله عربی انجام شد. دوبله انگلیسی و فرانسوی هم شده که رونمایی آن انجام می‌شود. البته نمایش‌های ما محدود بوده‌اند. درخواست‌هایی هم از ترکیه داریم. در بازار روسیه قرار است حضور داشته باشیم. مذاکراتی را نیز با یک شرکت کره‌ای انجام دادیم. 🔸آموزش و پرورش پای کار هیچ انیمیشنی نمی‌آید. ما دنبال این هستیم که بتوانیم یک بخش تخصصی در تأسیس کنیم و به زودی می‌تواند اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد که اخبار آن را اعلام خواهیم کرد. 🔸حضور در جشنواره فجر بر اساس وعده‌ای بود که عنوان می‌شد به نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد. ولی مورد داوری قرار نگرفت و یک تخلف قانونی اتفاق افتاد، آیین‌نامه جشنواره می‌گوید فیلمی ‌که در جشنواره حاضر است باید داوری شود. این بی‌کفایتی دبیر جشنواره تلقی می‌شود که نتوانسته از داوران خودش این خروجی را بگیرد و آنها را موظف کند که را داوری کنند. اگر تضمین‌های لازم را در جشنواره‌های بعدی نداشته باشیم به طور قطع شرکت نخواهیم کرد. ◾️هادی اسماعیلی/ مسئول تبلیغات و بازاریابی:  🔹مجموعه مارکتینگ در «هنرپویا» بر خلاف آثار دیگر سینمایی رویکرد کمپانی‌محور دارد. تعریف مارکتینگ از نگاه به بازار شروع می‌شود. ما پلان جامعی را برای فیلشاه در نظر گرفتیم، یکی از موارد هشت‌گانه مارکتینگ فروش مستقیم است که مرحله کار با آموزش و پرورش در این قالب می‌گنجد. در هر مرکز استان یک یا چند نفر را به عنوان نماینده فروش تعیین کردیم. سازماندهی از سوی برخی ادارات آموزش پرورش هم انجام شد. البته بعضی هم اصلاً همکاری نکردند. خیلی از مدارس نمی‌دانستند اصلاً موضوع چیست. باید توضیح داده می‌شد که محتوا برای بچه‌ها سالم است. بیشتر: 🌐 ammarfilm.ir/18117@AmmarFest
♨️ «حاتمی‌کیا»ی «به وقت شام» همان «حاتمی‌کیا»ی آوینی است به وقت شام حکایت غربتی است که مدافعین حرم دارند. قصه غربتی که مادر شهدا بر آن می‌گرید! مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18099 ➕ @AmmarFest
📢 «فیلشاه» در مسیر ۸ میلیاردی شدن فروش انیمیشن سینمایی #فیلشاه تازه ترین محصول گروه #هنرپویا به ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید. @AmmarFest
⭕️ اسطوره‌ام مرتضی آوینی است ▪️رضا برجی/ عکاس و مستندساز: ▫️مساله‌ای که امروز ضرورت دارد درباره جنگ به آن با نگاه عمیق‌تری توجه شود هستند. بخش اعظمی از آنها به معنی واقعی در شرایط مادی خوبی نیستند و شرایط نامساعدی دارند.  ▫️دوستی دارم که ۷۰ درصد است، ولی به دلیل اینکه از عهده تامین مخارج زندگی‌اش برنمی‌آید، همسرش ناچار است روزی ۱۴ ساعت کار کند، در حالی‌ که همانقدر که آن زن سال‌هاست از جانباز ۷۰ درصد مراقبت می‌کند باید به او به چشم یک نگاه کرد و دست‌کم را برای امرار معاش او در نظر گرفت تا زندگی اینقدر برای این افراد سخت نباشد. ▫️بی‌توجهی نسبت به آرشیو باعث سرخوردگی آنها شده است. این را می‌دانم که اگر هرکدام از امروز در کشورهای دیگر حضور می‌یافتند، به خاطر خدماتی که در این سال‌ها در جنگ انجام دادند، مورد تکریم و احترام واقع می‌شدند و حتی مدال می‌گرفتند، ولی در کشور ما اهمیتی به عکس‌های داده نمی‌شود. ▫️ دفاع مقدس باید در درجه نخست به لحاظ بودجه تامین باشد تا بتواند قدم‌های موثری در زمینه تدوین آثار عکاسان بردارد. ضمن اینکه فکر می‌کنم باید زمینه‌ای فراهم شود تا این عکس‌ها هم مانند دیگر آثار هنری در قالب حراج‌های مختلف تجسمی در معرض فروش گذاشته شوند. ▫️تعداد باقیمانده از جنگ امروز به ۵۰ نفر هم نمی‌رسد، نظر من این است این تعداد را تامین کنند و آثار شاخص این گروه از عکاسان شناخته شود. بعد هم از برآیند عکس‌های شاخص این عکاسان، یک نمایشگاه دائمی در سالنی استاندارد به نمایش گذاشته شود. این کاری است که باید صورت بگیرد، ولی تا امروز محقق نشده است. ▫️ما امروز در معرض قرار گرفته‌ایم و خودمان خبر نداریم. هر روز آژیر قرمز کشیده می‌شود و بمب‌افکن‌های «بی ۵۲» آمریکایی، بمب‌های چندصد تنی را روی جان و روح این ملت می‌ریزند، ولی یک عده از مسئولان فرهنگی – هنری هنوز در فکر تعطیلات آخر هفته هستند که به کدام یک از ویلاهایشان بروند. فقط باید باور کنیم که در شرایط جنگ هستیم؛ جنگی که این بار، دشمنان نه برای گرفتن زمین بلکه آمده‌اند تا همه چیزمان را با خود ببرند، ولی با این حال هنوز هم وقتی به یاد سوال دخترم که پرسید پدر! الان شما چه کسی است، فقط نگاهش می‌کنم. بیشتر: 🌐 ammarfilm.ir/18103@AmmarFest
🌀 ما کمپانی‌محور عمل می‌کنیم 🔹حامد جعفری/ تهیه کننده «فیلشاه»: اساساً تولید انیمیشن کمپانی‌محور است، به همین جهت هنر پویا سعی مي‌کند کمپانی باشد و بر همین اساس حرفه‌ای کار میکنیم مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18117 @AmmarFest
📸 یازدهمین گعده هفتگی فیلم‌سازان جوان سینمای انقلاب با نقد و بررسی نمایشنامه رادیویی «عرصه سیمرغ» مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18122 ➕ @AmmarFest
♨️انتخابات ۹۶ زیر تیغ «یک انتخابات طنزیم شده» 🌀حجت عدالت‌پناه، کارگردان مستند: 💠مستند «یک انتخابات طنزیم شده» فضا و ریاست جمهوری سال ۹۶ را از دید طنزپردازان فعال در فضای انتخاباتی کشور مورد نقد قرار داده است. همچنین ضمن چگونگی برگزاری انتخابات، انتقاداتی به ریاست جمهوری وارد می‌کند که آن اتفاقات را رقم زدند و موجب جدایی و تفرقه بین مردم شدند. 💠این مستند، موجود در دوران کشور را به چالش کشیده است. ضمن اینکه مرور خاطراتی از آن دوران برای مخاطب محسوب می‌شود، پند و اندرزی هم درباره اتفاقات رخ داده در زمان ریاست جمهوری می‌دهد. 💠در این مستند از ۹ طنزپرداز مشهور کشور، یعنی ناصر فیض، سعید بیابانکی، علی‌صدری‌نیا، مازیار بیژنی، عباس گودرزی، محمدرضا شهبازی علی نصیرنژاد و مسعود مرعشی سردبیر بخش طنز روزنامه قانون استفاده کردیم که آنها نگاه و برداشت خود از این انتخابات را با زبان طنز بیان کردند. همچنین از برنامه‌هایی مثل «دورهمی» و «دیرین دیرین» هم در مسیر ساخت این کار توجه کردیم و بخش‌هایی از آنها را در تولید این مستند الگوی خود قرار دادیم. بیشتر: 🌐 ammarfilm.ir/18149@AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ دوازدهمین گعده فیلم‌سازان جوان سینمای انقلاب،با بررسی مستند «دو برادر» 🎥به کارگردانی محمد سعید غدیریان، با حضور محمد صادق کوشکی و حمید عبدالله زاده  🗓دوشنبه ۷ خرداد 🕕ساعت ۱۸ 🔹حسینیه هنر مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18152 ➕ @AmmarFest
💢تنها بانوی حاضر در آزادسازی خرمشهر به روایت مستند «فاطمه» مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18137 ➕ @AmmarFest
🔘 می خواستم کاری درباره شهید حججی داشته باشم ♦️سهیلا خدادادی نویسنده و طراح برنامه رادیویی «عرصه سیمرغ»: ▫️من از زمان شهادت «شهید حججی»، برای رادیو نمایش، مجموعه ای ۱۴ قسمتی درمورد داعش تهیه می کردم اما در پستوی ذهن من، «شهید حججی» قرار داشت. ۱۰ روز به چهلم «شهید حججی» مانده بود که به خودم آمدم و دیدم که زمان دارد می گذرد و من هیچ کاری برای این شهید بزرگوار انجام نداده ام. سفارشی هم از شبکه و سازمانی به ما داده نشده بود. ▫️با توجه به این موضوع دست به کار شدم و شروع به تحقیق درباره «شهید حججی» کردم. در این میان به دنبال جزئیات شهادت او و پیدا کردن آن زاویه نگاه و رشادت او رفتم. نمی خواستم وارد کلیشه ها شوم. فارغ از تمامی این بحث ها، بیان حقیقت در مورد «شهید حججی» در این کار برای من مهم بود. ▫️تحقیقات خود را آغاز کردم و به این موضوع برخوردم که تمامی رزمندگانی که آن روز در تنف سوریه حضور داشتند به شهادت رسیدند. بر این اساس تمامی خاطرات و گفته های آنهایی را که در پشت این جبهه حضور داشتند، به صورت دقیق نوشتم. ▫️در نمایشنامه «عرصه سیمرغ» ضمن پرداختن به داعش، محور مقاومت، سوریه، شهید حججی و در نهایت آمریکا را دنبال می کردم، البته بسیار سعی کردم تا کار افسارگسیخته نباشد که مخاطبان با شنیدن آن سردرگم شوند. بیشتر: 🌐 ammarfilm.ir/18122@AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید/ نظر نادر طالب زاده درباره فیلم سینمایی به وقت شام 📌فروش تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا در روزهای آخر اکران، از مرز 13 میلیارد تومان عبور کرد @AmmarFest
📌 تنها بانوی حاضر در آزادسازی خرمشهر به روایت مستند «فاطمه» ⚪️معصومه نورمحمدی/ کارگردان مستند: 🔸از ابتدا به دنبال ساخت مجموعه مستندی برای به تصویر کشیدن در جبهه های نبرد دوران دفاع مقدس بودم ولی یکی از دوستانم پیشنهاد داد تا مستندی را درمورد خانم «فاطمه نواب صفوی» که به عنوان و در جبهه های جنگ، حضور داشته است، تولید کنم. 🔸تولید مستند پرتره به صورت میانگین شش ماه بیشتر زمان نمی برد اما تهیه کار «فاطمه» تقریبا ۳-۴ سال زمان برد. علت امر این بود که خانم فاطمه نواب صفوی زن فعالی بود و درگیری های مختلف اجتماعی داشت، هر قراری که برای دیدار، مصاحبه و فیلمبرداری با او می گذاشتم زمان بسیار طولانی می برد تا هماهنگ شود.  🔸برای ساخت مستند «فاطمه» به مناطق مختلفی چون چابهار که محل ازدواج او و سال های اول زندگی مشترک آنها بود سفر کردیم. به تعدادی از شهرهای خوزستان هم که خاطراتی از دوران داشت رفتیم و او هم از دوران جنگ حرف های بسیار جالبی را برای ما بیان کرد. بخشی از کار را هم در تهران منزل خانم نواب صفوی تصویر گرفتیم. 🔸به عنوان یک کارگردان هیچ وقت به خانم فاطمه نواب صفوی، همانند یک موضوع برای ساخت مستند نگاه نکردم، ارزش او بسیار بیشتر از چیزی است که بخواهم به عنوان یک سوژه به او نگاه کنم، در کنار تحصیلاتی که دارند، روابط اجتماعی خوبی هم دارند و به نظر من او می تواند بسیار خوبی برای زنان جامعه امروز کشور باشد. بیشتر: 🌐 ammarfilm.ir/18137@AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پوشاک کودکان #ردا ❇️ برای کودکانتان ، کودکانه انتخاب کنید! 📆29 اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد ⏳ ساعت ۱۶ الی ۲۴ در نمایشگاه قرآن، مصلی تهران، سالن عفاف و حجاب ➕ @AmmarFest
🔴نقدی دین پژوهانه بر «به وقت شام» ⭕️حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حسین حسینی/عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی: 🔹تهیه چنین فیلم‌هایی با تأثیرگذاری بالا، بسیار دشوار است و شایسته است که تلاش‌های مجموعه عظیم دست‌اندرکاران آن را ستود؛ توجه جامعه ایرانی و جامعه جهانی به خطر الزامات قرائت های متحجرانه از اسلام و ادیان توحیدی که می‌تواند دستاویز گروه‌های تروریستی و دسیسه‌ بازی سیاست‌های استعماری شود، بسیار ضروری است. 🔹آنچه در لابه لای حوادث این فیلم برای من جذابیت داشت، دیالوگ‌های رئیس قبیله با کاپیتان ایرانی بود که هر دو سعی داشتند با استناد به آیات قرآنی، در‌ حقانیت کار و انتخاب خود، اقامه حجت کنند. 🔹بهتر است نگاه‌های عینی گرا را جایگزین نگاه‌های ذهنی ‌گرا کنیم و بجای تمرکز بر دیالوگ‌های مذهبی مبهم و پرسش برانگیز، بر واقعیت‌های غیر انسانی و خوی وحشی گری داعش تکیه شود؛ آن‌هم به عنوان گروهکی که نه به باطن اسلام راهی یافته اند چرا که هسته آن را وارونه جلوه داده و نه پای بند به ظواهر اسلام‌اند که پوسته آن را نیز شکسته‌اند. 🔹تهیه فیلم‌هایی با این گستردگی، نیازمند حضور تیم‌های مشاوره مذهبی توانا، مشاوران ارشد دین پژوه، و حتی نظریه‌پردازانی است که علاوه بر تسلط به مبانی معرفتی تشیع، در خصوص مطالعات ادیان و روند شکل‌گیری نهضت‌ها و فرقه‌های اسلامی، آشنایی کاملی داشته باشند. بیشتر: 🌐 ammarfilm.ir/18169/@AmmarFest
اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» با حضور مادر شهید خلیلی در دانشگاه علامه طباطبائی مشروح: 🌐 ammarfilm.ir/18156/ ➕ @AmmarFest