eitaa logo
خانواده امن
215 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
1 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در تلگرام و ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
مروری بر فرازهایی از (سلام الله علیها) دکتر سعید جلیلی ‏(۷) ‏ ‏ سامان ملت: «وَ طاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ الْفُرْقَةِ [لِلْفُرْقَةِ]» یعنی: «اطاعت»از ما را باعث نظام ملت اسلام و «امامت» ما را امان از تفرقه و پراکندگی قرار داد. بر اساس فرمایش حضرت زهراسلام الله علیهادر خطبۀ فدکیه، عزت، وحدت و مسیر صحیح برای حرکت یک جامعۀ اسلامی در اطاعت اهل بیت علیه السلام است. ایشان در این خطبه تاکید می‌کنند که امامت ما مانع تفرقه، موجب وحدت و نظام‌بخش یک ملت است. انقلاب اسلامی در واقع لبیک به این فرمایش حضرت زهراسلام الله علیهابود. امروز ملت ما علاوه بر باور، به این تجربه نیز رسیده که یگانه مسیر درست برای پیشرفت و ادامۀ حرکت، اطاعت از اهل بیت علیهم السلام است.  امروز دشمنان ما هم فهمیده اند که ملت ایران با قدرت ناشی از فرهنگ اسلام ناب در برابر آنها ایستاده اند. طاعت اهل بیت نظام‌بخش ملت ما بود. در گذشته ای نه چندان دور بیش از 60 کشور دنیا که فقط یکی از آنها کشور بزرگی مثل هندوستان بود مستعمره انگلیس بودند اما در همان زمان وقتی انگلیسی ها با انعقاد قرارداد رویتر با ناصرالدین شاه قاجار میخواستند منافع ملت ایران را نیز چپاول کنند، یک عالم دینی از همین دیار به نام ملاعلی کنی مانع این کار شد زیرا وی برآمده از "فرهنگ دینی" بود. امروز دشمنان ما هم فهمیده اند که ملت ایران با قدرت ناشی از فرهنگ اسلام ناب در برابر آنها ایستاده اند و دقیقا همین تفکر است که امروز مانع جنگ و باعث امنیت ما در یک منطقه ناامن است. در این نگاه است که «و جعل الله طاعتنا نظامً للمله و امامتنا امانً من الفرقه»، رهبری و مردم. باید حول محور ولایت جمع بشوند تا مانع از هم‌گسیختگی بشوند و وحدت را شکل دهند. این می‌شود آن اسلام ناب. یکی این که رهبری را که عمود این خیمه است. «طاعتنا نظامً بالمله» است. «امامتنا امانًا من الفرقه» است.[می‌خواهند] این را تضعیف بکنند. این که می‌بینید امروز دشمن با تمام توان آمده و راجع به مجلس خبرگان این گونه نظر می‌دهد این اولاً نشانه حماقت آنها است. ثانیاً این افتخار اسلام ناب است که امروز علمای ربانی مورد بغض ایادی استکبار و خود استکبار قرار می‌گیرند که می‌گوید همه الا اینها. @amn_org
واسه اونی که دوستش داری وقت بذار... نذار به نبودنت عادت کنه نذار روز ها و ساعت هایِ زیادی رو بدونِ شنیدنِ صدات سَر کنه... امـروز نمیفهمی اما یه روز میرسه که دلت هوایِ بودنشُ میکنه و دیگه جایی واسه بودنت تو لحظه هاش نیست دیگه دلش برایِ حضورت پـر نمیکشه دیگه یاد میگیره چطور از دور دوستت داشته باشه حقیقتش بـود و نبــودت واسش فرقی نداره دیگه ! هر چقدر هم که بقیه باشن، واسش وقت بذار وقت کمه واسه با هم بودن... @amn_org
بار الها تو مونس کسانی هستی که هیچ مونسی ندارند مرا همدم ومونسم باش! «فرازی از دعای جوشن کبیر» @amn_org مدیریت: @bidaryir
پدران و مادران آگاه (۱۷) ادامه سخن در مورد اعتدال در محبت نسبت به فرزندان استاد شهيد مرتضى مطهرى رحمة الله علیه، در مورد آثار زيان بار افراط در محبت كودكان مى نويسد: «روسو» كتابى دارد به نام اميل كه در فن تربيت كودك نوشته است. كتاب جالبى است، اميل نام كودك فرضى و افسانه اى است كه وى در كتاب خود او را تحت تربيت قرار مى دهد و به پرورش همه جنبه هاى جسمى و روانى او توجه مى كند. در همه موارد ايده روسو اين است كه اميل را در حال ممارست با طبيعت و پنجه در پنجه طبيعت و در دامن سختى ها پرورش دهد. وى معتقد است كه بدبخت ترين كودكان، آن هايى هستند كه والدين آن ها، آنان را در ناز و نعمت پرورش مى دهند؛ نمى گذارند سردى و گرمى دنيا را بچشند و پستى و بلندى جهان را لمس كنند، اين گونه كودكان در مقابل سختى ها حساس مى شوند و در مقابل لذت ها بى تفاوت، همچون ساق نازك يك درخت كوچك در مقابل هر نسيمى مى لرزند و كوچك ترين حادثه سوئى آنان را ناراحت مى كند، تا جائى كه يك حادثه كوچك اين فرزندان ناز پرورده را به فكر خودكشى مى اندازد. و از آن طرف هر چه موجبات لذت به آن ها داده شود، به هيجان نمى آيند و نشاط پيدا نمى كنند. اين گونه انسان ها هرگز طعم نعمت ها را درك نمى كنند، گرسنگى نچشيده اند تا مزه غذا را بفهمند، بهترين غذاها براى ايشان كم ارج تر و كم لذت تر از نان جوينى است که يك بچه دهاتى مى خورد. صادق هدايت چرا خودكشى كرد؟ يكى از علل خودكشى او اين بود كه اشراف زاده بود. او پول توجيبى بيش از حد كفايت داشت اما فكر صحيح و منظم نداشت. او از موهبت ايمان بى بهره بود. به همين جهت امام كاظم عليه السلام فرمود: يستحب غرامة الغلام فى صغره ليكون حليما فى كبره یعنی: چه خوب است كه فرزندان را در كودكى به كارهاى سخت و تحمل مشكلات وادار كرد تا در بزرگى حليم و بردبار باشند. @amn_org
هدایت شده از خانواده امن
سلام بمنظور ایجاد یک «خانه آرمانی» که در آن صفا و صمیمیت و گذشت و مهربانی در آن حرف اول را بزند، مجموعه ای از نکات ویژه و تأثیرگذار را در بیست درس یکجا گرد آورده ایم. همچنین ۲۷ درس در مورد «تربیت دینی فرزندان» که مورد نیاز امروز همه خانواده های با ایمان است، منتشر کرده ایم. اگر میخواهید فرزندانی با ایمان و پاک تربیت کنید که نور چشمان شما باشند و مایه سربلندی و افتخارتان گردند، لازم است به نکاتی که در این درسها بیان شده، توجه ویژه ای مبذول دارید. شما که علاقمند به ایجاد فضائی سالم و دل انگیز در خانه خود هستید، به این کانال در ایتا مراجعه و این درسها را مرور کنید. قطعا با بکار بستن نکات ارزشمندی که در انها وجود دارد، تاثیر آن را بزودی در فضای خانواده خود مشاهده خواهید کرد. زندگی خوش و توأم با آرامش را برای شما خانواده های محترم، از پروردگار مهربان درخواست مینمائیم. برای آمدن به «خانه آرمانی» روی آدرس زیر کلیک کنید: https://eitaa.com/joinchat/2706505818Cd3b41d13a3 برای گفتگو در این زمینه ها به: @bidaryir بیائید.
باز هم از کوره در رفتم! 😖 ▪️داستانِ در رفتن از کوره، از آنجا آغاز می‌شود که حرفها و رفتارهای دیگران به مذاق ما خوش نمی‌آید! - حالا به فرض در خوش‌بینانه ترین حالت، حق با شماست، - ‏لباسی که می‌خواستید بپوشید اتو شده نبود، - ‏آن اتومبیل ورود ممنوع آمد، - ‏شخصی ناخواسته در شلوغی پیاده رو به شما تنه زد - ‏و.... و شما در همه این حالت‌ها از کوره در رفتید و با همین توجیه که با شماست، اولین جرقه را زدید و حریقی به راه انداختید که جان شما، اولین طعمهٔ آن بود... کاش وقتی آتش خشم در وجودتان روشن شد، شبیه انسان درحال سوختن، ناشیانه عمل نمی‌کردید، و نمی‌دویدید⛔️... شما به جای اینکه آتش خشم را در همان نطفه خفه کنید، داد و فریاد به راه انداختید و این آتش را به جانِ چند نفر دیگر انداختید، و حالا آثار سوختگی باقیست! دلی شکسته شده، حرمتی ریخته شده و دیگر انسان‌ها پیش شما احساس امنیت نمی‌کنند. خانم جان... آقاجان..... مهار آتش خشم؛ مهارت می‌خواهد..... ‏و برای کسب آن، باید تمرین کرد... @amn_org
*گفت:« چند تا دوسم داری؟» گفتم:« یکی» ابروهاشو تو هم کشید، اخم کرد و گفت: « خسته نشی از این همه دوست داشتن!» خندیدم و گفتم: « نه، قول میدم، تا ته دنیا» با قیافه شاکی گفت: « اخه یکی بدرد میخوره؟ تکون بخوری تمومه! خیلی کمه، خیلی» گفتم:« شاید ظاهرش کم نشون بده اما یک، قوی ترین عددیه که میشناسم یک کمیتش شاید پایین باشه اما بجاش کیفیت داره یک عزیزه مثل تویی که یکی یدونمی یک پر از شکوهه، مثل نفر اول شدن توی مسابقه ها» خیره شده بود و با دقت گوش میداد حرفم که تمام شد، حس غرور را در چشمانش میدیدم، دستانم را گرفت، خیره در چشمانم گفت: « قول بده همیشه یکی دوسم داشته باشی» جان دلم، قرار است یک عمر یکی دوستت داشته باشم... ❤ @amn_org
مروری بر فرازهایی از (سلام الله علیها) دکتر سعید جلیلی ‏(۸) عزت در گرو جهاد «وَ الْجِهَادَ عِزاً لِلإسْلَامِ» (خداوند) جهاد را مایه عزت اسلام (قرار داد.) مگر می‌شود ادعای اسلام داشت و بعد مبارزه را کنار گذاشت؟ ویژگی دیگر انقلاب اسلامی ریشه‌های عمیق دینی آن است. آن بانوی بزرگوار در مسجد مدینه فرمود: «جعل الله الجهاد عزاً للاسلام» امثال حججی‌ها این را با همۀ وجود درک و عمل کردند و آن عزت را برای خودشان و ملت ما به ارمغان آوردند. در سفر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ‌دیدم که طلاب جوان از همین شهر مقدس قم آمده‌اند و بر اساس آموزه‌های فاطمی در مناطق زلزله‌زده که تقریباً اکثریت آنها برادران و خواهران اهل سنت ما هستند، دارند به مردم خدمت می‌کنند. مگر می شود ادعای اسلام داشت و بعد مبارزه را کنار گذاشت؟ این بحثی است که امام راحل بیان می‌کند این اسلام یک اسلامی است که اقتضائاتی دارد. «و الجهاد عزًا للاسلام». مبارزه جزو این بحث است. مگر می‌شود شما دم از اسلام بزنید و بعد بگویید ما مبارزه را کنار می‌گذاریم؟ در همین تعابیر حضرت امام ببینید. باز این را به صراحت بیان می‌کنند که روز درنگ نیست. تعبیرشان این است که روز احقاق حق است و حق را باید گرفت. روز جنگ است. این می‌شود اسلام ناب. بعداین طور نیست که شما بگویید حالا می‌شود مبارزه را کنار گذاشت. @amn_org
✅تحقیر خانه‌داری گناه است ✍یکی از مهمترین وظائف زن، خانه‌داری است. همه می‌دانند؛ بنده عقیده ندارم به اين که زنها نباید در مشاغل اجتماعی و سیاسی کار کنند؛ نه، اشکالی ندارد؛ اما اگر چنانچه اين به معنای اين باشد که ما به خانه‌داری به چشم حقارت نگاه کنیم، اين می‌شود گناه. خانه‌داری یک شغل است؛ شغل بزرگ، شغل مهم، شغل حسّاس، شغل آینده‌ساز. فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است. ما با خطاهائی که داشتیم، با عدم دقت‌هائی که از ماها سر زده، یک برهه‌ای در کشور ما متأسفانه اين مسئله مورد غفلت قرار گرفت و ما امروز خطراتش را داریم می‌بینیم. 📚امام خامنه ای ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ @amn_org
@amn_org مدیریت: @bidaryir
پدران و مادران آگاه (۱۸) ادامه سخن در مورد اعتدال در محبت نسبت به فرزندان سعدى با نقل حكايتى اين واقعيت را به نحو زيبايى ترسيم مى كند. پادشاهى با غلام عجمى در كشتى نشسته بود. غلام هرگز دريا نديده بود و محنت كشتى نيازموده؛ گريه و زارى آغاز كرده و لرزه بر اندامش افتاد. چندان كه ملاطفت كردند آرام نيافت. ملك را عيش از او منغض شد و چاره ندانستند. حكيمى در آن كشتى بود، گفت اگر فرمائى من او را خاموش كنم؟ پادشاه گفت: غايت لطف باشد. حكيم فرمود: تا غلام را به دريا انداختند..... بارى چند غوطه بخورد. پس، از مويش گرفتند و سوى كشتى آوردند. غلام به هر دو دست در سكان كشتى آويخت. چون برآمد به گوشه اى نشست و قرار يافت. ملك را تدبير حكيم پسند آمد. گفت: در اين چه حكمت بود؟ گفت: اى خداوند! غلام از اول، محنت غرق شدن نچشيده بود و قدر سلامت كشتى را نمى دانست. هم چنين: قدر عافيت كسى داند كه به مصيبتى گرفتار آيد. @amn_org
زنِ اسلامی عبارت است از آن موجودی که دارای ایمان است💪، دارای عفاف است، متصدّی مهم‌ترین بخشِ تربیتِ انسان است😊، اثرگذارِ در اجتماع است،👌 دارای رشد علمی و معنوی است، 📚 ✍مدیر کانون بسیار مهمّ خانواده است👥 مایه‌ی آرامش جنس مرد است💆 همه‌ی اینها در کنار خصوصیّات زنانگی [است]، مثل لطافت، مثل رقّت قلب، مثل آمادگیِ دریافتِ انوارِ الهی؛ این الگوی زن مسلمان است؛😍 همین خصوصیّاتی ‌که پیغمبر اکرم در بیانات متعدّد به‌مناسبت تمجید از فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌‌علیها) یا خدیجه‌ی کبرا یا به نحو کلّی درباره‌ی زن بیان کرده؛ این الگوی اسلامی است (مقام معظم رهبری 1396/12/17) @amn_org
مروری بر فرازهایی از (سلام الله علیها) دکتر سعید جلیلی ‏(۹) ‏ عزت در گرو جهاد این فرمایش حضرت زهرا است! عزت با جهاد به دست می‌آید نه با خواهش و تمنا «و جعل الله الجهاد عزًا للاسلام» مگر می‌شود شما بدون جهاد در برابر مستکبرانی که با همه‌چیز می‌خواهند در برابر شما قرار بگیرند، با خواهش و تمنا و اینها از آنها چیزی بگیرید؟ امام در همین تعبیر به صراحت بیان می‌کنند «آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند» مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و الجهاد عزاً للاسلام. اگر شما می‌خواهید عزتی داشته باشید باید برای آن هزینه بدهید. باید برایش جهاد بکنید. تلاش بکنید. @amn_org
بار الها عاقبت بخیری را روزی ما قرار ده «صحیفه سجادیه» @amn_org مدیریت: @bidaryir
پدران و مادران آگاه (۱۹) نكته دوم در ارتباط با محبت نسبت به فرزندان مساوات در بذل محبت: از نكات قابل توجهى كه در ميان فرزندان وجود دارد رعايت مساوات و عدالت در رفتار با آنان مى باشد. اين مسئله در مورد نيازهاى معنوى و عاطفى فرزندان بيشتر جلوه گر است، والدين شايسته است در ابراز محبت در ظاهر مساوات را رعايت كنند، گر چه در باطن بنا به علت هاى مختلف يكى از فرزندان را بيشتر از ديگرى دوست داشته باشند. امام باقر عليه السلام مى فرمايد: به خدا قسم ، رفتار من با بعضى از فرزندانم از روى تكلف و بى ميلى است، او را روى زانوى خود مى نشانم ، محبت بسيار مى كنم، از وى شكر گزارى و قدردانى مى نمايم، با آن كه اين همه احترام و محبت شايسته فرزند ديگر من است. به اين تكلف تن مى دهم تا آن كه فرزند شايسته ام از خطر آنان مصون باشد، تا آنان رفتارى را كه برادران يوسف، با او انجام دادند، مرتكب نشوند، خداوند سوره يوسف را نفرستاد مگر به عنوان نمونه و مثال، كه بعضى از ما نسبت به بعضى ديگر حسد نورزيم، چنان كه برادران يوسف به او حسد كرده و ستم نمودند. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: در ميان فرزندان خود عدالت را رعايت كنيد، چنان كه خودتان دوست داريد در نيكى و احسان برايتان مساوات و عدالت رعايت شود. و هم چنين آن حضرت مردى را به همراه دو فرزندش مشاهده كرد، آن مرد در حضور پيامبر صلى الله عليه و آله يكى از آن ها را بوسيد و ديگرى را نبوسيد، پيامبر صلى الله عليه و آله به او فرمود: چرا عدالت را رعايت نكردى؟ البته گاهى بنا به علل مى توان برخى از فرزندان را از نظر مالى برترى داد. مثلا اگر برخى فرزندان وى صغير و ناتوان بوده و هيچ گونه پشتوانه مالى نداشته باشد، مى تواند نسبت به آنان بخشش زيادتر و يا سهم الارث بيشترى در نظر بگيرد. @amn_org
بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم 🔷هر ورقی از تاریخ جهان را که ورق میزنید تا قبل از جنگ جهانی دوم،زنان جامعه هرچه از شکوه و منزلت اجتماعی بالاتری برخوردار بودند پوشش و حجاب آنان نیز کامل تر بود و برعکس زنانی که از مقام و منزلت پایین تری برخوردار بودند حجاب آنان کامل نبوده و و مردم شهر با توجه به حجاب زنان متوجه مقام و مرتبه آنان میشدند. 🔷بعضی‌ از کشورها در تمام تاریخ خود یک برخورد افراطی و تفریطی نسبت به زن داشته‌اند؛ به‌عنوان نمونه بسیاری از کشورهایی که امروز داعیه‌دار دفاع از حقوق زنان هستند تا چندین سال پیش حق رأی و مالکیت را برای زن قائل نبودند ستم تاریخی غربی و شرقی نسبت به زن علی‌رغم همه‌ی تبلیغات موجود تداوم یافته است. در این میان بزرگترین ستم غرب در دوره‌ی جدید نسبت به زن نگاه لذت‌جویانه به او بود. آن ستم تاریخی که حضرت آقا اشاره می‌کنند همین نگاه ابزاری به زن برای التذاذ مردان است. @amn_org
❤️❤️❤️ معرفت حضرت ام البنین(سلام الله علیها) نسبت به خاندان حضرت فاطمه(علیها السّلام) درباره معرفت حضرت ام البنین(سلام الله علیها) و رحجان فرزندان حضرت فاطمه(علیها السلام) بر فرزندان خود همین نقل تاریخی بس که هنگامی که بشیر به دستور امام سجاد به مدینه رفت و خبر شهادت حضرت اباعبدالله (علیه السّلام) و رسیدن خاندان عصمت (علیهم السّلام) به مدینه را بدهد، حضرت ام البنین (سلام الله علیها) را دید و خبر شهادت چهار فرزند او را داد حضرت ام البنین (سلام الله علیها) فرمود: «همه فرزندانم و همه آنچه در زیر آسمان کبود است به فداي امام حسین (علیه السلام) باشند. وقتی که بشیر خبر شهادت امام حسین (علیه السلام) را اعلام کرد، آنگاه امّ البنین (سلام الله علیها) در حالی که بسیار منقلب شده بود، گفت: قَدْ فَطَّعْتَ نِیاطَ قَلْبِی: با این خبر بندهاي دلم را پاره پاره کردي.» احترام و تعظیم حضرت ام البنین (سلام الله علیها) نسبت به فرزندان حضرت فاطمه (علیها السلام) بی جواب نماند و ایشان همواره مورد احترام فرزندان حضرت فاطمه (علیها السلام) و ائمه معصومین (علیهم السلام) بودند. «زینب کبري (علیها السلام) پس از رسیدن به مدینه به محضرش شتافت و شهادت چهار فرزندش را تسلیت گفت. چنان که در اعیاد نیز، براي اداي احترام به محضرش مشرف می شد. رفتن نواده رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) زینب کبري (علیهاالسلام) نزد ام البنین (سلام الله علیها) و تسلیت گفتن شهادت فرزندان برومندش، نشان دهنده منزلت والاي ام البنین (سلام الله علیها)  نزد اهل بیت (علیهم السلام) است.» «عالم ربّانی، زین الدین، معروف به شهید ثانی (متوفی 965 ه.ق) می نویسد: امّ البنین (سلام الله علیها) از بانوان با معرفت و پرفضیلت بود. نسبت به خاندان نبوّت، محبّت و دلبستگی خالص و شدید داشت و خود را وقف خدمت به آنان نموده بود. خاندان نبوّت نیز براي او جایگاه والایی قائل بودند و به او احترام مخصوصی می گذاشتند. در روزهاي عید، به احترام او به محضرش می رفتند و اداي احترام می کردند و حضرت زینب (علیها السلام) پس از بازگشت از سفر کربلا به مدینه، به محضر او رفت و شهادت فرزندانش را به او تسلیت گفت.»
مروری بر فرازهایی از (سلام الله علیها) دکتر سعید جلیلی ‏(۱۰) ‏ ‏مصلحت یک ملت: «وَ الأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعامَّةِ» (خداوند) «امر به معروف» را وسیله‌ای برای اصلاح توده‌های مردم (قرار داد).   حضرت زهراسلام الله علیهادر خطبۀ معروف خودشان در مدینه نکات مهمی را مطرح کرده‌اند که فقط مخصوص مردم آن زمان نیست، بلکه خطاب به همۀ اعصار است. ایشان در بخشی از خطبه می‌فرمایند: شما که ادعای بندگی خدا را دارید، باید پیام خدا را به مردم برسانید. حضرت زهراسلام الله علیهادر این خطبه می‌فرمایند که خداوند امر به معروف و نهی از منکر را «مصلحت عمومی» برای یک جامعه قرار داده، لذا نمی‌شود مراسم فاطمیه گرفت ولی به این آموزه‌ها بی‌توجه بود.    امر به معروف و نهی از منکر، احسان، اقامه عدل، نفی سبیل و ... باید توسط هیات‌ها برای مردم تبیین شود. حل مشکلات اجتماعی توسط هیات‌ها باید شکل بگیرد نه کلونی‌های جناحی و سیاسی که خروجی‌شان نه به درد دین مردم می‌خورد نه دنیای مردم. هیات ها باید حلقه وصل اندیشه اسلام ناب با مردم باشند و مردم باید نشانه هایی از اسلام ناب را در هیات‌های محله‌شان ببینند. هیات‌ها باید مشکلات اجتماعی را حل کنند نه کلونی‌های جناحی و سیاسی. در هر شهری جریان‌های سیاسی موقت و محدود زیادی شکل می‌گیرد و بعد از مدت کوتاهی نیز از بین می‌رود ولی عمدۀ هیات‌ها سوابق چند ده ساله دارند زیرا بر یک مبنای صحیح و ریشۀ عمیق ایجاد شده‌اند. در بسیاری از موارد رقابت‌ها صرفا برای کسب قدرت و سهم‌خواهی است اما در پارادایم دینی و انقلابی رقابت‌ها برای خدمت بیشتر است، کما اینکه یک نفر مانند حاج سعید قاسمی از چند ماه قبل با تلاش شبانه‌روزی در مناطق زلزله‌زده با دیگر نیروهای انقلابی جهت خدمت به مردم رقابت دارد و این موارد باید یک الگو برای سایر رقابت ها برای نیروهای انقلابی باشد. @amn_org
💚🍃 عجب آدمی هستی !😕 چرا مگه چمه؟😑 تو اینهمه داشتی، وزیر وکیل یا فلان تاجر... اون وقت اومدی این مصطفای شدی؟😒 برو بابا! کجای من کچله؟😨 آن روز همین كه رسید (دو ماه از شان گذشته بود) در را باز كرد و چشمش افتاد به مصطفی شروع كرد به 😂 مصطفی پرسید «چرا می‌خندی» ؟😐 . و كه چشم‌هایش از به نشسته بود گفت «مصطفی تو كچلی ... من نمی‌دانستم!»😄 مصطفی هم شروع كرد به خندیدن...😆 بعدها به مصطفی گفته بود: "تو" چه کردی که غادة "تو" را ندید؟😊 @amn_org