eitaa logo
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
14.6هزار دنبال‌کننده
698 عکس
1.6هزار ویدیو
30 فایل
خبرگزاری وستانیوز کانال توسط دکتر مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی مدیریت می شود. ارتباط @mbmokaramipour
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۶ شهریور ۱۳۵۹ | صدام حسين رييس جمهور عراق به طور یک طرفه قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير که مربوط به مسائل مرزی ایران بود را در برابر دوربین های تلویزیونی پاره و الغا کرد و پنج روز بعد به واسطه این لغو به ایران حمله کرد @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی از عدم موافقت شهید حاج قاسم سلیمانی برای سفر شهید فخری‌زاده، از شهدای هسته‌ای به کربلا @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
۲۶ شهریور ۱۳۵۹ | صدام حسين رييس جمهور عراق به طور یک طرفه قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير که مربوط به مسائل مرز
قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير چیست؟ قرارداد الجزایر، پیمانی میان ایران و عراق با وساطت الجزایر است که خط مرزی دو کشور در آب‌های اروند رود را تعیین می‌کند که یک بار، در سال ۱۳۵۹ توسط صدام، جلوی چشم رسانه‌ها پاره شد. 🔹در شامگاه ۱۷ ام سپتامبر ۱۹۸۰ برابر با ۲۶ ام شهریور ۱۳۵۹ و درست پنج روز پیش از آنکه جنگ تمام عیار عراق علیه ایران آغاز شود، نمایندگان مجمع ملی عراق برای تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده دعوت می‌شوند. 🔹صدام‌حسین، رئیس جمهور عراق خود را برای ایراد یک سخنرانی طولانی و تاریخی آماده می‌کند و چنان با غرور و نخوت سخن می‌گوید که گویی جمال عبدالناصر رهبر مصر است و ملی شدن کانال سوئز را اعلام می‌کند. 🔹صدام با برگزاری جلسه‌ی فوق‌العاده مجمع ملی عراق از همان ابتدا مشخص می‌کند که اعلان جنگی در راه است؛ جنگی که وی باوری قاطع داشت بر شکوه و قدرتش در چشم ملت‌های عرب و جهان غرب و نامش را در فهرست فاتحان بزرگ تاریخ قرار می‌دهد. 🔹صدام در این سخنرانی، با متهم کردن ایران به همدستی با امپریالیسم و صهیونیسم به دلایل انعقاد موافقتنامه الجزایر در ۶ مارس ۱۹۷۵ و نقش آن در حفظ استقلال و امنیت عراق اشاره می‌کند و شرایط نامناسب ارتش در دسترسی به تسلیحات و تجهیزات را خاطر نشان می‌کند و سپ قرارداد الجزایر که پنج سال پیش از آن، یعنی در سال ۱۹۷۵ در حضور شاه ایران و "هواری بومدین" رئیس جمهور وقت الجزایر امضا کرده بود را در دست می‌گیرد و در برابر دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی پاره می‌کند. 🔹وی پس از لغو این قرارداد، تاکید می‌کند که حاکمیت عراق بر "شط العرب" قطعی و انحصاری است و ادامه می‌دهد که مردم عراق و ارتش آن آماده هستند تا در اجرای این تصمیم تاریخی سرسختانه بجنگند؛ وی رسماً ایران را تهدید می‌کند که هرکس بخواهد با این تصمیم مشروع عراق مخالفت کند، ملت این کشور آن را با تمام قدرت و امکانات خود سرکوب خواهند کرد. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🎥 #مستند_به‌نام‌خلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻 آدم سوزی منافقین؛ واکنش منافقین ب
46.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻 جعل هویت منافقین ؛ منافقین چگونه در پوشش سپاهی عملیات انجام میدادند؟ 🔹مجاهدین برای اینکه بتوانند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند به ترور شخصیت های مهم روی آوردند @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير چیست؟ قرارداد الجزایر، پیمانی میان ایران و عراق با وساطت الجزایر است که خط مرز
واقعیت ماجرا این بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حاکمان عراق به این برداشت رسیده بودند که موقعیت سیاسی و نظامی ایران بی ثبات و شکننده شده و با این تصور که ارتش ایران سازماندهی خود را از دست داده و نیروهای متحد و انقلابی جدید هنوز به درستی در چهار چوب‌های سازمانی خود جای نگرفته‌اند، از آموزش‌های کافی و تجربه‌های نظامی لازم برخوردار نیستند. عراقی‌ها فرصت را برای توسعه طلبی ارضی مناسب دیده و برای توجیه رفتار تجاوزگرایانه و زیاده خواهانه خود به دروغ‌های حقوقی تاریخی و جغرافیایی روی آوردند. 🔹نبرد با ایرانی که آن روزها، ضعیف و متزلزل به نظر می‌رسید برای صدام‌حسین که خود را در اوج قدرت می‌دید بسیار فریبنده و یک پیروزی ساده و در دسترس بود. آن زمان هیچکس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که ستاره اقبال صدام پس از آغاز این نبرد، رو به افول خواهد گذاشت. رئیس جمهور عراق که در جنگ با ایران متحدان قدرتمندی در جهان عرب و غرب داشت، یک دهه‌، بعد یعنی سال ۱۹۹۰ ناچار به پذیرش مجدد قرارداد الجزایر که زمانی با غرور و نخوت پاره‌اش کرده بود، شد. 🔹پس از این جنگ، صدام روز به روز پله‌های سقوط را طی کرد تا سرانجام در جریان اشغال یک قدرت خارجی، از قدرت برکنار شد و توسط مردم خود به طناب دار سپرده شد. @amniatemeli
🔻جنگ ترکیبی، یک مفهوم استراتژیک بسیار مبهم و پیچیده است که با وجود این، برای توصیف موقعیت های مختلف درگیری که شامل (بازیگران دولتی و غیر دولتی، عملیات جنبشی ، مخفیانه و غیر جنبشی) است، کارکرد پیدا می کند. این حوزه‌ای آشکار و پنهان طیف بسیار وسیعی از گزینه ها و تلاش های استراتژیک را نشان می دهند که گنجاندن آنها در یک تعریف واحد دشوار و حتی غیر ممکن است. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مرحوم ابومحمد عسگرخانی استاد روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بزرگ مرد رئالیسم ایران پدر ادبیات علم کنترل تسلیحات و رژيم های امنیتی بین الملل در ایران ... منافع ملی را تعریف میکند. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
واقعیت ماجرا این بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حاکمان عراق به این برداشت رسیده بودند که م
متن کامل قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، امضا شده در سال ۱۹۷۵ در الجزایر بین محمدرضاشاه پهلوی و صدام حسين به وساطت هواری بومدین رئیس جمهور دقت الجزایر متن کامل توافقنامه الجزایر به این شرح است: با رعایت اصول احترام به تمامیت ارضی و تجاوز ناپذیری مرزها و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، طرفین تصمیم گرفتند: ماده ۱: طرفین تأیید می‌نمایند که مرز زمینی دولتی بین ایران و عراق همان است که علامت‌گذاری مجدد آن بر اساس و طبق مقررات مندرج در پروتکل مربوط به علامت گذاری مجدد مرز زمینی و ضمائم پروتکل مذکور که به این عهدنامه ملحق می‌باشند انجام یافته است. ماده ۲: طرفین تأیید می‌نمایندکه مرز دولتی در "شط العرب" همان است که تحدید آن بر اساس و طبق مقررات مندرج در پروتکل مربوط به تحدید مرز رودخانه‌ای و ضمائم پروتکل مذکور که به عهدنامه حاضر ملحق می‌باشند، انجام یافته است. ماده ۳: طرفین متعهد می‌شوند که بر اساس و طبق مقررات مندرج در پروتکل مربوط به امنیت در مرز و ضمائم آنکه ملحق به این عهدنامه می‌باشند، در طول مرز به طور مداوم کنترل دقیق و مؤثر به منظور پایان دادن به هر نوع رخنه اخلال‌گرانه، صرف نظر از منشأ آن، اعمال دارند. ماده ۴: طرفین تأیید می‌نمایندکه مقررات سه پروتکل و ضمائم آنها، مذکور در مواد ۱،۲ و۳ عهدنامه حاضر که پروتکل‌های فوق‌الذکر بدان ملحق و جز لایتجزای آن می‌باشند، مقرراتی قطعی و دائمی و غیر قابل نقض بوده و عناصر غیر قابل تجزیه یک راه حل کلی را تشکیل می‌دهند. نتیجتاً، خدشه به هر یک از عناصر متشکله این راه حل کلی اصولاً مغایر با روح توافق الجزیره خواهد بود. ماده ۵: در قالب غیر قابل تغییر بودن مرزها و احترام کامل به تمامیت ارضی دو دولت، طرفین تأیید می‌نمایند که خط مرز زمینی و رودخانه‌ای آنان لایتغیر و دائمی و قطعی می‌باشد. ماده ۶: ۱- در صورت اختلاف درباره تفسیر یا اجرای عهدنامه حاضر و سه پروتکل و ضمائم آنها، این اختلاف با رعایت کامل مسیر خط مرز ایران و عراق، مندرج در مواد ۱ و ۲ فوق‌الاشعار و نیز با رعایت حفظ امنیت در مرز ایران و عراق، طبق ماده (۳) فوق‌الذکر، حل و فصل خواهد شد. ۲ - این اختلاف در مرحله اول طی مهلت دو ماه از تاریخ درخواست یکی از طرفین از طریق مذاکرات مستقیم دو جانبه بین طرفین، حل و فصل خواهد شد. ۳- در صورت عدم توافق، طرفین ظرف مدت سه ماه، به مساعی جمیله یک دولت ثالث دوست توسل خواهند جست. ۴- در صورت خودداری هر یک از طرفین از توسل به مساعی جمیله یا عدم موافقیت مساعی جمیله، اختلاف طی مدت یک ماه از تاریخ رد مساعی جمیله یا عدم موفقیت آن، از طریق داوری حل و فصل خواهد شد. ۵- در صورت عدم توافق بین طرفین نسبت به آئین و یا نحوه داوری، هر یک از طرفین می‌تواند ظرف پانزده روز از تاریخ احراز عدم توافق، به یک دادگاه داوری مراجعه نماید. برای تشکیل دادگاه داوری و برای حل و فصل هر یک از اختلافات، هر یک از طرفین یکی از اتباع خود را به عنوان داور تعیین خواهد نمود و دو داور یک سرداور انتخاب خواهند نمود. اگر طرفین ظرف مدت یک ماه پس از وصول درخواست داوری از جانب یکی از طرفین از دیگری به تعیین داور مبادرت نمایند و یا چنانچه دوران قبل از انقضای همین مدت در انتخاب سرداور به توافق نرسند طرف معظم متعاهدی که داوری را درخواست نموده است حق خواهد داشت از رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری تقاضا نماید. تا طبق مقررات دیوان دائمی داوری داورها یا سرداور را تعیین نماید. ۶- تصمیم دادگاه داوری برای طرفین الزام‌آور و لازم‌الاجرا خواهد بود. طرفین هر کدام نصف هزینه داوری را به عهده خواهند گرفت. ماده ۷: این عهدنامه حاضر و سه پروتکل و ضمائم انها طبق ماده (۱۰۲) منشور ملل متحد به ثبت خواهد رسید. ماده ۸: عهدنامه حاضر و سه پروتکل و ضمائم آنها، طبق مقررات داخلی به وسیله هر یک از طرفین به تصویب خواهد رسید. عهدنامه حاضر و سه پروتکل و ضمائم آنها از تاریخ مبادله اسناد تصویب که در تهران انجام خواهد شد، به موقع اجرا در خواهند آمد. بنا به مراتب، نمایندگان تام‌الاختیار طرفین عهدنامه حاضر و سه پروتکل، و ضمائم آنها را امضا نمودند. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- قسمت چهارم 🔹پیام انگلیس به شاه ایران درباره نفوذ 🔸به روایت اسناد کشف شده از سفارت انگلستان 🔺تهیه شده در رسانه اینترنتی TVتاریخ وستانیوز @amniatemeli
✅ «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا 1️⃣ الگوهایی که توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند، پس از سال‌ها و فعالیت مستمر و منطبق بر اهداف تعیین‌شده، به کسوت درآمده و توسط ساختاری با عنوان به دنیا معرفی ‌شده و در قامت در معرض نمایش قرار می‌گیرند. 2️⃣ موجودیت مهم و اعتباربخشی همچون «اسکار» را نباید صرفاً یک تلاش سینمایی و برآمده از ذوق و یا میل به دور هم باشی تعدادی سینماگر تلقی نمود، بلکه اصل تأسیس مجموعه‌ای همچون «آکادمی علوم و هنرهای سینما» (AMPAS) را می‌بایست در راستای همان تعریف کرد که فعالیت خود را معطوف به بالا بردن سطح آمریکا ساخته است. 3️⃣ نهادی که در سال ۱۹۲۷م با ظاهری غیردولتی تأسیس و فعالیت گستردهٔ خود را تحت حمایت و اشراف مستقیم جامعهٔ و با ریاست فردی یهودی‌الاصل به‌نام «لوئیس بی. مایر» آغاز نمود. شخصیّتی که در جایگاه بنیان‌گذار یکی از عظیم‌ترین کمپانی‌های فیلمسازی در آن زمان، یعنی کمپانی ، به‌سرعت توانست مقبولیّت لازم را برای این مجموعه ایجاد نماید. 4️⃣ اساس تأسیس «آکادمی علوم و هنرهای سینما» و حرکت بر مدار ترسیم‌شده توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا را بیش از هر چیز می‌بایست محصول دوران گذار نظام بین‌الملل از «جنگ جهانی اول» به «جنگ جهانی دوم» تلقّی نمود. دورانی که میزان اثرگذاری جدّی رسانه‌های نوین و به‌ویژه بر وقایع جاری معلوم شد. 5️⃣ (Oscars) یک پدیدهٔ ویژه در «تاریخ سینمای جهان» است. محفلی که در سال‌های پایانی دههٔ ۱۹۲۰ تأسیس گردید و گرچه به‌نوعی محصول هژمونی و شرایط حاکم بر نظام بین‌الملل در دوران پس از «جنگ جهانی اول» قلمداد می‌شد؛ اما به‌خوبی توانست مبدع گردهمایی‌های‌ «اهالی سینما» شود. 6️⃣ تندیس «شوالیه اسکار» معتبرترین جایزهٔ «صنعت سینما» است که «شمشیر مبارزان جنگ‌های صلیبی» را در دست دارد. شوالیه‌ای برنزی که از روکشی مُطَلّا برخوردار است و به‌خوبی را تداعی می‌کند. مجسمه‌ای ساخته شده در سبک «هنر تزیینی» یا «آرت دکو» (Art Deco) که بر روی پایهٔ فلزی سیاه‌رنگی به شکل یک حلقه فیلم پنج شبکه‌ای ایستاده و پنج بخش اصلی در فرایند تولید یک اثر سینمایی را نشان می‌دهد؛ پنج بخشی که در قالب «نویسندگی»، «کارگردانی»، «تهیه‌کنندگی»، «بازیگری» و «عوامل فنی» هرکدام نشانگر بخش‌های اصلی «اسکار» می‌باشند. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان تکان دهنده مرحوم دکتر ابومحمد عسگرخانی درباره آینده برجام وستانیوز @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهام علی‌اف امروز درباره عملیات نظامی در آرتساخ گفت ارمنستان خاک آذربایجان است و بعد از حل مناقشه این منطقه سراغ آذربایجان غربی(سیونیک در جنوب ارمنستان)می رویم اردوغان هم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با پر رویی کامل از حملات باکو به آرتساخ حمایت و بر بازگشایی کریدور زنگزور تاکید کرد محور باکو_ترکیه با این مکانیزم در حال جریان سازی جهانی برای تحت فشار قرار دادن ارمنستان و گرفتن امتیاز هستند اردوغان در سخنرانی مهم خود در مجمع عمومی سازمان ملل بخوبی نشان داد که برای موضوع زنگزور مصمم است و سیگنال خود را به بازیگران مهم قفقاز از جمله ایران صادر کرده است. قول و قرار های مقامات باکو به تهران مبنی بر عدم قصد آن ها برای جنگ در قفقاز همگی پوچ و بی اساس بوده و دقیقا برخلاف گفته های خود عمل کردند و در یک اقدام خنده دار وزیر دفاع کشور از عدم جنگ در قفقاز خبر داده بود مقامات تهران مشخص نیست تا چه زمانی می خواهند به گفته های لابی ترک توجه کنند دستاورد لابی پان ترک چیزی جز انفعال جمهوری اسلامی نتیجه ای نداشته است. ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دالان ناتو تورانی چند هدف را باهم دنبال می‌کند؛ تامین انرژی اروپا لااقل تا ۵۰ سال آینده، دسترسی آسان انگلیس به معادن طلا، دسترسی ناتو به دریای مازندران و تحت فشار قرار دادن چین، ایران و روسیه از طریق کنترل یا برهم زدن دالان‌های تجاری، پیوند زدن جهان موهوم ترک به عنوان کارپردازان ۲۰۰ ساله اداره مستعمرات انگلیس، محاصره ژئوپلیتیکی ایران و بی‌معنی کردن مزیت‌های خلیج فارس و دریای عمان و درنهایت تجزیه ایران. 🔸اگر امروز در سیونیک جلوی این فتنه را نگیریم، فردا در قزوین و رشت برای بقای تمدنی خود خواهیم جنگید. در این میان ترک‌اللهی‌ها تلاش می‌کنند از طریق رسانه‌ها و مراکز تصمیم‌گیری در ایران به شما بگویند: یک کشوری می‌خواهد از یک کشور دیگر به تکه جدا افتاده خاک خودش جاده بزند به ما چه؟ اصلا قضیه فقط یک جاده است نه تصرف خاک. ماهم اگر عاقل باشیم می‌توانیم از این جاده منفعت ببریم. اختلاف سر قره‌باغ است و قره‌باغ هم خاک باکوست و این حرف را طوری می‌زنند که انگار هزار سال است کشوری به نام باکو وجود دارد و قره‌باغ هم خاکش بوده و اصلا کسی هم پیدا نمی‌شود که نقشه را تماشا کند و بفهمد زنگزور جای دیگری است. @amniatemeli
دیپلماسی در سرزمین شیطان 🔰سفر رؤسای‌جمهور به سازمان ملل از حیث کارکرد می‌تواند دو جنبه مهم داشته باشد: 🔹جنبه اول از حیث دیپلماسی و ارتباطات بین‌المللی با دیگر کشورهاست. در دولت سیزدهم تلاش شده است، دیپلماسی از نگاه مطلق غرب‌گرایی در دولت قبل خارج شده و دیپلماسی اقتصادی به صورت متوازن با همه کشورها، به ویژه همسایگان اجرایی شود. در این سفر تیم دیپلماتیک ایران تلاش کرده و خواهد کرد که با برخی رؤسای‌جمهور، رهبران و مقامات عالی کشورها به گفت‌وگو بنشیند که قطعاً تداوم آن در افزایش سطح مراودات بین‌المللی کشورها تأثیر خواهد گذاشت. 🔸اما شاید مهم‌ترین عرصه حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل از نوع دیپلماسی عمومی باشد. ما سال‌هاست که در حصر رسانه‌ای طرف مقابل قرار گرفته‌ایم و آنها توانسته‌اند به‌واسطه تفوق و برتری تکنیکی در حوزه رسانه، تصویری غلط از ایران و جمهوری اسلامی بسازند. در این سفر یکی از اقدامات خوبی که می‌تواند صورت بگیرد، گزارش صحیح از وضعیت موجود است. 🔹یکی از حوزه‌هایی که در سفرهای حجت‌الاسلام رئیسی شایسته قدردانی است، تأکید بر معرفی سردار شهید سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم داعشی است. این موضوع از دو جنبه اهمیت دارد: 🔻جنبه اول این است که مانع آن می‌شود که چهره کشوری، مانند ایران که خود در خط مقدم مبارزه با تروریست‌ها بوده است، تحریف شود. 🔻جنبه دوم معرفی شهید سلیمانی به عنوان یک قهرمان جهانی در مبارزه با تروریسم است. این نکته‌ای است که باید به آن اذعان کنیم، شهید سلیمانی آن‌گونه که بوده است، برای جهانیان معرفی نشده است. حتی با وجود ارادت اکثریت ایرانیان به این شهید بزرگوار، در داخل هم کمیت آگاهی جامعه نسبت به ایشان لنگ می‌زند و برخی از ساحت‌های زندگی او روایت نشده است. 🔸اما عرصه مهم‌تر در سفر رئیس‌جمهور بازگویی واقعیت‌های غرب و حمله به پاشنه آشیل آنهاست. اینکه رئیس‌جمهور از رسانه غربی پیرامون حقوق زندانیان می‌پرسد، یا درباره تعداد کشته‌شدگان به دست پلیس آمریکا در سال گذشته آمار می‌دهد یا از موضوع مقابله با زنان مسلمان در فرانسه و لغو آزادی‌های دینی آنها گلایه می‌کند، تنها نمونه‌هایی است که می‌تواند دوگانه‌های غرب را در رسانه‌های غربی به رخ آنها بکشد. در مقابله با جنگ ترکیبی، یکی از راهکارهای مؤثر حمله به پاشنه آشیل طرف مقابل است و این در سفر اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفت. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید |‌ تا قله نیست راهی چندان محکم‌تر رجز بخوانید ای یاران ☝ صبح امروز؛ مداحی آقای طاهری در حضور رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺هشت ـ انسانيت‌زدايي و اهريمن‌سازي 🔹يكي از اثرگذارترين شيوه‌هاي توجيه حمله دشمن به هنگام جنگ (نرم ي
🔺دوازده ـ ايجاد تفرقه و تضاد 🔸از جمله امور مورد توجه در فرآيند جنگ نرم، تضعيف از راه تزريق تفرقه در جامعه هواداران و حاميان حريف است. ايجاد و القاي وجود تضاد و تفرقه در جبهه رقيب، سبب عدم انسجام و يكپارچگي مي‌شود و رقيب را مشغول مشكلات دروني جامعه حاميان خود مي‌كند و از اين راه از اقتدار و انرژي آن كاسته و قدرتش فرسوده مي‌شود. 🔺سيزده ـ ترور شخصيت 🔹در جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت، ترور فيزيكي جاي خود را به ترور شخصيت داده است. در زماني كه نمي‌توان يا نبايد فردي ترور فيزيكي شود، با استفاده از نظام رسانه‌اي و انواع شيوه‌ها، از جمله بزرگ‌نمايي، انسانيت‌زدايي، اهريمن‌سازي، پاره حقيقت‌گويي و... وي را ترور شخصيتي مي‌كنند و از اين راه موجب افزايش نفرت عمومي و كاهش محبوبيت وي مي‌شوند. دشمنان انقلاب و نظام اسلامي با استفاده از اين شيوه و بهره‌گيري از ابزار طنز، كاريكاتور، شعر، كليپ‌هاي كوتاه و... كه عموماً از راه اينترنت و تلفن همراه پخش مي‌شود، به ترور شخصيت برخي افراد سياسي و فرهنگي موجّه و معتبر نزد مردم مي‌پردازند. 🔺چهارده ـ بي‌ثبات‌سازي سياسي و ايجاد اختلاف 🔸سازمان سيا پروژه بي‌ثبات‌سازي ايران در سال 2006 م. را تهيه كرد و با اختصاص بودجه چهارصد ميليون دلاري كنگره آمريكا و با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد. به طور مشخص، جنگ اطلاعاتي موسوم به «نبرد سايبري» در دستور كار دولت آمريكا قرار گرفت. اين پروژه كه با شبكه‌سازي گسترده در فضاي مجازي و سايبر آغاز شد، اهدافي چون گردآوري اطلاعات، جريان‌سازي و جنگ رواني بر ضد نظام جمهوري اسلامي، تأسيس سايت‌هاي مبتذل، حمايت خبري و رسانه‌اي از گروهك‌هاي تروريستي، و تشويق تجمعات غيرقانوني و اغتشاش را در برنامه خود قرار داد. بي‌ثبات‌سازي سياسي به شيوه‌هاي گوناگوني صورت مي‌پذيرد؛ از جمله: الف) گسست نسل‌ها و شكاف‌هاي اجتماعي؛ ب) استفاده از اختلافات قومي، ملي و مذهبي؛ ج) بحران‌سازي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و... ادامه دارد... @amniatemeli
45.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات صبح دیروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت. ۱۴۰۲/۶/۲۹ @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
متن کامل قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، امضا شده در سال ۱۹۷۵ در الجزایر بین محمدرضاشاه پهلوی و صدام حسين به و
آخر و عاقبت تمام متجاوزین به خاک ایران این است، اف اف ها و چی چی ها قطعا در صورت تجاوز به وجبی از تمامیت ارضی ایران عاقبتی بهتر از صدام نخواهند داشت @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا جنگ ایران و عراق «دفاع مقدس» بود؟ 🔹یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره این اتفاق مهم تاریخ انقلاب اسلامی، استفاده از عنوان «دفاع مقدس» برای آن است. چرا به جنگ ایران و عراق چنین لفظی اطلاق شده است؟ @amniatemeli
🔺نظام ریاستی (Presidential system) 🔸نوعی نظام حکومتی است که در آن قوۀ مجریه مستقل از پارلمان یا قوۀ مقننه است. در چنین نظامی، رئیس‌جمهور نه‌تنها رئیس قوۀ مجریه، بلکه رئیس کشور هم محسوب می‌شود و برای مدت مشخصی با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌گردد. 🔹 نظام ریاستی مصداق تحقق کامل اصل تفکیک قوا است؛ اصلی که از سوی مونتسکیو، اندیشمند سیاسی فرانسوی قرن هجدهم، مطرح شده‌است. ایالات متحدۀ آمریکا، نخستین جمهوری ریاستی در جهان است؛ چراکه نویسندگان قانون اساسی آمریکا، به‌طور عمیقی تحت‌تأثیر آرای مونتسکیو بودند. 🔸 در نظام ریاستی، کنگره معمولا نمی‌تواند رئیس‌جمهور را برکنار کند، هرچند به‌ندرت امکان استیضاح وی، برحسب شرایط خاص، وجود دارد. از طرف دیگر، رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند کنگره را منحل سازد. در نظام ریاستی، همکاری بین قوه مقننه و قوه مجریه، سخت‌تر از نظام پارلمانی است، زیرا ممکن است که رئیس‌جمهور از یک حزب باشد و اکثریت کنگره از حزبی دیگر. 🔹 محدودیت‌هایی برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور، در نظام‌های ریاستی وجود دارد، اما در نظام پارلمانی، نخست‌وزیر تا زمانی که از حمایت اکثریت پارلمان برخوردار باشد، می‌تواند قدرت اجرایی کشور را در اختیار داشته باشد. رئیس‌‌جمهور در نظام ریاستی، به‌دلیل این‌که با رأی مستقیم مردم انتخاب شده‌است، رای‌دهندگان با اقبال بیشتری سیاست‌ها و برنامه‌های وی را می‌پذیرند. 🔸در نظام‌های ریاستی، رئیس‌جمهور و کنگره، هر دو از مشروعیت دموکراتیک برخوردارند و در صورت بروز اختلاف و نزاع میان آن‌ها، رجوع به دیوان عالی یا دیوان قانون اساسی، تنها راه‌حل اختلاف آن‌ها خواهد بود. بعضی از نظام‌های دموکراتیک هم هستند که نیمه‌ریاستی خوانده شده‌اند. در این نظام‌ها، رئیس‌جمهور منتخب مردم و نخست‌وزیر، منتخب اکثریت پارلمان است. رئیس‌جمهور معمولا در روابط خارجی و امور دفاعی، اِعمال قدرت می‌کند و نخست‌وزیر به امور اجرایی متعارف می‌پردازد. @amniatemeli
مشکل ملت های جدید ‏یک دانشمند قزاقستانی می خواهد ثابت کند که حضرت عیسی از قوم ترک بوده و اصالت قزاقستانی داشت البته در یک نوشته خود که در عکس هم می‌بینید اسکندر مقدونی و کنفوسیوس را هم ترک و قزاقستانی اعلام می کند/رضا صادقی در توییتر ✍ پ. ن: این تقریبا مشکل همه ملت های تازه است که میخواهند تشخص تاریخی پیدا کنند سابقه ای برای خود دست و پا کنند. @amniatemeli
46.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻 دشمنی منافقین با بسیجی ها؛ جنایت های مجاهدین خلق بر اساس سوءظن هایی که داشتند 🔹مردمی که ظاهری مذهبی داشتند حتی اگر عضو هیچ سازمان و ارگانی نبودند مورد هجوم منافقین قرار میگرفتند وستانیوز @amniatemeli
‍ ‌🔺 ‌آغاز جنگ سوم قره‌باغ و لزوم حضور نیروهای پاسدار صلح ایرانی در سیونیک ■ بسته ‌شدن مرز ارمنستان، تکمیل آخرین حلقه‌ی محاصره‌ی ژئوپلتیک ایران است. ■ عبور از ‌ ارس ⁩و برعهده گرفتن مسئولیتِ پاسداری از صلح در ‌ سیونیک، ⁩الزامی راهبردی و تَن زدن از آن، نابخشودنی است. یک: توازن نیروها در قفقاز به گونه‌ای است که  پیش‌بینی نتیجه درگیری جاری ‌قره‌باغ، ⁩هوش بالا یا سواد نظامی ویژه‌ نیاز ندارد.   ‌دو: ‌ پاشینیان، فقط ابله و بی‌عرضه است یا هم‌زمان خائن؟ این در نتیجه تفاوتی ایجاد نمی‌کند. این از حوزه‌ی تحلیل منافع ملی ایران، خارج و کارِ تاریخ‌نگاران ارمنی است.   سه: به نظر می‌رسد باکو برای کاهشِ احتمال و پرهیز از مواجه شدن با پیامدهای مداخله ایران، ‌ قره‌باغ ⁩کوهستانی/آرتساخ را در شمال به عنوان میدانِ نبرد انتخاب کرده است. هدف راهبردی اما همچنان اشغال ‌سیونیک ⁩و دسترسی به ‌نخجوان ⁩ از سمتِ جنوب‌غربی و از آنجا به ترکیه است.   چهار: حمله در شمال، هدف راهبردی در جنوب را چگونه محقق می‌کند؟ باکو امیدوار است این مهم، پس از شلیک آخرین گلوله و برقراری آتش‌بس، و از راه چانه‌زنی‌ها سر میز مذاکره به دست بیاید؛ چشم‌پوشی از پیش‌روی بیش‌تر در شمال و آرتساخ در ازای گرفتن امتیاز در ‌سیونیک ⁩ و کرانه‌ی ارس .   پنجم: از نگاه باکو، اگر ارمنستان پس از شکست در ‌ آرتساخ ، سر میز مذاکره و به صورت «خودجوش» کرانه‌ی شمالی ‌ارس ⁩را واگذار کند، راه برای دور زدن خط‌قرمز اعلامی ایران هموار خواهد شد: تغییر در جغرافیای سیاسی، دسترسی زمینی به ‌ نخجوان ⁩و از آنجا ترکیه، بدون روبرو شدن با خطر درگیری با ایران...   ششم: برهم‌ زدن این سناریو بسیار دشوار است؛ چرخش به غربِ پاشینیان ⁩به ویژه موضع‌گیری او در جنگ اوکراین، انگیزه‌ی روسیه برای کمک به ایروان را نابود یا بسیار کاهش داده. پیروزی ‌ اردوغان ⁩در انتخابات، عطش آنکارا برای جاه‌طلبی‌های ژئوپلیتیک را افزون کرده. غرب هم مداخله موثر نخواهد کرد.   هفتم: تنها گزینه عملی و در دسترس ایران، عبور از ارس ⁩و ورود به سیونیک در قالب یک نیروی پاسدار صلح است. آنجا به تصریح جهانی، بخشی از خاکِ ارمنستان است و اعتراض باکو‌، آنکارا یا هر کشور دیگر به این اقدام از نظر حقوق بین‌الملل مسموع نیست‌. تنها باید رضایت ایروان را جلب کرد.   هشتم: شاید این گزینه در نگاه نخست بلندپروازانه و حتی ماجراحویانه به نظر برسد اما سنجش و سبک و سنگین کردن پیامدهای سایر گزینه‌ها - از جمله انفعال - نشان می‌دهد عملی‌ترین و کم‌ ریسک‌ترین گزینه است. از یاد نبریم که بسته‌شدن مرز ارمنستان، تکمیل آخرین حلقه‌ی محاصره‌ی ژئوپلتیک ایران است.   نهم: عبور از ‌ ارس ⁩و برعهده گرفتن مسئولیت پاسداری از صلح در ‌ سیونیک، الزامی راهبردی و تن زدن از آن، نابخشودنی است. ترکیه هم‌اکنون بدون مجوز دولت‌های عراق و سوریه، بخش‌هایی از شمال این کشورها را با بهانه‌های واهی اشغال کرده. اگر اعتراض کرد، روی میز بکوبید و همین را به یادش بیاورید. @amniatemeli