eitaa logo
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
14.3هزار دنبال‌کننده
705 عکس
1.6هزار ویدیو
31 فایل
خبرگزاری وستانیوز کانال توسط دکتر مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی مدیریت می شود. ارتباط @mbmokaramipour
مشاهده در ایتا
دانلود
امنیت به معناي نبود تهدید یا عدم تعرض امنیت ملی از دیدگاه برخی متفکران ماندل؛امنیت ملی شامل تعقیب روانی و مادی ایمنی است و اصولا جز مسئولیت های حکومت های ملی است تا از تهدید مستقیم ناشی از خارج نسبت به بقای رژیم ها،نظام شهروندی و شیوه زندگی شهروندان خود جلوگیری به عمل آورند. @amniatemeli
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جنگ ترکیبی دشمن از هرجهت در حال حمله و تهاجم است. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
امنیت به معناي نبود تهدید یا عدم تعرض امنیت ملی از دیدگاه برخی متفکران ماندل؛امنیت ملی شامل تعقیب ر
از دیدگاهی دیگر امنیت ملی عبارت است از احساس آزادی کشور در تعقیب هدف های اساسی و فقدان ترس و خطر جدی از خارج نسبت به منافع سیاسی، اساسی و حیاتی کشور می باشد و از جهت دیگر امنیت ملی به معنای ایمنی یک ملت از حمله فیزیکی و مصون و محفوظ نگه داشتن فعالیت های اقتصادی آن از جریان های ویران کننده بیرونی است.
هدایت شده از غرب آسیا
🌏 با یمن الاسلام می توانید در یمن حضور پیدا کنید. 🔊 برای دریافت آخرین اخبار و آگاهی در موضوعات : 💡سیاسی 💡فرهنگی 💡شناخت منطقه‌ای 💡آداب و رسوم 💡رجال شناسی 💡گویش و لهجه 💡تاریخی و... از کشور یمن و آخرین اخبار کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس 🔹 کانال یمن الاسلام 🔹 را دنبال کنید. ┄┅══════┅┄ 📍تخصصی ترین کانال مربوط به یمن 📍با ما در یمن باشید https://eitaa.com/joinchat/3613065218Cef828ece68
نسل های گذار جنگ 🔸با بروز تحولات سیاسی پست مدرن در قرن جاری ؛به طبع آن جنگ ها نیز دستخوش تغییرات گسترده ای شدند که براساس تفکر کارشناسان به "نسل های گذار جنگ" نام گرفته است.امروزه با توجه به نقش کلیدی فناوری در تاکتیک های نظامی ،تحولات امنیتی رنگ و بوی کاملا چند بعدی به خود گرفته که می توان در حاشیه "جنگ ترکیبی" یا "غیر خطی" آن را بیان کرد.در چنین محیطی؛ بازیگران چه دولتی و غیر دولتی تلاش دارند تا به نقش اصلی خود جلوه های تازه ای بخشیده و مبنای اصلی و کلیدی در رقم زدن اثرگذاری بیشتر با یک زمانبندی مشخصی دنبال کنند. 🔹جنگ های امروزی یا نوپدید در واقع عرصه اجرای سناریوهای ناباورانه محسوب می شود که نمونه آن را می توان در کاربرد یگان های پهپادی در جنگ آذربایجان علیه یگان های زمینی به ویژه زرهی ارمنستان به خوبی مشاهده کرد.اما بی تردید این ابعاد خاص تغییرپذیر بوده و هرگز نمی توان به طور صدرصد در برابر یک هدف دیگر به شکلی کاملا قطعی به کارگرفت. به طور مثال جنگ سوریه نشان داد که رزم زرهی دستخوش تحولات عمیقی شده و شیوه و عملکرد در راستای تحرک رزمی در محیط نامتعارف همچون جنگ شهری نقش کلیدی را ایفا می کند و با توجه به کارآمدی سلاح و تجهیزات یگان های زرهی در نقش پشتیبانی مستقیم و غیر مستقیم قرار می گیرند. 🔸به کارگیری سلاح و تجهیزات نظامی در نقاط مختلف خود بر اساس تاکتیک های خاص و مرتبط با مناطق جغرافیایی است و حتی می تواند عاملی برای رفع یا بازدارنگی بروز هرگونه تهدیدی از سوی دشمن باشد.جابه جایی تجهیزات هم دارای زمانبندی و حساسیت های بالایی است که در بسیاری از ارتش های مدرن در قالب آموزش های رسته ای به آنها پرداخته میشود. 🔹بی تردید رزم زمینی با توجه به تغییر مولفه های جنگ دچار تحول عمیقی شده که عنصر اصلی آن براساس تجهیزات و تخصص های کارآمد پایه ریزی می شود لیکن؛ «عملیات پیش دستانه» در همین زمره قرار میگیرد که اکنون می توان به طور خلاصه و مفید در سناریو نظامی بسیاری از ارتش ها به خوبی مشاهده کرد. وستانیوز @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
همیشه توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها است که می شود با آن به دل دریا زد و طوفان به پا کرد اما خب بغض خفه کننده نسبت به روایت کوچه های مدینه داستانش فرق می کند و جنس این غم خانمان سوز یک طرف همه غم های دنیا طرفه دیگه غمِ نفهمیدن زهرای مرضیه(در لحظاتی که برای فرهنگ سازی امر ولایت درب خانه انصار و مهاجر رفتند...) آنقدر جگر سوز است، آنقدر کمر شکن است که باید دیوانه شد و غرق خجالت. آه که این صحنه فقط و فقط و فقط خون گریستن می خواهد تا اینکه ضربان قلب بایستد. نمی شود از خون ریخته شده در کوچه های مدینه و چرایی آن گذشت. امشب به هر مساله ای فکر کردم به مدینه و غربت ترسناک آن رسیدم خب این هم بخشی از داستان غم انگیز تاریخ است که دل ها را سوزاند ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
فکر می کنم در بستر این رسانه بتوانیم خیلی راحت و شفاف درباره فرهنگ صحبت کنیم. ملامت دوستان را هم به دیده خود می گذاریم اما این حق را داریم که بگوییم حضرت زهرا سلام الله علیها دقیقا برای چه مساله ای به شهادت رسید این صحبت ها حاصل تحقیق و پژوهش و کار مطالعاتی است که مسیر متقن و مشخصی برای تدوین و پیاده سازی آن تعریف کردیم. اما خب کار مطالعاتی و تحقیقاتی اگر از بند پ برخوردار نباشد به درد جرز لای دیوار هم نمی خورد. همیشه با دوستان مجموعه که گفت وگو می کردیم به این می اندیشیدیم که دقیقا از چه نقطه ای باید بنای ساخت کشور را آغاز کرد؟ با کدام عنصر باید پیشرفت و توسعه علمی، تربیتی و آموزشی را برنامه ریزی کرد؟و آن را برآن بنا نهاد؟؟ آن نقطه فرهنگ است. برای پیشرفت و توسعه و عدالت اجتماعی در جامعه به چند عنصر مهم و بایسته نیاز است، بدون این عناصر نه پیشرفت و نه عدالت هیچ کدام محقق نخواهد شد. بهترین نقطه برای آغاز پیشرفت و توسعه فرهنگ است. فرهنگ زیربنای ترقی و تکامل جامعه است. فرهنگ عنصر جدایی ناپذیر از محیط زندگی انسان است که نقش بسیار مهمی در شبکه سازی میان مردم جامعه باهم و ساختارهای سیاسی با مردم و سایر بخش های جامعه دارد این مساله به فرهنگ پذیری انسان ها برای زندگی شخصی و اجتماعی شان برمی گردد. در جوامع بشری ،فرهنگ ،ضرورت ها و باید ها ونباید ها و ارزش ها و رفتارها را همه گیر و دایره شمولیت آن را در همه بخش های جامعه می گستراند و زمینه افزایش فهم و توسعه اخلاق و دانش و هرآنچه که سیاست مداران انتظار شمولیت آن در جامعه دارند را فراهم می کند. هرچند فرهنگ ماهیت مستقلی از تمدن دارد اما فرهنگ غنی و پویا مقدمه بایسته قرارگیری در مسیرتمدن سازی است،تمدن سازی تنها از دریچه فرهنگ حیات بخش خارج خواهد شد البته این زمانی است که اصول حاکم بر روح فرهنگ، پویا ،حیات بخش و دانش محور باشد. ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
مساله فرهنگ سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تحقق بنیادین وریشه ای آن در جامعه نقش بسیار مهمی در پیشرفت در بخش های تربیت، آموزش،علمی،اقتصادی و سیاسی وحرکت به سمت تمدن... دارد چراکه فرهنگ قدرت جریان سازی بی نظیری در متن جامعه دارد و جهت دهی محتوایی این عنصر فرصت های زیادی برای بستر سازی جهت حرکت همگانی جامعه به سمت تربیت،اخلاق و دانش را ایجاد می کند. بشر برای قوی شدن به برنامه سالم و حیات بخش نیاز دارد این برنامه باید از یک مسیر اصولی و صحیح وارد چرخه زندگی شود تا باورها،رفتارها،ارزش ها و توانایی ها در شاکله و شخصیت رسوخ کند. دوران کودکی بهترین زمان برای آغاز پروسه تربیت و آموزش است و تربیت و اموزش ریشه اصلی شکل گیری فرهنگ و بعد از آن تمدن در یک جامعه است. این مسیر آن هم با محوریت تربیت و آموزش می تواند الهام بخش شکل گیری جامعه سالم در نسل های آینده باشد،جامعه ای که سرشار از امید،پیشرفت ،رفتارها و خلقیات سالم،باور های عمیق،شکل گیری خانواده سالم،مقدمه سازی برای نیروسازی و...است و می تواند ازهویت و باورهایی که پیشرفت خود را مرهون آن می داند حمایت و دفاع کند،این باورها و رفتارها که ریشه مذهبی و ملی دارند را فرهنگ می گویند. سرمایه گذاری بر رشد و تربیت کودک بدون تردید نتیجه ای جز حرکت به سمت سالم سازی جامعه در نسل های آینده نخواهد داشت،تحقق این مساله در گرو بازنگری در روش های سنتی و غیر اصولی و تصمیم گیری های جزیره ای در نظام اموزشی و کارگروه های تصمیم گیر وتصمیم ساز کشور است. بدون تحول در نظام آموزشی وتغییر یا اصلاح قوانین وبرخی رویکردها و برنامه های فاقد مبنای سالم و کارشناسی شده نمی توانیم شاهد فرهنگ پویا و سالم در جامعه باشیم. پرورش در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر برای خلق مهارت و تکامل استعدادهای کودک و نوجوان است این یک اصل بایسته درهمگانی سازی عناصر مشترک در فرهنگ یک جامعه است. ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
🔴چرا غرب در فرهنگ سازی موفق بود اما ما نشدیم اگر بخواهیم عمیقا به مساله فرهنگ بپردازیم باید بگوییم که فرهنگ یک مقوله پژوهشی و مطالعاتی است،پشیرفت و توسعه امروز دنیای غرب حاصل آغازی منطقی و ساختارمند برای مدیریت فکری و شخصیتی بشریت در جهان بود فرایندی که نزدیک به 600 سال قبل آغاز و منجر به شکل گیری تمدن غرب شد. بعد از دوران خفقان قرون وسطی و آغاز دوران رنسانس در سده 13 و 14 مردم ایتالیا و بعد از آن انگلیس و فرانسه و سایر کشورهای غربی عامل عقب ماندگی جوامع و ملل خود را کلیساهای متحجر و انحصار گرا می دانستند،کلیساها و روحانیون مسیحی با تفتیش عقاید و حذف نخبگان ودانشمندان و برخورد خشن با مردم و همچنین راه اندازی قتل و ترور برعلیه مخالفین خود همه چیز را برای یک دگرگونی اجتماعی و علمی آماده کردند،تنزل جایگاه کلیساها در ذهن مردم و همراهی دانشمندان ونخبگان منجر به تولید دانش و اختراعاتی نظیر صنعت چاپ، راه اندازی حمل ونقل دریایی،باروت،تلسکوپ و... شد. پژوهشگران ایتالیا در نقطه مقابل کلیسا برای تعریف فرهنگ جدید به کارهای مطالعاتی و پژوهشی روی آوردند،براساس این پژوهش ها،تعریف جدیدی درباره ماهیت انسان شکل گرفت،و متناسب با این تعریف، جهان بینی ،ایدئولوژی و فرهنگ جدیدی برای آن تعریف کردند،حیوان هوشمندی که نیازی به ارتباط با ماوراء ندارد،هیچ مصلحتی بالاتر از منفعت شخصی او نیست و به هر قیمتی حتی ظلم،قتل،استبداد و استعمار فردی وساختاری باید به منافع و خواسته های خود برسد، اندیشمندان غربی در واکنش به انحصارگرایی و تحجر و همچنین برده داری سنتی کلیساها آزادی های مطلقی برای انسان تعریف کردند . ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
غربی ها بعد از تعریف جدید از انسان و تدوین جهان بینی متناسب با تعریفی که ارائه شد شخصیت مطلوب مورد نظر خود از انسان را برای جوامع بشری تبیین کردند و برای همگانی کردن این جهان بینی و اندیشه قالب های تربیتی ،آموزشی ،تبلیغی و رسانه ای طراحی کردند. در سده های گذشته غربی ها با تکاملی که در فناوری وعلم و تکنولوژی و ارتباطات ایجاد کردند روش های نویینی را برای تنوع سازی حیات مادی جوامع به کار بردند و مردم را از مرحله همراهی به وابستگی و تغییر ذائقه و علایق آن ها تغییر دادند.بنابراین غربی ها با یک فرهنگ سازی پژوهش محور که در سده 14 آغاز شد اندیشه وفکر انسان ها را تسخیر کردند و امروزه میلیاردها انسان ایده آل با برنامه های خود را در اختیار دارند و آموزه های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی غرب را دنبال می کنند،و در هر جای دنیا که زیست می کنند مثل غرب می اندیشند،زندگی می کنند ،لباس می پوشند ،غذا می خورند و با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند. شکل گیری تمدن غرب ، توسعه علم و فناوری و در یک کلام فرهنگ سازی در حوزه دانش وفلسفه، تکنولوژی ،فناوری،ارتباطات،دانش تجارت و باز تعریف شخصیت انسان و گفتمان سازی رشد و ترقی میان جوامع غربی همگی مرهون پژوهش و مطالعات غربی ها و قبول واقعیت آزمون وخطاء در تدوین نقشه راه برای توسعه جوامع خود بوده است. آن ها با این مکانیزم فرهنگ توسعه و پیشرفت را جایگزین فرهنگ تحجر و وادادگی کلیساها کردند و در این سال ها بود که توانمندی های فردی مردم به کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ تبدیل شد و با ساخت دستگاه های مورد نیاز در حوزه آهن،نساجی،بافندگی و بخار موتور یک صنعت بزرگ در کارخانجات به راه افتاد و فرهنگ تکنولوژی سازی تولیدی ها و کارخانجات و آموزش مهارت های کاربردی به نیروهای کار در بخش های مختلف اجتماعی به راه افتاد. این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانیم فرهنگی که پیش نیاز ضروری برای گام برداشتن به سمت تمدن سازی است به تحقیق و پژوهش و مطالعات وسیع نیاز دارد ،کسانی که متولی امر فرهنگ و آموزش در کشوراند باید روشن شود دقیقا از چه سطحی از بینش وفکر و پختگی داده های کلربردی برای تصمیم گیری وتصمیم سازی برخوردار هستند. ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
ارتباط با ابزارهای روز دنیا و استفاده از آن ها در بخش های مختلف بخصوص آموزشی و فرهنگی که حالا بحث ما است یک ضرورت است و رسیدن به این ضرورت برای ما و متولیان فرهنگی بسیار اهمیت دارد. عدم بکار گیری این ظرفیت در بخش های مختلف به معنای پشت کردن به روش های فرهنگی نوین و امروزی است ، در عصر زندگی دیجیتال و فناوری که زندگی همه جوامع بشری متاثر و حتی متولد از آن شده عدم استفاده ازصنعت دیجیتال و فناوری ،ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی کشور و اقدامات آن ها در مقوله فرهنگ را بی فایده کرده است. وقتی از فرهنگ سازی دانش و مهارت های دیجیتالی میان جامعه کودک و نوجوان صحبت می کنیم منظور بکارگیری دانش برای خدمات هوشمند و برطرف سازی نیازهای کشور با آن است،این فرهنگ سازی منجر به ایجاد چرخه ای دانش بنیان در نسل های بعدی کشور می شود و تربیت یافتگان همین فرهنگ نخبگانی خود به بازتولید مهارت اعم از مهارت‌های کاربردی و خدماتی و دیجیتالی و تولید علم و تربیت نیرو خواهند پرداخت و اینگونه یک جامعه نخبه پرور و دانش محور تبدیل می شود. ابوقاسم