eitaa logo
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
14.8هزار دنبال‌کننده
703 عکس
1.6هزار ویدیو
31 فایل
خبرگزاری وستانیوز کانال توسط دکتر مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی مدیریت می شود. ارتباط @mbmokaramipour
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ جوزف نای، قدرت نظامی و اقتصادی (سیاست چماق و هویج در برابر دولت ها و ملت ها) را قدرت سخت، و قدرت فرهنگی، ارزشی و سیاست خارجی مشروع (ایجاد جذابیت و دستیابی به قلوب و اذهان دولت ها و ملت ها) را قدرت نرم تعریف می کند. هم چنین از نظر نای، رهبران کارآمد، می باید توان درک محیط خود را داشته باشند و مطابق با تغییرات محیطی، سیاست های خود را تنظیم کنند تا بدین وسیله بقای خویش را تضمین نمایند. 🔹این توانایی درک هوشمند، بافت های مختلف است به طوری که بسته به شرایط، قدرت نرم و سخت را با درجات مختلف به کار می برند. بنابراین برآورد درست شرایط و در نتیجه، سیاست گذاری درست را می توان ناشی از درک هوشمندانه شرایط دانست. قدرت هوشمند نیز مبتنی بر منابع قدرت هوشمند است. 🔸در جنگ هوشمند با ترکیب هوشمندانه، قدرت سخت با قدرت نرم برای دست یابی به یک پیروزی استراتژیک به کار گرفته می شود. جنگ هوشمند یا قدرت هوشمند، به نحو استراتژیکی از دیپلماسی، اغوا، ایجاد ظرفیت ها، نمایش قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی و اعمال نفوذهای امپریالیستی به نحو موثری استفاده به عمل می آورد، که در عین حال به جای تعرض نظامی به صورت تاکتیکی، با مشروعیت سیاسی و اقتصادی همراه است. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ترانه جذاب و انگلیسی "فاطمه در باران" اثر جدید "گروه وتر" به مناسبت ایام فاطمیه منتشر شد. @amniatemeli
اصول قدرت هوشمند: قدرت هوشمند دارای یک سلسله اصول به شرح زیر است: 1- ایجاد هم پیمانی و تعمیق منافع با متحدین و مخالفین( شبکه متحدین): براساس این اصل، دولت هایی که می خواهند از قدرت نرم استفاده نمایند، هم پیمانانی هستند که دراجرای آن، آنها را کمک می نمایند. این امر به دو صورت اجرا می شود: الف) تقویت روابط با هم پیمانان قبلی در جهت تعریف منافع مشترک. ب) تعریف منافع مشترک و بعضاً معامله با کشورهایی که مخالف هستند، ولی می توانند با ترسیم این دو بعد ما را در رسیدن به اهداف خود یاری برسانند. در هر صورت با توجه به این اصل، هر گونه تک روی و یک جانبه گرایی در اجرای قدرت هوشمند از سوی کشورها فراموش خواهد شد. 2_تقویت و یا ایجاد سازمان های بین المللی و منطقه ای: در راستای این اصل، کشورها برای این که بتوانند مشروعیت بین المللی و منطقه ای خود را افزایش دهند و هم چنین در داخل، میزان اعتماد و اعتبار خود را بین شهروندان افزایش دهند، نیازمند این هستند که از تصمیمات و راهبردهای آنها، سازمان های بین المللی و منطقه ای حمایت کنند و آنها را در رسیدن به اهداف خود یاری نمایند، که این امر سه حسن دارد: الف) مشروعیت بخشیدن به اعمال خود؛ ب) توجیه افکار عمومی جهان؛ ج) استفاده از توان کشورهای عضو آن سازمان ها. @amniatemeli
45.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بخش هایی از مستند شبکه کان رژیم صهیونیستی: ✅چگونه با همکاری هکرهای ایرانی عملیاتی دوگانه در اسرائیل انجام شد؟ @amniatemeli
از ديد واقع گرايان تهاجمی،آنارشی بين المللی حائز اهميت زيادی است. اين آنارشی عموما وضعيتی هابزی است که در آن امنيت امری کمياب است ودولت ها مي کوشند با حد اکثر رساندن امتيازات نسبی خود به آن نايل شوند.در اين جهان،دولت های خرد ورزی که به دنبال امنيت اند، به انجام اقداماتی تمايل دارند که ممکن است به تعارض با ديگران منجر شود و مي شود. از اين منظر تفاوت های داخلی ميان کشورها نسبتا بی اهميت است،زيرا فرض بر اين است که فشار های نظام بين الملل آن قدر قوی است که باعث مي شود دولت هايی که در وضعيت مشابهی اند، رفتار مشابهی داشته باشند. بنابر اين با بررسی توانمنديها ومحيط بيرونی دولت ها، مي توان رفتار آنها را فهميد. نئورئاليسم تهاجمی از نظر استدلالی بسيار به کنت والتز شباهت دارند، اما در تحليل های خود بسيار به مطالعات تاريخی بها مي دهند وبا توجه به تاکيد بر غير مستقيم وپيچيده بودن تاثير قدرت نسبی بر سياست خارجی راه خود را از نو واقع گرايی جدا مي کنند. مي توان فريد زکريا وجان مرشايمرونيز(ويليام وولفورت وتامس کريستيانسن) را مهم ترين نظريه پردازان نئورئاليسم تهاجمی دانست. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صفی به بلندای تاریخ بختیاری تصویری متفاوت از تشییع شهید گمنام در شهر پردنجان استان چهارمحال و بختیاری. @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
📌کلامی با آقای رئیسی جمهور در اینکه جناب مستطاب انقلابیِ مردمی هستند و دغدغه حل مشکلات مردم را دارند شکی نیست در اینکه آقای رییسی جمهور جهاد گرانه در صدد خارج کردن کشور از وضعیت رکود اقتصادی و تورم و انفعال در بازارهای جهانی و منطقه ای هستند نیز ابهام و تردیدی نسبت به آن وجود ندارد. اما سوال این است که چرا نمی توان تاثیر این دغدغه های مخلصانه و رویکرد های جهادی را بعينه در جامعه دید قرار نیست مردم از ویژگی ها و اوصاف شخصی رئیس جمهور که قابل احترام است لذت ببرند و به آن اکتفا کنند و برای آن زندگی کنند. مردم از رئیسی جمهور تحول وعده داده شده در وعده های بی شمار و پر زرق و برق مناظرات انتخاباتی را می خواهند. مردم انتظار دارند فرشته نجات (ساخته شده در رسانه ها که کارشان دوقطبی سازی جامعه است) برای آن ها کاری کند یا حداقل اگر می شود برای بهتر شدن وضعیت کار نکند خواسته های مردم از رئیسی جمهور همان وعده هایی است که اندیشکده های پروژه بگیر با وساطت حداد عادل تنظیم کردند و جناب مستطاب مثل بلبل آن ها را می خواند هست. بدون اینکه به منابع مالی و ارزی وعده ها اندیشیده شود می گفتند حتما می شود. بله آقای رییسی جمهور بسم الله نزدیک به دوسال است که ریش و قیچی، گوی و میدان در اختیار شما است اما همچنان می گویید حتما می شود؟ ماهم می دانیم که حتما می شود اما سوال این است که چرا با گذشت نزدیک به دوسال از دولت فخیمه شما حتما می شود جنبه عملی پیدا نکرد، بلکه وضع بد تر شد، تورم 49 درصد، دلار 42، کاهش سرمایه گذاری خارجی، سبقت گیری رقبای تجاری از ما در بازارهای آسیای مرکزی و غرب آسیا که از قرار معلوم اولویت سیاست تجاری و اقتصادی دولت شما نیز بود مردم را بر این داشت که تصور دیگری درباره فرشته نجات وعده داده شده پیدا کنند. نمی دانم شاید هم این سوالات را باید از آقای حداد عادل، موحدی کرمانی و علیرضا زاکانی پرسید، راستی آقای زاکانی گفته بودند بیست درصد مشکلات کشور به تحریم مرتبط است، هشتاد درصد نیز به بی عرضگی، بی فکری و بی غیرتی دولت مردان باز می گردد، نمی دانم نظر آقای زاکانی تغییر کرد یا نه اما حتما شنیدنی خواهد بود. آقای رییسی جمهور، به غیر از امتیازات شخصی شما نظیر اخلاص، انقلابی گری، روحیه جهادی و مردمی، دولت شما از حیث کار آمدی تفاوت محسوسی با دولت پرزیدنت روحانی ندارد. آسد ابراهیم عزیز شما دلتان پاک است، با اخلاص هستید، دعا کنید که این مشکلات حتما حل شود. ابوقاسم
34.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آقای مکرون! چرا به صدای مردمتان گوش نمی‌دهید؟ ✅سیاست‌خارجی؛ برنامه‌ای تحلیلی برای بررسی مسائل سیاسی روز ایران و جهان @amniatemeli
اهمیت سواد رسانه ای 🔸هدف سواد رسانه ای دادن قدرت کنترل برنامه های رسانه به افراد است. معنای کنترل این است که مخاطبان توانایی اعمال کنترل بر روش برنامه ریزی ذهن خود را بیاموزند. بنابراین، هدف سواد رسانه ای این است که به مردم نشان دهد چگونه کنترل را از رسانه ها به خود معطوف کنند. 🔹اولین گام در تغییر کنترل از رسانه به شخص این است که افراد دریابند چگونه رسانه ها آنان را برنامه ریزی می کنند . برنامه سازی رسانه ای دائما در قالب چرخه ای دو مرحله ای که مدام تکرار می شود انجام می گیرد. یکی از مراحل چرخه مذکور«محدود کردن انتخاب ها» است و مرحله دوم «تحکیم تجربه» است . 🔸محدود کردن انتخاب ها به این معنا می باشد که رسان ها برای ما برنامه ریزی کرده اند که باور کنیم انتخاب های زیادی پیش رو داریم، اما می دانیم که گستره این انتخاب ها بسیار محدود است. با آن که ظاهرا تفاوت هایی میان انتخاب های پیام ها وجود دارد، این تفاوت ها در مقایسه به شباهت ها بی اهمیت است . 🔹تحکیم تجربه، به این معنا می باشد که الگوهایی که بر اساس آن ها در معرض رسانه قرار می گیرد، به تدریج و در جریان تجارب گذشته وی با رسانه، برنامه ریزی می شود. تا وقتی که تجارب مذکور رضایت بخش و عاری از احساسات منفی شکست یا نفرت بوده باشند، قرار گیری در معرض رسانه ها تقویت می شود. 🔸«باری دونکان» عضو انجمن سواد رسانه ای کانادا، در ضرورت آموزش رسانه ای این دلایل را ذکر می کند: 1. رسانه ها بر حیات فرهنگی و سیاسی ما سلطه دارند. 2. تقریبا همه اطلاعات، جز مواردی که آن ها را به طور مستقیم تجربه می کنند، رسانه ای شده اند. 3. رسانه ها قادرند مدل های ارزشی و رفتاری پر قدرتی خلق کنند. 4. سواد رسانه ای می تواند مصرف رسانه ای ما را لذت بخش تر کند و یک رابطه انفعالی را به رابطه ای فعال تبدیل نماید. 5. رسانه ها بدون آن که فعال کردن خودآگاه، بر ما اثر می گذارند. 🔹علاوه بر این دلایل، «دن بلیک» یکی دیگر از پژوهشگران عرصه سواد رسانه ای، دلایل زیر را در ضرورت سواد رسانه ای بیان کرده است: 1. ما در یک محیط میانجی و با واسطه زندگی میکنیم. 2. سواد رسانه ای بر تفکر انتقادی تاکید می کند. 3. وجود سواد رسانه ای، بخشی از حیات یک شهروند فرهیخته و تحصیل کرده است. 4. سواد رسانه ای، مشارکت فعال را در یک محیط اشباع شده رسانه ای ترویج می دهد. 5. آموزش رسانه ای به ما کمک می کند تا فناوری های ارتباطی را درک و فهم کنیم. وستانیوز @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم منتشر نشده از اشک‌ها و نگرانی‌های حاج قاسم 🔹️ در روز تودیع از فرماندهی سپاه کرمان و معرفی به عنوان فرمانده نیروی قدس‌ @amniatemeli
❇️ مکتب ایده آلیسم 🔹ایدآلیسم به معنای خیال پرستی است وایدآلیست کسی را گویند که معتقد است که سیاست باید تابع آمال یاایدآلهای انسانی گردد. این مسلک دربرابر «رئالیسم»یا واقع پرستی واصالت دادن به واقع قراردارد. 🔺پیروان مذهب ایده الیسم به واقعیت های خارجی مانند آسمان، زمین، حیوان، اشخاص دیگر و به طور كلی آن چه با حواس درك شود، اعتقاد ندارند و همه جهان را خیال و پندار می دانند و می گویند ما جز واقعیت وجود خود و یك سلسله تصورات ذهنی به وجود چیز دیگری در جهان اعتقاد نداریم؛ زیرا آنچه را كه جهان خارج از خود می نامیم، به هیچ وجه نمی توانیم درك كنیم، مگر با قوه ادراك خود و قوه ادراك چیزی بیش از تصورات مختلف در اختیارمان قرار نمی دهد. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نحوه ترور شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد به روایت همسرش‌. وستانیوز @amniatemeli
🔹فريد زکريا بر آن است که تاريخ نشان مي دهد دولت ها در شرايطی که به شکلی فزاينده ثروتمند مي شوند،ضمنايجاد ار تش های بزرگ ،خود را در گير مسائل خارج از مرز هايشان مي کنند وبه دنبال افزايش نفوذ بين المللی خود مي روند. به عبارت ديگر،توانمندی های نسبی تا حد زيادی مي توانند به نيات دولت ها اشکال متفاوتی دهند.هنگامی که دولتی قدرتمندتر مي شود،مي کوشد نفوذ خود را افزايش دهد وبه حد اکثر بر ساند ومحيط بين المللی خود را کنترل نمايد.بنابر اين دولت ها در مواردی که تصميم گيرندگان اصلی آنها تصور کنند توانمندی نسبی کشور بيشتر شده است،راهبرد های تهاجمی وبا هدف بيشينه سازی، نفوذ را دنبال خواهند کرد. @amniatemeli
جلسه لو رفته بهاییان؛ https://eitaa.com/joinchat/527106302C1e3359b0af آموزش طریقه جذب افراد فرایند «دوستی، مکالمه هدفمند، جلسه دعا و حلقه مطالعه» https://eitaa.com/joinchat/527106302C1e3359b0af
39.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥برشی از مستند ؛ جنگ هیبریدی با شروع یک توطئه در گشت ارشاد 🔺بخش اول @amniatemeli
✅والتز : وی برای توضیح جنگ در روابط بین الملل به سه تصویر اشاره می کند : 1- سرشت انسان، که ریشه جنگ را در سرشت انسان جستجو می کند. 2- دولت جنگ را بر اساس جنگ طلبی دولتهای خاص با رژیمها و ایدئولوژی های سیاسی خاص تبیین می کند . 3- ساختار بین الملل که وقوع جنگ را بر مبنای خصوصیت آنارشیک نظام بین الملل تبیین می کند. ساختار بین المللی از تعاملات دولتها سر بیرون می آورد وسپس آنها را برای انجام اقدامات خاص مادامی که به سوی دیگران می کشاند تحت فشار قرار می دهد . این ساختار است که روابط سیاسی واحدهای متشکله را تشکل بخشیده و تحت فشار قرار می دهد، ساختار شرایط محدود کننده رفتار است . بدین ترتیب نو واقع گرایی سطح تحلیل را نظام بین الملل قرار می دهد ومعتقد است که ساختار نظام بین الملل نوع وقواعد بازی را مشخص می کند در این راستا آنچه در درون دولتها می گذرد اهمیت نداشته ، بر این اساس سیاست خارجی همه دولتها تحت تاثیر عو امل سیستمیک قرار دارد . هر دولتی با مقداری فشار سیستمیک مواجهه می شود که با وارد شدن نیروهای مزبور بر رفتار سیاست داخلی دولتها رفتار دیپلماتیک آنها همگون ومتجانس می شوند. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥منافقین چگونه به جود آمدند و سرنوشت آنها چگونه خواهد بود؟ @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نخستین دانشمندی که در ایران دکترای فیزیک گرفت، شهید مسعود علی‌محمدی @amniatemeli
29.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپی از سخنان مهم رهبری در مورد فتنه سال ۸۸ وستانیوز @amniatemeli
✅به نظر تالیا فرو واقع گرایی تدافعی مبتنی بر چهار مفروضه است : 1- معضله امنیت : شرایطی است که در آن تلاش یک دولت برای افزایش امنیت خود باعث کاهش امنیت دیگران می شود. به نظر واقع گرایان تدافعی ، توسعه طلبی همیشه به امنیت منجر نمی شود به واقع امنیت مطلق ممکن نیست جز با تعدیل شدن به هژمونی جهانی. 2- ساختار ظریف قدرت: تاثیرساختار ظریف قدرت مهمتر از ساختار خام قدرت است. 3- برداشتهای رهبران : تاثیرساختار ظریف قدرت و توانمندیهای مادی بر رفتار دولت از طریق تصورات یا برداشتهای ذهنی رهبران ملی است. 4. عرصه سیاست داخلی : به نظر واقع گرایان تدافعی استقلال دولت در برابر جامعه مدنی، ائتلاف سیاسی، عرصه سیاست سازمانی و روابط میان بخشهای لشکری و کشوری همگی توانایی رهبران رادر بسیج منابع تحت تاثیر قرار می دهند. جک اسنایدر و استفن والت مهمترین واقع گرایان تدافعی محسوب می شوند. تاکید والت براهمیت "موازنه تهدید " به جای موازنه قدرت است. از نظر او آنچه در روابط میان دولتها حائز اهمیت است برداشت آنها از یکدیگر بعنوان تهدید است و نه صرف میزان قدرت هریک از آنها. @amniatemeli
49.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اظهارات شنیدنی خبرنگار مطرح جهان عرب درباره نقش‌آفرینی و اثرگذاری حاج قاسم در نبرد علیه تروریسم ✅ اهم موضوعات پرداخت شده در این مصاحبه: 🔹خاطراتی کمتر شنیده شده از حضور حاج قاسم در سوریه و رفتار ایشان با رزمندگان مقاومت 🔸اعتماد مسیحیان در مناطق نبرد علیه تروریست به حاج قاسم 🔹نقش حاج قاسم در تقویت مقاومت فلسطین و اشراف بر آموزش فرماندهان و رزمندگان فلسطینی @amniatemeli
✅ایدئولوژی 🔹ایدئولوژی ، واژه ای آشنا که هریک از شما مخاطبان عزیز ممکن است از آن تعریفی مخصوص بخود داشته باشید . تعجب نکنید !! این دانشواژه مهم در علم سیاست هنوز در بین اغلب دانشمندان سیاسی و اجتماعی ، تعریف دقیق و مشخصی ندارد ، پس از تعریف ایدئولوژی می گذریم و تلاش می کنیم به جنبه های دیگر آن بپردازیم . به عنوان نمونه ، از این واژه یا واژه های هم خانواده اش گاهی برای توصیف اندیشه های یک فرد ، گاهی برای ایجاد انگیزش و گاهی حتی برای تحقیر نیز استفاده می کنند. از سده هیجدهم و نوزدهم کاربرد این واژه بیشتر شد . ناپلئون بناپارت ، فیلسوفانی را که با بحث های انتزاعی ، پایه قدرت همایونی اش را متزلزل می کردند ، ایدئولوگ نامید و آنها را تحقیر می کرد. یا در قرن نوزدهم مارکس در نوشته های خود برخی از اندیشمندان آلمانی ( با ذکر نام ) را ایدئولوژیست های نظام سرمایه داری قلمداد و بدین گونه تحقیرشان کرد. در شرایط کنونی هم به دلیل شکست هایی که مارکسیست ها درارائه الگوی حکومتی داشتند ، برای تحقیر گروههای مخالف از واژه هایی چون مارکسیست و کمونیست استفاده می شود . با این وجود مخاطب باید بداند که ایدئولوژی بطور معمول ابزاری تفسیر گذشته ، ساماندهی پدیده های موجود و ایجاد انگیزه و عمل برای بهبود شرایط است .. هر ایدئولوژی ویژگی هایی دارد : الف – اغلب ایدئولوژی ها در شرایط بحران پدیدار می شوند . ب – ایدئولوژی ها ، حوزه های گوناگون زندگی را توضیح و تفسیر می کنند . یعنی اگر یک اندیشه نظام مند که مایل است ایدئولوژی نام گیرد ، نتواند در خصوص حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و... توضیح و تبیینی ارائه کند ، ایدئولوژی نیست . ج – همه ایدئولوژی ها در مورد هدفها و مقاصدی که می خواهند بدست آورند ، ادعای عام بودن دارند . د – ایدئولوژی ، خاصیت الهام بخشی و برانگیختن فعال و مشارکت خلاق طرفداران خود را دارد . ه – ایدئولوژی متمایل است شخصی شود و مانند اعتقاد دینی به یک باور مقدس تبدیل گردد . با گذر از این چند ویژگی ، بد نیست چند کارکرد ایدئولوژی ها را در عرصه زندگی نیز مشخص گردد : 1 – ایدئولوژی به مثابه ساختار یعنی ایدئولوژی در دست طبقه حاکم ابزاری بالقوه برای تحکیم و تثبیت قدرت حکومت است و در دست مخالفان طبقه حاکم ، ابزاری برای تغییر حکومت. 2 – ایدئولوژی به مثابه فرمول امری ، یعنی به اقدامات فرد یا طبقه حاکم مشروعیت بخشیده و قدرت زور در چنین شرایطی به اقتدار بدل می گردد . 3 – ایدئولوژی به مثابه ابزار مدیریت ، یعنی ایجاد یکپارچگی در جامعه و مدیریت تضادهای جامعه با مشخص کردن حوزه هایی که در آنها اعضای جامعه می توانند مخالفت خودرا ابراز کنند . ایدئولوژی به مثابه ابزار هویت و نیز به مثابه یک نیروی توانمند و پویا که می تواند برای اقدام علیه طبقه حاکم یا جانبداری از آن کاربرد داشته باشد منبع : بنیادهای علم سیاست ... عبدالرحمن عالم وستانیوز @amniatemeli
✅کنت والتز نظریه پرداز نوواقع گرا 🔹کنت والتز سیاست بین‌الملل را به‌مثابه نظامی آنارشیک تعریف می‌کند و نظریه سیاست بین‌الملل او تعریف ثبات ساختاری این نظام آنارشیک است. نظریه والتز به جهان دوقطبی محدود نیست. او سیاست بین‌الملل را نه‌فقط در دوره پس از جنگ جهانی دوم که در طول سه قرن گذشته رصد می‌کند و ثبات ساختاری این سیستم آنارشیک را براساس توزیع سیستمی توانمندی‌ها شرح می‌دهد. او براساس این تعریف نشان می‌دهد که پس از جنگ جهانی دوم ثبات ساختاری چندقطبی سیستم سیاست بین‌الملل بر هم خورده و ثبات ساختاری دوقطبی شکل گرفته که تا اواخر دهه ۱۹۷۰ نیز تداوم یافته است. نظریه والتس به پیش و پس از جنگ جهانی دوم یا فروپاشی شوروی محدود نیست. ثبات ساختاری سیستم آنارشیک سیاست بین‌الملل امروز هم قابل تعریف است. @amniatemeli