eitaa logo
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
14.5هزار دنبال‌کننده
698 عکس
1.6هزار ویدیو
30 فایل
خبرگزاری وستانیوز کانال توسط دکتر مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی مدیریت می شود. ارتباط @mbmokaramipour
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دفاع مقدّس به گردن کشور ما حقّ حیات دارد. ‌‌ رهبر انقلاب در دیدار اخیر: عزیزان من! سی و چند سال از جنگ میگذرد، ما در این سی و چند سال خیلی تهاجم داشتیم، خیلی فتنه‌انگیزی داشتیم؛ در بخشهای مختلف... همه‌ی این فتنه‌ها در مقابل ملّت ایران ناکام ماند؛ چرا؟ چون ملّت ایران فرهنگ مقاومت را در خود نهادینه کرده. این سی و چند سال نهادینه شدنِ فرهنگ مقاومت در کشور ناشی از مقاومت هشت‌ساله‌ی دفاع مقدّس است. دفاع مقدّس به گردن کشور ما حقّ حیات دارد. @amniatemeli
🌎بررسی رژیم های جهان نو 🔷در جهان نو پنج گونه رژیم را می توان مشخص کرد که یکی از آن رژیم ها،چند سالاری های غربی است.در این اشاعه به بررسی چند سالاری های غربی میپردازیم. 🔷چندسالاری های غربی عمدتاً در طبقه بندی رژیم های《لیبرال-دموکراتیک 》یا حتی صرفاً《دموکراسی ها》 طبقه بندی می شوند . بنابراین ،سرزمین مادری آن ها آمریکای شمالی اروپای غربی و استرالیاست. چند سالاری ها محصول دو موج هستند ،نخستین موج بین سال های ۱۸۲۸ و ۱۹۲۶ پدیدار شد و کشور هایی مانند ایالات متحده آمریکا و فرانسه و بریتانیا را در برگرفت. موج دوم بین سال های ۱۹۴۳ و ۱۹۶۲ پدید آمد و کشور هایی مانند آلمان غربی ،ایتالیا ،ژاپن و هند را فراگرفت. رژیم های چندسالاری با ترکیبی از دو ویژگی کلی شناخته می شوند. ۱.وجود مدارای نسبتا زیاد در برابر مخالفان ۲.افزایش فرصت مشارکت در سیاست 🔷چندسالاری های غربی انواع مختلفی دارند که مانند هم نیستند ،برخی از آن ها به سود متمرکز و فرمانروایی اکثریت سوگیری دارند و برخی دیگر به تفکیک و پلورالیسم متمایل اند‌. دموکراسی های اکثریتی طبق به اصطلاح الگوی وست مینستر بر اساس خط مشی پارلمانی سازماندهی شده اند.آشکارترین مثال دموکراسی نظام بریتانیاست. دموکراسی پلورالیستی نوعی دیگری از دموکراسی هستند که عمدتاً بر تفیکیک نهاد ها،که در اصول قانون اساسی گنجانده شده مبتنی است.مثال این دموکراسی را میتوان در ایالات متحده آمریکا مشاهده کرد. در جای دیگر به ویژه در اروپای قاره ای ،نظام حزبی و گرایش چانه زدن و شریک شدن در قدرت ،زیربنای اجماع را تشکیل داده است .در کشور هایی مانند بلژیک ،اتریش و سوئیس ،دموکراسی همیارانه ایجاد شده است. 🔷البته در سطحی دیگر ،هر رژیم چند سالاری یگانه و بنابراین استثنایی است . برای نمونه استثناگرایی ایالات متحده آمریکا اغلب با نبود گذشته فئودالی و تجربه مهاجرپذیری ،اقامت گزینی و توسعه مرزی پیوند یافته است. مورد هند پیچیده تر است .البته هند از لحاظ فرهنگی ،فلسفی یا مذهبی بخشی از جهان غرب نیست .برخلاف چند سالاری های 《توسعه یافته》اروپا و آمریکای شمالی ،جمعیت روستایی هند زیاد و نرخ باسوادی آن فقط ۵۰ درصد است .با این حال از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۷ ،چند سالاری کارآمدی حاکم بوده است‌. نکته مهم این است که شاید افول حزب کنگره و پایان یافتن موقعیت آن خاندان، هند دهه ۱۹۹۰ را به دموکراسی همیارانه بدل کرده است. @amniatemeli
دانستنی های دفاع مقدس 🔺ٰ ﺁﻣـــﺎﺭ ﮐــﻠﯽ ﺷــﻬﺪﺍﯼ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ: ✅ﺗﻌﺪﺍﺩ ۲۱۳۲۵۵ ﻧﻔــﺮ 🔻ﮐﻪ ﺷــﺎﻣﻞ؛ ــ ۱۵۵۰۸۱ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻦ، ــ ۱۶۱۵۴ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺣﻤﻼﺕ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎ، ــ ۱۱۸۱۴ ﻧﻔﺮ ﺩﺭﺣﻮﺍﺩﺙ ﻣﺘﻔﺮﻗﻪ ــ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩ ۹۸۸۹ ﻧﻔﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ــ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺁﻣﺎﺭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۱۵۵۲۵۹ ﻧﻔﺮ ﻣﺠﺮﺩ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۵۵۹۹۶ ﻧﻔﺮ ﻣﺘﺄﻫﻞ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۷۰۵۴ ﻧﻔﺮ ۱۴ ﺳﺎﻟﻪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۶۵۵۷۵ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﻦ ۱۵ ﺗﺎ ۱۹ ﺳﺎﻟﻪ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۸۷۱۰۶ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﻦ ۲۰ ﺗﺎ ۲۳ ﺳﺎﻟﻪ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۲۲۷۰۳ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﻦ ۲۴ ﺗﺎ ۲۹ ﺳﺎﻟﻪ، ــ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۳۰۸۱۷ ﻧﻔﺮ ۳۰ ﺳﺎﻟﻪ ﻭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﻮﺩﻩ 🌀 ﺳﭙﺎﻩ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ: ﮐــﺎﺩﺭ: ۲۳۱۹۹ ﻧﻔﺮ ﺳﺮﺑﺎﺯ: ۱۶۷۳۸ ﻧﻔﺮ 🌀ﺍﺭﺗﺶ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ: ﮐــﺎﺩﺭ: ۹۰۸۹ ﻧﻔﺮ ﺳﺮﺑﺎﺯ: ۳۶۹۶۵ ﻧﻔر 🌀 ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ: ﮐــﺎﺩﺭ: ۲۹۲۶ ﻧﻔﺮ ﺳﺮﺑﺎﺯ: ۵۶۷۲ ﻧﻔﺮ ﺷﻐﻞ ﺁﺯﺍﺩ: ۳۱۶۷۴ ﻧﻔﺮ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ: ۳۲۲۷۵ ﻧﻔﺮ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ: ۲۶۰۸ ﻧﻔﺮ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ۲۷۴۲ ﻧﻔﺮ ﺑﯿﮑﺎﺭ: ۶۱۲۸ ﻧﻔﺮ ﺩﻭﻟﺘﯽ : ۲۶۲۹۳ ﻧﻔﺮ ﺑﺴﯿﺞ ﻭﯾﮋﻩ: ۲۳۲۹ ﻧﻔﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭ : ۳۱۳۶ ﻧﻔﺮ ﮐﻮﺩﮎ : ۲۹۰۶ ﻧﻔﺮ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ: ۴۵۶۴ ﻧﻔﺮ ﺟﻤـــﻊ ﮐــﻞ : ۲۱۳۲۵۵ ﻧــﻔﺮ ... 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺷﺮﻭﻉ ﺟﻨﮓ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﻋﺮﺍﻕ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ۳۱/ ۶ / ۱۳۵۹ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺎ ۱۲ ﻟﺸﮕﺮ ﺯﺭﻫﯽ، ﻣﮑﺎﻧﯿﺰﻩ، ﭘﯿﺎﺩﻩ ﻭ ۳۶ ﺗﯿﭗ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺍﺯ ۳ ﻣﺤﻮﺭ ‏( ﺟﻨﻮﺑﯽ؛ ﻣﯿﺎﻧﯽ؛ ﺷﻤﺎﻟﯽ‏) ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺎ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺟﻨﮕﯽ ــ ۵۴۰۰ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﺎﻧﮓ، ــ ۴۰۰ ﻗﺒﻀﻪ ﺗﻮﭖ ﺿﺪﻫﻮﺍﺋﯽ، ــ ۳۶۶ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ، ــ ۴۰۰ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻫﻠﯽ ﮐﻮﭘﺘﺮ، ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﭘﺮﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﻭﺳﯿﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﻨﮓ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ‏( ۵ /۱ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻭﻝ، ۲ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺩﻭﻡ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ‏) 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ــ ۱۹ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺰﺭﮒ، ــ ۱۹ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﻣﺘﻮﺳﻂ، ــ ۱۲۵ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﮐﻮﭼﮏ، ﺗﻮﺳﻂ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ. 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ۲۸۸۷ ﺭﻭﺯ ‏( ۹۶ ﻣﺎﻩ‏) ﻭ ۸ ﺳﺎﻝ ﻃﻮﻝ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ 🔻 ﺁﯾﺎﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺩﺭﻃﻮﻝ ﻧﺒﺮﺩ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ۱۰۰۰ ﺭﻭﺯ ﻧﺒﺮﺩ ﻓﻌﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 🔻 ﺁﯾﺎﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ: ــ ۲۱۳ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﯿﺪ ، ــ ۱۴۰ ﻫﺰﺍﺭ ﺟﺎﻧﺒﺎﺯ ، ــ ۳۲۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻣﺠﺮﻭﺡ ، ــ ۴۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺁﺯﺍﺩﻩ 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۷۲۳۶۳ ﻧﻔﺮ ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺍﺳﯿﺮ ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۳۹۵۱۴۸ ﮐﺸﺘﻪ ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۳۶۶ ﻓﺮﻭﻧﺪ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﻭ ۹۰ ﻫﻠﯿﮑﻮﭘﺘﺮ ﺳﺮﻧﮕﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ: ــ ۷ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎﺭﻣﺰ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ ــ ۱۳ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﺭﻣﺰ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ــ ۷ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎﻧﺎﻡ ﻋﻠﯽ ــ ۱۳ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺯﻫﺮﺍ ــ ۱۱ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ــ ﻭ ۸ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺑﺎ ﺭﻣﺰ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ۸ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ: ــ ۴۵۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ــ ۲۰۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﺭ ﻧﺎﻣﺸﺎﻥ ﮐﻠﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ــ ۳۰۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻋﻠﯽ ــ ۲۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺭﺿﺎ ــ ۱۳۰۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ــ ۵۴۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻋﺒﺎﺱ ــ ۴۵۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺍﮐﺒﺮ ــ ۳۵۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺍﺻﻐﺮ ــ ۲۳۰۰ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﻗﺎﺳﻢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻧﺎﻣﻬﺎﯼ ﻣﻄﻬﺮ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ... 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ : ﺍﺯ ۲۱۳ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﯿﺪ؛ ۱۷۱۲۳۵ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﺭﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡ، ۱۶۸۷۰ ﻧﻔﺮ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﺣﻤﻼﺕ ﻫﻮﺍﺋﯽ ﻭ ﺗﻮﭘﺨﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﺩﺭ ﻣﮑﺎﻧﻬﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺟﺒﻬﻪ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ... 🔻 ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ: ــ ۴۴ ﺩﺭﺻﺪ ﺷﻬﺪﺍ ﺳﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ۱۶ ﺗﺎ ۲۰ ﺳﺎﻝ ــ ۳۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ۲۱ ﺗﺎ ۲۶ ﺳﺎﻝ ــ ۸ ﺩﺭﺻﺪ ۲۶ ﺗﺎ ۳۰ ﺳﺎﻝ ــ ۱۸ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﻻﯼ ۳۰ ﺳﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ... ﺷـــﺎﺩﯼ ﺭﻭﺣﺸــــﺎﻥ فاتحه و ﺻﻠــــﻮﺍﺕ @amniatemeli
34.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ صدام یک سال قبل از آغاز جنگ به فکر حمله به ایران بود! - سخنان اولین کسی که از تصمیم صدام آگاه شد 🔹‌ صلاح عمرعلی - سفیر عراق در سازمان ملل در سال ۱۳۵۸ می گوید: صدام به من گفت این فرصت به دست نمی‌آید مگر در هر صد سال، یک بار و ما سرهای ایرانیان را خواهیم شکست و هر یک وجب خاکی را که اشغال کرده‌اند باز پس خواهیم گرفت و شط‌العرب را بازپس می‌گیریم. 🔹‌ صدام گفت: این صحبت از راه‌حل مسالمت‌آمیز و انسانی و حل کردن اختلافات با ایران را نمی‌خواهم دیگر از زبان تو تکرار شود مطلقا. 🔹‌ صدام فکر می کرد که در برابرش یک فرصت تاریخی برای ادب کردن ایران وجود دارد. 🔹‌ صدام می‌خواست پیش از آنکه حکومت جدید ایران قدرت بگیرد با آن تسویه حساب تاریخی کند. وستانیوز @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺شانزده ـ روش اعتراض اين روش عموماً به منظور نشان دادن مخالفت و شكل دادن به مقاومت به كار گرفته مي‌ش
🔺هفده ـ روش عدم همكاري اين روش به منظور كاهش مشروعيت و تضعيف كارآمدي دولت، به علاوه كاهش انگيزه همكاران حكومت استفاده مي‌شود. همكاري نكردن، از آسان‌ترين و كم‌خطرترين روش‌هاي غيرخشونت‌آميز در اعمال تهديد نرم است و مي‌تواند مجموعه افرادي را دربرگيرد كه مخالف حكومت هستند، ولي بنا به دلايل گوناگون به رو در رو شدن با حكومت تمايل ندارند. مهم‌ترين شيوه‌هاي مرسوم و مورد استفاده در چارچوب اين روش عبارت‌اند از (عصاريان‌نژاد، 1388: 112) اول ـ مجموعه شيوه‌هاي همكاري نكردن سياسي: در شيوه‌هاي عدم همكاري سياسي، دو شيوه اهميت بسزايي دارد: نخست، شيوه بايكوت انتخابات، به ويژه انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي و دوم، نافرماني مدني، به ويژه بي‌توجه به قوانين و هنجارهاي رسمي كشور. در كنار اين دو شيوه، نپذيرفتن پست‌هاي دولتي، همكاري نكردن با نيروهاي امنيتي و پليس، بايكوت كشور مورد نظر در سازمان‌هاي بين‌المللي، ترغيب به قطع روابط ديپلماتيك با آن كشور، بايكوت استخدام در سازمان‌هاي دولتي و بايكوت مراجعه به نظام قضايي و محاكم، از ديگر شيوه‌هاي اعمال تهديد نرم در روش عدم همكاري است. دوم ـ مجموعه شيوه‌هاي همكاري نكردن اجتماعي: بايكوت مراسم‌هاي عبادي ـ سياسي، مانند نماز جمعه، و بايكوت شركت در راهپيمايي‌هاي عمومي، مانند راهپيمايي 22 بهمن و روز قدس. سوم ـ مجموعه شيوه‌هاي همكاري نكردن اقتصادي: مهم‌ترين شيوه در اين مجموعه، تحريم اقتصادي و اعتصاب در حوزه اقتصاد نرم است؛ مثل اعتصاب نمادين؛ اعتصاب در مراكز صنعتي؛ اعتصاب در مراكز خدمات‌رساني به ويژه خدمات‌رساني عمومي مانند اعتصاب رانندگان وسايل نقليه عمومي؛ اعتصاب گروه‌هاي خاص، مانند اعتصاب زندانيان و اعتصاب متخصصان؛ و در نهايت، اعتصاب‌هاي گزينشي و فرسايشي. تحريم در حوزه اقتصاد نرم، مواردي چون خارج كردن سرمايه‌هاي خود از داخل كشور، به ويژه از بانك‌ها، نپرداختن بدهي‌ها به ساختارهاي دولتي، نپذيرفتن قراردادهاي اقتصادي با دولت مورد نظر، تحريم پرداخت وام به آن كشور، تحريم و بايكوت نظام اعتبارات مالي بين‌المللي كشور مورد نظر، تحريم بازار بورس آن دولت، بلوكه كردن دارايي‌هاي كشور مورد نظر در خارج از كشور و تحريم نظام نقل و انتقال پول آن كشور در سطح بين‌المللي را دربر مي‌گيرد. ادامه دارد... @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای ساخت اولین موزه دفاع مقدس در کشور توسط شهید سلیمانی و بازدید رهبرانقلاب به همراه حاج قاسم در جریان سفر سال ۸۴ به کرمان از آن 🇮🇷 به مناسبت هفته @amniatemeli
اجتماع بزرگ مردمی همزمان در تهران و استانهای دیگر دوشنبه سوم مهرماه مصادف با نهم ربیع‌الأول ※ تهران : ۱ـ مرکز تهران: میدان آیینی امام حسین علیه‌السلام / موقعیت مکانیساعت ۱۶ پخش زنده: شبکه‌های اجتماعی مصاف ۲ـ جنوب تهران: / میدان فرمانداری / موقعیت مکانیبعداز نماز مغرب و عشاء پخش زنده : سایت منتظر (montazer.tv)
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺هفده ـ روش عدم همكاري اين روش به منظور كاهش مشروعيت و تضعيف كارآمدي دولت، به علاوه كاهش انگيزه همكا
🔺هجده ـ روش مداخله غيرخشونت‌آميز اين روش، چالشي‌ترين روش‌هاي مقابله غيرخشونت‌آميز با دولت هدف است. در اين روش، دولت هدف به شكل مستقيم‌تري به چالش كشيده مي‌شود. بنابراين، حضور و مشاركت افراد نيز به نسبت روش‌هاي پيشين محدودتر خواهد بود، ولي اثرگذاري به مراتب بيشتر است. در اين چارچوب، ايجاد دولت موازي يا دولت در تبعيد و همچنين ايجاد نهادها و سازمان‌هاي جايگزين و ارائه خدمات مستقل از دولت به مردم، و نيز اخلال عمومي از مهم‌ترين شيوه‌هاست. اخلال عمومي، اخلال در خدمات‌رساني عمومي، به ويژه مترو، تلفن‌هاي عمومي، نظام حمل و نقل عمومي؛ اخلال در سخنراني مقامات كشور از راه خارج شدن دسته‌جمعي از مراسم يا سر دادن شعار و اعتراض دسته‌جمعي هنگام مراسم؛ و اخلال در مراسم و جشن‌هاي دولتي و كارشكني را دربر مي‌گيرد. 🔺نوزده ـ روش تشجيع و جذب مخالفان حكومت بر اساس اين روش، همه فعالان مخالف حكومت كه بنا به دلايل گوناگون، حكومت آنها را بازداشت، زنداني، تبعيد كرده است يا در حصر قرار دارند از يك‌سو، و همه كساني كه استعداد فعاليت ضد حكومتي دارند از سوي ديگر، مورد توجه‌اند. شيوه‌هاي مورد نظر عبارت‌اند از: اول ـ شيوه‌هاي رسانه‌اي؛ دوم ـ استفاده از نهادهاي حقوق بشري؛ سوم ـ حمايت‌رساني؛ چهارم ـ برجسته كردن فعالان سياسي مخالف حكومت. همان‌گونه كه گفتيم، جنگ نرم با پشتوانه قدرت نرم انجام مي‌گيرد. بنابراين، بايد تمامي ابزارهاي حامل قدرت نرم را به عنوان ابزارهاي جنگ نرم شناسايي كرد. اين ابزارها، انتقال‌دهنده پيام‌ها با اهداف خاص هستند. در عصر ارتباطات، با تنوع ابزاري براي انتقال پيام از يك نقطه به نقطه ديگر روبه‌رو هستيم. رسانه‌ها شامل راديو، تلويزيون و مطبوعات؛ عرصه‌هاي هنر شامل سينما، تئاتر، نقاشي، گرافيك و موسيقي؛ و انواع سازمان‌هاي مردم‌نهاد و شبكه‌هاي انساني از ابزار جنگ نرم به شمار مي‌آيند. با توجه به اينكه در جنگ نرم از ابزار گوناگوني استفاده مي‌شود، مي‌توان گفت به همان نسبت نيز گروه‌هاي مختلفي را مورد هدف و مبارزه قرار مي‌دهد. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسات محرمانه موسسات براندازی خارج از کشور تحت اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی @amniatemeli
🔺اهمیت(INSTC) مزایای آن برای هند، ایران و روسیه 🔸این کریدور به هند کمک می کند تا از طریق ایران به آسیای میانه، روسیه و شمال اروپا متصل شود .همچنین INSTC از نظر ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک به عنوان یک استراتژی از سوی هند در برابر ابتکار کمربند و راه چین (BRI) شناخته می‌شود. این کریدور تأثیر عمیقی بر تعامل هند و اوراسیا، خواهد داشت و نقش مهمی در جهت تقویت نقش هند در این منطقه ایفا می‌کند و در عیم حال استراتژی مناسبی برای دور زدن پاکستان خواهد بود. 🔹از منظر تحلیلگران روس و هندی، جمهوری اسلامی ایران از نقش محوری پر اهمیتی در این کریدور برخوردار است. با توجه به سابقه و نقش تاریخی ایران در اتصال راه های تجاری، این کریدور برای ایران فرصت مهمی خواهد بود تا نقش خود را به عنوان هاب ترانزیت منطقه بازیابی کند و با جذب بخشی از بار ترانزیتی کانال سوئز نقش آفرینی ویژه ای در اتصال اوراسیا به اقیانوس هند بر عهده گیرد. 🔸 در این میان توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران در بخش عمیق دریای عمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین جهت هند برنامه ای برای سرمایه گذاری ۶۳۵ میلیون دلاری جهت توسعه این بندر را در دستور کار قرار داده است و دهلی نو آمریکا را متقاعد کرده است که هیچ گونه تحریمی علیه سرمایه گذاری هندی ها در چابهار اعمال نکند. همچنین برای تسهیل تجارت میان هند و ایران، تفاهم نامه ای در سال ۲۰۱۵ برای ساخت پروژه راه آهن چابهار-زاهدان امضا شد که این مسیر می‌تواند به عنوان دروازه ای برای ورود هند به آسیای میانه باشد و در عین حال به توسعه زیرساخت های ایران نیز کمک کند. 🔹شکل گیری کریدور شمال جنوب در کنار توسعه خطوط ترانزیت ریلی شرق به غرب در ایران و اتصال این خطوط به کریدور های تجاری بین المللی شرایط لازم را برای تبدیل ایران به چهارراه کریدوری جهان فراهم خواهد کرد. این مساله علاوه بر تولید ثروت بازدارندگی امنیتی قابل توجهی را نیز برای ایران به همراه خواهد داشت. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- قسمت پنجم ❌توجه ❗️این ویدئو حاوی اسناد محرمانه میباشد❗️ 🔹اهمیت ایران برای غرب در توازن بین غرب و شرق 🔸به روایت اسناد کشف شده از سفارت انگلستان 🔺تهیه شده در رسانه اینترنتی TVتاریخ @amniatemeli
🔺تاريخچه سواد رسانه‌اي 🔹سازمان بين‌المللي يونسكو به طور فعال از دهه 1960م. به پشتيباني از آموزش رسانه‌اي همت گماشت و تلاش كرد در اين زمينه، برنامه‌اي جهاني را اجرا كند. اين عملكرد در جهت جبران نابرابري اطلاعات بين كشورهاي شمال و جنوب است؛ زيرا كشورهاي شمال بيشتر توليدكننده اطلاعات بوده و كشورهاي جنوبي دريافت‌كننده منفعل اطلاعات هستند. 🔸در اواسط دهه 1970م. موضوع سواد رسانه‌اي در برخي كشورها مانند امريكاي لاتين و كشورهاي اروپايي مانند ايتاليا و اسپانيا مورد توجه قرار گرفت. اصلي‌ترين هدف آموزش سواد رسانه‌اي در اين كشورها برطرف كردن نابرابري اطلاعاتي بين كشورهاي پيشرفته و عقب‌افتاده بوده است. 🔹نكته قابل توجه آنجاست كه در كشورهايي مانند كانادا كه از سواد رسانه‌اي براي مقابله با فرهنگ امريكايي و استحكام و تقويت هويت كانادايي استفاده شده است، اما در كشوري مانند ژاپن اين مفهوم براي مطالعه انتقادي توليدات رسانه‌اي و نقد و تحليل واقعيات ارائه شده از سوي رسانه‌ها به كار برده مي‌شود. در آفريقاي جنوبي آموزش سواد رسانه‌اي به منظور ارتقاي سطح آموزش عمومي افراد جامعه مورد استفاده قرار گرفت، در حالي كه در برخي از كشورهاي انگليسي زبان مانند اسكاتلند و استراليا، آموزش سواد رسانه‌اي به عنوان آموزش مهارت‌هاي زباني محسوب مي‌شد. در امريكا اصطلاح سواد رسانه‌اي و آموزش رسانه‌اي مترادف بوده است اما در كنفرانس سواد رسانه‌اي در سال 1990م، سواد رسانه‌اي به صورت «توانايي دسترسي و ارزيابي پيام‌هاي رسانه‌اي در اشكال مختلف» تعريف شده است. 🔸در سال 1982 سازمان يونسكو بيانيه‌اي در مورد آموزش سواد رسانه‌اي آماده كرد. اين بيانيه كه 19 كشور امضا كردند به عنوان «بيانيه گرانوالد» شناخته مي‌شود. در اين بيانيه آمده است كه رسانه‌ها يكي از نيروهاي قابل توجه و قدرتمند در جامعه هستند و اين نيازمند آموزش سواد رسانه‌اي در اشكال منسجم و سيستماتيك در بين شهروندان است. @amniatemeli
فایل بسیار مهم و کاربردی بررسی انجمن حجتیه فایل حاوی تمام اطلاعات و مهم این جریان سیاسی می باشد که برای سخنرانان، دانش پژوهان و علاقمندان بسیار کاربردی است. ۹۰ اسلاید هزینه فایل پاورپوینت ۵۰/۰۰۰ تومان شماره کارت: ۵۰۴۱۷۲۱۰۴۱۱۸۳۵۳۵ لطفا پس از واریز وجه تصویر را به آیدی کانال دکتر شیرودی ارسال تا خدمتتان ارائه شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺تاريخچه سواد رسانه‌اي 🔹سازمان بين‌المللي يونسكو به طور فعال از دهه 1960م. به پشتيباني از آموزش رسا
🔺اصول سواد رسانه‌اي 🔸سواد رسانه‌اي مبتني بر برخي اصول بنيادي است كه مبناي استدلال آن را نيز تشكيل مي‌دهد. آموزش‌دهندگان سواد رسانه‌اي در مورد بعضي از اصول سواد رسانه‌اي اتفاق نظر دارند كه مهم‌ترين آن عبارت است از: الف) رسانه‌ها عرضه‌كننده وقايع طراحي‌شده و گزينشي هستند؛ تمامي رسانه‌ها پيش از نشان دادن واقعيات، آن را به دقت گزينش، ويرايش، مونتاژ، طراحي و بازسازي مي‌كنند. سواد رسانه‌اي به ما كمك مي‌كند واقعيت اصلي را از تصوير مجازي و دگرگون شده آن در رسانه باز شناسيم؛ ب) واقعيات محصول تصويرگري رسانه‌ها هستند؛ تا زماني كه تجربه مستقيم از واقعيات بيروني نداشته باشيم، رسانه‌ها به عنوان واسطه براي ما تصويرسازي مي‌كنند. براي مثال تصويري كه از كشورهاي اسلامي و از جمله ايران در رسانه‌هاي غربي نشان داده مي‌شود پر از خشونت، استبداد و بي‌توجهي به حقوق اساسي افراد است، درحالي‌كه در واقع اين‌گونه نيست؛ ج) مخاطبان از مفاهيم رسانه‌ها، ادراك متفاوتي ندارند؛ هرچند ما پيام رسانه‌ها را از صافي اعتقادات و باورهايمان گذر مي‌دهيم و درك مي‌كنيم، اما جالب اينكه گروه‌هاي قومي مختلف وقتي در معرض يك پيام واحد قرار مي‌گيرند، معمولا درك متفاوتي از مضمون و محتواهاي پيام‌ها ندارند؛ د) تصويرسازي رسانه‌ها اهداف تجاري دارد؛ مي‌توان گفت رسانه‌ها به مردم همان چيزي را مي‌دهند كه مورد خواست و نياز مردم است تا مخاطبان بيشتري را به سوي خود جذب كنند. اما در نهايت ما هستيم كه به عنوان مصرف‌كنندگان پيام و محتواي رسانه‌ها جزئي از مسئله و بخشي از راه‌حل محسوب مي‌شويم؛ هـ) پيام رسانه‌ها ايدئولوژيك است؛ اين اصل سواد رسانه‌اي به جنبه‌هاي فرهنگ استفاده از برنامه‌هاي تلويزيوني و محصولات رسانه‌اي توجه دارد و تاثيراتي را كه رسانه‌ها از اعتقادات و باورهاي افراد يا نظام ارزشي دست‌اندركاران آنها گرفته، مورد بررسي قرار مي‌دهد؛ ز) پيام رسانه‌ها داراي نتايج سياسي و اجتماعي است؛‌ براي شناخت و بررسي آثار و نتايج رسانه‌ها بايد راه‌ها و شيوه‌هاي نمايش، انعكاس و بازآفريني واقعيات در رسانه را كشف و بررسي كرد. علاوه بر اين، بايد بدانيم چه چيزي، به وسيله چه كساني، چگونه و چرا و با چه اهدافي به تصوير كشيده مي‌شود؛ ز) رسانه‌ها شكل زيبايي‌شناختي منحصر به فردي دارند؛ سواد رسانه‌اي ما را قادر مي‌سازد نه فقط به محتواي پيام بلكه به شكل و چگونگي آن نيز توجه داشته باشيم. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺اصول سواد رسانه‌اي 🔸سواد رسانه‌اي مبتني بر برخي اصول بنيادي است كه مبناي استدلال آن را نيز تشكيل م
🔺اهداف آموزش سواد رسانه‌اي ايجاد تفكر خلاقانه، تفكر انتقادي و موشكافانه در افراد؛ استفاده از فناوري‌هاي جديد براي پردازش و توليد و طراحي اطلاعات؛ شناخت و ارتباط با اشكال بصري و استفاده از آنها كنار ديگر مهارت‌هاي ارتباطي. براي فهم چگونگي كنترل رسانه‌ها نسبت به افراد بايد ديد، چگونه رسانه‌ها براي آنها برنامه‌ريزي مي‌كنند؛ برنامه‌سازي رسانه‌اي هميشه در يك چرخه دو مرحله‌اي انجام مي‌گيرد: يك ـ محدود كردن انتخاب‌ها؛ رسانه‌ها طوري عمل مي‌كنند كه مخاطب تصور كند، حق انتخاب دارد در حالي كه دايره انتخاب مخاطب به شدت محدود است. دست‌اندركاران حرفه‌اي در رسانه‌ها اين محدوديت‌ها را ايجاد مي‌كنند تا به اهداف فرهنگي و اقتصادي خود دست يابند. دو ـ تحكيم تجربه؛ الگوهاي انتقال پيام‌هاي رسانه‌اي به انسان، به تدريج و در جريان تجارب وي، برنامه‌ريزي مي‌شود. پنج ـ مراحل كسب سواد رسانه‌اي تامن (1996م.) براي كسب سواد رسانه‌اي به چهار مرحله اساسي اشاره مي‌كند: يك ـ داشتن آگاهي كامل در خصوص استفاده از رسانه‌ها؛ دو ـ نگاه منتقدانه به محتواي رسانه‌ها؛ سه ـ تحليل جنبه‌هاي فرهنگي اجتماعي، اقتصادي و سياسي در رسانه‌ها؛ چهار ـ استفاده از رسانه براي تغييرات اجتماعي. شش ـ ضرورت آموزش سواد رسانه‌اي در دنياي امروز رسانه‌ها، از اجزاي اساسي جوامع انساني به شمار مي‌روند. لذا سواد رسانه‌اي شامل تحقيق، تحليل، آموزش و نيز آگاه از تاثير رسانه‌ها بر روي افراد اجتماع است و در پس آن سواد رسانه‌اي با مفهوم تفكر نقادانه و مبتني بر شناخت مطابقت دارد. @amniatemeli
33.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 مروری بر عملیات غرورآفرینِ کمان ۹۹ یک روز پس از تجاوز نظامی ارتش عراق به خاک مقدس ایران، نیروی هوایی ارتش ایران در عملیاتی با نام کمان ۹۹ به عراق یورش برد و خسارات و تلفات سنگینی را به این کشور وارد کرد. یک سال بعد نیروی هوایی ارتش ایران با حمله‌ای دیگر به پایگاه هوایی اچ۳ در غربی‌ترین نقطه‌ی عراق و از بین بردن ۶۰٪ از توان نیروهای هوایی عراق، مقدمه پیروزی‌های متوالی و نهایتاً آزادسازی خرمشهر قهرمان را موجب شدند. @amniatemeli
🔺شخصیت اقتدار طلب 🔹شخصیت اقتدارگرا، شخصیت اقتدارطلب، شخصیت قدرت طلب یا شخصیت سیطره جو عنوان نوعی الگوی روان شناختی و توضیح گونه ای از ویژگی های شخصیّتی در انسان است. 🔸شخصیّت قدرت نگر شخصیّتی است خاص که در برابر هر عمل یا سخن، ضابطه و منطق درستی یا نادرستی را بر مبنای روابط قدرت قرار می دهد. بدین سان چنین فردی زمانی که در برابر کلام یا پندی قرار می گیرد تنها با توجّه به میزان قدرت گوینده، کلام را ارج می نهد یا طرد می کند. 🔹چنین فردی در موقعیّت های سازمانی در برابر قدرت مافوق تسلیم محض است و از زیردستان نیز چنین تسلیمی را طلب می کند. این نوع شخصیّتی معمولاً به جای توجه به محتوا به قالب می نگرد و ملاک ارزیابی در نظر چنین شخصیّت هایی به جای «محتوای سخن»، «کیستی گوینده» و به جای «سخن بهتر»، «سخن قوی تر» است. غلبه و قدرت گرفتن چنین شخصیّت اجتماعی یکی از آفت های جوامع محسوب می گردد. 🔸پژوهش پیرامون این پدیده از نخستین تحقیقات جامعه شناختی پیرامون «روان شناسی فاشیزم» بوده و توسّط گروهی از پژوهشگران علوم اجتماعی دانشگاه برکلی و به سرپرستی تئودور آدورنو جامعه شناس آلمانی در خلال سالهای دهه ۴۰ میلادی صورت پذیرفته و نتایج آن در ۱۹۵۰ تحت عنوان شخصیت اقتدارگرا توسّط انتشارات هرپر در نیویورک منتشر شده است. 🔹همچنین، اریش فروم در مورد شخصیت اقتدار طلب تحقیقاتی انجام داده است، وی مقاله ای با این موضوع نوشته و منتشر کرده است. در این مقاله فروم برای این نوع شخصیت، دو گونه تعیین می کند، گونه اول اقتدار طلب خودآزار و گونه دوم اقتدار طلب دگرآزار، گونه اول با جذب شدن در یک بت، رهبر، حزب یا هر مجموعه بزرگی سعی در بزرگ کردن خویش دارد، گونه خود آزار پذیرای بی چون و چرای فرامین رهبر است، اما گونه دوم یعنی دگرآزار به دنبال ذوب کردن دیگران در ایدئولوژی خود است، فروم هیتلر را به عنوان یک دگر آزار معرفی می کند، و عقیده دارد حکومت های توتالیتری مانند آلمان نازی و روسیه استالینی مهد شخصیت های اقتدار طلب خود آزار است، و این نوع شخصیت در این نظام ها آرام می گیرند. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ ایران برای نخستین بار با انتشار تصاویری از نسل جدید پهپادهای شاهد مجهز به موتور مینی‌جت، خبر داد. @amniatemeli
گرامیباد پنجم مهر سالروز آزاد سازی وشکسته شدن حصر آبادان /عملیات آفندی ثامن الائمه ♦️«حصر آبادان باید شکسته شود» این فرمانی بود که در چهاردهم آبان 1359 توسط فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر گردید براساس این فرمان لشکر 77 ثامن الائمه از فروردین ماه 1360 مسئولیت منطقه عملیاتی خرمشهر و آبادان را از فرماندهی اروند دریافت نمود و با احداث جاده «وحدت» ترددهای جزیره آبادان را از دریا به خشکی تغییر مسیر داد قرارگاه مقدم نیروی زمینی ارتش در اهواز در خرداد ماه 1360 طرح عملیاتی ضربت را پیرو فرمان صادره رهبر کبیر انقلاب اسلامی تهیه و ماموریت اجرای آن به لشکر 77 واگذار گردید طرح مذکور پس از بازبینی در 15 شهریور 1360 به قرارگاه ارسال و نهایتاً در 26/6/1360 طرح نهائی تصویب برای اجرا به لشکر ابلاغ شد عملیات ثامن الائمه در ساعت 1 پنجم مهرماه 1360 با رمز « نصر من الله و فتح قریب» آغاز وبعد از 2 روز نبرد موفقیت آمیز به پایان رسید ♦️آتش پشتیبانی و هماهنگی بین نیروها و سرعت عمل فوق العاده باعث شد که در طول 24 ساعت اولیه عملیات اهداف اصلی به تصرف دلاوران ارتش اسلام درآید طراحی و فرماندهی و اجرای این عملیات توسط نیروی زمینی ارتش با شرکت و همکاری یگانهایی از سپاه پاسداران(١۵گردان٢٠٠نفره ) صورت پذیرفت تیپ یکم لشگر 77(٣گردان پیاده ویک گردان سوارزرهی) از منطقه ذوالفقاریه تیپ دوم(٣گردان پیاده به همراه گردان٢۴۶تانک لشگر٧٧ وگردان٢۵١تانک لشگر١۶زرهی.و تیپ٣٧زرهی شیراز به همراه ۵گردان تانک) از منطقه فیاضیه و تیپ سوم(٣گردان پیاده وگردان٢٩١تانک لشگر٧٧به همراه گردان ٢١۵تانک لشگر١۶زرهی) از منطقه دراخوین حمله را آغاز نموده و با محاصره نیروهای دشمن خطوط مورد نظر را تصرف نمودند(شایان ذکر است استعداد لشگر٧٧پیاده خراسان در این عملیات ٢٧/٠٠٠نفر نیروی پیاده بوده است ) ♦️نتیجه - تصرف و تامین ساحل شرق رودخانه کارون با آزادسازی 150 کیلومتر مربع از زمین های خودی، خارج شدن آبادان از محاصره طبق فرمان «حصر آبادان باید شکسته شود» - تلفات انسانی دشمن شامل 3000 نفر کشته و زخمی و 1656 نفر اسیر بوده است - ضایعات لجستیکی انهدام 90 دستگاه تانک و نفربر و 100 دستگاه انواع خودرو، سرنگونی سه فروند هواپیما و یک فروند هلی کوپتر - غنایم 100 دستگاه تانک، 60 دستگاه نفربر، سه دستگاه لودر، 5 عراده توپ و 150 دستگاه خودرو از نکات قابل توجه در این عملیات، طراحی کلاسیک و انجام پیش بیتی های مورد نیاز در تمام زمینه ها بود همچنین در پایان عملیات اسرای عراقی از مقابل فرماندهای عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر شهید ولی الله فلاحی و سرهنگ ظهیر نژاد رژه رفته و سرتیپ جوادی فرمانده عملیات و فرمانده لشکر 77 ثامن الائمه برای اسرا حدود 20 دقیقه به زبان عربی سخنرانی کرد ♦️ روز بعد از این عملیات فرماندهان عالی رتبه ایران هنگام بازگشت به تهران بر اثر سقوط هواپیما به شهادت رسیدند سرلشکر شهید ولی الله فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، سید موسی نامجو وزیر دفاع، جواد فکوری فرمانده نیروی هوائی ارتش، یوسف کلاهدوز و محمد جهان آرا از فرماندهان سپاه پاسداران - بدنبال شهادت فرماندهان تغییراتی در فرماندهی نظامی ارتش ایران بوقوع پیوست و به دنبال آن سرتیپ ظهیر نژاد سمت رئیس ستاد مشترک ارتش و سرهنگ علی صیاد شیرازی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد ♦️نکته:با توجه به پیروزی لشگر٧٧خراسان در عملیات با تصویب شورای دفاع لشگر٧٧به لشگر٧٧پیروز ثامن الائمه تغیرنام داد @amniatemeli