عموصفا دوست خوب بچه ها
ابزار مسابقه از کی بپرسم⁉️ تعداد 14 گردن آویز هرکدام به همراه تعداد سه گل مگنتی از عدد 1 تا عدد 14
👌از این ابزار مسابقه می توانید در برنامه هاتون مخصوصا برای اجرای طرح درسی که الان می فرستم استفاده کنید👇👇
طرح درس (درسنامه) قرآنی
راه سعادت 👈 قسمت اول
هدف کلی
دانش آموزان در این درس با بعضی از مفاهیم آیه های 42 تا 100 سوره بقره آشنا می شوند.
اهداف جزیی
دانش آموزان در این سوره با موارد زیر آشنا می شوند:
1. علت نامگذاری سوره بقره
2. ویژگی های افراد بنی اسرائیل
3. سرانجام فرعون
4. معجزه های حضرت موسی(ع)
اهداف رفتاری (خروجی)
انتظار می رود که در پایان درس بتوانند علّت نامگذاری سوره بقره و قسمتی از تاریخچه قوم بنی اسرائیل را بیان کنند و با پرهیز از لجاجت و خودکامگی و پیروی از دستورهای خداوند، زندگی سعادتمندانه ای را برای خود ترسیم کنند.
روش های مناسب تدریس
1. توضیحی 2. فعّال: (پرسش و پاسخ، مسابقه، شعر و سرود و ...)
رسانه های آموزشی
تخته و گچ و کارت
راه سعادت
بسم الله الرحمن الرحیم
به نام خدا
خدایی که با یاد او دلم می شود مهربان
خدایی که در هر کجاست زمین، توی دل، آسمان
با سلام به شما دانش آموزان قرآن دوست و قاری قرآن. بلی شما عزیزانی که در این مدّت توانستید 100 آیه از سوره بقره را تلاوت کنید. امروز نوبت مسابقة دیگری است که ضمن آن مروری به این آیه ها بکنیم. در این جلسه، 6 نفر دیگر از دوستانتان که آمادگی برای انجام مسابقه دارند، انتخاب شده اند. از آن ها می خواهیم که در جای مخصوص قرار گیرند.
مسابقه این دفعه، مثل مسابقه قبلی است با کمی تفاوت.
1- برنامه را با مرحله «جورچین» آغاز می کنیم.
من برای هر کدام از گروه ها، آیه ای را روی تخته می نویسم که هر کدام بایستی در مدّت 2 دقیقه، آیه را به دست آورند.
گروه الف: استعینوا بالصبر و الصلوة
گروه ب: و بالوالدین احساناً
گروه الف: بالـ استـ صلوة صبر والـ ـعینوا
گروه ب: انا لدین وبا احسد لوا
هر دو گروه را به جهت این که خیلی سریع کلمه ها را کنار هم قرار دادند و آیه را به دست آوردند با صلوات قرآن تشویق کنید: «اللهم صلّ و سلّم و زد و بارک علی رسول الله و آله الاطهار.»
2- در این مرحله هر کدام از گروه ها به متن کوتاهی که می خوانم، گوش دهند تا در پایان به سؤال ها جواب دهند.
متن مربوط به گروه الف: فرعون، مردم مصر را به دو گروه تقسیم کرده بود:
الف - افراد بومی که تمام وسایل رفاهی و کاخ ها و ثروت ها در اختیار آنان بود.
ب ـ افراد مهاجر (بنی اسرائیل) که به صورت بردگان و غلامان در چنگال آنان گرفتار بودند.
فرعون دستور داده بود که پسران آن ها را بکشند و دختران را برای خدمتکاری زنده نگه دارند. خداوند این گروه را نجات داد، ولی پس از غرق شدن فرعون و یارانش در دریا، بنی اسرائیل به لجاجت ادامه داده و در مدّت 40 روزی که پیامبرشان به مناجات حق تعالی رفته بود، فریب سامری را خورده و مجسمة گوساله طلای او را پرستیدند و به حرف های جانشین پیامبرشان، حضرت هارون(ع) گوش ندادند. وقتی که پیامبرشان آمد، بسیار عصبانی شد و از آن ها خواست که از این کار زشتشان توبه کنند.
سؤال ها:
- بنی اسرائیل جزو کدام گروه بودند؟ مهاجرین
- پیامبر بنی اسرائیل چند روز در میان قومش نبود؟ 40 روز
- نام این پیامبر چیست؟ حضرت موسی(ع)
- سرانجام فرعون چه شد؟ با یارانش در دریا غرق شد
- کار زشت این قوم چه بود؟ گوساله پرستی (بت پرستی)
- هارون (ع) چه نسبتی با حضرت موسی(ع) داشت؟ جانشین و برادر او بود.
حالا نوبت گروه «ب» است که به متن مربوط به خودشان گوش کنند:
در یکی از گروه های 12 گانه قوم بنی اسرائیل، شخصی کشته شد، ولی قائل او پیدا نشد. هر گروه، دیگری را متّهم می کرد. خدمت حضرت موسی(ع) رسیدند تا قاتل او پیدا کند. حضرت موسی(ع) گفت: «... خداوند دستور داده که گاو ماده ای را کشته و قسمتی از بدن آن را به مقتول بزنند تا زنده شده و خودش قاتل را معرفی کند.»
بنی اسرائیل بهانه جویی کرده، گفتند: «به خدایت بگو که چگونه گاوی باشد؟»
خداوند فرمود: «نه پیر باشد و نه خیلی جوان، هر چه زودتر به آنچه دستور داده شده عمل کنید.»
آنان دوباره بهانه جویی ادامه دادند و گفتند: «این گاو چه رنگی باشد؟ »
خدا فرمود: «به رنگ زردی که بینندگان را خوشحال و مسرور کند.»
دوباره پرسیدند: «این گاو برای ما مبهم شده و معلوم نیست، به پروردگارت بگو که برای ما روشن کند چگونه گاوی باشد؟»
خدا فرمود: «گاوی باشد که برای شخم زدن رام نشده باشد و برای زراعت آب کشی نکند. از هر عیبی بر کنار و حتّی هیچ گونه رنگ دیگری در آن نباشد.»
بنی اسرائیل به دنبال گاو، تمام شهر را جستجو کردند تا به آن دسترسی پیدا کردند، ولی باز مایل به کشتن آن نبودند، تا بالاخره او را کشتند.
ادامه ی طرح درس👇👇
#طرح_درس #درسنامه
eitaa.com/amoo_safa
ادامه ی طرح درس راه سعادت👇👇
سؤال ها:
- بنی اسرائیل از چند گروه تشکیل شده بودند؟ 12 گروه
- گاو را برای چه علّتی باید می کشتند؟ برای پیدا شدن قاتل
- کار زشت بنی اسرائیل در برابر دستورهای خداوند چه بود؟ بهانه جویی
- سه خصوصیّت این گاو را ذکر کنید؟ میان سال، زرد رنگ، کار نکرده
- آیا با یافتن گاو، ابتدا راضی به کشتن آن بودند؟ خیر
- نام سوره با این داستان چه ارتباطی دارد؟ نام سوره از داستان گاو ماده (بقره) انتخاب شده است
از هر دو گروه تشکّر می کنیم که تا به این جا به. سؤال ها خوب پاسخ دادند، آن ها را تشویق کنید:
«طیّب، طیّب الله احسنت، بارک الله»
3- نام این مرحله قرائت است. در این قسمت گروه الف، قرآن را گشوده و آیه 61 را تلاوت کند (و اذا قلتم ...) لطف کرده به ترجمه آیه توجّه کنید.
سؤال:
بنی اسرائیل درخواست چه خوراکی کردند؟ خیار، سیر، عدس و پیاز
گروه ب هم قرآ« را باز کند و آیه 83 را تلاوت کند. (و اذا اخذنا ...) شما هم به ترجمة آیه توجّه کنید.
سؤال:
با مردم چگونه صحبت کنیم؟ نیکو سخن بگوییم
4- در این مرحله از هر یک از افراد هر گروه یک سؤال می پرسم که باید زود و سریع جواب دهند.
گروه الف:
نفر اوّل: حضرت جبرئیل کیست؟ فرشته وحی
نفر دوم: پیامبر مسیحیان کیست؟ حضرت عیسی(ع)
نفر سوم: نام کتاب او چیست؟ انجیل
گروه ب:
نفر اول: عصایی که اژدها شد معجزه کدام پیامبر بود؟ حضرت موسی(ع)
نفر دوم: نام کتاب او چیست؟ تورات
نفر سوم: نام کوهی که حضرت موسی(ع) برای مناجات به آن جا رفت چه بود؟ طور
دوستان شرکت کننده را با صلوات قرآنی تشویق کنید.
5- این هم قسمت جدید مسابقه که هر کدام از گروه ها با توجّه به تصویری که به آن ها نشان دهم باید پیرامون آن توضیح کوتاهی بدهند.
گروه الف:
حضرت موسی(ع) به قصر فرعون رفت تا او را به پرستش خدای یگانه دعوت کند، ولی او نپذیرفت. حضرت موسی(ع) هم دو معجزه به آن و اطرافیانش نشان داد یکی عصایش که تبدیل به اژدها شد و دیگری دستش را زیر بلغش کرد و بعد از لحظه ای بیرون آورد روشنایی خیره کننده ای به چشم حاضران تابید.
فرعون به درباریانش گفت درباره موسی چه نظری دارید؟ آن ها گفتند که موسی سحر و جادو کرده بگذار تا با جادوگران ما مسابقه دهد.
گروه ب:
حضرت موسی(ع) جادوگران را به خداپرستی دعوت کرد ولی فرعون نگذاشت. جادوگران گفتند: اگر ما پیروز شدیم پاداشی خواهیم داشت؟ فرعون به آن ها وعده پاداش فراوان داد. جادوگران چوب ها و ریسمان های خود را به زمین افکندند شبیه مار شد، موسی(ع) هم به دستور خداوند عصایش را انداخت تبدیل به اژدهای بزرگ شد و آن ها را بلعید، جادوگران به موسی(ع) ایمان آوردند.
فرعون به آن ها گفت که دست از ایمان شان بردارند و آن ها را تهدید به قتل کرد. ولی جادوگران نپذیرفتند.
حالا نوبت شما دانش آموزان خوب است که تا به حال هم خوب تشویق کرده اید و هم مراعات جلسه را کردید. چه کسی می تواند بگوید که زنده شدن دوباره مردگان را چه می گویند؟ معاد
برای چه افراد دوباره زنده می شوند؟ برای حسابرسی و پاداش و یا ....
بلی ما در روز قیامت به نتیجه کارهایمان می رسیم، همگی شما با هم آن شعری را که با من در کمرکش کوه خوشحال می دویدم. شروع می شود را بخوانید.
من در کمرکش کوه
خوشحال می دویدم
ناگاه از دل کوه
صدای پا شنیدم
وقتی که ایستادم
دیگر صدا نیامد
همراه ناله باد
صدای پا نیامد
وقتی که می دویدم
بر سنگهای انبوه
صدای پای خود را
من می شندیم از کوه
مثل صدا و کوه است
اعمال ما و دنیا
آید به سوی ما باز
هر کار زشت و زیبا
(جعفر ابراهیمی شاهد)
حالا هم نوبت حسابرسی است. حساب چه کسانی؟
بلی حساب دو گروه را می خواهیم برسیم😄
چگونه؟ با جمع کردن امتیازات به دست آمده توسط هر گروه.
ان شاء الله که در روز قیامت همگی پیروزمند از مسابقه خارج شویم و خوشحال و خندان به سوی بهشت حرکت کنیم.
#طرح_درس #درسنامه
eitaa.com/amoo_safa
✍طرح درس(درسنامه)
عطر قرآن 👈 قسمت اول
هدف کلی
دانش آموزان در این درس با بعضی از مفاهیم آیه های 100 تا 124 سوره بقره آشنا می شوند.
اهداف جزیی
دانش آموزان در این با موارد زیر آشنا می شوند:
1. مسجد الحرام، مسجد الاقصی، مقام ابراهیم(ع)
2. آداب مسجد
3. اسامی برخی از پیامبران الهی(غ)
4. آداب قرآن
5. عامل آبادانی مساجد
هدف رفتاری (خروجی)
انتظار می رود که در پایان درس دانش آموزان بتوانند عامل آبادانی مساجد را بیان نموتده و هنگام حضور در مساجد آداب آن را رعایت کنند.
روش های مناسب تدریس
1. توضیحی 2. فعّال: (پرسش و پاسخ، مسابقه و ...)
رسانه های آموزشی
کارت و تابلو
عطر قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
به نام خداوند بخشنده مهربان
سلام علیکم
حال شما خوب است؟
آیا دوست دارید سؤالی از سؤال های دو جلسة قبل بپرسم؟ همه با دقّت گوش کنید. این سؤال را هرکسی جواب دهد، می تواند یک شعر کوتاه، با نام، «عطر قرآن» را بخواند.
نام یکی از فرشته هایی را که رابط بین خداوند و پیامبران است، بگویید؟
آفرین! کمی فکر کنید. یک راهنمایی می کنم. نام این فرشته در آیة 98 سورة بقره آمده است. بله! جبرئیل
این فرشتة خدا، رسانندة قرآن به پیامبر(ص) است.
حالا شما که جواب دادی تشریف بیاور و این شعر را بخوان. تا ایشان تشریف می آود با یک صلوات قرآنی جلسه را نورانی کنید. «اللهم صل و سلم و زد و بارک علی رسول الله و آله الاطهار.»
«عطر قرآن»
وقتی که قرآن خواند دیروز
مادر بزرگ مهربانم
گفتم: «خدایا دوست دارم
همراه او قرآن بخوانم.»
*
مادر بزرگم سوره ای خواند
از آن کتاب آسمانی
در خانة ما باز پیچید
انگار عطر مهربانی
*
با این که من قرآن نخواندم
احساس کردم شاد هستم
مثل نسیم صبحگاهی
از غصه ها آزاد هستم
«محمد رضا میرزایی»
1- حالا دو گروه «الف» و «ب» را انتخاب می کنم. از هر گروه 3 نفری، سؤال هایی می پرسم، مثل: مسابقه های قبل. هر گروه با توجه به تصاویری که در تابلو نصب می شود. به سؤال ها پاسخ دهد و امتیاز خود را بگیرد.
- گروه الف: نام مسجد مورد نظر را بگویید؟ مسجد الحرام (15 امتیاز)
- گروه ب: نام مسجد مورد نظر را بگویید؟ مسجد الاقصی ـ قدس (15 امتیاز)
سؤال از دانش آموزان
به قرآن مراجعه کنید. با توجه به ترجمة آیه 114 سوره بقره بگویید: به کسی که مانع نام و یاد خداوند در مساجد شود و در ویرانی اشان کوشش کند، چه می گویند؟ ظالم
گروه الف: مسجد الحرام در کجاست؟ مکّه (15 امتیاز)
گروه ب: مسجد الاقصی در کجاست؟ بیت المقدس ـ فلسطین اشغالی (15 امتیاز)
آیا می دانید: مسجد الحرام جای بیش از پانصد هزار نفر نمازگزار را دراد. و چاه زمزم در آن جا هست.
2- گروه الف ـ نام این مکان را بگویید؟ (با توجه به تصویر و آیه 125 سوره بقره)
مقام ابراهیم(ع) (5 امتیاز)
گروه ب ـ چه کسانی در حال پاکیزه کردن مسجد الحرام هستند؟ (با توجه به تصویر و آیه 125 سوره بقره)
حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) (5 امتیاز)
سؤال از دانش آموزان:
یکی از شعارهای اسلامی دربارة نظافت را بگویید؟ بله! «النظافة من الایمان»
دو گروه شوید. گروه اول: «النظافة» گروه دوم: «من الایمان»
نظافت جزیی از ایمان است. مؤمن پاکیزه و تمیز است. کسی که در تمیز نگه داشتن مسجد تلاش کند. محبوب خداست. برای این که ما هم محبوب خدا باشیم، چه کنیم؟
گروه الف: - با ض و و وارد مسجد شویم. وضو (5 امتیاز)
گروه ب: - هنگام ورود ابتدا پای ا ر س ت خود را داخل مسجد می گذاریم و صلوات می فرستیم. راست (5 امتیاز)
گروه الف: - در مسجد از ل ن ب د حرف زدن بپرهیزیم. بلند (5 امتیاز)
گروه ب: - هنگام رفتن به مسجد ل ا ب س پاکیزه بپوشیم و خود را معطّر کنیم. لباس (5 امتیاز)
این تصویر مسجد قدس است. در حال حاضر قدس در کشور غاصب اسرائیل قرار دارد. مسلمانان همه با هم کمک کنند تا قدس آزاد شود و به دامان مسلمانان و اسلام برگردد.
قولوا امنا بالله و ما انزل
الینا و ما انزل الی ابراهیم و
اسمعیل و اسحق و یعقوب
و الاسباط و ما اوتی موسی و
عیسی و ما اوتی النبیون من
ربهم لا نفرق بین احد منهم
و نحن له مسلمون
ام تقولون ان ابراهیم و
اسمعیل و اسحق و یعقوب و
الاسباط کانوا هوداً او نصاری
قل أانتم أعلم ام الله و من
اظلم ممن کتم شهادة عنده
من الله و ما الله بغافل عما
تعملون
گروه الف: نام پیامبرانی که در آیة 136 آمده است، یکی یکی بگویید؟
2 دقیقه فرصت دارید.
ادامه ی طرح درس👇👇
#طرح_درس #درسنامه
eitaa.com/amoo_safa
ادامه ی طرح درس👇👇
بله! حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسماعیل(ع)، حضرت اسحاق(ع)، حضرت یعقوب(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع)، (10 امتیاز)
گروه ب: نام پیامبرانی که در آیة 140 آمده است، بگویید؟
بله! حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسماعیل(ع)، حضرت یعقوب(ع) (5 امتیاز)
گروه الف – پیامبر یهود و نصارا کیست؟
حضرت موسی(ع)، و حضرت عیسی(ع)
گروه ب – پیامبرانی که نسبت بین آن ها پدر و فرزند است، کدامند؟
حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع)
حضرت یعقوب(ع) و حضرت اسحاق(ع)
حالا! نوبت جمع امتیازها است.
گروه الف: امتیاز
گروه ب: امتیاز
در پایان از گروه برنده می خواهم که یکی از افراد خود را انتخاب کند تا آخرین آیه از جزء اول را قرائت کند.
بله! یک صلوات قرآنی بفرستید: «اللهم صل و سلم و زد و بارک علی رسول الله و آله و الاطهار»
آیه ی 141: تلک امة ...
از افراد گروه ها تقاضا می شود به احترام قرآن بنشینند و به قرائت قاری محترم آقای .................. گوش فرا دهند و سکوت را رعایت کنند.
بله! آفرین
حالا چه کسی دوست دارد قاری قرآن شود؟
به شعری که دربارة قاری قرآن آمده است و دوست دیگر شما می خواند، گوش کنید.
قاری قرآن
دوست دارم قاری قرآن شوم
مثل داداش بزرگم، مصطفی!
با صدای خوب و صوت دلنشین
مثل او قرآن بخوانم هر کجا
*
خوب می دانم که آیات خدا
سینه ام را نور باران می کند
خواندنش هر کار دشوار مرا
مثل آب خوردن آسان می کند
*
همنشین می شود در روز و شب
تا نترسم از خیال و فکر بد
غصه ها را می تکاند از دلم
وقت تنهایی به دادم می رسد
«محمد رضا میرزایی»
#طرح_درس #درسنامه
eitaa.com/amoo_safa
✍طرح درس قرآنی
نوید رستگاری
هدف کلی
دانش آموزان در این درس با بعضی از مفاهیم آیات سوره حمد و بخشی از سوره بقره آشنا می شوند.
اهداف جزیی
دانش آموزان در این درس با موارد زیر آشنا می شوند:
1. جایگاه افراد با ایمان
2. علت پرستش خداوند
3. تکبّر عامل انحراف
هدف رفتاری (خروجی)
انتظار می رود در پایان درس دانش آموزان بتوانند به دستورهای قرآنی عمل کنند و با پرهیز از بدی همچون تکبّر و پیروی از شیطان خود را از عقوبت جهنم دور نگهدارند.
روش های مناسب تدریس
1. توضیحی 2. فعّال: مسابقه، شعر، شعار و پرسش و پاسخ و ...)
رسانه های آموزشی
تخته و گچ، کارت
نوید رستگاری
بسم الله الرحمن الرحیم
به نام خدا
خدایی که شبنم از اوست، آفتاب از اوست
آتش و باد و خاک و آب از اوست
بیم و امید و مژده دیدار
آیه و سوره و کتاب از اوست
و با سلام به شما دانش آموزان خوب
در این شعری که از آقای نیک طلب، شاعر خوب کودکان برایتان خواندم کلمه کتاب آمده بود
چه کسی می داند نام این کتاب چیست؟ بلی، قرآن
در طول دو هفته ای که گذشت، الحمدللّه شما موفّق شدید که 50 آیه از قرآن را بخوانید. برای شما مسابقه ای تهیه دیده ایم که از دو گروه شرکت کننده می خواهیم که در جایگاه قرار گیرند.
مسابقه از چند مرحله تشکیل شده که برای هر مرحله 10 امتیاز در نظر گرفته شده، در پایان هر کدام از گروه ها که امتیازش بیشتر باشد، برنده مسابقه خواهد بود.
1. مرحله اوّل «مسابقه جورچین» است:
هر کدام از گروه ها در مدّت 2 دقیقه باید با توجّه به آیه ای که روی تخته نوشته ام کلمات زیر را مرتّب کنند تا آیه مورد نظر را به دست آورند.
گروه اول و ایاک ایاک بد نعـ ـعین نستـ
گروه دوم ذلک هدی الکتاب لاریب للمتقین فیه
شما هم بیکار ننشینید و دوستانتان را تشویق کنید: بچین بچین کنار هم
2. در این مرحله هر کدام از گروه ها باید سریع بگوید من چه عددی هستم؟
گروه الف: تعداد آیات سوره حمد؟ هفت
گروه ب: سن پیامبر هنگام نزول قرآن؟ چهل
3. من کجایم؟
من که اینجا هستم، امّا قرآن در آیه 25 سوره بقره وعده داده است که افراد با ایمان و صالح به آنجا خواهند رفت؛ جایی که در باغ های آن نهرها جاری است و افراد برای همیشه در آن زندگی می کنند.
گروه الف: اگر گفتید کجایم؟ بهشت
گروه ب: محلّ تشکیل نماز جماعت؟ مسجد
برای اینکه رفع خستگی شود و شما دانش آموزان حاضر در کلاس هم دو گروه شوید و این شعار را تکرار کنید
گروه سمت راست: تو بهترین کلامی تو بهترین کتابی
گروه سمت چپ: در آسمان دل ها تو مثل آفتابی
بلی، قرآن بهترین کتاب است به بقیه شعر گوش کنید تا با این کتاب بیشتر آشنا شویم
تمام سوره هایت
نوید رستگاری است
و باغ آیه هایت
پر از گل و قناری است
برای دردمندان
تو بهترین دوایی
برای گم گشتگان
یگانه رهنمایی
اسد الله شعبانی
4. حالا نوبت این رسیده که در مسابقه: «ضد مرا به من بگو» شرکت کنید.
گروه الف: ضد مؤمن کافر، بی ایمان
گروه ب: ضد دنیا آخرت
5. در این قسمت هر کدام از گروه ها باید یک آیه تلاوت کند و سپس به سؤال مربوطه پاسخ دهند:
گروه الف: لطف کنید قرآن را باز کرده و آیه 40 سوره بقره را تلاوت کنید
در این آیه نام کدام قوم ذکر شده است؟ بنی اسرائیل
گروه ب: شما هم قرآن را گشوده و آیه 42 را تلاوت کنید.
در این آیه نام کدام دو فرع از فروع دین آمده آن دو را ذکر کنید؟ نماز و زکات
6. به کلمه ای که روی تخته می نویسم توجّه کنید:
چه کسی می تواند حدس بزند چه کلمه ای است؟
کمی آن را تکمیل می کنم؟
و حالا چرا، چی چرا؟
بلی، گروه الف به متنی که می خوانم دقّت کند و در پایان جواب دهد که چرا؟
خداوند در آیات 21 و 22 سوره بقره می فرماید: «ای مردم، خدای خویش را بپرستید که شما و گذشتگان را آفریده، ... همان خدایی که زمین را بستر برای شما و آسمان را سقف برای شما و از آسمان، آب را فرستاد و به وسیله آن میوه ها را پرورش داد.»
گروه الف: چرا باید خدا را پرستش کرد؟
چون خداوند ما را آفریده و نعمت های فراوان عطا کرده است.
گروه ب هم به متنی که می خوانم دقّت کند و در پایان جواب دهد که چرا؟
خداوند در آیه 34 سوره بقره می فرماید: «و هنگامی که به فرشتگان گفتیم برای آدم سجده کنید، همگی سجده کردند جز شیطان که سرپیچی کرد و تکبّر ورزید و از کافران شد.»
گروه ب: چرا شیطان بر آدم سجده نکرد؟ چون تکبّر ورزید.
حالا داستان این سجده نکردن را گوش کنید: هنگام آفرینش انسان، فرشتگان شاهد این صحنه بودند. پس از تکمیل خلقت آدم و بخشیدن حیات به آن، همه برای خدا و به خاطر آفرینش چنین موجودی مأمور به سجده شدند همه سجده کردند، مگر ابلیس.
ادامه ی طرح درس👇👇
خداوند او را سرزنش کرد و گفت: «چرا در برابر آدم سجده نکردی و فرمان را نادیده گرفتی؟» شیطان گفت: «من از او بهترم، به دلیل اینکه مرا از آتش آفریدی و او را از خاک آفریدی.»
آن هایی که برای دیگران قیافه می گیرند و فکر می کنند که از دیگران برتر هستند، این کارشان شبیه کار کیست؟ شیطان
برای اینکه شیطان را از خود دور کنیم چه باید کرد؟ باید به خدا پناه برد.
با گفتن چه جمله ای؟ اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
این دسته بگویید: ما پیرو قرآنیم
دسته دیگر بگویید: شیطان برو گمشو
حالا که شیطان را از خود دور کردیم، ببینیم وضعیت امتیاز دو گروه چگونه است؟
هر دو گروه را برای زحمتی که کشیدند با سه صلوات تشویق کنید.
#طرح_درس #درسنامه
eitaa.com/amoo_safa
عموصفا دوست خوب بچه ها
✍ طرح درس(درسنامه) قرآنی 👈 هدیه های آسمانی داريم بر لب خود در هر كجا بسمالله، ما را بود نگهدار ا
✍ارسال ۴ طرح درس(درسنامه)قرآنی
۱) هدیه های آسمانی
۲) راه سعادت
۳) عطر قرآن
۴) نوید رستگاری
eitaa.com/amoo_safa
27.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار زیبای حاج عبدالرضا هلالی تقدیم به ساحت #شهید_جمهور سید ابراهیم رئیسی
#شهید_جمهور
#خادم_الرضا
#رئیسی
eitaa.com/amoo_safa
مسابقه تکرار جملات
رییس جمهور، شهید جمهور شد.
رییسی، مثل رجایی، بهشتی شد.
رئیسی باهنرش، مثل رجایی، بهشتی شد.
#شهید_جمهور
#رئیسی
eitaa.com/amoo_safa
Meisam motiee - Khakam Nakonid (320).mp3
3.32M
⚫️خاکم نکنید
امام رضا قول داده میاد😭
eitaa.com/amoo_safa