eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍃🍃🍃 یک زمینه فوق العاده از ایام فاطمیه از استاد کریمی در فضای آواز و دستگاه را ببینید و بشنوید. 🍁 @amoozeshe_zekre_eshgh این سبک از سبکهای ترکیبی و حالت خواندن و اوزان شعری و تحریرهای به کار رفته در آن زیبایی سبک را دوچندان کرده است. اما برای مداح کار را دشوار می کند، حقا خواندن صحیح این سبک کار دشواری است و نیاز به تسلط کافی مداح به اوزان شعری و ملودی دارد، و صد البته داشتن مستمع کاربلد و هیئتی. این سبک برای مستمع عادی به علت دشواری اجرا و هماهنگی مناسب نیست. 🍁 در این کار از سه شعری که دو تای آن در زمینه و یکی در جواب مستمع استفاده شده است. قسمت اول: ❗️❗️ "تو توبستری دلگیرم" که قالب شعر به حالت های ترانه سرایی شبیه می باشد و از اوزان اصلی عروضی فاصله می گیرد و همین باعث جذابیت آن می شود. خوب دقت کنید❗️ خلاصه علم سبک سازی در این جمله زیر خلاصه می شود. 🌺«تنظیم ریتم و ضرب روی وزن شعری است.» در واقع تمام هنر سباک اینه که شعر رو 👈با کشش ها 👈تنظیم سرعت 👈عبور سریع از روی کلمات 👈استرس و فشار اضافی روی کلمات 👈استفاده از تحریرهای مناسبت برای قرار گرفتن وزن روی ضرب می باشد. اینجا به سکت و توقف لحظه ای که بین دو کلمه "بستری" و "دلگیرم" ایجاد می شود دقت کنید❗️ در واقع با این سکت ضرب را با وزن شعر هماهنگ می کند. قسمت دوم:❗️❗️ چقدر خزونه چشات دلگیره... اینجا نیز حالت های ترانه سرایی و فارغ شدن از اوزان عروضی را شاهد هستیم اما با وزنی دیگر که با قسمت اول متفاوت است. در اینجا هم دقت کنید❗️ در مصرع اول نیز تأکید و فشار لحظه ای در پایان کلمه "خونه" و کشش در کلمه "صدات" در واقع برای تنظیم ضرب با وزن شعری است. نکته مهم❗️❗️ پیدا کردن اینکه کشش و تأکید در کدام کلمه به زیبایی کار می افزاید نشان بلوغ یک سبک ساز است و همچنین هنر یک مداح در اجرای آن... قسمت سوم:❗️❗️ من میمیرم اگه تو از کنارم بری... در واقع قسمت سوم جواب مستمع می باشد، که اینجا نیز حالت ترانه سرایی را شاهد هستیم. در اینجا استاد کریمی قبل از اینکه جواب مستمع رو بیان کنه از کلمه "وای" استفاده می کنند. در واقع این هم برای تنظیم ضرب سینه زن با وزن شعری است که دم جواب مستمع می باشد. در ادامه به سکت و توقف لحظه ای که بین دو قسمت "میمیرم" و " اگه تو از کنارم بری" دقت کنید.❗️ 🍁 ببینید این قطعه فیلم زمینه حضرت زهرا س با صدای استاد حاج محمود کریمی 👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
ShahadatImamKazem1401[04].mp3
6.21M
🎙به شیعه‌هام بگید که، هنوز به یادتونم (زمینه) 🔺بانوای: حاج میثم مطیعی نغمه پردازی و ملودی:مرتضی حبیبی 👈 متن شعر: Meysammotiee.ir/post/2767 ☑️ @MeysamMotiee
🌹🌹🌹 این زمینه بالا در شب شهادت آقامون امام کاظم علیه السلام در واقع در فضای دستگاه و اشاره به تنظیم شده است.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹 بشنوید این دلنشین در ایام شعبانیه به زیبایی تمام توسط میرداماد در آواز بیات اصفهان اجرا گردیده است. 🌹🌹🌹🌹 همانطور که در فایلهای قبل هم توضیح دادیم مقام اصفهان به وفور در مولودی خوانی های جدید استفاده میگردد. توضیحات کامل در مورد این مقام در فایلهای گذشته داده شده، جستجو کنید. بشنوید این قطعه دلنشین از میرداماد 🔰🔰🔰🔰🔰 مدرس 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @amoozeshe_zekre_eshgh
🌺🌺🌺🌺 مداح: ملودی و سبک: امسال نیز اجرای سرود ولادت اباعبدالله الحسین ع با ملودی از این حقیر در فضای اصفهان با صدای استاد عزیزم جناب مطیعی تنظیم شده بود. خودم علاقه زیادی به کار در این فضا دارم. با ضرباهنگها و ریتم خاص در اوج فضای اصفهان میشه سبکهای ماندگاری در این فضا تولید کرد. البته این کار خالص اصفهان نیست. بلکه ترکیبات مقام عربی که هم پایه اصفهان هست، در این قطعه کار شده است. بشنوید این مولودی تک ولادت ارباب دو عالم اباعبدالله الحسین علیه السلام 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 مدرس: 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @amoozeshe_zekre_eshgh
MiladSardaranKarbala1401[01].mp3
3.97M
🎙من با تو، اوج آزادی (سرود) 🔺بانوای: حاج میثم مطیعی 🔻ملودی و سبک: مرتضی حبیبی 🌹نغمه : بیات اصفهان 👈 متن شعر: Meysammotiee.ir/post/2769 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @amoozeshe_zekre_eshgh
20.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکشنبه ۱۴اسفند ماه ۱۴۰۱محفل اشک حرم رضوی مداح گرانقدر اهل بیت ع زائر گرامی امام رضا ع حاج آقا مرتضی حبیبی
ع سعادتی بود امروز دقایقی در محفل اشک حرم آقاجانم علی بن موسی الرضا خدمت رفقای جان بودیم. لازم به توضیح است این فضای روضه در دستگاه شور و اشاره به ابوعطا است. به شدت این فضا کاربردی و مناسب مجلس عوام است.
🌺🌺🌺🌺🌺 توفیقی بود سال قبل در در امام زاده در معیت استاد لحظاتی را به مدح خوانی پرداختیم. خوب دقت کنید!!! اجرا در دستگاه برای جلسات ولادت در نغمات آیینی بخصوص در مدح خوانی بسیار کاربردی است. یکی از نعمانی که قابلیت شور و شعف و شادی همراه با حماسه را میتوان با توجه به تحریرهای خاصی که دارد،پیاده‌کرد 🔰🔰 اما سوال این جاست که چرا مستقیم در اوج خوانده شده؟؟؟ در مکمل خوانی که چند مداح حضور دارند و شما از وسط جلسه تحویل میگیرید همچنین وقت اندک ،شما میبایست از گامهای پایین صرف نظر کرده و مستقیم جلسه را وارد اوج کار کنید تا از هیجان جلسه کاسته نشود و همچنین وقت بیشتری برای اوج کار داشته باشید. اینجا بعد جناب نیکبختیان که سرود رو به اوج کار رسانده بودند بنده مستقیم در گام سه گاه شروع به خواندن کردیم که در واقع مخالف، گام بالا و عصاره و خمیرمایه اصلی سه گاه می باشد. تحریرها هم به تناسب ولادت و شادی زده‌ می شود و در جلسات شهادت معمولا از این تحریرها استفاده نمی شود. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 جز دیدن روی شه خوبان هوسی نیست... مدرس 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @amoozeshe_zekre_eshgh
ShamNimeShaban1400[04].mp3
4.93M
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🎙جز دیدن روی شهِ خوبان هوسی نیست (مدح) 🔺 با نوای : 🎼 دستگاه : @amoozeshe_zekre_eshgh