eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه مادحین عزیز❗️❗️ 👇👇👇👇 برای استقبال از پیام رسانهای داخلی وارد کانال آموزشی استاد در دو پیام رسان و شوید. 🌺🌺🌺🌺 مطالب جدید در صورت فراهم بودن شرایط در کانال تلگرام هم قرار می گیرد، اما تمامی مطالب قبلی کانال به مرور و مطالب جدید در دو کانال و قرار خواهد گرفت. با توجه به فیتلرینگ تلگرام می توانید آی دی زیر👇 @amoozeshe_zekre_eshgh در هر سه کانال تلگرام، سروش و ایتا جستجو کنید. برای استفاده سایر مادحین عزیز در گروه ها انتشار دهید. 🔰🔰🔰🔰🔰 لینک کانال در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1 لینک کانال در سروش👇 https://sapp.ir/amoozeshe_zekre_eshgh لینک کانال در تلگرام🔰🔰 https://t.me/joinchat/AAAAADzzFvK5rwBeBQBmXA
🍃🍃🍃🍃 قطعه ای فیلم کوتاه از ابتکار چند جوان مبتکر عاشق اباعبدالله الحسین که به نظر دانشجویان غیرایرانی باشند، با طراحی واقعیت مجازی سه بعدی از فضای واقعه کربلا توسط عینکهایی خاص را می بینید. اینجا دقیقا روضه تجسمی را شاهد هستید، که فضای واقعی تری از آنچه که شنیده اید را به تصویر می کشد. البته رونمایی از این ابتکار را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور شاهد هستیم. که نشان می دهد، سیدالشهدا مرزها را درنوردیده و متعلق به تمام بشریت است. و چه زیبا این مثل را نشان می دهد که شنیدن کی بود مانند دیدن... 🍁 حقا پرده هایی وجود دارد که نمیتوان تمام جوانب واقعه جانسوز کربلا را شاهد بود، اما به اندازه پر کاهی هم نشانمان دهند طاقت دیدن نیست و نخواهد بود. و فقط در توصیف آن می توان گفت. امان از دل زینب... 🍁 نکته دوم و آموزشی ما در حقیقت قطعه ای زمزمه ای می باشد که شاید بارها و بارها شنیده اید با شروع بیت "ببار ای بارون ببار" که در قالب فیلم با صدای استاد حاج محمود کریمی ترکیب شده است. این فضا در قالب آواز یا که برگرفته از موسیقی مقامی ناحیه خراسان شمالی که اغلب کرد زبان هستند می باشد. @amoozeshe_zekre_eshgh 🍁 بسیاری از گوشه های دشتی به علت فضا و حالتی که در این آواز وجود دارد در نواحی مختلف کشور به اشکال و ریتم های مختلف بین مردم آن منطقه دست به دست شده و خوانده می شود. بنابراین گستره آواز دشتی در کل کشور بسیار گسترده و فراگیر است. 🍁 لازم به توضیح است که جناب شجریان نیز تصنیفی را در همین حال و هوا و همین نام "ببار ای بارون ببار" خوانده اند و در واقع جناب کریمی این زمزمه را از این تصنیف برداشت کرده اند. 👇👇👇👇👇 🍁 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥💥💥💥 ابتکار چند جوان دانشجو در ارائه واقعه کربلا بصورت سه بعدی همراه بازمزمه ای از استاد 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃🍃🍃 به مناسبت میلاد پربرکت ثامن الحجج ،علی بن موسی الرضا المرتضی، بشنوید این قطعه سرود با صدای جواد مقدم در دستگاه سه گاه @amoozeshe_zekre_eshgh 🍁 همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، دستگاه سه گاه, دستگاهی است دو پهلو❗️ یعنی همانقدر که دارای حزن خاصی است و در مجالس عزا به وفور از آن استفاده می شود، به همان اندازه هم می توان با تغییر در ریتم کار در مجالس مدحی و مولودی خوانی که فضای شادی را می طلبد استفاده کرد. همچنین دستگاه سه گاه در اجرای بخصوص مجالس خوانی کارایی و اثر خوبی در مستمع می گذارد. 🍁 گوشه که اوج این نغمه در مدح خوانی است زیباترین لحظات را در این نغمه تداعی می کند و در واقع ذاکر می بایست خود را به این گوشه برساند و آنگاه هنر خود را در این گام پیاده کرده و در صورت نیاز گام های بالاتر مثلا در گوشه وارد شود، یا اینکه برعکس آن به سمت فرود، این نغمه را هدایت کند. بطور مثال در این قطعه جناب مقدم، بعد از دم "یا رضا" جایی که اشاره دارند "آقا تو اصل ایمانی" و در ادامه جمله "آمدم ای شاه پناهم بده" تا دم مستمع فضای را می شنویم. به نظر حقیر در مدیحه سرایی تا گوشه کافی است و بعد از در این گوشه کم کم به سمت درآمد دستگاه فرود بیایید. 🍁 بشنوید این قطعه سرود دلنشین با صدای مداح خوش صدای اهل بیت کربلایی جواد مقدم 👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
مولودی امام رضا_مقدم94_سه گاه.mp3
11.64M
💥💥💥💥 امام رضا ع شبنم،چشمه،بارون،دریا همه میخونن امام رضا 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
قابل توجه مادحین عزیز❗️❗️ 👇👇👇👇 برای استقبال از پیام رسانهای داخلی وارد کانال آموزشی استاد در دو پیام رسان و شوید. 🌺🌺🌺🌺 کانال اصلی ما مطالب کامل تر در می باشد اما تمامی مطالب قبلی کانال به مرور و مطالب جدید در دو کانال و قرار خواهد گرفت. با توجه به فیتلرینگ تلگرام می توانید آی دی زیر👇 @amoozeshe_zekre_eshgh در هر سه کانال تلگرام، سروش و ایتا جستجو کنید. برای استفاده سایر مادحین عزیز در گروه ها انتشار دهید. 🔰🔰🔰🔰🔰 لینک کانال در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1 لینک کانال در سروش👇 https://sapp.ir/amoozeshe_zekre_eshgh لینک کانال در تلگرام🔰🔰 https://t.me/joinchat/AAAAADzzFvK5rwBeBQBmXA
((آموزش خانه مداحان اهل البیت)) ______ ▪️دوره ویژه محرم▪️ __ ◀️موضوع : دوطفلان حضرت زینب __ ✅قرائت زیارت عاشورا:۱۵الی۱۵:۳۰ ✅کارگاه روضه خوانی: 🔷آقای حاج اصغر اسکندری🔷 ✅کارگاه آموزش نغمات: 🔷آقای مرتضی حبیبی🔷 ✅ اجرای برنامه :با اشعار حفظی توسط هنر جوها 🔷هنر جو ها حتما جزوه برای یاداشت مطالب داشته باشند و سرموقع در کلاس حضور داشته باشند 🔷 _____ ✅زمان : پنجشنبه ساعت ۱۵ ______ ✅مکان: پل چوبی،چهارراه فخرآباد،خ شهید مشکی خانه مداحان اهل البیت (ع) ______ 🔴 جلسه ششم 🔻غیبت هنرجو به منزله حذف ازدوره خواهد بود
🍃🍃🍃🍃 قطعه از روضه حضرت اباالفضل العباس ع، را با صدای استاد حاج محمد فراهانی بشنوید. این قطعه در دستگاه شور و آواز افشاری در حال رفت و برگشت‌ می باشد. 🍁 همانطور که قبلا هم اشاره کردیم دستگاه مادر دستگاه ها و بزرگترین و پرکاربردترین ‌نغمه ردیف های ایرانی است.❗️❗️ معمولا در اجرای دستگاه شور به راحتی می توان بین چهار آواز که زیرمجموعه دستگاه می باشند ورود پیدا کرد و مجدد به دستگاه رجوع کرد. در واقع این چهار آواز زاییده دستگاه بزرگ شور می باشد. بنابراین در اجرای آن می توان بدون ایجاد سکت و فالش شدن با یک گوشه ساده به آوازهای اشاره شده ورود کرد و یا مجدد به دستگاه شور بازگشت کرد. 🍁🍁 در اینجا جناب استاد فراهانی نیز چند مرتبه از شور به افشاری و بالعکس رجوع می کنند که با گوش دادن به آن کاملا این امر مشخص است. 🍁 ❗️معمولا در گامهای بالای درآمد شور وارد افشاری می شویم. به طور ساده تر بیان کنیم.❗️ در گام پایین روضه خوانی دستگاه شور در حال اجراست و وقتی وارد اوج روضه و‌ گام بالاتر می شویم وارد فضای حزن آلودتر در آواز افشاری می شویم. 🍁 💥جناب استاد فراهانی ابتدای کار با دستگاه شروع می کنند. 💥در ادامه دقیقه ۲:۰۳ جایی که اشاره می کنند 🔰 * امان از آن لحظه ای...* وارد فضای می شوند. خوب دقت‌کنید و تغییر نغمه را احساس کنید.❗️ 💥دقیقه ۲:۵۳ مجدد به دستگاه رجوع می کنند و گام روضه مجدد پایین می آید. 💥دقیقه ۴:۲۲ مجدد اوج کار احساس می شود و وارد فضای می شوند. 🍁 نکته❗️ با توجه به حزن کار شاید بجای آواز احساس دستگاه نیز وجود داشته باشد. این امر به علت نزدیکی این دو نغمه در فضای آواز آیینی است و در اینجا نیز بعضی از لحظات نیز قطعا نیز احساس می شود که ریز شدن این موضوع در این‌ منوال نمیگنجد. @amoozeshe_zekre_eshgh 🍁 خوب دقت کنید❗️ به لحظه تغیر نغمه که چه استادانه انجام میشود.👏👏 👈در مرحله اول برای انتقال از شور به افشاری کمی تامل و هنگام زمزمه مستمع بهترین لحظه برای جدا شدن از نغمه به می باشد. 👈 مرحله دوم که مجدد به شور برمی گردند چند ثانیه ای توقف و‌ تامل و با اشاره دکلمه وار به این صورت که *باید برای شما روضه احساسی خواند* گام روضه را پایین می آورند و از حالت اوج روضه به حالت روایت گونه رجوع می کنند. 👈در مرحله سوم نیز به روشی بهتر بصورتی که از حالت روضه خارج و با اشاره یک جمله بصورت دکلمه و غیر آهنگین با جمله *ادب مانع میشد...* مجدد وارد اوج روضه و نغمه می شوند. در واقع این بازی و انتقال صحیح نغمات است که روضه خوانی را دلنشین و فنی می کند و نیاز به تمرین و ممارست و گوش دادن های زیاد می باشد. پس مجدد گوش دهید❗️ 🔰🔰🔰🔰 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
عجب محرمی شد امسال... 🍃🍃🍃🍃🍃 زمینه خوانی تک فوق العاده زیبا و دلنشین از حاج محمود کریمی که به گرامی داشت شهادت شهید بزرگوار، عزیز خوانده شده است. در ایام سالکرد این شهید عزیز وظیفه خود میدانیم یادی کنیم تا یادمان‌ نرود❗️ هم بشنوید این قطعه دلنشین که در دستگاه شور اجرا شده است. 🍁 در مورد دستگاه شور مفصل صحبت شده است. مرجع نغمات و گسترده ترین‌ نغمه در ردیف آوازی ایرانی است. هم‌ در مولودی خوانی هم روضه خوانی کاربرد فراوان دارد. 🍁 گوشه های اصلی این دستگاه شامل درآمد، سلمک، قرچه، رضوی و حسینی است. گوشه های ریتمیک‌ اصلی آن هم شامل کرشمه و گرایلی... 🍁 قسمت اول کار که در گام بالاتر می باشد "وای شهید بی سر اومد" در واقع در گام و پرده است. و در ادامه که گام صدا کمی پایین و لطیف تر می شود. "عجب محرمی شد امسال" در پرده در حال اجراست. 🍁 لازم به توضیح است که هر دو پرده اجرا شده در اکتاو یک صدا در حال اجراست برای همین گام پایین پرده را می شنوید. 🍁 در واقع یکی از دلایل زیبایی دوچندان این کار انتخاب صحیح گام صدا است، که نشان هوشمندی و ذکاوت فوق العاده استاد کریمی است. شاید اگر با یک دانگ یا یک‌ اکتاو بالاتر انجام میشد کار به این زیبایی در نمی آمد. و همچنین انتقال از پرده رضوی به حسینی و بالعکس که به درستی و زیبایی تمام در حال انجام است. @amoozeshe_zekre_eshgh 🍁 اما سبک این قطعه❗️ 🔰🔰 شاید با این نغمه از استاد کریمی زیاد شنیده باشیم. اما دلیل زیبایی و تفاوت این سبک در چیست❓ اصلی ترین نکته این سبک کشش صحیح و به اندازه که دقیقا روی ضرب بعدی به درستی می نشیند و فضای پرواز و رهایی به انسان دست‌ می دهد. کششی که در قسمت اول روی کلمه "وای" می نشیند و بهتر از آن در قسمت دوم سبک کششی است که روی کلمه "شد" در جمله "عجب محرمی شد امسال" و در جمله دومی "شهید بی سرم برگشته" در کلمه "برگشته" روی لفظ "بر" انجام می شود. نکته دیگر❗️ همه اذعان دارند که تمام سوز و زیبایی این‌ نغمه بیشتر در قسمت دوم کار یعنی از جمله🔰 عجب محرمی شد امسال... چرا❓ چه حالتی در خواندن وجود دارد❓ جدا از مطلب اولی که در مورد کشش ها اشاره گردید، در واقع قرار گرفتن دو سیلاب بلند بعد از کشش انجام شده، زیبایی و لطافت‌ کار را دوچندان کرده است. کلمه "بر" دارای کشش است و بعد از آن سیلاب "گش" و بعد سیلاب "ته" که همگی سیلاب بلند می باشند. همین نظم سیلابی در استفاده از سیلابهای بلند، اجازه تفکر به مستمع و نشستن کامل نغمه روی کلمات را می دهد. در واقع همین ریزه کاریهاست که یک سبک ساده را به یک سبک فوق العاده دلنشین تبدیل میکند. این سبک ریزه کاریهای دیگری هم دارد که از این مقوله خارج است و به همین اکتفا می کنیم. 🍁 بشنوید این قطعه دلنشین که حقیر یقین دارم شهید بزرگوار به این کار نظر داشتند و عنایت ایشان در صدای دلنشین حاج محمود کریمی کاملا مشهود است. 👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh