eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
عیدتون مبارک 🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🔰🔰🔰🔰🔰 امسال روز سی ام ماه مبارک نداشتیم اما برای اینکه نغمات سی روز تکمیل بشه روز سی ام را در نغمه را بشنوید مخالف گوشه اصلی دستگاه سه گاه و چهارگاه می باشد که کاربرد زیادی در نغمات آیینی از قدیم در تعزیه و الان بخصوص در مدح خوانی دارد. در واقع هنر یک خواننده در سه گاه، رسیدن به این گوشه و اجرای صحیح آن است. مخالف، اوج سه گاه است هرچند بالاتر از آن هم داریم که گوشه است ،اما تاکید اوج در گام مخالف است. بشنوید 🔰🔰🔰🔰🔰
دوستان عزیز رفقایی که در نرم افزار فعالیت دارند، پیج حقیر رو دنبال بفرمایید انشاالله بعد از بررسی و حضور فعال دوستان در یک روم فعال, هفته ای یکبار بصورت صوتی در خدمت دوستان عزیز خواهیم بود. همچنین با چند تن از اساتید بابت فعالیت بهتر صحبت شده که ازهمه ظرفیتها استفاده بشه انشاالله...🌹 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 https://www.clubhouse.com/@mortezaa60
چرا رای بدیم؟؟؟ من رای میدهم تا دهانم برای اعتراض باز باشه🌺
مصاحبه ای قدیمی از حقیر از شبکه استانی خراسان پخش گردید که قطعه ای را خواندیم که در فضای نغمه افشاری بود. نغمه افشاری نغمه ای است روحانی و ملکوتی که در مدح خوانی و مناجات کاربرد زیادی دارد 🔰🔰🔰🔰🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ولادت حضرت علی بن موسی الرضا مبارک دوبیتی در مدح امام رضا در آواز پناه ماست این حرم گنبد و صحن و سرا زمزمه نیاز ما رضا رضا رضا رضا... 🌺🌺🌺🌺🌺 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃🍃🍃 روز عرفه روز مناجات و دعا و هم روز عشق بازی با نام اباعبدالله است. بشنویم مناجاتی قدیمی و مدحی بسیار زیبا و قدیمی در وصف اباعبدالله الحسین ع از ذاکر قدیمی محمد احمدیان 🍁 ایشان از هم دوره ایهای استاد نواهای مذهبی استاد ذبیحی بودند, ایشان دارای صدای خاص و مسلط به ردیف های آوازی بودند و قبل و اوایل انقلاب صدا و مناجاتهای ایشان به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو مرتب پخش میشد, این مدح در آواز به زیبایی تمام اجرا شده است. 🍁 آواز اصفهان در واقع آوازی برگرفته ازدستگاه بزرگ همایون است. بسیار لطیف و جانسوز و در نغمات قرآنی بسیار نزدیک به مقام‌ است. شاید تصنیف "تاکی به تمنای وصال تو یگانه" از مختاباد را شنیده باشید یا اینکه تصنیف "من که فرزند این سرزمینم" از بنان و سالار عقیلی شنیده باشید. در این صورت می توانید فضای اصفهان را درک کنید. یکبار دیگر زمینه "لبیک اللهم لبیک" از حاج محمود کریمی را بشنوید، فضای کار بهتر دستتان می آید. این قطعه را هم خوب گوش کنید تا فضای اصفهان بهتر تثبیت شود. 👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
Havayeneinava-esfehan.mp3
2.32M
مدح اباعبدالله الحسین ع استاد شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین روی دل با کاروان کربلا دارد حسین... مدرس 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃🍃 یک قطعه زمینه بسیار محزون و دلنشین از شب هشتم محرم از استاد کریمی درفضای آواز دشتی، گوشه دیلمان خوانده شده است. 🍁 سالهاست که جناب کریمی با تمرکز به نغمات محلی و مقامی، سبکهای جذابی را ارائه داده اند. سال های قبل با ورود به نغمات آذری و جنوبی و خراسانی و حتی عربی و با اشاره با همان گویش محلی سبکهای خوبی ارائه کردند که همگی مورد توجه قرار گرفت. نمونه هایی در کانال ارائه شده و در آینده نیز قرار خواهد گرفت. در واقع خلاقیت و هوش بالای جناب کریمی به علاوه استفاده درست و مناسب از نغمات و گویش های محلی و مقامی باعث ایجاد سبکهای فوق العاده زیبا و دلنشین شده است. 🍁 یادتون هست در مورد هم که صحبت شد، اشاره گردید که فضای آواز دشتی به علت گستردگی و حزن خاصی که دارد گوشه های مقامی و محلی زیادی را بوجود آورده است. اکثر این گوشه ها نیز روی فضای قالب اشعار دوبیتی سوار است. یکی از مناطقی که آواز دشتی به شدت در مناطق مختلف آن رسوخ پیدا کرده و به یک فرهنگ تبدیل شده است، مناطق مختلف گیلان است که به علت گستردگی استفاده از این نغمه در این خطه ، دشتی را به اسم گیلان می شناسند. 🍁 فضای گوشه و نیز از گوشه های اصلی آواز دشتی است که معمولا روی اشعار دوبیتی سوار است ولی می توان روی سایر قالبهای شعری از غزل و ترانه نیز پیاده کرد که در این صورت دیلمانی محلی است، که بیشتر در خود گیلان با گویش گیلکی خوانده می شود. این گوشه در واقع بیان غم فراق و دوری و همچنین لالایی های مادران گیلانی برای فرزندانشان است. در خواندن جناب کریمی به تحریرها و گام ها خوب دقت کنید، کاملا بصورت سینوسی و شبیه گهواره کودک بالا و پایین دارد. و در واقع زیبایی این قطعه به خاطر همین تحریرهای موجی و سینوسی است که در فضای دیلمان وجود دارد. 🍁 @amoozeshe_zekre_eshgh دو گوشه اصلی دشتی در خطه گیلان، گوشه های و است که بسیار نزدیک به هم می باشند و به شدت روی گویش گیلکی نشسته و با این گویش همخوانی پیدا کرده است. تفاوت ها در گام شروع و تحریرهایی است که زده می شود. البته در نوحه خوانی و زمزمه معمولا در هم تنیده می شوند و جدا کردن آن دشوار ... به طور کلی معمولا در فضای نغمات آئینی هر دو نغمه را فضای دیلمانی می شناسند، چون دیلمان گستردگی بیشتری دارد. در ادامه هر دو گوشه برای آشنایی بیشتر بصورت ردیف آوازی در کانال قرار خواهد.❗️ 🍁 شاید ملودی و تیتراژ سریال پس از باران با صدای مرحوم پور رضا که با گویش گیلکی خوانده شده را شنیده باشید.⁉️ در واقع این قطعه هم در گوشه اجرا شده است. 🍁 در ادامه مطالب کانال، نوحه و زمزمه با گویش گیلکی نیز در فضای دیلمان در کانال قرار خواهد گرفت تا بیشتر با فضای دشتی دیلمانی و گیلکی آشنا شوید. ❗️اگر دوستان عزیز به خصوص مادحین خوب خطه گیلان، و و خوبی در فضای داشتند که فکر می کنند به کار سایر مادحین بیاید، ارسال کنند، پس از بررسی انشاالله در کانال قرار خواهد گرفت. 🍁 📢حال بشنوید این قطعه دلنشین شب هشتم از علی اکبر امام حسین ع با صدای استاد حاج محمود کریمی پ.ن: قبل محرم ۹۶ بنده جلسه ای غیر رسمی بابت جمع بندی سبک های اجرایی و مراسم چیذر با استاد کریمی داشتیم که ایشان این قطعه را برای حقیر اجرا کردند و اولین بار قبل محرم از لسان ایشان حضوری شنیدم و از حقیر نظر خواستند و بنده مطمئن بودم که یکی از بهترین قطعات ایشان خواهد بود. ایشان اشاره داشتند خودشان کامل این قطعه را ساختند که نشان از هوش و ذکاوت و شناخت کافی از نغمات ایرانی در ایشان است. انصافا هم به نظر حقیر بهترین زمینه سال محرم بود. 👇👇👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh