ملاکهای مورد نیاز و مهم یک محیط در پیام رسانها تقدیم می گردد.
خصوصیات اصلی کانال:
در پیامرسانها اصطلاحاتی وجود دارد که توضیح مختصری در خصوص آنها ارائه شده و علاوه بر این اصطلاحات برای هر کانال خصوصیاتی است که همه این خصوصیات اگر بهصورت دقیق و صحیح باشند، برای جذب مخاطب و ماندگاری مخاطب مؤثر است.
با حوصله بخونین 👌
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
⏪اعضا:
به تعداد کاربران کانال یا گروه در پیامرسانها عضو (member) گفته میشود که این اعضا به دودسته واقعی و غیرواقعی (Fake) تقسیم می شوند.
❗️نکته: برای شمارش اعضای کانال از واحد k معادل 1000 استفاده میشود. برای کانالهایی نیز که تعداد اعضای آنها بالای یکمیلیون کاربر است از واحد m معادل میلیون استفاده میشود.
⏪بازدید:
تعداد مشاهده شدن پستهای کانال را بازدید (view) میگویند.
⏪ریزش و ارتقا:
به کاهش تعداد اعضای کانال ریزش و به افزایش آن ارتقاء گفته میشود.
تعریف شناسه :
تعیین هویت کانال و کاربر در پیامرسان که در آن پیامرسان قابلشناسایی است، شناسه یا ID نامیده میشود)ID مخففIdentification (که اگر بخواهیم در محیط اینترنت در بعضی از پیامرسانها آن را بیابیم با اضافه کردن آدرس اینترنتی سایت آن پیامرسان قبل از ID قابلمشاهده است.
الف) شناسه فرد: (id فرد
یکی از راههای ارتباطگیری بین مخاطبین پیامرسانها ارتباطگیری فردی است و شخص برای معرفی خود به دوستان یا دیگران میتواند آیدی شخصی خود را به دیگران داده تا این ارتباط برقرار شود. قبل از آیدی میبایست علامت @ را قرار دهد.
⬅️چگونه نام کاربری ایجاد کنیم ؟
مراحل زیر را طی کنید
1_ابتدا از بالای صفحه سمت چپ گزینه سه خط را لمس کنید
2_وارد تنطیمات ایتا شوید
3_زیر شماره تلفن قسمتی وجود دارد نوشته نام کاربری لمس کنید
4_یک نام به انگلیسی انتخاب کنید می تواند ترکیبی از حروف _ اعداد باشد مثال
@Mdsh1001
5_اگر نام انتخابی شما قبلا توسط کسی انتخاب نشده باشد ایتا تایید میکند و به رنگ سبز در می اید
6_تیک تایید را بزنید ✅
نام کاربری شما ایجاد می شود .در اطلاعات کانال خود با نوشتن ارتباط با مدیر نام کاربری را که قبلا کپی کرده اید جایگزین کنید
ب) شناسه کانال:(idکانال
نام انحصاری کانال است که با @ شروع میشود. آدرس کانال برخلاف نام و نشانوارهی (لوگو) کانال که میتواند تکراری باشد منحصربهفرد است و نمیتوان دو کانال با آدرس یکسان داشته باشیم.
#آموزش
#کانال
#نام_کاربری
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
آدرس اینترنتی مستقیم برای عضو شدن و پیوستن به یک کانال (link join )
برای هر کانال یک لینک بلند توسط بعضی پیامرسانها در نظر گرفته میشود که توسط سازندگان کانال قابل مشاهده است.برخی به این لینک، لینک بلند هم میگویند. تفاوتی که لینک join با لینک اصلی کانال دارد، در نوشتار آن است که دارای عملکردی متفاوت با لینک معمولی است بدین گونه که کاربر بعد از کلیک بر روی آن پنجرهای را مشاهده خواهد کرد که از کاربر میخواهد تا به کانال مذکور بپیوندند و با گزینههای بله و خیر حق انتخاب پیوستن و بستن پنجره را دارد با این تفاوت که لینک عمومی تنها برای ورود به کانال و مشاهده آن است نه پیوستن به آن کانال.
نکته: هنگام تبلیغات یک کانال از لینک جوین یا لینک بلند آن استفاده میشود.
⏪کانال عمومی:
چنانچه کانال عمومی ایجاد کرده باشید، حتماً بایستی شناسه کانال (ID) نیز ایجاد شود. این قابلیت در زمان جستجوی کانالهای عمومی نمایش مییابد و کاربران میتوانند بدون محدودیت به کانال اضافه شوند.
⏪کانال خصوصی:
چنانچه کانال خصوصی باشد دیگر شناسه ندارد و فقط دارای لینک بلند است که توسط برخی از پیامرسانها برای کانال ساخته میشود. لینک بلند توسط سازنده کانال قابلمشاهده است. کاربران چنانچه این لینک را بهصورت دعوتنامه و یا در محتوای تبلیغ مشاهده کنند میتوانند به کانال بپیوندند (join) یا اضافه شوند.
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
⏪لینک مطلب: link-post
برای هر مطلب در پیامرسانها یک لینک اختصاصی وجود دارد که به آن لینک مطلب ( link-post ) گفته میشود در ضمن این قابلیت برای پیامرسانهای تلگرام و ایتا امکان پذیر است اما پیامرسانهای سروش و گپ و بله و ... این قابلیت را هنوز ندارند.
♻️تبادل:
ارتباط بین دو یا چند کانال برای جذب عضو را تبادل مینامند. اصطلاح تبادل در محیطهای پیامرسان ، زمانی استفاده میشوند که کانالها جهت جلوگیری از ریزش اعضا و ارتقای کانال اقدام به تبلیغات متقابل با کانالهای دیگر میکنند و عبارتاند از:
♻️تبادلات تکی:
تبادلی است که پس از توافق بر روی نحوه نمایش ( تعداد بازدید یا زمان نمایش ) بین دو کانال صورت میگیرد.
♻️تبادلات گروهی:
تبادلی است که پس از توافق بر روی نحوه (تعداد بازدید، یا زمان نمایش) و ترتیب نمایش بین چندین کانال صورت میگیرد و پسازآن هر کانال اقدام به نمایش تبلیغ کانالهای دیگر میکند. در تبادل گروهی ممکن است رویههای دیگری نیز استفاده شود و برای آنها از اصطلاحات دیگری همانند چرخشی ، سنتری و … استفاده شود . اما اصول مربوط به تبادل که نمایش چندین کانال بر اساس توافق انجامگرفته است ثابت میباشد.
❇️انواع دیگر تبادلات از قرار زیر هستند:
⏪تبادلات شبانه:
نوعی دیگر از تبادل است که بهصورت تکی یا گروهی انجام میشود و در زمان استراحت کانال که معمولاً از اواخر شب تا صبح است انجام میگیرد.
⏪تبادلات لیستی:
در این نوع از تبادلات با شرکت در گروه تبادلاتی که تعدادی از کانالهای نزدیک به هم را ازلحاظ تعداد جمع شدهاند و همه را در یک لیست منظم میکنند، صورت میگیرد. همه مدیران کانالهای که در لیست شرکت کردهاند باید لیست را در ساعت معین در کانالهایشان قرار دهند.
( بهتر است برای جذب بیشتر و بهتر مخاطب از همه نوع تبادلات و در ساعات مختلف استفاده شود.)
پیوی= خصوصی شخصی فردی
ریپ، ریپلای= در پاسخ به مطلبی و یا یکی از محتوای کانال گفتاری منتشر کنیم اصطلاحا ریپ یا ریپلای زده ایم
دان بدید = اصطلاحی است که مدیران و ادمین کانالها بعد از قبول تبادل و قرار دادن آن در کانالشون می گند دان دادم و در کنارش هم میتونه ✅ این شکلک را قرار دهد
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
❇️بررسی محیطی:
1⃣تأسیس:
زمان شروع به کار کانال در پیامرسان
2⃣نظم:
ارسال مطلب بهصورت روزانه و ماهانه و سالانه و حتی نظم مطالب در طول روز بررسی میگردد.
3⃣ساختار:
استفاده از همه قالبهایی که یک پیامرسان دارد و مقتضای مخاطبین کانال است. مثل (متن، عکس نوشته، صوت، کلیپ، استیکر و...) موردبررسی قرار میگیرد.
4⃣ظاهر:
بررسی مطالب ازاینجهت که بهصورت شکیل و زیبا در کانال درجشده باشند.( مثلاً متن طولانی در پیامرسانها باعث خستگی مخاطب خواهد شد و حتی شکل ظاهری کانال را تحت تأثیر قرار میدهد)
همچنین استفاده از شکلک و ایموجی در زیباسازی محتوای کانال و گروهها مؤثر است که لازم است مبلغین به این قابلیت توجه ویژه نمایند.
5⃣ارتباط: ( تعامل)
در کانالهای پیامرسان عموماً ارتباط و تعامل یکطرفه است، بهنحویکه مدیر یا مدیران مطالبی را برای اعضایشان ارسال میکنند. در بررسی و ارزیابی محیطی از یک محیطی پیامرسان راههای ارتباطی اعضا با مدیر و مدیران موردبررسی قرار میگردد.
نکته:
ارجاع دهی و ارتباط با مخاطب از لوازم ضروری یک محیطی پیامرسان موفق است تا مخاطب بتواند ارتباطگیری کند و این ارتباطگیری به چند صورت میتواند صورت بگیرید.که در قسمت مشخصات گروه یا کانال و یا ذیل مطالب درج میگردد.
الف – ارتباط با شخص مدیر از طریق شناسه (ID):
در این نوع ارتباطگیری مدیر شناسه شخصی خود را قسمت مشخصات گروه یا کانال ( Profile ) قرار میدهد و یا در انتهای مطلب شناسه پاسخگوی همان موضوع را معرفی میکند.
ب – گروه:
در این نوع ارتباط در کنار کانال گروهی راهاندازی میشود و بر اساس ساعات مشخصشده مدیر یا هر پاسخ گوئی از طرف کانال پاسخ مخاطبین خود را ارائه میکند.
ج – ربات:
یکی دیگر از راههای پاسخ گوئی رباتهایی است که در بعضی پیامرسانها فعلاً فعال بوده و در بعضی هنوز راهاندازی نشده است، اما این نوع هم یکی از راههای ارتباطگیری برای کانال است که از امتیاز ویژهای برخوردار است.
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
🔄ارجاع:
در ارزیابی و بررسی محیطی پیامرسانها یکی از ملاکهای که کارشناس محیط مبلغ را امتیاز میدهد، ارجاع برای مطالب است. مخصوصاً مطالبی که به هم مرتبط هستند.
دو نوع ارجاع دهی وجود دارد:
↩️الف – سَندی:
به این صورت اگر سند مطلب کوتاه است سند را در پینوشت یا در تصویر برای عکس نوشتهها بیان کند و اگر سند طولانی است بهمقتضای محتوای پیامرسانها که باید مختصر باشند ارجاع دهی با یک لینک به محیطی دیگر داده میشود اعم از سایت یا یک کانال مستندات و ...
↩️ب – محتوای دیگر کانال:
به این صورت که اگر این مطلب به یکی دیگر ز مطالب کانال ارتباط دارد و مطالب بهصورت عددی یا مرتبط به هم هستند را با لینک مطلب (link-post) مطلب قبلی یا مطالب قبلی به هم ارجاع میدهد تا مخاطب بهراحتی بهتمامی مطالب دست پیدا کند.
⏺ج. برچسبگذاری که برای دستهبندی مطالب درباره موضوعی خاص یا قالب خاص و یا عبارات خاص در یک محیط پیامرسان به هم ارجاع و پیوند داده میشود.
در رابطه با برچسبگذاری (هشتگ Hashtag) در ملاک بررسی و ارزیابی محیطی بند بعدی نکاتی تقدیم میگردد.
برچسبگذاری: (هشتگ Hashtag)
هشتگ در حالت اسم (در سایتهای اینترنتی شبکههای اجتماعی و ابزارها) یک کلمه یا عبارت است که قبل از ترکیب علامتگذاری میشود تا پیامهای مرتب یا مشخص با این موضوع شناسایی شود؛ همچنین زمانی که بهصورت مجزا به کار میرود، نماد # نیز مورداستفاده قرار میگیرد.
در ارزیابی محیطیهای پیامرسان نحوه هشتگ گذاری و استفاده از این قابلیت که در اکثر قریب بهاتفاق پیامرسانها وجود دارد، موردبررسی قرار میگردد
هشتگ گذاری یکی از راههای دسترسی سریع مخاطبین به مطالب یک موضوع یا قالب خاص و بهصورت کلی کلمه و کلمات خاص محسوب میشود.
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
🔄کانورت کردن انلاین
تبدیل 🎬فیلم ⬅️به صوت 🎼
https://mp3toolbox.net/mp4_to_mp3#.Xt-dWEXXLcs
#آموزش
#تبدیل_فرمت
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
👇 آموزش متن نگار :
https://b2n.ir/mtng
🔹تمامی آموزش های کار با اپلیکیشن متن نگار در این کانال تلگرامی به صورت ویدیو موجود می باشد .
🔹همچنین شما می توانید با مراجعه به پیج رسمی متن نگار در آپارات آخرین آموزش ها را مشاهده نمایید .
💯آپارات ما :
http://www.aparat.com/matnnegar
🍃همراه ما باشید . . .
https://t.me/amouzesh_matnnegar
#آموزش
#متن_نگار
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
پادکست چیست ؟
از اصطلاح پادکست (Podcast) امروزه با دو معنای عام و خاص استفاده میشود.
معنای خاص و مفهوم دقیق و اصلی پادکست، فایلهای صوتی است که بر روی سرورهای مشخصی آپلود میشود و شما میتوانید به کمک برنامههایی که برای گوش دادن به پادکست طراحی شدهاند، مشترکِ آنها بشوید یا اصطلاحاً Subscribe کنید.
همچنین معمولاً امکان دانلود پادکست هم برای شما فراهم میشود و مجبور نیستید همیشه به صورت آنلاین به آنها گوش بدهید.
بنابراین وقتی از اصطلاح پادکست به معنای دقیق آن استفاده میکنیم باید دو ویژگی زیر وجود داشته باشد:
شما بتوانید مشترک (Subscriber) آنها بشوید.
یک سلسله فایل صوتی وجود داشته باشد و نه صرفاً یک فایل صوتی (در غیر این صورت، مشترک شدن هم معنایی ندارد).
🔆معنای عمومیترِ پادکست چیست؟
امروز بسیاری از مردم و حتی فعالان حرفهای تولید محتوا، خود را به تعریف بالا مقید نمیکنند. به همین علت پادکست محدودهی بسیار گستردهتری را شامل شده است:
✅اصطلاح پادکست برای مجموعه فایلهای صوتی که در وبسایتها یا شبکه های اجتماعی عرضه میشوند نیز به کار میرود. حتی اگر امکان مشترک شدن برای آنها در نظر گرفته نشده باشد.
🌀 اصطلاح پادکست گاهی برای مجموعه فایلهای ویدئویی نیز به کار میرود. حتی بسیاری از نرم افزارهای استفاده از پادکست، امکان مشترک شدن سرویسهای ویدئویی را نیز برای شما فراهم میکنند.
بنابراین ما معمولاً از اصطلاح مجموعه فایلهای صوتی استفاده میکنیم تا بهتر مشخص شود که منظورمان چه نوع محتوایی است.
با این روش، علاوه بر پادکستهای واقعی و کلاسیک (با امکان Subscribe کردن)، فایلهای صوتی وبسایتها (مانند رادیو مذاکره و قصه های رادیویی)، مجموعه فایلهایی که در نرم افزارهای پیام رسان یا شبکه های اجتماعی عرضه میشوند و حتی CDها و DVDهای صوتی هم شامل بحث ما خواهند شد.
#پادکست
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
✅ساخت اکولایزر
Avee Music Player
https://www.farsroid.com/avee-music-player-pro-full/
آموزشی برای آوی پلایر :
https://www.aparat.com/v/BhNM6
#معرفی_اپلیکیشن
#اکولایزر
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
Cover_Maker_1.5b.apk
23.2M
🔴🔶ساخت کاور اکولایزر حرفه ای
اَپلیکیشنی برای ساخت کاور موزیک، نوحه، پادکست در قالب ویدئو به صورت کاملا حرفه ای
🎨با قالب های فوق العاده جذاب ،ویژه انتشار در شبکه های اجتماعی
برخی از امکانات این برنامه:
✂️قابلیت برش موزیک (هرگونه صدای دیگری)
📷انتخاب عکس خواننده،موزیسین،مداح و... به صورت دلخواه
📏قابلیت تعیین ابعاد ویدئو خروجی
📝قابلیت تغییر عناوین بروی کاور (مانند: نام خواننده و...)
🎨 قابلیت تغییر رنگ قالب
⭐️کیفیت فوق العاده ویدئو و صدای آن بعد از تولید کاور
توجه: فرآیند رندر(خروجی گرفتن) طبیعتا زمان بر خواهد بود و قبل از ساخت کاور متحرک آزاد بودن حداقل 1 الی 2 گیگ از فضای حافظه داخلی دستگاه شما الزامیست که به طول زمانیِ فایل صوتی هم نیز بستگی دارد.
#معرفی_اپلیکیشن
#اکولایزر
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
26.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش ساختن پادکست اکولایزربا کاور میکر
🛑بهترین گزینه برای خروجی همان 320 در 320 می باشد صوتتون زمانش سه تا پنج دقیقه باشد و باید حدود دو گیگابایت فضای خالی حافظه داخلی گوشی برای خروجی گرفتنش داشته باشد .
#آموزش
#اکولایزر
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛